abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:51:50 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195477132
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt hier het uitgebreide rapport lezen. Wat wel opvallend is: bijna iedereen zegt zich aan de coronavoorschriften te zullen houden maar slechts een kwart denkt dat dat andere Nederlanders gaat lukken.
Thx.
//--//
Resultaten zelf lijken wat tegenstrijdig, vermakelijk maar stroken niet waarmee de NOS dat samenvat.

Wanneer ruim 60% opdracht wil hebben voor een monddoekjesplicht, dat vervolgens ondersteund zonder dat uit zichzelf te doen; kan ik niet goed plaatsen.
Ik weet niet hoe (anoniem) de vragen zijn gesteld maar krijg het idee dat de bevraagden vooral een situationeel wenselijk antwoord lijken te geven.

Opvallend is dat maar 2% zich niet meer aan de Corona maatregelen gaat houden. Je zou zo maar kunnen concluderen dat dus 98% zich wel aan die maatregelen gaat houden, waarin gek genoeg dan maar 28% vertrouwen heeft dat dit ook gaat lukken.

Opvallend in vorm, is ook dat men in het rapport het mondkapje (deels) vervangt door woord monddoekje. De lading van een doekje is een wat andere dan die van een kapje. Maar goed, het is een detail.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195477133
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar het probleem is natuurlijk dat de overheid direct helemaal niets te zeggen heeft over hoe bedden ingezet worden en dat die beoordeling aan de ziekenhuizen is, zou wat zijn als De Jonge gaat bepalen hoeveel bedden het Erasmus mag gebruiken voor corona of voor andere zorg.

Nou ja, los van de persoon De Jonge dan want die zie ik liever helemaal niets bepalen.
Eens. Tot nu toe zijn de ziekenhuizen ook wel de beste groep die zich in spagaat hebben gegooid om de vorige crisis te bedwingen. Knap dat ze dat voor elkaar gekregen hebben tijdens de eerste golf. Hoop dat het ze weer lukt, maar ik vind eigenlijk dat ze echt wat aangedaan wordt nu.
pi_195477134
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:42 schreef Vasilevski het volgende:
Intussen in California:

[ twitter ]

Mondkapje op tussen elk hapje dat je neemt. Maar wel het op- en afzetten minimaliseren. Lijkt me wat lastig te combineren. Ook interessant als je een dikke vette cheeseburger met je handen eet. Of spareribs.

Misschien een goed idee voor Nederland als de R over twee weken nog in de maand zit en mensen strengere maatregelen eisen.
Het lijkt me dat hier met in between bites tussen de gangen door en niet na ieder hapje wordt bedoeld. Zie ook de tekeningen in de afbeelding.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195477142
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens. Tot nu toe zijn de ziekenhuizen ook wel de beste groep die zich in spagaat hebben gegooid om de vorige crisis te bedwingen. Knap dat ze dat voor elkaar gekregen hebben tijdens de eerste golf. Hoop dat het ze weer lukt, maar ik vind eigenlijk dat ze echt wat aangedaan wordt nu.
Makkelijk scoren, he? Populisme 101 en met de verkiezingen in aantocht wil iedereen zich profileren als pro zorg totdat het aankomt op het betalen van de zorg, natuurlijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2020 23:53:19 ]
pi_195477148
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het lijkt me dat hier met in between bites tussen de gangen door en niet na ieder hapje wordt bedoeld. Zie ook de tekeningen in de afbeelding.
Verpest het nou niet, we hadden er net zo'n leuk beeld van! -O- ;)
pi_195477160
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik zie het al helemaal voor me, ja _O-
pi_195477167
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Een wijs kat zei ooit: it never hurts to help be a partypooper -O-.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195477178
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Een wijs kat zei ooit: it never hurts to help be a partypooper -O-.
Ja, maar een wijze hond zei ooit: but it hurts to have one... :P
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:58:34 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195477196
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:33 schreef capricia het volgende:
Wat moeten we nou met deze aangenomen motie?
[ twitter ]
Dat de motie is aangenomen snap ik wat verder in beleid zinloos lijkt wanneer afschaling toch gaat moet gebeuren als de corona-gevallen zich gaan aanmelden. De motie lijkt mij het karakter hebben dat we verbieden dat het volgende week gaat regenen. Goed om te zeggen en dan het weer afwachten om boos worden als het gaat regenen.

NB: toen ik dit neerpende had ik de andere reacties (nog) niet gelezen.
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 00:10:44 #35
236264 crew  capricia
pi_195477313
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Thx.
//--//
Resultaten zelf lijken wat tegenstrijdig, vermakelijk maar stroken niet waarmee de NOS dat samenvat.

Wanneer ruim 60% opdracht wil hebben voor een monddoekjesplicht, dat vervolgens ondersteund zonder dat uit zichzelf te doen; kan ik niet goed plaatsen.

