Het probleem is dat elke sector dit van zichzelf vindt. De horeca sluiten? Maar we hebben het juist goed geregeld hier! De bioscopen sluiten?? Hier is alles op orde! De theaters sluiten??? Niemand raakt hier besmet!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens, maar de universiteiten sluiten (en ze draaien sowieso al op 20%) zou ik echt de grootste symboolmaatregel van allemaal vinden... Als het ergens goed geregeld is, is het wel op hogeronderwijsinstellingen.
Niet mee eens. Ik ben het met je eens dat het op die universiteiten zelf goed geregeld is. Het probleem is echter het studentenleven rondom de universiteit. En dat lamleggen is heel lastig, dan kun je beter zorgen dat men niet in de stad is.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens, maar de universiteiten sluiten (en ze draaien sowieso al op 20%) zou ik echt de grootste symboolmaatregel van allemaal vinden... Als het ergens goed geregeld is, is het wel op hogeronderwijsinstellingen.
Ik heb daar een heel genuanceerd standpunt over ingenomen waar ik nog steeds achter sta. Ik vind inderdaad dat in beginsel de coronawet niet zou moeten gelden achter de voordeur. Maar wanneer er in woningen dingen plaatsvinden die echt totaal van de zotte zijn, echte excessen. Dan vind ik dat er een mogelijkheid tot ingrijpen zou moeten zijn.quote:Ik snap dat jij van de grondrechten bent, maar de meest effectieve maatregel is gewoon ingrijpen achter de voordeur en die achterlijke feesten met 50 man te verbieden.
Nee, dat is niet logisch. Het is geen wedstrijd.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, fuck, dat is ook nogal logisch als je ineens Europa leidt in covid gevallen. Allemachtig zeg...
Wacht even. Bedoel je hier nu dat er niemand in de noodhospitals belandde omdat er niet genoeg personeel was?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is niet genoeg personeel.
Alsof je niet heel erg ziek kan worden van de griep. Daar kan je ook nog maanden/jaren last van hebben. Mijn moeder heeft na de griep ook een auto-immuunziekte opgelopen. Of een andere vriendin die na Pfeiffer ook chronische vermoeidheidsklachten heeft overgehouden. Ziekte en lang herstel hoort helaas bij het leven. Hoe kut dat ook is. Of alle andere ziektes, open TBC bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:35 schreef MQBM het volgende:
[..]
Mensen reageren niet omdat je ontzettend aan het drammen bent. En omdat het je al minstens 500 keer is uitgelegd. Jij wordt boos zei je net? Ik kan ook best pislink worden door mensen zoals jij die roepen dat "we dan wel niet geraakt zullen zijn door dit virus" Je houdt er geen enkele rekening mee, dat het ook gezonde relatief jonge mensen kan treffen. Zoals mijn man. Die na 6 maanden nog steeds niet helemaal de oude is. En hij is niet de enige.
De horeca is overduidelijk een plek waar veel besmettingen plaatsvinden. Bioscopen en theaters zijn inderdaad ook geen of nauwelijks brandhaarden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat elke sector dit van zichzelf vindt. De horeca sluiten? Maar we hebben het juist goed geregeld hier! De bioscopen sluiten?? We hebben het juist zo goed geregeld! De theaters sluiten??? Niemand raakt hier besmet!
Heel bijzonder hoe niemand het virus ergens oploopt, het overal prima geregeld is, maar het aantal infecties toch de pan uit blijft rijzen.
Dat studentenleven wordt alleen maar sterker als je de lessen gaat stilleggen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:40 schreef trein2000 het volgende:
Niet mee eens. Ik ben het met je eens dat het op die universiteiten zelf goed geregeld is. Het probleem is echter het studentenleven rondom de universiteit. En dat lamleggen is heel lastig, dan kun je beter zorgen dat men niet in de stad is.
Dat laatste gebeurt toch al? Als er overlast is dan kan de politie gewoon ingrijpen als je 30 man over de vloer hebt lijkt het me stug dat het geen overlast geeft.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik ben het met je eens dat het op die universiteiten zelf goed geregeld is. Het probleem is echter het studentenleven rondom de universiteit. En dat lamleggen is heel lastig, dan kun je beter zorgen dat men niet in de stad is.
[..]
Ik heb daar een heel genuanceerd standpunt over ingenomen waar ik nog steeds achter sta. Ik vind inderdaad dat in beginsel de coronawet niet zou moeten gelden achter de voordeur. Maar wanneer er in woningen dingen plaatsvinden die echt totaal van de zotte zijn, echte excessen. Dan vind ik dat er een mogelijkheid tot ingrijpen zou moeten zijn.
En dan heb ik het expliciet niet over een vriendenclub van een mannetje of 5 die geen afstand houden of iets dergelijks. Maar bijvoorbeeld dat maximum van 30 (en dan exclusief bewoners) ook van toepassing verklaren op woningen zou ik niet gek vinden.
Ze grijpen alleen in bij geluidsoverlast en dan nog wordt er nauwelijks daadkrachtig opgetreden. De meesten komen er met een 'foei' vanaf. Zelfs officiële horecazaken hebben een heel systeem: als het licht aan gaat moet iedereen op de grond gaan zitten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurt toch al? Als er overlast is dan kan de politie gewoon ingrijpen als je 30 man over de vloer hebt lijkt het me stug dat het geen overlast geeft.
Last is nog geen overlast. Ik betwijfel het.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurt toch al? Als er overlast is dan kan de politie gewoon ingrijpen als je 30 man over de vloer hebt lijkt het me stug dat het geen overlast geeft.
Waarom trek je het nu zo uit proportie? Dat is helemaal niet wat ik zeg, ik bedoelde het juist positief.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is te voorbarig nog.
Een andere user zei een keer, je hoeft niet harder dan een leeuw te rennen om niet op gegeten te worden alleen harder dan de rest.
Vaccin is niet de all out enige oplossing. Behandelmethode wat virus reduceert tot verkoudheid of sneltesten thuis zijn ook een oplossing bv.
Dat de kennis/technologie er niet is nu houdt niet in dat het over 8 maanden niet zo is.
Virus kan ook muteren naar een zwakkere variant als de Spaanse griep.
Eerst maar eens meer kennis, betere technologie en dat vaccin een kans geven.
Er zit nog een hoop ruimte tot het punt van survival of the fittest risicogroepen euthanaseren en lijken stapelen.
Los daarvan komt die economische klap sowieso. Gewoon minder handel nu plus de rekening van Zuid Europa wordt nog neergelef
Gd.
Horeca valt niet onder achter de voordeur controleren dus dat vind ik niet echt een goeie vergelijking.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze grijpen alleen in bij geluidsoverlast en dan nog wordt er nauwelijks daadkrachtig opgetreden. De meesten komen er met een 'foei' vanaf. Zelfs officiële horecazaken hebben een heel systeem: als het licht aan gaat moet iedereen op de grond gaan zitten.
Als de besmettingen weer laag zijn, is dit bij uitstek de groep om te gaan testen. Scholieren en studenten. Random. Ook asymptomatische mensen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb daar een heel genuanceerd standpunt over ingenomen waar ik nog steeds achter sta. Ik vind inderdaad dat in beginsel de coronawet niet zou moeten gelden achter de voordeur. Maar wanneer er in woningen dingen plaatsvinden die echt totaal van de zotte zijn, echte excessen. Dan vind ik dat er een mogelijkheid tot ingrijpen zou moeten zijn.
En dan heb ik het expliciet niet over een vriendenclub van een mannetje of 5 die geen afstand houden of iets dergelijks. Maar bijvoorbeeld dat maximum van 30 (en dan exclusief bewoners) ook van toepassing verklaren op woningen zou ik niet gek vinden.
Zeg je nou eigenlijk dat als de leeuwen ons aanvallen dat we gewoon wat bejaarden moeten opofferen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:44 schreef chratnox het volgende:
Op dit moment rennen we niet voor de leeuw uit, op dit moment doen we een stap opzij en hopen we dat de leeuw ons niet ziet. Als hij ons dan toch ziet gaan we ineens weer in volle paniekmodus. Je kunt die leeuw niet voorblijven.
En dus moeten we het maar lekker allemaal laten gaan? Omdat het er nu eenmaal bij hoort, ziekte en lang herstel? Je bent je er van bewust dat we met stijgende besmettingen zitten? Een virus waarvan we nog niet bijzonder veel weten? Een besmettelijk virus? Weet je wat, laat maar. Ik ben met jou echt uitgepraat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:41 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Alsof je niet heel erg ziek kan worden van de griep. Daar kan je ook nog maanden/jaren last van hebben. Mijn moeder heeft na de griep ook een auto-immuunziekte opgelopen. Of een andere vriendin die na Pfeiffer ook chronische vermoeidheidsklachten heeft overgehouden. Ziekte en lang herstel hoort helaas bij het leven. Hoe kut dat ook is. Of alle andere ziektes, open TBC bijvoorbeeld?
En ja, natuurlijk hoop ik dat je man snel weer op de been is en dat hij volledig hersteld.
Hoe ga je dat doen? Wie gaat zich vrijwillig laten testen als hij weet dat het gevolg 2 weken quarantaine kan zijn? Ik denk, nee ik weet wel zeker, dat er een hoop ego’s tussen zitten die daar geen zin in hebben.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de besmettingen weer laag zijn, is dit bij uitstek de groep om te gaan testen. Scholieren en studenten. Random. Ook asymptomatische mensen.
Mogen ze vrij hun leven weer terug krijgen, maar wel testen. Incl goede BCO.
En mss ondersteuning bij een eventuele quarantaine.
Studenten kunnen toch buiten de universiteit de geldende maatregelen volgen en hun sociale leven inperken?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:40 schreef trein2000 het volgende:
Of gewoon even niet bierdrinken?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:47 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik was net bier drinken met ongeveer 15 man, dan merk je ook snel dat die groepjes zich opdelen in Max 4. 5 man.
Dus of je nou met 5 man thuis bier zit te drinken of in een café. Ik denk dat het eerste misschien nog wel gunstiger is voor de virusoverdracht. Lekker knus op de bank met de ramen dicht.
Dat is het punt inderdaad: zolang het aantal besmettingen zo hoog is, kan er eigenlijk niks. De aantallen moet eerst flink naar beneden, zodat er weer capaciteit is voor testen en bco. Dan kun je er weer een beetje grip op krijgen en is er best iets te verzinnen om het leefbaar voor iedereen te maken en houden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de besmettingen weer laag zijn, is dit bij uitstek de groep om te gaan testen. Scholieren en studenten. Random. Ook asymptomatische mensen.
Mogen ze vrij hun leven weer terug krijgen, maar wel testen. Incl goede BCO.
En mss ondersteuning bij een eventuele quarantaine.
Ik las jouw reactie en dacht: Ik ben er bang voor dat sommigen dat inderdaad zo gaan lezen dus heb serieus getwijfeld om mn reactie te wijzigenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zeg je nou eigenlijk dat als de leeuwen ons aanvallen dat we gewoon wat bejaarden moeten opofferen?
Alleen we hebben de afgelopen maanden gezien dat dat dus onvoldoende gebeurt. Je kunt wel allerlei morele oordelen daar over hebben, die heb ik ook. Maar we moeten nu dealen met een situatie die nu acuut is. Daar gaat dat veroordelen je niet bij helpen. Dan moet je handelen naar bevind van zaken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 23:48 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Studenten kunnen toch buiten de universiteit de geldende maatregelen volgen en hun sociale leven inperken?
Ik heb tijdens mijn studie ook niet deelgenomen aan allerlei sociaal geneuzel en ik heb gewoon mijn papiertje, een goede baan en een sociaal netwerk.
Wellicht moeten studenten hun prioriteiten bijstellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |