abonnement Unibet Coolblue
pi_195587580
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:09 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Totaal debiel dat dit ooit heeft kunnen gebeuren :{ Dat dat maar snel wordt terug gedraaid.
Jammer inderdaad, vond ik altijd wel een leuke wedstrijd.
pi_195588687
Vooral jammer dat er een sprintkoers van gemaakt is, ze hadden beter het parcours van de 1e rit kunnen gebruiken, dat gaf meestal een veel mooiere koers..
pi_195588785
Arkea nog met 5 man in de top 11. Die zijn er nog mee bezig dus. Kan dat nog spannend worden? Alpecin heeft in Gent-Wevelgem met enkel een 9e plek niet heel denderend gescoord.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 15:22:47 #179
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195588942
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
Arkea nog met 5 man in de top 11. Die zijn er nog mee bezig dus. Kan dat nog spannend worden? Alpecin heeft in Gent-Wevelgem met enkel een 9e plek niet heel denderend gescoord.
Het gaat om de beste tien renners van iedere ploeg. Anacona en Louvel zitten daar niet bij in het geval van Arkea, dus die punten vervallen alweer.

Gisteren was het verschil overigens 300 punten in het voordeel van Alpecin, dus ik denk niet dat het verder veel uitmaakt.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_195588984
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Het gaat om de beste tien renners van iedere ploeg. Anacona en Louvel zitten daar niet bij in het geval van Arkea, dus die punten vervallen alweer.

Gisteren was het verschil overigens 300 punten in het voordeel van Alpecin, dus ik denk niet dat het verder veel uitmaakt.
Oke, dat mag niet misgaan dan. Helemaal als er zondag normaal gekoerst gaat worden.

Wel benieuwd of we dan woensdag een duosprint Bouhanni - McLay gaan zien als een soort laatste wanhoopspoging.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 15:29:45 #181
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195589068
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:25 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Oke, dat mag niet misgaan dan. Helemaal als er zondag normaal gekoerst gaat worden.

Wel benieuwd of we dan woensdag een duosprint Bouhanni - McLay gaan zien als een soort laatste wanhoopspoging.
Als ze 1 en 2 worden en daarna ook nog even schroeien in De Panne zou het nog kunnen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 12 oktober 2020 @ 16:04:43 #182
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_195589841
twitter


Over een poosje heet Jumbo-Visma ook anders omdat er nieuwe producten in de supermarkt liggen? :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:08:23 #183
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195589907
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Over een poosje heet Jumbo-Visma ook anders omdat er nieuwe producten in de supermarkt liggen? :')
Verse sushi-Visma _O_
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 16:09:45 #184
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195589932
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Over een poosje heet Jumbo-Visma ook anders omdat er nieuwe producten in de supermarkt liggen? :')
Partyknaks-Visma _O_
pi_195590183
Lotto reed ook een keer de Giro met een productnaam van Soudal.
Citius, Altius, Fortius.
pi_195590716
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:22 schreef Aguero het volgende:
Lotto reed ook een keer de Giro met een productnaam van Soudal.
Bij Lotto wijzigde de naam sowieso regelmatig, Predictor, Davitamon, Belisol.. en vast nog wel meer

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 12-10-2020 17:02:39 ]
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:58:16 #187
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195590826
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Bij Lotto wijzigde naam sowieso regelmatig, Predictor, Davitamon, Belisol.. en vast nog wel meer
Ja, een stuk of 10-12 :')
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:58:45 #188
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_195590837
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:13 schreef Dale__Cooper het volgende:
Arkea nog met 5 man in de top 11. Die zijn er nog mee bezig dus.
Als ze echt voor de punten reden, dan deden ze we heel stom met Louvel voor Hardy laten finishen.
pi_195591220
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Het gaat om de beste tien renners van iedere ploeg. Anacona en Louvel zitten daar niet bij in het geval van Arkea, dus die punten vervallen alweer.

Gisteren was het verschil overigens 300 punten in het voordeel van Alpecin, dus ik denk niet dat het verder veel uitmaakt.
Mocht Parijs-Roubaix doorgegaan zijn dan had Wawa het verschil daar wel gemaakt!

Portugal was dan weer niet zo'n slimme keuze, dan hadden ze beter kunnen gaan heersen in Thailand.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:07:53 #190
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_195615814
Bardet start zondag, hulde.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:28:08 #191
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_195616917
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Bij Lotto wijzigde de naam sowieso regelmatig, Predictor, Davitamon, Belisol.. en vast nog wel meer
Dat waren dan ook subsponsors.
Net efkes anges
pi_195618232
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:28 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Dat waren dan ook subsponsors.
Zelfde situatie als nu bij QS toch? 1 van de merknamen van Deceuninck op het shirt ipv Deceuninck zelf.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:20:20 #193
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_195619104
Davitamon, belisol, Adecco waren allemaal aparte bedrijven. Soudal, fix-it zijn dan wel weer merknamen van 1 bedrijf.
Net efkes anges
pi_195620056
quote:
14s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Over een poosje heet Jumbo-Visma ook anders omdat er nieuwe producten in de supermarkt liggen? :')
"Valles, lekker geen vlees, lekker geen Visma"?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:06:52 #195
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_195620297
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:20 schreef Sjoerd102 het volgende:
Davitamon, belisol, Adecco waren allemaal aparte bedrijven. Soudal, fix-it zijn dan wel weer merknamen van 1 bedrijf.
Davitamon is ook een merknaam van omega pharma
pi_195620505
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:58 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ja, een stuk of 10-12 :')
Maar toch niet binnen één seizoen?
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:49:10 #197
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_195621272
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 21:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar toch niet binnen één seizoen?
Nee, over paar decennia :7
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:57:09 #198
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_195630412
quote:
Hij probeerde zondag nog te anticiperen, maar Jasper Philipsen en zijn ploegmaats van UAE Team Emirates reden in Gent-Wevelgem achter de feiten aan. “Uiteindelijk moet ik toegeven dat ik nog de uithouding mis om te kunnen meedoen voor de zege in de kasseiklassiekers”, vertelt Philipsen. “Tijdens de verkenning knal ik die bergjes keihard naar boven, maar in de wedstrijd is het anders. Dan heb je al een pak kilometers in de benen en vooral die opeenvolging van hellingen is nog te zwaar. Als de besten gaan, moet ik passen. Dat merkte ik ook in die slotrit in de BinckBank Tour. Er is nog werk aan de winkel, ik moet taaier worden en frisser zijn in de finale.”

Je hebt getraind op je spurt en dat heeft wel succes opgeleverd. Ten koste van die duurzaamheid?
“Misschien, maar ik ben nog maar 22. Er is nog veel progressiemarge. Ik wil als Vlaming die kasseiklassiekers nog niet loslaten. Maar op een bepaald moment zal ik het realistisch moeten bekijken en misschien een iets duidelijkere keuze maken.”

Door je prestaties bij de jeugd werd je bij je debuut bij de profs omschreven als een type Tom Boonen. Dat zorgt voor druk.
“Ik heb mij dat nooit aangetrokken. Pas als ik iets kan betekenen in koersen als de Ronde van Vlaanderen, zou die vergelijking kunnen opgaan. Maar ik moet vooral mijn eigen naam maken.”

Door de Scheldeprijs te winnen, bijvoorbeeld. Weet je welke Belg het laatst won? Het is veertien jaar geleden.
“Dat kan alleen Tom Boonen zijn. (lacht) Maar ik heb er vertrouwen in. Ik heb al bewezen dat ik de snelste mannen in het peloton kan kloppen. Als het een beetje meezit, kan ik winnen in Schoten. Het is altijd een bewogen spurt op de Churchilllaan, het komt erop aan uit de drukte te blijven en gevaarlijke situaties te vermijden. Ik moet nog praten met de ploegleiding, maar ik denk wel dat ik mijn eigen kans mag gaan. Alexander Kristoff, die in 2015 won, mikt vooral op de Ronde.”

