Nicky was voor Ajax, lastige keuze.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:36 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Die kruipen als eerste naar vochtige plekken toe. Ogen, neus en anus.
quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:38 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Nicky was voor Ajax, lastige keuze.
Ik denk dat het plan op een andere wijze geformuleerd moet worden maar de ene generatie kreeg gratis geld en had minder kosten en verplichtingen, en daardoor heeft een nieuwe generatie geen gratis geld maar de kosten zijn flink opgelopen, en het aantal verplichtingen is enorm toegenomen waardoor het moeilijker is die kosten te maken. Dan is het logisch dat de ene generatie (met als voorkeur de rijkere groep) nu moet overmaken naar de andere generatie om geen sociale ongelijkheid te creëren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik ben principieel tegen gratis geld, aangezien het niet gratis is voor de ander.
Waardeloze planning maat.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:52 schreef Scrummie het volgende:
Lunchtijd. Niks in huis.
Op naar de winkel!
Ja nee dit ga ik dus niet lezen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat het plan op een andere wijze geformuleerd moet worden maar de ene generatie kreeg gratis geld en had minder kosten en verplichtingen, en daardoor heeft een nieuwe generatie geen gratis geld maar de kosten zijn flink opgelopen, en het aantal verplichtingen is enorm toegenomen waardoor het moeilijker is die kosten te maken. Dan is het logisch dat de ene generatie (met als voorkeur de rijkere groep) nu moet overmaken naar de andere generatie om geen sociale ongelijkheid te creëren.
Lekker communistisch gesteld dit allemaal, maar zou het plan sowieso aanpassen dat iemand het geld pas krijgt na het afronden van een MBO, HAVO of VWO opleiding met als voorwaarde bij inschrijving voor een studie of oprichting van een bedrijf oid.
niet gelezenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat het plan op een andere wijze geformuleerd moet worden maar de ene generatie kreeg gratis geld en had minder kosten en verplichtingen, en daardoor heeft een nieuwe generatie geen gratis geld maar de kosten zijn flink opgelopen, en het aantal verplichtingen is enorm toegenomen waardoor het moeilijker is die kosten te maken. Dan is het logisch dat de ene generatie (met als voorkeur de rijkere groep) nu moet overmaken naar de andere generatie om geen sociale ongelijkheid te creëren.
Lekker communistisch gesteld dit allemaal, maar zou het plan sowieso aanpassen dat iemand het geld pas krijgt na het afronden van een MBO, HAVO of VWO opleiding met als voorwaarde bij inschrijving voor een studie of oprichting van een bedrijf oid.
Dat is toch gewoon de prestatiebeurs dan eigenlijk?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Niet gelezen, maar afgaande op die foto is het maar goed dat ik geen vrachtwagenchauffeur ben. Ik dacht aan een parkeergarage.quote:
nounounouquote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Had ome Willem daar maar een harpoen doorheen gejaagd.
Laten we zeggen een prestatiebeurs met een startkapitaal.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon de prestatiebeurs dan eigenlijk?
Ja.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Laten we zeggen een prestatiebeurs met een startkapitaal.
Het zou voor een hoop mensen uit achterstandsgezinnen flink helpen om een HBO of WO te kunnen beginnen en uit huis te gaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja.
Laten we het maar gewoon niet doen. 10k
Wat ze er mee willen bereiken is me wel duidelijk. Iedere 18-jarige gaat nu op GroenLinks stemmen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het zou voor een hoop mensen uit achterstandsgezinnen flink helpen om een HBO of WO te kunnen beginnen en uit huis te gaan.
Maar vind dit plan ook wat simplistisch. Denk dat GroenLinks het wil adverteren als een ‘10.000 voor de jongeren!’ omdat het lekker klinkt. Weet alleen niet goed wie ze hier mee willen bereiken en of dit enigszins uitvoerbaar is.
Het zou voor een hoop mensen uit achterstandsgezinnen een leuk bedrag zijn om de koelkast tot het eind van het jaar te vullen met bier inderdaad. Of een rekening te betalen. Of voor het eerst in 10 jaar op vakantie te gaan. Etc.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het zou voor een hoop mensen uit achterstandsgezinnen flink helpen om een HBO of WO te kunnen beginnen en uit huis te gaan.
Maar vind dit plan ook wat simplistisch. Denk dat GroenLinks het wil adverteren als een ‘10.000 voor de jongeren!’ omdat het lekker klinkt. Weet alleen niet goed wie ze hier mee willen bereiken en of dit enigszins uitvoerbaar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |