abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2020 @ 21:17:58 #1
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195514390
:*

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195514407
Eerste golf moet veel erger geweest zijn kwa besmettingen als nu Gezien het aantal ziekenhuisopnames en overlijdens Toen waren er totaal geen maatregelen in het begin
pi_195514412
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En daarbij moeten de vaccins ook nog over heel Europa verdeeld worden en zullen we die 17 miljoen niet in één keer ontvangen.
Da's ook een punt, ja, iederen heeft er wel op ingetekend maar het produceren van miljarden doses gaat ook wel even tijd kosten.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 21:19:26 #4
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195514420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

totaal geen problemen mee, en mijn keuze om daarheen te gaan.
Dat is een eigen keus waarbij ik vind dat het best is af te wegen of je ergens wilt zijn waar rechten worden geschonden. Ik ga zelf niet naar locaties die ik wezenlijk verafschuw.
pi_195514437
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:18 schreef Freecky28 het volgende:
Eerste golf moet veel erger geweest zijn kwa besmettingen als nu Gezien het aantal ziekenhuisopnames en overlijdens Toen waren er totaal geen maatregelen in het begin
Dat hoeft niet per se maar we kunnen dat niet met zekerheid zeggen, het is maar net waar en hoe de clusters vallen en er zaten er toen veel in verzorgings en bejaardenhuizen die nu beter voorbereid zijn.
pi_195514462
https://www.ad.nl/binnenl(...)k-het-hier~a42c1f69/ is dit al voorbij gekomen?? Is een Corona loactiekaart ,ff doorshrollen, schijnt is overzichtelijker dan de dashboard kaart
pi_195514491
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 20:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zucht, nogmaals het boeit ze wel, want als er straks een uitbraak is bij één van hun evenementen dan hebben zij het gedaan.

Ze willen en moeten zelfs voorkomen dat er meer besmettingen ontstaan.

Je kan dat doen door:

1) Geen evenementen te houden

2) Evenementen te houden met 1.5m afstand, niet meezingen en andere belachelijke maatregelen

3) Sneltesten in combinatie met vaccinatiebewijzen.

Het is dus of GEEN evenementen of evenementen waarbij de gasten met enige zekerheid niet besmettelijk zijn. Als je geen test wil of geen bewijs wil overhandigen ga je lekker niet.

Ik sta straks echt niet vooraan om een vaccin te halen, zonder dat de langetermijn bijwerkingen bekend zijn. Als ik daardoor geen evenement binnen kom en/of sneltesten moet laten afnemen dan is dat maar zo. Daar heb ik dan alle begrip voor.

Het valt of staat allemaal met het feit dat men na zeven maanden toch echt een keer moet gaan accepteren dat de wereld voorlopig niet meer gaat zijn zoals voor maart 2020. Dit kan echt nog wel duren tot eind 2021.
Twee dingen:

Ten eerste: 100% eens dat het waarschijnlijk tot eind 2021 duurt voordat we echt van deze ellende af zijn, alle maatregelen de vuilnisbak in kunnen, en de wereld weer kan worden zoals hij was voor maart 2020 (met hopelijk meer thuiswerken, meer leuke buitenterrasjes ipv autos in de straat, meer brede loopruimte in steden, misschien wat wettelijke bescherming dat je betaald thuis kan blijven met welke ziekte dan ook, minder nulurencontracten, etc. etc. etc. enz. ad infinitum, maar qua "geen 1,5m en we kunnen weer gewoon naar iets als lowlands zoals vanouds leuk en gezellig en zonder maatregelen).

Dus ook 100% eens dat het alleen maar hallejuhah-niveau goed nieuws is als iets, ook sneltesten bij de ingang en/of vaccins die al *gedeeltelijk* zijn uitgerold, of een combinatie, of van mijn part een roze regenboog-spugende unicorn, ervoor zorgt dat grote evenementen al eerder dan eind volgend jaar als vanouds kunnen worden gehouden zonder 1,5m en met de gebruikelijke gezelligheid: zingen, dicht op elkaar staan, vrienden maken, enthousiasme, spontaniteit, fotos nemen, knuffelen you name it. Of zoals jij het zegt "zonder achterlijke maatregelen". Amen.

Als een sneltest dat mogelijk maakt, yippie. Mogen ze er mij 5 afnemen bij de ingang als dat nodig is, en ik wil er nog zeg 20 euro extra voor betalen ook. Idem voor vaccin. Hier met die spuit.

Maar... ten tweede vraag ik me wel af wat het nut is. Dat klinkt misschien gek, maar kijk, voor *bezoekers*/de bevolking is het simpel: ik wil weer naar een evenement kunnen zonder 1,5m en gewoon normaal gezellig mogen doen zonder beperkingen. Mensen willen naar festivals, jongeren willen dansen/feesten ga zo maar door.

Maar daar waar ik het voor discotheken enzo nog snap, die zijn immers elke dag open normaal, wat is nu precies het verschil voor zeg lowlands tussen dit en wachten tot eind 2021? Augustus 2022 duurt nog praktisch 2 jaar, is RUIM na eind 2021, en dan is dit echt wel voorbij. Dus kan het zowieso weer zoals vorig jaar. Fauci enzo verwacht bv. ook eind volgend jaar, Kluytmans komend voorjaar (optimist), Gommers volgende zomer, Osterhaus "iets na komende zomer", etc. We kunnen er dus volgens Fauci, de WHO, onze NEderlandse experts praktisch unaniem, enz. van uit gaan dat tegen half 2022 die maatregelen ruim achter ons liggen.

Dan is het verschil tussen al deze moeite doen en hemel en aarde bewegen om de kamer te proberen zo gek te krijgen de wet aan te passen zodat je zulke eisen mag stellen aan toegang dus één editie overslaan of niet. Letterlijk. Want zomer 2022 kan het toch wel weer - dat scheelt dus één editie!

Zou het niet veel makkelijker zijn om gewoon te zeggen "fuck it", iedereen te vragen nog een jaar de kaartjes te bewaren als het augustus volgend jaar nog niet over is, met de praktische garantie dat je met dat ticket in 2022 dan los kan gaan op het grootste feest ooit zonder 1,5m etc (al die opgespaarde energie, het mag weer, stel je voor!), en het tot die tijd gewoon lekker nog een keer wat leuks online te houden?

Dat is voor de festivals etc dan, voor theaters en bioscopen las ik dat (als straks de max aantal mensen weer erafgaat maar puur 1,5m tussen meer dan tweetallen dus) een zaal 70% gevuld kan worden in een theater als ene voorstelling twee keer gehouden wordt op een avond. Kaartjes ~20% duurder en dat lijkt me toch nog prima uit te houden voor een jaar. Je wéét dat het niet voor eeuwig is, en tot eind volgend jaar op ~80-90% reguliere omzet draaien moet voor de meeste toch lukken lijkt me (anders vraag ik me af of het zowieso misschien niet helemaal lekker draaide...?).

Is dat dan niet zinniger dan om voor die paar maanden (want dit onderzoeken, onderhandelen, formeel vastleggen, bla bla bla, duurt minstens nog een half jaar, dus het is toch a minstens bijna half volgend jaar voor er een keer een lekker werkend systeem is, wat dan een half jaar later in de kliko kan omdat het niet meer nodig is) die dit je mogelijk maakt om eerder zonder 1,5m grote events te houden voordat het al eind volgend jaar IS, al die moeite en BERGEN GELD (hoeveel denk je dat het de overheid gaat kosten om genoeg sneltesten in te kopen voor alle grote evenementen etc in nederland, JFC) lekker achter wegen te laten en nog één festivalseizoen/zomer vanuit de luie stoel thuis naast de koffiezetter met een paar vrienden naar dat live concert te kijken tot het eind 2021 IS?
#WeesGeenWhales
pi_195514518
Even tussendoor, het zou mij niet verbazen als je in de nabije toekomst ook een vaccinatie paspoort voor covid nodig zal hebben in landen als Duitsland. Je denkt toch niet dat die na alle moeite die ze gedaan hebben geen eisen gaan stellen aan mensen die uit het buitenland komen, he?
pi_195514549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's ook een punt, ja, iederen heeft er wel op ingetekend maar het produceren van miljarden doses gaat ook wel even tijd kosten.
Het lijkt me 1 van de meest interessante logistieke operaties ooit, en daar ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar. Als je de berichten vanaf alle kanten tot nu toe leest is er overal een tekort aan om die miljarden doses te maken, van het glas dat nodig is tot de grondstoffen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 21:26:01 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195514574
quote:
[img]htt[quote][img]https://fokstatic.nl/p/99s.gif[/img] Op donderdag 8 oktober 2020 20:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het virus nooit zal uitdoven? De pokken zijn ook succesvol uitgeroeid.
Dat is meer een definitiekwestie van de WHO die bij een bepaald (laag) aantal en tijdsduur stelt dat het iets is uitgeroeid. Vooral om zo mensen een handvat te kunnen geven en de WHO wil graag, terecht, deze successen in vooruitgang boeken.

Dat wil zeker niet zeggen dat het "Pokken"-virus weg is. Verre van dat.
Virussen, ook variola, muteren constant en kunnen op elk moment weer razendsnel de kop opsteken.
Het is niet of maar wanneer er een uitbraak is. het is dan zaak dat zsm te detecteren en lokaal passende maatregelen te nemen. Pokken is geen virus dat van de lijst is gehaald omdat het zou zijn uitgeroeid. Ergens blijft het bestaan om op een daartoe geschikt moment zich weer ergens in vast te bijten.
pi_195514587
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:24 schreef Tijger_m het volgende:
Even tussendoor, het zou mij niet verbazen als je in de nabije toekomst ook een vaccinatie paspoort voor covid nodig zal hebben in landen als Duitsland. Je denkt toch niet dat die na alle moeite die ze gedaan hebben geen eisen gaan stellen aan mensen die uit het buitenland komen, he?
Dat ligt denk ik zowieso aan minstens één ding: maakt het EVRM een vaccinatieplicht mogelijk? Het is hier tegen de grondwet, maar hoe zit dat met het EVRM? Als het volgens dat ding niet kan, kan niet in alle landen die hem getekent hebben... dus daar gaan Duitsland, Frankijk, wij, België, etc etc, stuk of 26 ofzo geloof ik totaal?

Die is namelijk bindend voor landen, mét mogelijkheid voor burgers om bij een bindend gerechtshof een wet aan te vechten op grond ervan... wat dan ook regelmatig gebeurt.

Vraag is dus maar of Duitsland dat mág.
#WeesGeenWhales
pi_195514620
quote:
Zal wel voor meer landen gaan gelden, denk ik.
pi_195514663
quote:
snel die spuit erin en vluchten boeken !!!
en dat meen ik echt serieus. :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195514664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Twee dingen:

Ten eerste: 100% eens dat het waarschijnlijk tot eind 2021 duurt voordat we echt van deze ellende af zijn, alle maatregelen de vuilnisbak in kunnen, en de wereld weer kan worden zoals hij was voor maart 2020 (met hopelijk meer thuiswerken, meer leuke buitenterrasjes ipv autos in de straat, meer brede loopruimte in steden, misschien wat wettelijke bescherming dat je betaald thuis kan blijven met welke ziekte dan ook, minder nulurencontracten, etc. etc. etc. enz. ad infinitum, maar qua "geen 1,5m en we kunnen weer gewoon naar iets als lowlands zoals vanouds leuk en gezellig en zonder maatregelen).

Dus ook 100% eens dat het alleen maar hallejuhah-niveau goed nieuws is als iets, ook sneltesten bij de ingang en/of vaccins die al *gedeeltelijk* zijn uitgerold, of een combinatie, of van mijn part een roze regenboog-spugende unicorn, ervoor zorgt dat grote evenementen al eerder dan eind volgend jaar als vanouds kunnen worden gehouden zonder 1,5m en met de gebruikelijke gezelligheid: zingen, dicht op elkaar staan, vrienden maken, enthousiasme, spontaniteit, fotos nemen, knuffelen you name it. Of zoals jij het zegt "zonder achterlijke maatregelen". Amen.

Als een sneltest dat mogelijk maakt, yippie. Mogen ze er mij 5 afnemen bij de ingang als dat nodig is, en ik wil er nog zeg 20 euro extra voor betalen ook. Idem voor vaccin. Hier met die spuit.

Maar... ten tweede vraag ik me wel af wat het nut is. Dat klinkt misschien gek, maar kijk, voor *bezoekers*/de bevolking is het simpel: ik wil weer naar een evenement kunnen zonder 1,5m en gewoon normaal gezellig mogen doen zonder beperkingen. Mensen willen naar festivals, jongeren willen dansen/feesten ga zo maar door.

Maar daar waar ik het voor discotheken enzo nog snap, die zijn immers elke dag open normaal, wat is nu precies het verschil voor zeg lowlands tussen dit en wachten tot eind 2021? Augustus 2022 duurt nog praktisch 2 jaar, is RUIM na eind 2021, en dan is dit echt wel voorbij. Dus kan het zowieso weer zoals vorig jaar. Fauci enzo verwacht bv. ook eind volgend jaar, Kluytmans komend voorjaar (optimist), Gommers volgende zomer, Osterhaus "iets na komende zomer", etc. We kunnen er dus volgens Fauci, de WHO, onze NEderlandse experts praktisch unaniem, enz. van uit gaan dat tegen half 2022 die maatregelen ruim achter ons liggen.

Dan is het verschil tussen al deze moeite doen en hemel en aarde bewegen om de kamer te proberen zo gek te krijgen de wet aan te passen zodat je zulke eisen mag stellen aan toegang dus één editie overslaan of niet. Letterlijk. Want zomer 2022 kan het toch wel weer - dat scheelt dus één editie!

Zou het niet veel makkelijker zijn om gewoon te zeggen "fuck it", iedereen te vragen nog een jaar de kaartjes te bewaren als het augustus volgend jaar nog niet over is, met de praktische garantie dat je met dat ticket in 2022 dan los kan gaan op het grootste feest ooit zonder 1,5m etc (al die opgespaarde energie, het mag weer, stel je voor!), en het tot die tijd gewoon lekker nog een keer wat leuks online te houden?

Dat is voor de festivals etc dan, voor theaters en bioscopen las ik dat (als straks de max aantal mensen weer erafgaat maar puur 1,5m tussen meer dan tweetallen dus) een zaal 70% gevuld kan worden in een theater als ene voorstelling twee keer gehouden wordt op een avond. Kaartjes ~20% duurder en dat lijkt me toch nog prima uit te houden voor een jaar. Je wéét dat het niet voor eeuwig is, en tot eind volgend jaar op ~80-90% reguliere omzet draaien moet voor de meeste toch lukken lijkt me (anders vraag ik me af of het zowieso misschien niet helemaal lekker draaide...?).

Is dat dan niet zinniger dan om voor die paar maanden (want dit onderzoeken, onderhandelen, formeel vastleggen, bla bla bla, duurt minstens nog een half jaar, dus het is toch a minstens bijna half volgend jaar voor er een keer een lekker werkend systeem is, wat dan een half jaar later in de kliko kan omdat het niet meer nodig is) die dit je mogelijk maakt om eerder zonder 1,5m grote events te houden voordat het al eind volgend jaar IS, al die moeite en BERGEN GELD (hoeveel denk je dat het de overheid gaat kosten om genoeg sneltesten in te kopen voor alle grote evenementen etc in nederland, JFC) lekker achter wegen te laten en nog één festivalseizoen/zomer vanuit de luie stoel thuis naast de koffiezetter met een paar vrienden naar dat live concert te kijken tot het eind 2021 IS?
Wat een lap tekst ... we gaan het zien
pi_195514711
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is meer een definitiekwestie van de WHO die bij een bepaald (laag) aantal en tijdsduur stelt dat het iets is uitgeroeid. Vooral om zo mensen een handvat te kunnen geven en de WHO wil graag, terecht, deze successen in vooruitgang boeken.

Dat wil zeker niet zeggen dat het "Pokken"-virus weg is. Verre van dat.
Virussen, ook variola, muteren constant en kunnen op elk moment weer razendsnel de kop opsteken.
Het is niet of maar wanneer er een uitbraak is. het is dan zaak dat zsm te detecteren en lokaal passende maatregelen te nemen. Pokken is geen virus dat van de lijst is gehaald omdat het zou zijn uitgeroeid. Ergens blijft het bestaan om op een daartoe geschikt moment zich weer ergens in vast te bijten.
WAT? Nee. Het pokken virus is weg. Punt. Daar is alles en iedereen het over eens. Dit is gewoon echt niet waar. Het ligt alleen nog in een paar laboratoria, waarover dan ook altijd discussie is of dat wel handig is.

Maar het is wel gewoon weg. Exito. Finito. Over. Ausradiert. Bestaat niet meer, net als runderpest en binnenkort waarschijnlijk polio.

Overigens, hartverwarmend, door een zeer intensieve samenwerking tussen de USSR en USA tijdens het hoogtepunt van de koude oorlog. Mooi om te lezen. Mooie personages/types ook die aan het hoofd stonden aan beide kanten.

En ironische is dat de WHO in het begin tijden lang zwaar ageerde tégen het project, ze dachten dat het niet mogelijk zou zijn... maar dat stukje geschiedenis noemen ze nu maar even niet natuurlijk XD
#WeesGeenWhales
pi_195514766
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat ligt denk ik zowieso aan minstens één ding: maakt het EVRM een vaccinatieplicht mogelijk? Het is hier tegen de grondwet, maar hoe zit dat met het EVRM? Als het volgens dat ding niet kan, kan niet in alle landen die hem getekent hebben... dus daar gaan Duitsland, Frankijk, wij, België, etc etc, stuk of 26 ofzo geloof ik totaal?

Die is namelijk bindend voor landen, mét mogelijkheid voor burgers om bij een bindend gerechtshof een wet aan te vechten op grond ervan... wat dan ook regelmatig gebeurt.

Vraag is dus maar of Duitsland dat mág.
Ik denk dat je dat iets verkeerd formuleert, je mag geen vaccinatie plicht opleggen aan je eigen burgers, je mag vermoedelijk wel eisen dat buitenlanders wel gevaccineerd zijn.
pi_195514816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:29 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Wat een lap tekst ... we gaan het zien
De TLDR versie is dat ik het met hem eens ben dat het wel eens tot eind volgend jaar kan duren voordat dit voorbij is en alle regels weg kunnen, en dat het idd klopt dat tussen nu en dan grote events zoals festivals als vanouds willen organiseren een sneltest nodig zal hebben.

Maar dat ik me dus afvraag of het geen verspilde moeite is, want het duurt toch nog tig maanden om dit uit te zoeken, regelen, en te implementeren, dan zijn festivals enzo zowieso meestal in zomer, zit je dus op half volgend jaar, en zoals hij zelf zegt.... na eind volgend jaar kan het zowieso waarschijnlijk weer.

Noem me lui, maar waarom dan al die moeite doen en geld uitgeven aan sneltests etc ipv half jaartje geduld?
#WeesGeenWhales
pi_195514838
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De TLDR versie is dat ik het met hem eens ben dat het wel eens tot eind volgend jaar kan duren voordat dit voorbij is en alle regels weg kunnen, en dat het idd klopt dat tussen nu en dan grote events zoals festivals als vanouds willen organiseren een sneltest nodig zal hebben.

Maar dat ik me dus afvraag of het geen verspilde moeite is, want het duurt toch nog tig maanden om dit uit te zoeken, regelen, en te implementeren, dan zijn festivals enzo zowieso meestal in zomer, zit je dus op half volgend jaar, en zoals hij zelf zegt.... na eind volgend jaar kan het zowieso waarschijnlijk weer.

Noem me lui, maar waarom dan al die moeite doen en geld uitgeven aan sneltests etc ipv half jaartje geduld?
Het probleem is dat de branche die tijd niet meer heeft om nog een jaar te wachten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195514842
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:18 schreef Freecky28 het volgende:
Jep toen werden enkel halfdoden getest, nu ook mensen met een neusverkoudheid.
pi_195514847
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:27 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zal wel voor meer landen gaan gelden, denk ik.
Ik denk het wel, ja, covid is zo ontwrichtend dat niemand trek gaat hebben in een episode van Return of the COVID!
pi_195514849
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat iets verkeerd formuleert, je mag geen vaccinatie plicht opleggen aan je eigen burgers, je mag vermoedelijk wel eisen dat buitenlanders wel gevaccineerd zijn.
'
Dat denk ik ook, maar ik vraag me af of mensen uit landen die OOK onder het EVRM vallen dan als buitenlander worden gezien in dat opzicht. Plus mischien zit je ook nog met Schengen?

Ik zeg niet dat het niet mag, ik zag dat ik niet weet of ze het zouden mogen eisen van ons en dat ik er niet zomaar van uit wil gaan dat het kan... ;)
#WeesGeenWhales
pi_195514856
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Met daarbij het risico dat een sneltest die op de huidige manier gedaan wordt wel op de juiste manier gedaan wordt. Niets ten nadele van de beveiligers die daar staan, maar die zie ik niet met het juiste beleid een wattenstaaf in je neus rammen. Ik denk ook niet dat de GGD's voldoende capaciteit hebben om daar uitgebreid te gaan testen.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 21:36:10 #23
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195514862
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In hun optiek wel. En dat doen ze vandaag al met vaccinaties voor bijv. gele koorts als je naar Afrika gaat.
Dat bewijs is bij mijn weten alleen nodig wanneer je recentelijk bent geweest in een gebied waar Gele Koorts heerst.

Kom je vanuit NL, is dat bij mijn weten nergens een vaccinatiebewijs nodig. Natuurlijk zijn er douanebeambten, been there, die zeggen dat iets moet dat ter plaatse met wat uitwisselen van papiertjes wordt gevaccineerd.
pi_195514875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Met daarbij het risico dat een sneltest die op de huidige manier gedaan wordt wel op de juiste manier gedaan wordt. Niets ten nadele van de beveiligers die daar staan, maar die zie ik niet met het juiste beleid een wattenstaaf in je neus rammen. Ik denk ook niet dat de GGD's voldoende capaciteit hebben om daar uitgebreid te gaan testen.
Met die sneltest is er geen wattenstaaf, het is een beetje speeksel spugen op een stripje ;) (Zelf dus)
#WeesGeenWhales
pi_195514893
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 21:35 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep toen werden enkel halfdoden getest, nu ook mensen met een neusverkoudheid.
Klopt.

En met het testbeleid van nu scheelt dat mensen met klachten eerder in het ziekenhuis komen, en dus eerder behandeling krijgen, daardoor eerder opknappen, en minder snel op de IC komen, en als ze op de IC komen zijn ze er vaak minder slecht aan toe dan in maart *O*

https://nos.nl/artikel/23(...)-er-minder-lang.html

Ze komen wellicht iets te snel dan de reguliere zorg aankan, want ze hadden in de eerste golf relatief veel meer ernstige gevallen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')