Dat inderdaad. Ik ben gezond en fit, maar zit qua leeftijd toch niet meer in een fijne categorie, Corona-wise. Dus als ik niet ziek word, hoef ik me daar verder ook geen zorgen over te maken. Wordt een lange, saaie herfst en winter.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, ik zou me theoretisch niet heel ongerust hoeven maken dat ik opgenomen of op de IC beland op mijn leeftijd. Toch zijn er zoveel 'horrorverhalen' van twintigers/dertigers die zeggen drie maanden na besmetting nog steeds niet een trap te kunnen lopen en niet meer weten hoe ze moeten hoofdrekenen dat ik denk, better safe than sorry
Dat is niet hoe logaritmische grafieken werkenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:53 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk alleen dat de 5000+ dagen hier nog niet zichtbaar zijn, dus denk dat het nog even duurt voordat de ziekenhuisopnames gaan dalen.
Heb je deze info van je moeder?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik irriteer me mateloos aan die stoffenmondkapjes.
Die werken net zo goed als een condoom met zweetgaatjes.
De waarheid zal wel in het midden liggen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In mijn supermarkt zag ik net vooral ouderen. Anekdotisch allemaal.
Ja, het went bizar snel dit straatbeeldquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:56 schreef DonDruiper het volgende:
De waarheid zal wel in het midden liggen.
Overigens vond ik iemand in maart met een mondkapje abnormaal, nu is het vrij normaal.
Waarom zouden er in de categorie 0-9 jaar zoveel meer opnames zijn dan in de categorie 10-19 jaar?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:25 schreef _serial_ het volgende:
Het is weer tijd voor de update van de cijfers over de afgelopen 14 dagen
0-9 - 223 besmettingen - 17 opnames - 0 overleden
10-19 - 6604 besmettingen - 2 opnames - 0 overleden
20-29 - 13030 besmettingen - 20 opnames - 0 overleden
30-39 - 8021 besmettingen - 22 opnames - 0 overleden
40-49 - 7929 besmettingen - 55 opnames - 0 overleden
50-59 - 8715 besmettingen - 100 opnames - 5 overleden
60-69 - 4396 besmettingen - 115 opnames - 15 overleden
70-79 - 2135 besmettingen - 155 opnames - 38 overleden
80-89 - 1225 besmettingen - 109 opnames - 92 overleden
90+ - 378 besmettingen - 12 opnames - 64 overleden
Baby's.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom zouden er in de categorie 0-9 jaar zoveel meer opnames zijn dan in de categorie 10-19 jaar?
Dit is een berekening van het aantal besmettelijke mensen in heel Nederland en heeft niks te maken met de berekende besmettingen per dag nu en toentertijd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is gewoon teruggerekend door het RIVM hoeveel besmettingen er ongeveer waren destijds.
https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen
Dan zitten we al vanaf 17 september op het niveau van 13 maart.
Toch knap dat Nederland inmiddels ook in 2020 beland is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, het went bizar snel dit straatbeeld
Het lijkt me bijzonder sterk dat het aantal ziekenhuisopnames stabiliseert voordat het aantal positieve tests dat doet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:52 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Logaritmisch lijkt het aantal nieuw gemelde ziekenhuisopnames trouwens te stabiliseren en lijkt het hoogtepunt in zicht
Nou ja zegquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:56 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Heb je deze info van je moeder?
Baby's zijn ziektemonstersquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waarom zouden er in de categorie 0-9 jaar zoveel meer opnames zijn dan in de categorie 10-19 jaar?
Eh, hoe zou dat kunnen? De ziekenhuisopnames hobbelen achter de besmettingen aan en die zijn de laatste tijd juist sterk opgelopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:52 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Logaritmisch lijkt het aantal nieuw gemelde ziekenhuisopnames trouwens te stabiliseren en lijkt het hoogtepunt in zicht
Volgens mij was dat eerder dit jaar ook al zo. Bij hele jonge kinderen gaat het vaker mis dan bij kinderen die net iets ouder zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus die opnames zitten in de categorie 0-1 jaar, wil je hiermee zeggen?quote:
Ik kan ook geen logische verklaring bedenken, behalve achterlopende administratie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me bijzonder sterk dat het aantal ziekenhuisopnames stabiliseert voordat het aantal positieve tests dat doet.
We hebben een blauwe parabool, geen rode zoals in maart. Dat is in die grafiek (vrij) duidelijk te zien. En dus positiefquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me bijzonder sterk dat het aantal ziekenhuisopnames stabiliseert voordat het aantal positieve tests dat doet.