Iemand kan toch prima voor een mondkapjesplicht in bijv de supermarkten zijn, en er zelf niet komen. Ontzettend veel mensen laten hun boodschappen bezorgen.

Ik noem maar een zijstraat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 7 oktober 2020 @ 00:15:55 #36
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_195477367
Ook leuk, een regering die een raadgevend referendum afschaft en binnen een dag reageert op een nietszeggende enquête :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_195477434
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Inderdaad, wat een gekkigheid. Zie ook: Twintig coronapatiënten in een ziekenhuis, en daar gaan de knieoperaties. Waarom toch?

Een aantal belangrijke passages:
De zorg die wordt uitgesteld, is planbare zorg. Bijvoorbeeld knie- en heupoperaties.
‘• Coronapatiënten, zegt Robin Peeters, voorzitter van de Nederlandse Internisten Vereniging (NIV), ‘hebben een enorme impact op de bedrijfsvoering van een ziekenhuis.’ Net zo goed als patiënten die mogelijk corona hebben. ‘Die tellen niet mee in de statistieken, maar zijn door alle isolatiemaatregelen net zo ingewikkeld.’
Coronapatiënten zijn, ook op de verpleegafdelingen, arbeidsintensieve patiënten. Voor elk coronabed is anderhalf keer zoveel personeel nodig als voor een regulier ziekenhuisbed, zegt Berden, dus dat gaat hard. ‘En vergeet niet, ziekenhuizen zijn enorm getrimd op capaciteit. Als je een coronapatiënt tien dagen op een afdeling legt, heb je al tien operaties kwijtgespeeld.
En ook al voor corona ‘was het zorgsysteem heel krap, speelden er personeelstekorten, hadden we wachtlijsten’, aldus Bresser van het OLVG.

Kortom: reken maar dat er gevolgen zullen zijn voor de reguliere zorg.
En ondertussen word op hetzelfde moment overal in Nederland de zorg in ziekenhuizen afgeschaald.

quote:
Alarm over spreiden patiënten: 'We kunnen het werk niet meer aan'
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-meer-aan~acd4a686/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 7 oktober 2020 @ 00:26:00 #38
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195477463
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 00:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Iemand kan toch prima voor een mondkapjesplicht in bijv de supermarkten zijn, en er zelf niet komen. Ontzettend veel mensen laten hun boodschappen bezorgen.

Ik noem maar een zijstraat.
Dat is dan ook wat ik noem een situationeel / wenselijk antwoord.
Buiten vermakelijk heeft dit onderzoek voor mij weinig waarde.
Daar dan als NOS een nieuwsitem mee opvullen, is vooral brood op de sentimentenplank.

Natuurlijk mag je een mening hebben maar dan wel eentje die wat relevant is voor wie het treft.
Dit soort onderzoeken dienen goed te zijn opgesteld om een zuiver antwoord te verkrijgen.
En ja goed vragen stellen is, heel, heel erg moeilijk en vraagt ook om controlevragen.

Lastig is ook om mensen niet in en met de vraagstelling te sturen.
Mensen zijn meestal graag positief, behulpzaam en willen een vraag/vrager doorgaans niet in afwijzend sentiment beantwoorden.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 06:32:44 #39
22565 asco
Los in deze tent
pi_195479374
In België voor het eerst in 5 maanden meer dan 100 ziekenhuishuisopnames op een dag.

https://m.hln.be/nieuws/b(...)riedubbeld~a3ba0a25/
pi_195479481
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-ook-echt-is.html

Eerst geen materiaal nu weer geen mensen en strak weer tekort aan materiaal. Knoeien ze in het buitenland ook zo aan met testen? Ik vind het niet zo gek dat mensen zich steeds minder aan de maatregelen gaan houden..
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195479561
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 06:59 schreef vipergts het volgende:

Eerst geen materiaal nu weer geen mensen en strak weer tekort aan materiaal. Knoeien ze in het buitenland ook zo aan met testen? Ik vind het niet zo gek dat mensen zich steeds minder aan de maatregelen gaan houden..
Ik zie het verband tussen wat jij daar schetst en je dan maar niet aan de maatregelen houden echt totaal niet. Vind het een vreemd verband, mocht het er zijn.
pi_195479575
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 07:16 schreef wpor het volgende:

[..]

Ik zie het verband tussen wat jij daar schetst en je dan maar niet aan de maatregelen houden echt totaal niet. Vind het een vreemd verband, mocht het er zijn.
Als BCO op een goede manier op orde is, is regionaal ingrijpen het beste. Oftewel: Doordat het testen en traceren zo’n bende is, hebben ze in de provincies waar amper iets gebeurd dezelfde beperkingen als de Randstad

Ik kan me best voorstellen dat dat voor irritatie en aversie bij mensen zorgt.
pi_195479586
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 07:16 schreef wpor het volgende:

[..]

Je moet als overheid natuurlijk wel het goede voorbeeld geven als je wilt dat mensen de regels serieus nemen. Als je nu al maanden steeds weer achter de feiten aanloopt qua testbeleid kom je niet echt serieus over.
Het is niet zo moeilijk hoor voldoende middelen voorhanden hebben landen als Duitsland lukt het ook. Als je denkt dat je in november 60.000 test per dag nodig hebt moet je dus middelen en capaciteit hebben voor 70.000 test per dag voor het geval dat het tegenvalt. En niet zoals we nu al maanden doen steeds maar te kort komen.
Dan kun je als overheid steeds wel boos doen als mensen zich niet aan de regels houden maar zoiets werk je zelf in de hand.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_195479600
Echt te amateuristisch voor woorden toch, ik word hier zo boos om, Hugo de Jonge dient gewoon direct af te treden, vervang deze dweil voor iemand die wel crisis ervaring heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195479680
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 07:22 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je moet als overheid natuurlijk wel het goede voorbeeld geven als je wilt dat mensen de regels serieus nemen. Als je nu al maanden steeds weer achter de feiten aanloopt qua testbeleid kom je niet echt serieus over.
Het is niet zo moeilijk hoor voldoende middelen voorhanden hebben landen als Duitsland lukt het ook. Als je denkt dat je in november 60.000 test per dag nodig hebt moet je dus middelen en capaciteit hebben voor 70.000 test per dag voor het geval dat het tegenvalt. En niet zoals we nu al maanden doen steeds maar te kort komen.
Dan kun je als overheid steeds wel boos doen als mensen zich niet aan de regels houden maar zoiets werk je zelf in de hand.
Het goede voorbeeld geven dan had sowieso grapperhaus op moeten stappen.

Ook in een regering zitten dus gewoon mensen die zoals gebruikelijk foute inschattingen maken.

De beste stuurlui hier op fok staan aan de wal en weten het weer allemaal beter. :')
pi_195479769
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:51 schreef Vallon het volgende:

[..]

Thx.
//--//

Ik weet niet hoe (anoniem) de vragen zijn gesteld maar krijg het idee dat de bevraagden vooral een situationeel wenselijk antwoord lijken te geven.

Opvallend is dat maar 2% zich niet meer aan de Corona maatregelen gaat houden. Je zou zo maar kunnen concluderen dat dus 98% zich wel aan die maatregelen gaat houden, waarin gek genoeg dan maar 28% vertrouwen heeft dat dit ook gaat lukken.

Opvallend in vorm, is ook dat men in het rapport het mondkapje (deels) vervangt door woord monddoekje. De lading van een doekje is een wat andere dan die van een kapje. Maar goed, het is een detail.
Ik wantrouw dit soort onderzoeken een beetje. Heel veel mensen zouden een mondkapje willen, maar als ik in de super kijk is het zelfs na dat advies nog niet eens de helft. Bijna iedereen zegt zich aan de maatregelen te houden, maar anderhalve meter is al te veel moeite voor veel mensen. Anekdotisch bewijs vanuit het voormalig veilige noorden misschien, maar ik krijg er een beetje de kriebels van dat dit soort onderzoeken worden aangedragen als reden voor meer meer meer regels.
pi_195479770
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 06:59 schreef vipergts het volgende:

Coördinatie is in Nederland vooral een erg groot probleem. Dat idee van veiligheidsregio's en hun eigen, lokale aanpak is in veel gevallen heel leuk, maar niet in het geval van een landelijk, langdurig probleem, zoals deze pandemie.

Ik ken de GGD's AA, ZW en Kennemerland een beetje en dat zijn stuk voor stuk verschrikkelijk ambtelijke en vooral eigenwijze apparaten. Dat zal niet anders zijn in de andere veiligheidsregio's.

Dan zit daar wel een koepelorganisatie boven, maar die is gewend om zo nu en dan een gezamenlijke tandemtocht te organiseren en dan houdt het wel op. De Jonge heeft bovendien daar ook nog eens geen formele autoriteit, dus de aansturing in een crisissituatie is een regelrechte ramp.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195479821
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 07:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het goede voorbeeld geven dan had sowieso grapperhaus op moeten stappen.

Ook in een regering zitten dus gewoon mensen die zoals gebruikelijk foute inschattingen maken.

De beste stuurlui hier op fok staan aan de wal en weten het weer allemaal beter. :')
Niet genoeg testcapaciteit hebben omdat je eerst je eigen labs wilt beschermen is geen inschattingsfout meer.
  Moderator woensdag 7 oktober 2020 @ 07:54:45 #50
5428 crew  miss_sly
pi_195479822
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 23:33 schreef capricia het volgende:
Wat moeten we nou met deze aangenomen motie?
[ twitter ]
Deze is om met verantwoordelijken aan te wijzen als dadelijk toch zorg afgeschaald moet worden, lijkt me. Want een constructieve motie is het niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')