Als het percentage positief bij horecapersoneel hoger is dan bij anderen, betekent dit wellicht ook dat zij zich minder snel laten testen. Ik kan me voorstellen dat thuis de test en de uitslag afwachten voor een horecamedewerker minder voor de hand liggend is dan voor iemand die thuis kan werken en/of niet per uur betaald wordt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat begrijp ik maar het gaat mij om de conclusie die je daar uit kan trekken en daar heb ik nog bevredigend antwoord op gezien
Die Belgische “sociale bubbels” waren zo gek nog niet inderdaad. Wel heel ingewikkeld en daardoor lastig in uitvoering en communicatie. Maar wellicht is dat wel een betere lijn dan die nu gevoerd wordt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:51 schreef Nielsch het volgende:
Overigens denk ik dat de overheid het qua jongeren echt verkeerd doet. Je kan er wel allerlei verboden, sluitingen, boetes en opgeheven vingertjes tegenaan gooien, maar feesten blijven ze toch wel. Dus als je dat tenminste als uitgangspunt zou nemen, kun je daar in ieder geval nog iets aan doen. Adviseer jongeren om na een feest gewoon lekker in hun eigen bubbel te blijven, thuis te blijven (ook bij geen klachten) en je desnoods te laten testen na een paar dagen (sneltesten zouden daarbij wel helpen).
Afgelopen weekend nog gedaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Portugal, Frankrijk, Zweden, Polen, Oostenrijk, Slovenië, Griekenland. Oh en Luxemburg. Volgens mij is dat het wel zo'n beetje momenteel.
Maar goed, het lijkt me dat de meeste mensen hun reisplannen eventueel in de zomer al wel uitgevoerd hebben? Het lijkt me sterk dat je nu denkt "kom, ik ga eens lekker in het vliegtuig zitten".
We doen heel veel hetzelfde alleen hier is het eigenlijk altijd mogen en daar veel vaker een kwestie van moeten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Duitsers hebben gewoon vanaf het begin al een eenduidig beleid heb ik het idee. Hier kloten we sinds 1 juli maar wat aan.
Beroep doen op ongeschreven staatsnoodrecht en die kerken waar ze daadwerkelijk met honderden denken te moeten gaan zingen gewoon een noodbevel uitreiken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:10 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Zullen we dan maar gewoon alles weer opengooien? Of zullen we een hek om Staphorst zetten?
Voor corona ben je niet verzekerd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen essentieele reizen en niet verzekerd toch ?
goed idee, dan kunnen alle ontkenners daar ook gewoon even heen en lekker feesten met zijn allen !quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:10 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Zullen we dan maar gewoon alles weer opengooien? Of zullen we een hek om Staphorst zetten?
Ik niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Tarado het volgende:
ik heb me erover verbaasd hoe makkelijk mensen weer in het vliegtuig stapten
Nou, dat. Die morele verhevenheid, bahbah. "Waar moeten wij solidair mee zijn? De voetbal? de kroegen?"quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je zou ze bijna een flinke uitbraak gunnen, maar dat is niet netjes.
Kortom de overheid is op alle fronten tekort geschoten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
We doen heel veel hetzelfde alleen hier is het eigenlijk altijd mogen en daar veel vaker een kwestie van moeten.
Naast dat ze daar hun testcapaciteit en BCO op orde hebben. Zo'n verplichte quarantaine, mondkapjesplicht, verplichte Coronatest bij zowel in en als uitreizen, werkende Corona-app hadden we hier natuurlijk ook moeten hebben .
Ons dashboard is grotendeels gelijk met die van de Duitsers alleen negeren zij niet wekenlang signaalwaardes die worden overschreden, waar wij er voor kiezen dat wel doen.
Ook daar kan je je voor laten verzekeren. De Europesche biedt bijvoordbeeld aanvullende reis- en annuleringsverzekeringen aan die ook dekking bieden voor het geval je Corona krijgt.quote:
en de reactie van de lokale overheid was om de supermarkten dan maar om 22:00 uur dicht te doen, ja koekoek alsof dat gaat helpen. geen studenten die gaat bedenken om dan maar om 21:00 uur drank te halen natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zag je toch al in Amsterdam en Utrecht, kroegen dicht, vielen de supermarkten binnen om drank in te slaan en gingen elders verder zuipen.
De plot twistquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:11 schreef Za het volgende:
In New Zealand, waar na 3 maanden zonder corona opeens 4 personen covid kregen, wordt deze besmetting net als in China gelinkt aan koude opslag/diepvries goederen.
Jacinda Ardern admits COVID-19 outbreak 'obviously hasn't come from within New Zealand'
The south Auckland cluster is understood to have originated at cold storage facility Americold in Auckland but the source is still unknown.
https://www.newshub.co.nz(...)hin-new-zealand.html
New Zealand:Three of the recent cases were reportedly linked to workers at an Americold Logistics refrigerated warehouse in the Auckland suburb of Mount Wellington, with an additional seven infections traced to their immediate family members.
https://www.frozenfoodsbi(...)mericold-facilities/
Geniaal. Er kunnen 2300 mensen in die kerk in Staphorst. ID&T feestje laten organiseren, met als boodschap 'Dance is my religion', dan mag het blijkbaarquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
goed idee, dan kunnen alle ontkenners daar ook gewoon even heen en lekker feesten met zijn allen !
Meer besmettingen => meer opnames, dat klopt als een bus. maar het vergelijken van de cijfers met maart is nietszeggend. In heel maart zijn er 50946 tests afgenomen, dat doen we nu per dag. Het beeld van maart is simpelweg niet zuiver genoeg om te vergelijken met nu.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is belangrijk om genoeg testcapaciteit te hebben om een goed beeld van de verspreiding van het virus te hebben. Een percentage van het aantal mensen met covid heeft medische hulp nodig, dus het aantal besmettingen zegt wel degelijk iets over hoeveel ziekenhuisopnames je kunt verwachten.
Aangezien meerdere ziekenhuizen hun reguliere zorg alweer aan het afschalen zijn om de instroom aan coronapatiënten te kunnen helpen, denk ik niet dat je kunt zeggen dat het "vervelend, maar beheersbaar" is zolang de opwaartse trend niet is gekeerd.
ID&T ? sow dat is oud !quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geniaal. Er kunnen 2300 mensen in die kerk in Staphorst. ID&T feestje laten organiseren, met als boodschap 'Dance is my religion', dan mag het blijkbaar
Goed om te weten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:19 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ook daar kan je je voor laten verzekeren. De Europesche biedt bijvoordbeeld aanvullende reis- en annuleringsverzekeringen aan die ook dekking bieden voor het geval je Corona krijgt.
Hoezo?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:18 schreef trein2000 het volgende:
Kortom de overheid is op alle fronten tekort geschoten.
Ah ja, krijgen we dat weer. Wederom feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:16 schreef Elan het volgende:
[..]
We doen heel veel hetzelfde alleen hier is het eigenlijk altijd mogen en daar veel vaker een kwestie van moeten.
Naast dat ze daar hun testcapaciteit en BCO op orde hebben. Zo'n verplichte quarantaine, mondkapjesplicht, verplichte Coronatest bij zowel in en als uitreizen, werkende Corona-app hadden we hier natuurlijk ook moeten hebben .
Ons dashboard is grotendeels gelijk met die van de Duitsers alleen negeren zij niet wekenlang signaalwaardes die worden overschreden, waar wij er voor kiezen dat wel doen.
Ja, hoorde toevallig vandeweek dat ze mensen moesten ontslaan, dus leek me een mooie meevaller voor zequote:
vakantie hoeft toch niet met het vliegtuigquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:17 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik niet.
Het belang van psychische ontspanning wordt zwaar onderschat. Ik kan het iedereen dan ook aanraden een vakantie te nemen wanneer het kan.
Uiteindelijk wel, vooral de afgelopen maand door toen de besmettingen rap opliepen eigenlijk volledig passief toe te kijken. Die eigen geïnitieerde lokale aanpak zoals aan het volk voorgesteld tijdens de persconferentie in augustus heeft niet eens een kans gekregen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kortom de overheid is op alle fronten tekort geschoten.
Als de paniekzaaiers lekker 24/7 binnen blijven,quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
goed idee, dan kunnen alle ontkenners daar ook gewoon even heen en lekker feesten met zijn allen !
Bron ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ah ja, krijgen we dat weer. Wederom feitelijk onjuist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |