Raar dat ze niet gewoon pantoffels/huisschoenen voor de gasten hebben.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:34 schreef junkiexp het volgende:
Hoe gaan jullie ermee om als je bezoek krijgt, mogen de mensen schoenen aanhouden?
Bij mijn zwager en schoonzus moet je dus direct je schoenen uitdoen als je binnenkomt,
uiteraard doe ik dat netjes maar ik vind het wel vervelend.
Begrijp het ook niet zo goed, het is niet dat ik met modderschoenen kom binnen lopen.
Daarnaast werk ik als cv monteur en kom ik vaak bij mensen thuis, ik merk meer en meer dat mensen vragen of ik mijn schoenen uit wil doen.
Ik moet dan vaak op zolder zijn omdat 9/10 de ketel daar hangt.
Is best lastig want ik ben in principe verplicht om werkschoenen te dragen.
Daarnaast werkt het gewoon niet lekker op sokken en is het onveilig.
Ik heb nu maar een setje schone sneakers in de werkbus gegooid en daar kom ik vaak mee weg.
Zo niet vertrek ik weer, ben ik dan onredelijk?
Bij Turkse mensen is het sowieso altijd schoenen uit.
Wij lopen thuis door het hele huis op schoenen en dat geldt ook voor bezoek en bedrijven aan huis.
Hoe gaan jullie daar mee om?
Nja is ook lastig, moet je alle maten hebben.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:38 schreef Hamzoef het volgende:
aar dat ze niet gewoon pantoffels/huisschoenen voor de gasten hebben.
Ik heb altijd iets aan mijn voeten, ik vind het het niet fijn om op sokken of blote voeten te lopen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:39 schreef valentijn101 het volgende:
Bij mij mogen mensen hun schoenen aan houden. Ik heb een tegelvloer dus die is makkelijk schoon als er iets mee naar binnen gelopen wordt. (en laten we eerlijk zijn, ik heb 3 katten en dweil niet iedere dag dus ik kan niet garanderen dat witte sokken wit blijven)Zelf heb ik eigenlijk nooit schoenen aan in huis maar dat is gewoon om dat dat fijner loopt.
Extra schoenen vind ik een goede idee Op.
WTF manquote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:34 schreef junkiexp het volgende:
Daarnaast werk ik als cv monteur en kom ik vaak bij mensen thuis, ik merk meer en meer dat mensen vragen of ik mijn schoenen uit wil doen.
Ook als ik op zolder bij je ketel moet zijn?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:53 schreef de_boswachter het volgende:
ze bacteriën verspreiders
Op het woonwagenkamp is dat heel normaal, bij m
Ja kan toch niet man, zeker met zo'n open trap met geschilderde houten treden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
WTF man![]()
Op sokken een nieuwe ketel 2 trappen op sjouwen
Wensen ze je een dwarslaesie toe ofzo.
Voor werkvolk maak ik een uitzondering, maar vind het evengoed smerig.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:54 schreef junkiexp het volgende:
Ook als ik op zolder bij je ketel moet zijn?
Tof van jequote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:56 schreef de_boswachter het volgende:
Voor werkvolk maak ik een uitzondering, maar vind het evengoed smerig.
Nou het ligt er ook een beetje aan, als ik een onderhoud kom doen dan loop ik sowieso meestal wel op sneakers,quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:04 schreef PiyeReloaded het volgende:
Waarom trek jij sneakers aan, als je werkschoenen hoort te dragen? Geef gewoon aan dat jij veilig wil werken en dat ze het anders lekker zelf mogen doen.
Nou verzekering heb ik sowieso niet (ben zzp-er) dus dat is het punt niet, heb alleen geen zin in zere tenenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:01 schreef de_boswachter het volgende:
En bovendien. Als iemand komt om iets te repareren/onderhouden dan gaat veiligheid voor alles. Iemand werkschoenen sommeren uit te doen is wel heel sneuVolgens mij zou je dan kunnen weigeren om aan de slag te gaan. Stel je voor er valt iets zwaars op je voeten en je hebt die schoenen niet aan, raakt arbeidsongeschikt voor een tijdje... wat denk je dat de verzekering zegt
Je bedoelt als ze binnen komen voor koffie?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
Het lijkt me niet meer dan normaal dat als je "werkvolk" over de vloer hebben die vies werk doen (dakdekker, stratenmaker, hovenier, timmerman) en dat buiten doen, ze hun schoenen uittrekken.
Zijn meestal wel mensen bij wie het huis een stuk netter is dan bij mijquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:27 schreef Geerd het volgende:
Man man man...die mensen poepen zeker ook in een plasticzak zodat de wc niet vies wordt..
Niet binnen alleen maar halve liters hebben staan en een bbqquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:30 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Zijn meestal wel mensen bij wie het huis een stuk netter is dan bij mij
Ja. Of de wc/lunch/schuilen voor de regen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:20 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je bedoelt als ze binnen komen voor koffie?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 10:44 schreef Aiciu het volgende:
Ik doe zelf schoenen uit, maar meer omdat ik het comfortabeler vind, mensen hoeven van mij geen schoenen uit te doen.
Ook in de winter?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 13:16 schreef fotostarter het volgende:
Nee bezoek hoeft dat niet. Ergens anders zou ik het ook niet doen.
Thuis zelf altijd op sokken of blote voeten.
Vies volk als jij komt mijn woning ook niet binnenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:15 schreef Carlos93 het volgende:
Mensen waar ik de schoenen uit moet trekken, bezoek ik gewoon niet.
Als ze nou onder de modder zouden zitten, oké, maar anders doei.
Laat hun luiheid zien, dat ze geen zin hebben in het huishouden.
Heeft er geen reet mee te maken, eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:26 schreef maghreb het volgende:
Heeft met fatsoen te maken. Iets wat veel Nederlanders niet kennen blijkbaar.
Jij bent Turks of Marokkaans toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:26 schreef maghreb het volgende:
Heeft met fatsoen te maken. Iets wat veel Nederlanders niet kennen blijkbaar.
Zeker weten mag de monteur weigeren. Heb het zelf ook vaak bij klanten thuis, (ook installatietechniek hier), dat mensen eisen dat we de werkschoenen uitdoen. Dat zou betekenen dat we onverzekerd moeten werken, wat we uiteraard niet doen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:01 schreef de_boswachter het volgende:
En bovendien. Als iemand komt om iets te repareren/onderhouden dan gaat veiligheid voor alles. Iemand werkschoenen sommeren uit te doen is wel heel sneuVolgens mij zou je dan kunnen weigeren om aan de slag te gaan. Stel je voor er valt iets zwaars op je voeten en je hebt die schoenen niet aan, raakt arbeidsongeschikt voor een tijdje... wat denk je dat de verzekering zegt
bij mijn broer kunnen schoenen aan blijven, maar ze doen ze zelf voor eerste en 2de verdieping wel uit.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:34 schreef junkiexp het volgende:
Hoe gaan jullie ermee om als je bezoek krijgt, mogen de mensen schoenen aanhouden?
Bij mijn zwager en schoonzus moet je dus direct je schoenen uitdoen als je binnenkomt,
uiteraard doe ik dat netjes maar ik vind het wel vervelend.
Begrijp het ook niet zo goed, het is niet dat ik met modderschoenen kom binnen lopen.
Ik moet dan vaak op zolder zijn omdat 9/10 de ketel daar hangt.
Is best lastig want ik ben in principe verplicht om werkschoenen te dragen.
Daarnaast werkt het gewoon niet lekker op sokken en is het onveilig.
Ik heb nu maar een setje schone sneakers in de werkbus gegooid en daar kom ik vaak mee weg.
Zo niet vertrek ik weer, ben ik dan onredelijk?
Bij Turkse mensen is het sowieso altijd schoenen uit.
Wij lopen thuis door het hele huis op schoenen en dat geldt ook voor bezoek en bedrijven aan huis.
Hoe gaan jullie daar mee om?
Staat zoiets in je voorwaarden ik geef je groot gelijk hoor, als mensen eisen dat je je schoenen uitdoet is het probleem kennelijk niet groot genoeg en kunnen ze best even wachten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 07:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zeker weten mag de monteur weigeren. Heb het zelf ook vaak bij klanten thuis, (ook installatietechniek hier), dat mensen eisen dat we de werkschoenen uitdoen. Dat zou betekenen dat we onverzekerd moeten werken, wat we uiteraard niet doen.
Werkschoenen blijven aan, anders zijn we zo weer wegOp verzoek van de klant kunnen we wel van die zwembadhoesjes over de schoenen trekken, maar dat is voor sommigen nog niet goed genoeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |