Poldermodel grotendeels.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:41 schreef hooibaal het volgende:
Waarom kunnen we in Nederland nooit eens een keer regels maken waar niet honderd uitzonderingen voor bestaan?
Rutte ook niet dus maak je geen zorgenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:47 schreef weetjewel5 het volgende:
wordt er een smartphone voor je gekocht als je die niet hebt? ik kan geen app installeren op mn nokia.
Afschaffenquote:
Overheid eruit halen, alleen Werkgevers en Vakbonden.quote:
Omdat we de samenleving toch zoveel mogelijk open willen houden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:41 schreef hooibaal het volgende:
Waarom kunnen we in Nederland nooit eens een keer regels maken waar niet honderd uitzonderingen voor bestaan?
Er zijn in de kleine veiligheidsregio waar ik woon al 9 locaties met een uitzondering, waaronder meerdere middelgrote theaterzalen. Als je toestaat dat daar honderden mensen mogen samenkomen, maakt het dan nog echt veel uit dat er in het lokale filmhuis maximaal 30 mensen plaatsnemen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jawel, de meeste plekken hebben immers geen ontheffing.
Volgens mij zitten er nog wel een paar grijstinten tussen. Ik kan nog wel wat dingen aanwijzen die noodzakelijker zijn dan theaterbezoek.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:53 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Omdat we de samenleving toch zoveel mogelijk open willen houden.
We kunnen het heel simpel maken. Je mag je huis niet meer uit. Alleen nog voor boodschappen, medicijnen ophalen of het ziekenhuis. Als je dat wil.
Ik vermoed dat het een kwestie is van strengere regels willen voor de anderen. Houd je van voetbal, dan wil je dat de kerken dichtgaan. Ben je een kerkganger, dan pleit je voor een stadionverbod. Zoiets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Blijft verbazingwekkend dat een meerderheid van alles wil aan restricties en dat om e.o.a. reden dan niet zelf doet.
Vast een vorm van een deugdoenende zelfkastijding.
Strengere regels zijn net als richtingaanwijzers alleen voor andere mensenquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een kwestie is van strengere regels willen voor de anderen. Houd je van voetbal, dan wil je dat de kerken dichtgaan. Ben je een kerkganger, dan pleit je voor een stadionverbod. Zoiets.
Mensen die de mond vol hebben van 'solidariteit' maar die anderen niet hun pleziertje gunnen binnen de huidige richtlijnen kunnen dan ook beter gewoon hun mond houden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een kwestie is van strengere regels willen voor de anderen. Houd je van voetbal, dan wil je dat de kerken dichtgaan. Ben je een kerkganger, dan pleit je voor een stadionverbod. Zoiets.
Er zal ook een achterliggende reden zijn een ontheffing te verlenen wellicht, als er bijvoorbeeld nog geen clusters te relateren zijn aan deze zalen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:06 schreef Ven1972 het volgende:
We zullen ook afwachten hoe de effecten van de concerten en culturele theaters zijn of dit ook voor meer besmettingen leidt of niet. ik denk dat het ook averechts werkt als een van de bezoekers gezondheidscheck mijdt en door naar de zaal gaat(erover liegen dat ze geen klachten hebben, maar in echtheid wel).
Volgens mij moet je dat omdraaien: mensen die de mond vol hebben van solidariteit moeten ook bereid zijn hun eigen pleziertje op te geven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen die de mond vol hebben van 'solidariteit' maar die anderen niet hun pleziertje gunnen binnen de huidige richtlijnen kunnen dan ook beter gewoon hun mond houden.
Ik zie best veel oudjes volgens mij is het in maart ook wel gebleken dat kerken enorm gevaarlijk zijn als het gaat om besmettingsclusters.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie mensen en durf op beeld geen oordeel te hebben over hun kwetsbare status.
Laat die mensen dat vooral zelf bepalen en gezien het feit dat ze daar zijn hebben zien zij geen reden om weg te blijven. Idem waar ik elders ben, het boeit mij geen dril hoe een ander eruit ziet en ik zal daaruot geen afweging maken anders dan iemand aangeef hulp nodig te hebben.
Natuurlijk snap ik de behoefte en ik doe daar niet aan mee om uit te maken wat een ander al of niet heeft en moet doen.
De besmettingen vinden dan ook niet plaats binnen die (theater)zalen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat de meeste ontheffingen zijn ontleend aan theaterzalen. Maar ook bijvoorbeeld de Jaarbeurs in Utrecht mag meer dan 30 man toelaten.
Zo'n beetje elke stad heeft inmiddels wel een of meerdere zalen waarvoor een uitzondering geldt. Ik denk dat die regel van "maximaal 30 mensen binnen" dan niet zoveel zin meer heeft.
Ja dat is het, maar ik verneem als er dan wel vele besmettingen plaatsvinden in de zaal moet de concert per direct stop gezet worden en vooral bezoekers via BCO oproepen om zich testen of ze allemaal corona hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zal ook een achterliggende reden zijn een ontheffing te verlenen wellicht, als er bijvoorbeeld nog geen clusters te relateren zijn aan deze zalen.
Want Nederland is daar het enige land in.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:41 schreef hooibaal het volgende:
We hadden vrijdag afgesproken, he?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens helemaal niets gemerkt van coronabezinningsdag. Stond ik dan in m'n eentje op De Dam. Is-ie afgelast of zo?
12.30 uur staat nog steeds in mijn agenda.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hadden vrijdag afgesproken, he?
Pfeww, ik was al bezorgdquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
12.30 uur staat nog steeds in mijn agenda.
Is dat zo? Lijkt me bijzonder sterk dat je elkaar niet aansteekt als je daar urenlang met z'n allen binnen gaat zitten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De besmettingen vinden dan ook niet plaats binnen die (theater)zalen.
Stiekem wil niemand meer een lockdown zoals in maart natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Gaan we weer een lockdown krijgen of wringt de politiek zich in allerlei bochten en krijgen we geen lockdown meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |