abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:14:07 #295
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195503785
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:11 schreef jeroen25 het volgende:
[ twitter ]
Voor de laatste ook niet.
Precies wat ik wilde zeggen.
pi_195503816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, en Lucia de B was ook al zo een parel van een faalrechtszaak waar het ontbrak aan echt bewijs maar iedereen riep: “Ze moet het wel gedaan hebben! De kans is zo klein dat ze het niet is!”

Groot succes was dat.
Ik ben niet goed op de hoogte van de zaak Lucia de B., maar wat was daar nou de uiteindelijke uitkomst van? Is uiteindelijk geconcludeerd dat Lucia 100% onschuldig is, of is ze op basis van onjuist bewijs vrijgesproken?
pi_195503851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:15 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ik ben niet goed op de hoogte van de zaak Lucia de B., maar wat was daar nou de uiteindelijke uitkomst van? Is uiteindelijk geconcludeerd dat Lucia 100% onschuldig is, of is ze op basis van onjuist bewijs vrijgesproken?
Ze is vrijgesproken. Je kunt vrijwel nooit 100% vaststellen dat iemand onschuldig is, maar in ieder geval stond vast dat er welbeschouwd helemaal geen bewijs was voor waar ze van beschuldigd werd. Vermoedens, speculaties, verdachtmakingen, onzinnige statistiek... meer was er in feite niet.
pi_195504046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:15 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Ik meen mij beeldmateriaal te herinneren van een rechter die benadrukte dat het in dit geval een vrijspraak was omdat "ze het echt niet had gedaan".
pi_195504440
De procesdagen (zoals ik ze in het geheugen heb) voor in de OP:

Het proces:
28-9-20 Videoverklaring Jos B: Ik ben onschuldig
29-9-20 De onderbroek met DNA
5-10-20 Jos B is pedofiel
7-10-20 Spreekrecht nabestaanden
8-10-20 Requisitoir
12-10-20 Pleidooi
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_195504449
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik meen mij beeldmateriaal te herinneren van een rechter die benadrukte dat het in dit geval een vrijspraak was omdat "ze het echt niet had gedaan".
https://uitspraken.rechts(...)0876&showbutton=true

Daar kun je het arrest in herziening teruglezen. Het woord onschuldig wordt niet letterlijk door het hof gebruikt, maar het hof benadrukt dat er geen redenen waren om aan te nemen dat er überhaupt levensdelicten waren gepleegd. En waar geen levensdelicten gepleegd zijn, is ook geen schuldige.
pi_195504549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:57 schreef Petpampim het volgende:

[..]

https://uitspraken.rechts(...)0876&showbutton=true

Daar kun je het arrest in herziening teruglezen. Het woord onschuldig wordt niet letterlijk door het hof gebruikt, maar het hof benadrukt dat er geen redenen waren om aan te nemen dat er überhaupt levensdelicten waren gepleegd. En waar geen levensdelicten gepleegd zijn, is ook geen schuldige.
Voor zover ik weet was er een wiskundig bewijs. DAt bewijs klopte dan wel maar de input van dat wiskundigbewijs klopte voor geen kant. Iets wat de deskundige al vermoede en had uitgesproken tijdens zijn verklaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')