Ik kan me voorstellen dat bevallingen en ziekenhuisopnames van bijv. moeder en kind ermee te maken hebben, maar dat is speculeren. Juist omdat we het zelden hebben over kinderen in de basisschoolleeftijd zou ik wel willen weten hoe dit zit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij was dat eerder dit jaar ook al zo. Bij hele jonge kinderen gaat het vaker mis dan bij kinderen die net iets ouder zijn.
Waarom? Het aantal positieve tests is niet hetzelfde als het aantal mensen dat besmet is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar er is wel een sterk verband. Het aantal positieve tests blijft niet oplopen omdat niemand besmet is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom? Het aantal positieve tests is niet hetzelfde als het aantal mensen dat besmet is.
Dit kun je toch pas uittekenen als je alle gegevens hebt? Toch niet halverwege een cijferreeks die nog niet helemaal af is?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:02 schreef Benny het volgende:
[..]
We hebben een blauwe parabool, geen rode zoals in maart. Dat is in die grafiek (vrij) duidelijk te zien. En dus positief
[ afbeelding ]
Dat sowieso inderdaad. Maar dan nog is het gewoon niet logisch dat het aantal ziekenhuisopnames al afvlakt terwijl het aantal besmettingen blijft stijgen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit kun je toch pas uittekenen als je alle gegevens hebt? Toch niet halverwege een cijferreeks die nog niet helemaal af is?
Ik vind deze conclusie nog vrij voorbarig gezien de stijging in het aantal besmettingen. Begin vorige week zaten we nog onder de 3000 besmettingen en nu tegen de 6000 besmettingen. Laten we nou maar eerst eens de komende weken afwachten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:02 schreef Benny het volgende:
[..]
We hebben een blauwe parabool, geen rode zoals in maart
[ afbeelding ]
De eigen observatie is altijd lastig om te dienen als onderbouwing, laat staan daarmee te generaliseren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb nu overal een mondkapje op en zie om mij heen ook bijna iedereen in ieder geval binnen een mondkapje dragen.
Weet je van welke bevolkingsgroep 90% er geen draagt..? Juist, boomers. 60+.
Slecht immuunsysteem klinkt aannemelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat bevallingen en ziekenhuisopnames van bijv. moeder en kind ermee te maken hebben, maar dat is speculeren. Juist omdat we het zelden hebben over kinderen in de basisschoolleeftijd zou ik wel willen weten hoe dit zit.
Wat wil je nou precies zeggen met deze opmerking?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Toch knap dat Nederland inmiddels ook in 2020 beland is.
Eh, wat wil je hiermee zeggen? Dit is het standpunt van het RIVM: "Bij kinderen verloopt COVID-19 echter niet ernstig en hun rol in de verspreiding van COVID-19 lijkt beperkt te zijn." Bronquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Slecht immuunsysteem klinkt aannemelijk.
Jij stelt een vraag, ik denk mee. Niet veel meer, eigenlijk. Standpunt? Dus ze weten het ook niet?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eh, wat wil je hiermee zeggen? Dit is het standpunt van het RIVM: "Bij kinderen verloopt COVID-19 echter niet ernstig en hun rol in de verspreiding van COVID-19 lijkt beperkt te zijn." Bron
Dit zouden opnames voor de zekerheid kunnen zijn natuurlijk. Als een erg jong kind verkouden is én Corona positief blijkt te zijn, en daarbij ook nog koorts ontwikkelt, zal er sneller tot opname besloten worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat bevallingen en ziekenhuisopnames van bijv. moeder en kind ermee te maken hebben, maar dat is speculeren. Juist omdat we het zelden hebben over kinderen in de basisschoolleeftijd zou ik wel willen weten hoe dit zit.
Opname zegt (mij) niets over reden, behandeling, aandoening. Jonge kinderen zullen ws vanuit het voorzorgprincipe (en druk vanuit ouders) mogelijk ms net wat sneller opgenomen worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik noem het maar een standpunt omdat ze doen alsof ze het weten maar ik daar zelf niet zo zeker van ben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jij stelt een vraag, ik denk mee. Niet veel meer, eigenlijk. Standpunt? Dus ze weten het ook niet?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Een draadje over onderzoek naar BCO bij de GGD's
[ twitter ]
(Ontbreken van) communicatiemogelijkheden? Pure gok hoor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep zie ik wel in.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:38 schreef Za het volgende:
[..]
Is er werkelijk niemand die inziet dat zoiets vluchtigs als een virus niet ontvankelijk is voor welke maatregelen dan ook, behalve wellicht het solitair in geïsoleerde kamers plaatsen van de gehele bevolking?
Nou, het zou helpen als die leeftijdscategorieën niet zo grofmazig waren. Ik snap waarom ze er zijn, maar juist in die categorieën 0-9 en 10-19 vertroebelen ze het beeld. Stel je voor dat het gros van de besmettingen/opnames in de categorie 18-19 zit, dan zou je dat willen weten zodat je ongerustheid over bezoek aan middelbare scholen voorkomt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Opname zegt (mij) niets over reden, behandeling, aandoening. Jonge kinderen zullen ws vanuit het voorzorgprincipe (en druk vanuit ouders) mogelijk ms net wat sneller opgenomen worden.
Of die kinderen dan vanwege Covid19 of met Covid19 zijn opgenomen; is dan lastig - hier - te bepalen.
Wel interessant om een oorzakelijk verband te achterhalen en jammer dat je niet kan/mag grasduinen in dossiers.
Zolang die besmettingen thuis vooral plaatsvinden, gaat geen enkele maatregel in de horeca/sport, mondkapjes of whatever werken, als men nog lekker vrolijk in slecht geventileerde huizen met grote aantallen op bezoek blijft gaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep zie ik wel in.
Maar vooral kappen dragen, 1.5m aanhouden, alles verbieden.Dat alsnog verspreiding plaats vind blijft een raadsel.
Nou, ik zie bijna niemand met mondkapjes. Oké, iets meer mensen dan in maar/april, maar nog steeds bijna niemand.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Ik heb nu overal een mondkapje op en zie om mij heen ook bijna iedereen in ieder geval binnen een mondkapje dragen.
Kom, niet zo defaitistisch denken. Een pandemie is niet niks, maar we staan niet bepaald machteloos.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep zie ik wel in.
Maar vooral kappen dragen, 1.5m aanhouden, alles verbieden.Dat alsnog verspreiding plaats vind blijft een raadsel.
de verdeling voor (middelbaar) scholieren en daar iets boven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, het zou helpen als die leeftijdscategorieën niet zo grofmazig waren. Ik snap waarom ze er zijn, maar juist in die categorieën 0-9 en 10-19 vertroebelen ze het beeld. Stel je voor dat het gros van de besmettingen/opnames in de categorie 18-19 zitten, dan zou je dat willen weten zodat je ongerustheid over bezoek aan middelbare scholen voorkomt.
Boomers worden ook ouder, die zijn nu 65+quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:48 schreef DonDruiper het volgende:
Als je 65+ bent, ben je ook 60+.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:23 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Boomers worden ook ouder, die zijn nu 65+
Hm, maar dat zegt nog niks over die opnames. Je zou kunnen concluderen: hoe ouder, hoe groter de kans dat je besmet raakt. Maar als je de gegevens combineert, dan zou die conclusie misschien moeten zijn: hoe jonger, hoe groter de kans dat je een besmetting mist. Nu de drempel is verhoogd om kinderen in de basisschoolleeftijd te laten testen, is bovendien het risico nog groter dat we besmettingen missen en dat we ons verkijken op de besmettelijkheid van kinderen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
de verdeling voor (middelbaar) scholieren en daar iets boven.
0.3% 5-9
2.7% 10-14
9.8% 15-19
13.7% 20-24
% = percentage van alle besmettingen.
Bron : wekelijks RIVM rapport.
Hier minder mondkapjes dan begin van de week. Mensen denken dat het nu wel voldoende heeft geholpen blijkbaar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat valt mij ook een beetje op... vooral twintigers en dertigers dragen het volgens mij. En ik zie ook meer allochtonen een mondkapje dragen dan Nederlanders...
Ik heb een paar zwarte wasbare besteld met van die uitwisselbare filters, maar dat zijn actieve kool filters, dat is voor uitlaatgas enzo, volgens mij filtert dat ook geen virussen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 14:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik irriteer me mateloos aan die stoffenmondkapjes.
Die werken net zo goed als een condoom met zweetgaatjes.
Kan ook prima. Voornamelijk buitenlucht.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:26 schreef Benny het volgende:
Efteling wil open blijven tijdens tweede golf
Ik zou er een dagje Amsterdam van maken. Volgens enkele experts hier is de curve immers aan het afvlakken. Wat zou je nou kunnen gebeuren?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:28 schreef skrn het volgende:
Wil toch erop uit net na de herfstvakantie, is de Randstad een goed idee omdat dan de golf daar over is, of zal ik maar uitwijken naar de uithoeken van het land.
Moeilijk moeilijk.
Waar je voor iedere attractie in rijen dicht op elkaar staat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kan ook prima. Voornamelijk buitenlucht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |