abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195474981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Gaan we weer een lockdown krijgen of wringt de politiek zich in allerlei bochten en krijgen we geen lockdown meer.
Als iemand zoiets post, dan weet je gewoon dat een van de eerste reacties is: 'Wacht even, ik pak mijn glazen bol.'
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195474992
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als iemand zoiets post, dan weet je gewoon dat een van de eerste reacties is: 'Wacht even, ik pak mijn glazen bol.'
Ik had gehoopt op de kennis van degenen die zich veel bezighouden met corona. Heb zelf de indruk dat Rutte & co geen lockdown meer gaan afkondigen, hoeveel besmettingen en doden er ook komen. Economie en verkiezingen laten zij zwaarder wegen.
pi_195475028
Tegen de NOS zegt premier Mark Rutte dat het nog te vroeg is om te zeggen of er meer maatregelen nodig zijn. Tegen het weekend wordt duidelijk of de vorige week maandag aangekondigde maatregelen effect hebben. Op z'n vroegst begin volgende week wordt duidelijk of strengere maatregelen nodig zijn.
pi_195475030
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Gaan we weer een lockdown krijgen of wringt de politiek zich in allerlei bochten en krijgen we geen lockdown meer.
Wacht even, ik pak mijn glazen bol.
pi_195475035
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Stiekem wil niemand meer een lockdown zoals in maart natuurlijk.
Zitten wel wat mensen in hun handjes te wrijven denk ik hoor. Niet per se hier of omdat ze het zo leuk vinden. Maar het gevoel van achteraf gelijk hebben is ook wat waard.
pi_195475148
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Stiekem wil niemand meer een lockdown zoals in maart natuurlijk.
We zitten qua besmettingen een beetje op het niveau van Israel en daar hebben ze weer een lockdown als ik het goed heb. Maar ja..wij zijn niet Israel.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:24:33 #257
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195475185
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

We zitten qua besmettingen een beetje op het niveau van Israel en daar hebben ze weer een lockdown als ik het goed heb. Maar ja..wij zijn niet Israel.
En dan ook een echte lockdown. Waarvan Netanyahu heeft aangekondigd die indien nodig een jaar te laten duren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:25:31 #258
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195475212
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:19 schreef FalloutVATS het volgende:
Tegen de NOS zegt premier Mark Rutte dat het nog te vroeg is om te zeggen of er meer maatregelen nodig zijn. Tegen het weekend wordt duidelijk of de vorige week maandag aangekondigde maatregelen effect hebben. Op z'n vroegst begin volgende week wordt duidelijk of strengere maatregelen nodig zijn.
Ok, we zien vrijdag wel of de maatregelen werkt of niet, hangt heel veel af van hoeveelheid coronacijfers via de RIVM-update krijgen om 14,15 uur, Maar ik vrees echt dat nieuwe maatregelen niet werkt, want de cijfers zullen helaas wel stijgen, maar kan ook lichtjes dalen of stabiliseren. Het gedrag van mensen is volgens mij onveranderd en mogelijk grote groepen mensen negeren nog steeds maatregelen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195475217
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

En dan ook een echte lockdown. Waarvan Netanyahu heeft aangekondigd die indien nodig een jaar te laten duren.
Israel is een puinhoop. Wij hebben een vijfde, naar rato, van de covid gevallen die Israel heeft.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:27:10 #260
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195475261
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Israel is een puinhoop. Wij hebben een vijfde, naar rato, van de covid gevallen die Israel heeft.
Zo te zien gaat Israël financieel failliet! Daardoor zullen ze veel minder verdienen als ze niet kunnen werken door lockdown.
Humor, serieus en vrolijk!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:27:45 #261
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195475282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het een kwestie is van strengere regels willen voor de anderen. Houd je van voetbal, dan wil je dat de kerken dichtgaan. Ben je een kerkganger, dan pleit je voor een stadionverbod. Zoiets.
Dat maakt de vraagstelling en het doel daarvan - vooraf - ook zo relevant.
Is die vraag gesteld aan de liefhebber of het antwoord van die dat minder van belang vindt ?

Ook hier wordt het bekende politieke meerderheidsspel gespeeld in de wisselende deelverzameling van belangen.
Voor je het weet ben je als geheelonthouder voor stevig bier drinken, als cultuur en dier minnende vegetariër voor beter vlees en daarmee voorstander om elk weekend een vette bbq te houden onder de muzikale begeleiding van aan lallende volkszanger.

Kortom de combinatie van vragen worden gesteld zonder daarbij de (totale) context of zelfs het gevolg; te duiden.
Eén van de redenen dat ik niet meedoe aan enquêtes wanneer die worden gebruikt om correlerende conclusies uit te trekken. Het is zuiverder wanneer een eindresultaat opnieuw wordt voorgelegd om te bekijken of die uitspraak standhoudt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195475294
quote:

[..]

Een harde lockdown zou toch nooit een jaar hoeven duren. Volgens mij hoeft het dan niet heel lang te duren voor je de controle terug hebt.
pi_195475312
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk ideeën over hoe dat komt?
pi_195475332
quote:

[..]

Dat wil ik meemaken als je al ziet wat 3 maanden 'intelligente' lockdown met de maatschappij doet.

Misschien kunnen we ons dan aansluiten bij lichtende voorbeelden als Argentinië en Peru.
pi_195475344
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk ideeën over hoe dat komt?
Ja, de Orthodoxe Joden om een lang verhaal kort te maken. Netanyahu kon geen lockdowns verplichten op de grootste brandhaarden wat Orthodoxe enclaves waren vanwege de Orthodoxe partijen in zijn regering. Uiteindelijk heeft Netanyahu maar een complete nationale lockdown ingezet omdat het vollledig uit de hand liep.

Israel had ten tijde van de lockdown 225.000 positieve covid gevallen op net 8 miljoen inwoners.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2020 22:31:44 ]
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:31:51 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195475389
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens helemaal niets gemerkt van coronabezinningsdag. Stond ik dan in m'n eentje op De Dam. Is-ie afgelast of zo?
Ik geef anderen daar graag de ruimte.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:32:10 #267
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195475398
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, de Orthodoxe Joden om een lang verhaal kort te maken. Netanyahu kon geen lockdowns verplichten op de grootste brandhaarden wat Orthodoxe enclaves waren vanwege de Orthodoxe partijen in zijn regering.
Zoals zoveel problemen daar die veroorzaakt worden door teveel ontzag voor strenggelovigen.
Antifa
pi_195475425
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zoals zoveel problemen daar die veroorzaakt worden door teveel ontzag voor strenggelovigen.
Niet zozeer ontzag. Netanyahu kon het zich niet veroorloven zijn regering te laten vallen vanwege zijn juridische perikelen.
pi_195475473
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens helemaal niets gemerkt van coronabezinningsdag. Stond ik dan in m'n eentje op De Dam. Is-ie afgelast of zo?
Was in de Hersteld Hervormde Kerk in Staphorst.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:35:37 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195475494
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Een harde lockdown zou toch nooit een jaar hoeven duren. Volgens mij hoeft het dan niet heel lang te duren voor je de controle terug hebt.
Welke controle ?

Zelfs als je twee weken alles finaal platlegt en iedereen in donker thuis weet te houden, is de kans op besmetting idd nul waarna het bij het loskomen weer opnieuw start. De gedacht dat het virus weg is, is een illusie.
pi_195475515
Ik neem de app niet. Je weet niet wat ze allemaal alsnog gaan verzamelen bij updates er van.
pi_195475571
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Is dat zo? Lijkt me bijzonder sterk dat je elkaar niet aansteekt als je daar urenlang met z'n allen binnen gaat zitten.
Is dat zo?

Nog geen enkele brandhaard gezien rondom theaters. En ik weet zeker dat zoiets breed uitgemeten zou worden in het nieuws.
pi_195475587
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:27 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat maakt de vraagstelling en het doel daarvan - vooraf - ook zo relevant.
Is die vraag gesteld aan de liefhebber of het antwoord van die dat minder van belang vindt ?

Ook hier wordt het bekende politieke meerderheidsspel gespeeld in de wisselende deelverzameling van belangen.
Voor je het weet ben je als geheelonthouder voor stevig bier drinken, als cultuur en dier minnende vegetariër voor beter vlees en daarmee voorstander om elk weekend een vette bbq te houden onder de muzikale begeleiding van aan lallende volkszanger.

Kortom de combinatie van vragen worden gesteld zonder daarbij de (totale) context of zelfs het gevolg; te duiden.
Eén van de redenen dat ik niet meedoe aan enquêtes wanneer die worden gebruikt om correlerende conclusies uit te trekken. Het is zuiverder wanneer een eindresultaat opnieuw wordt voorgelegd om te bekijken of die uitspraak standhoudt.
Je kunt hier het uitgebreide rapport lezen. Wat wel opvallend is: bijna iedereen zegt zich aan de coronavoorschriften te zullen houden maar slechts een kwart denkt dat dat andere Nederlanders gaat lukken.
pi_195475622
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:36 schreef quirina het volgende:
Ik neem de app niet. Je weet niet wat ze allemaal alsnog gaan verzamelen bij updates er van.
Jawel, dat gaat allemaal openbaar zijn.
pi_195475626
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je kunt hier het uitgebreide rapport lezen. Wat wel opvallend is: bijna iedereen zegt zich aan de coronavoorschriften te zullen houden maar slechts een kwart denkt dat dat andere Nederlanders gaat lukken.
Net zoals 80% van de mensen denkt dat ze bovengemiddeld presteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')