Zondag sta jij niet aan de start in Antwerpen.
“Neen, ik rijd vanaf dinsdag de Vuelta. Om ervaring op te doen zou het goed geweest zijn om de Ronde van Vlaanderen te rijden, maar een grote ronde is ook nodig om een grotere motor te krijgen. In tegenstelling tot de Tour vorig jaar wil ik nu wel tot het einde meedoen. En ritzeges proberen te pakken. Er zullen niet zoveel kansen zijn, maar ik ga mij iedere keer smijten. Althans: als ik de krans krijg, want door de stijgende coronacijfers en de positieve gevallen in de Giro blijft het allemaal onzeker. Ik hoop echt dat we onze job kunnen doen, al primeert uiteraard de gezondheid van iedereen. Het zou ook ideaal zijn om de winter in te gaan met zo’n Vuelta in de benen. Als je dan hervat, kan die conditie nog niet helemaal weg zijn en heb je al een sterke basis.”

Daarna begin je aan een nieuw hoofdstuk bij Alpecin-Fenix. Het lijkt een stap achteruit.
“Dat is het niet. Die ploeg is enorm aan het groeien en gaat dat nog doen. Het is opvallend hoe elke renner daar het beste uit zichzelf haalt. En ik zal er een zeer mooi programma kunnen rijden, want het ziet ernaar uit de we startrecht zullen krijgen in de World Tour-koersen. Je hebt natuurlijk Mathieu van der Poel, maar er zijn nog een pak andere toppers, zoals Tim Merlier. Hij is ook een spurter, maar we zullen allebei wel onze kansen krijgen.”

De broers Roodhooft zullen wellicht ook strenger zijn dan de ploegleiding van UAE Team Emirates. Volgens sommigen moet je iets ernstiger met je vak bezig zijn.
“Je bedoelt die uitlatingen van Michel Wuyts en José De Cauwer? Hoe kunnen zij nu over mij oordelen? Weten zij wel wat ik er allemaal voor doe? Het klopt dat ik na mijn eerste profjaar beseft hebt dat ik het iets professioneler moest aanpakken. Maar intussen heb ik daar al grote stappen in gezet. Ik wil ook niet overhaast te werk gaan door 300 procent ervoor te gaan en dan een weerslag te krijgen. Stap voor stap zoeken naar wat werkt bij mij is de boodschap. Ik wil ook plezier en voldoening halen uit mijn job en mij niet verliezen in details. Ik wil dit nog lang doen en niet na een paar jaar uitgekeken zijn op de koers. Maar wie mij echt kent en met mij samenwerkt, weet dat ik alles doe om beter en beter te worden. Ik leer ook iedere dag nog bij en zal nog bepaalde aspecten ontdekken. Ik ben 22 jaar, hé.”

Dat is even oud als je ploegmaat Tadej Pogacar. Was je verbaasd dat hij de Tour won?
“Ja en neen. Vanaf onze eerste stage samen wist ik dat hij tot uitzonderlijke dingen in staat was. Maar wat hij in die Tour liet zien in die tijdrit, was fenomenaal. Ik zat in de auto met open mond naar de radio te luisteren. Ik overwoog zelfs om mij aan de kant te zetten. Tadej en ik trokken van in het begin bij het team veel met elkaar op. Het klikte meteen tussen ons. Ik was zo blij toen hij won, ik gunde het hem zo hard.”

Je bent met hem nog deze winter op reis geweest.
“We trokken naar Malta met z’n vieren, want ook onze vriendinnen komen goed overeen. De fietsen waren ook mee, maar grote tochten hebben we niet gedaan, hoor. Hij heeft de Tour niet gewonnen omdat ik hem daar op sleeptouw heb genomen. (lacht) Integendeel, we hebben daar goed van het leven genoten. Hij is zo’n toffe en relaxte kerel. Heel bescheiden ook. Toen bleek dat de eindzege in de Tour binnen was, heb ik meteen een whatsapp gestuurd. Dat zullen wel veel mensen hebben gedaan, maar hij reageerde heel snel. Nu ik van ploeg verander, zal het misschien moeilijker zijn om samen iets te doen, maar we gaan zeker contact blijven houden. En hopelijk zie ik hem volgend jaar terug in de Tour.”
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:19:34 #199
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_195633439
Cavendish weeral in de vlucht (en Askey), mooi. Hopelijk kan hij ergens nog een contractje krijgen. :)
Put these foolish ambitions to rest.
pi_195635774
Christophe Vandegoor?
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')