quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:51 schreef _serial_ het volgende: [..] Het werkt misschien goed voor een grote groep, maar er worden niet voor niets nu overal herfstscholen opgetuigd om achterstanden in te halen. https://www.ad.nl/politie(...)chterstand~ac8f20bf/
Tsja, dat het de meeste niet zeer positief uitpakt is evident. Verder ben ik wel een beetje voor de wet van de slimsten. Als je met een paar weken minder scholing al tegen problemen aanloopt, tsja, doe er dan een jaartje langer over of ga voor een niveautje lager.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:51 schreef _serial_ het volgende: [..] Het werkt misschien goed voor een grote groep, maar er worden niet voor niets nu overal herfstscholen opgetuigd om achterstanden in te halen. https://www.ad.nl/politie(...)chterstand~ac8f20bf/
"Hoeveel goeden en kwaden zijn er dan ? En wie zijn dat precies ?"quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar zo werkt het nooit. Het oude gezegd "De goeden moeten onder de kwaden lijden" is hier van toepassing.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe de 3e golf eruit gaat zien.
En ik vind dat dat niet zo gemakkelijk gezegd kan worden. Mensen die vragen om een lockdown snap ik ook echt niet. Als je dat zo graag wil, dan kun je wat mij betreft zelf die stap nemen. Daar hoef je een ander nog niet mee op te zadelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn excuses. Het is niet persoonlijk bedoeld, ik vind dat deze cartoon vrij goed aangeeft hoe de twee kampen er tegenaan kijken.
Ik heb sowieso niet zoveel met al dat juridische gebeuren. Grondrechten dit, Raad van State dat, het zal allemaal wel. Dat is belangrijk als het gaat om structurele zaken, maar dat is een crisis als deze niet.
Het is voor mij duidelijk dat we gewoon alles op alles moeten zetten om de pandemie niet uit de hand te laten lopen. Hoe meer besmettingen, hoe langer deze ellende allemaal duurt voor iedereen. Dus als daar wat tijdelijke maatregelen voor nodig zijn, heb ik daar geen moeite mee, wat de wet verder ook mag zeggen.
Dat komt doordat heel veel mensen vooral maatregelen willen voor anderen en niet voor zichzelf.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:01 schreef Benny het volgende:
[..]
En ik vind dat dat niet zo gemakkelijk gezegd kan worden. Mensen die vragen om een lockdown snap ik ook echt niet. Als je dat zo graag wil, dan kun je wat mij betreft zelf die stap nemen. Daar hoef je een ander nog niet mee op te zadelen.
Het werkt natuurlijk alleen als iedereen meedoet, he. Net als die mondkapjes. Natuurlijk kun je als enige idioot in een supermarkt een mondkapje opzetten, maar het heeft pas zin als iedereen met zo'n ding loopt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:01 schreef Benny het volgende:
[..]
Als je dat zo graag wil, dan kun je wat mij betreft zelf die stap nemen. Daar hoef je een ander nog niet mee op te zadelen.
Dat inderdaad. Je slaat de spijker op de kop.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat komt doordat heel veel mensen vooral maatregelen willen voor anderen en niet voor zichzelf.
De ouderen willen dat de kroegen dicht gaan, de jongeren willen dat de ouderen zich maar afzonderen. Maar een keer in de spiegel kijken gebeurt natuurlijk niet.
Het is maar goed dat jij niet generaliseert.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat komt doordat heel veel mensen vooral maatregelen willen voor anderen en niet voor zichzelf.
De ouderen willen dat de kroegen dicht gaan, de jongeren willen dat de ouderen zich maar afzonderen. Maar een keer in de spiegel kijken gebeurt natuurlijk niet.
Hij "hoopt" ook dat het wel zal dalen. Volgens mij word je niet betaald om dingen te hopen, maar om ze te regelen, Hugoquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Aanvullende maatregelen komen er als “de besmettingen niet dalen” en “dinsdag weer een nieuwe persco” aldus het radionieuws aan de hand van wat de Jonge heeft gezegd (en dat was een ander stukje dan eerder vandaag).
NOSquote:Vanaf zaterdag moet iedereen in Polen buiten een mondkapje dragen. Volgens premier Morawiecki is dat de enige manier om het aantal besmettingen in zijn land te verlagen en een lockdown te voorkomen. Hij kondigde op een persconferentie ook aan dat de regels voor scholen strenger worden, maar zei niet wat er gaat veranderen.
De autoriteiten in Polen registreerden vandaag 4280 nieuwe coronabesmettingen, ruim 1200 meer dan gisteren. Van ruim 111.000 van de 38 miljoen Polen staat vast dat ze besmet zijn of zijn geweest.
Tsjechië
In buurland Tsjechië worden ook maatregelen genomen. Vanaf maandag moeten restaurants 's avonds eerder sluiten en sport- en cultuurfaciliteiten gaan zelfs helemaal dicht.
Zal ik voortaan dan elke zin beginnen met "60% van de Nederlanders wil..."?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij niet generaliseert.
Hugo weet ook wel dat de kans inmiddels zeer gering is dat het in die paar dagen ineens omslaat. Daarvoor zou het vanaf dag 1 van de maatregelen - nu 10 dagen geleden - meteen helemaal perfect hebben moeten gaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij "hoopt" ook dat het wel zal dalen. Volgens mij word je niet betaald om dingen te hopen, maar om ze te regelen, Hugo
Wel een interessante gedachte die mij het waard lijkt om uit te werken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verleng de schoolvakantie gewoon met 1 week. (die moet je uiteraard aan de andere kant wel weer inhalen in het voorjaar, dus daar van 2 weken naar 1 week)
Al die mensen in de supermarkt met een mondkapje vloek in mijn hoofd helemaal de corona in.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:32 schreef chratnox het volgende:
De meeste maatregelen waar in dit topic elke dag om geroepen worden kunnen we prima zelf al ten uitvoer brengen, niemand houdt je daarin tegen.
Had beetje deftige lockdown een half jaar terug en er was vandaag niets meer aan de hand geweest.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:01 schreef Benny het volgende:
[..]
En ik vind dat dat niet zo gemakkelijk gezegd kan worden. Mensen die vragen om een lockdown snap ik ook echt niet. Als je dat zo graag wil, dan kun je wat mij betreft zelf die stap nemen. Daar hoef je een ander nog niet mee op te zadelen.
Hier droegen alleen mensen het een paar dagen na die aankondiging. Nu helemaal niemand meerquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Al die mensen in de supermarkt met een mondkapje vloek in mijn hoofd helemaal de corona in.
Waarom pas dragen als de overheid een dringend advies uitbrengt??
Ik doe er niet aan mee.
Ik vrees dat meneer Morawiecki bedrogen gaat uitkomen als hij werkelijk denkt dat hij hiermee het virus gaat indammen.quote:
Ik ook nietquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Al die mensen in de supermarkt met een mondkapje vloek in mijn hoofd helemaal de corona in.
Waarom pas dragen als de overheid een dringend advies uitbrengt??
Ik doe er niet aan mee.
Dit is wel heel erg stoer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:07 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Hier draagt bijna iedereen in de supermarkt een mondkapje.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:08 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hier droegen alleen mensen het een paar dagen na die aankondiging. Nu helemaal niemand meer
Vrijheden worden als zodanig beleefd en hebben niets met aanstellen te maken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 16:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
En ik vind dat je je niet zo aan moet stellen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |