Alleen voor noodzakelijke doeleinden. Geen plezierreisjes, geen vakanties.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Oranje houdt niet in dat reizen niet mag.
alleen essentieele reizen en niet verzekerd toch ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Oranje houdt niet in dat reizen niet mag.
Ja, ik ook. Mij niet gezienquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb me erover verbaasd hoe makkelijk mensen weer in het vliegtuig stapten
Niemand die jou je plezierreisje of vakantie naar een oranje land verbiedt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen voor noodzakelijke doeleinden. Geen plezierreisjes, geen vakanties.
Dat is een advies.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen essentieele reizen en niet verzekerd toch ?
Tuurlijk. Alles is een advies.quote:
Ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander onverzekerd naar het buitenland wil, hoor.quote:En tsja, reisverzekering. Zijn er maar weinig die zich daar binnen een Europese vakantie of trip druk om maken.
In Rusland hadden ze toch al een vaccin?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Rusland laat zien dat een tweede golf nu niet perse minder dodelijk is.
bijzonder dit, met dat geweldige vaccin van ze dat ze in een maand hadden gemaakt ofzoquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Denk dat een flinke scheut wodka nog beter helpt tegen Covid dan dat zogenaamde vaccin van ze.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
bijzonder dit, met dat geweldige vaccin van ze dat ze in een maand hadden gemaakt ofzo
Er is weinig waar een flinke slok wodka niet goed voor is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat een flinke scheut wodka nog beter helpt tegen Covid dan dat zogenaamde vaccin van ze.
wel met je eens, dat "vroeg naar bed kinderen" werkt niet echtquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:51 schreef Nielsch het volgende:
Overigens denk ik dat de overheid het qua jongeren echt verkeerd doet. Je kan er wel allerlei verboden, sluitingen, boetes en opgeheven vingertjes tegenaan gooien, maar feesten blijven ze toch wel. Dus als je dat tenminste als uitgangspunt zou nemen, kun je daar in ieder geval nog iets aan doen. Adviseer jongeren om na een feest gewoon lekker in hun eigen bubbel te blijven, thuis te blijven (ook bij geen klachten) en je desnoods te laten testen na een paar dagen (sneltesten zouden daarbij wel helpen).
Dat zag je toch al in Amsterdam en Utrecht, kroegen dicht, vielen de supermarkten binnen om drank in te slaan en gingen elders verder zuipen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel met je eens, dat "vroeg naar bed kinderen" werkt niet echt
De Duitsers hebben gewoon vanaf het begin al een eenduidig beleid heb ik het idee. Hier kloten we sinds 1 juli maar wat aan.quote:
Het virus is ook gewoon niet minder dodelijk. Hangt echt af van in hoeverre een land de kwetsbare kan beschermen en welke zorg zij momenteel kan bieden om de symptomen minder heftig te maken. Het virus an sich is niet milder, dat kan nu weleens de prullenbak in.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het zou niet zo gek zijn als ze wat actiever zouden aansturen op het klein houden van de sociale bubbel. Kies 6 tot 10 mensen uit en ga daarmee feesten tot je erbij neervalt. Maar hou het daar dan ook bij en ga geen anderen opzoeken. Zoiets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:51 schreef Nielsch het volgende:
Overigens denk ik dat de overheid het qua jongeren echt verkeerd doet. Je kan er wel allerlei verboden, sluitingen, boetes en opgeheven vingertjes tegenaan gooien, maar feesten blijven ze toch wel. Dus als je dat tenminste als uitgangspunt zou nemen, kun je daar in ieder geval nog iets aan doen. Adviseer jongeren om na een feest gewoon lekker in hun eigen bubbel te blijven, thuis te blijven (ook bij geen klachten) en je desnoods te laten testen na een paar dagen (sneltesten zouden daarbij wel helpen).
Als je in de eerste golf een hoop kwetsbare bent verloren, dan kan de 2e golf natuurlijk wel minder schade opleveren. (iets met oversterfte, en na oversterfte komt meestal een periode van ondersterfte)quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het virus is ook gewoon niet minder dodelijk. Hangt echt af van in hoeverre een land de kwetsbare kan beschermen en welke zorg zij momenteel kan bieden om de symptomen minder heftig te maken. Het virus an sich is niet milder, dat kan nu weleens de prullenbak in.
je zou een alcoholverkoopverbod kunnen doen in de supermarkten na 18 uur of zo al helpt dat alleen tegen de impuls aankopen. Ik was zelf afgelopen vrijdag naar een restaurant met z'n vieren, allemaal keurig volgens de regels, die moesten ook om 10 uur dicht, we zijn bij mij thuis ook nog even doorgegaan, dit kost hun omzet maar is niet perse veiligerquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zag je toch al in Amsterdam en Utrecht, kroegen dicht, vielen de supermarkten binnen om drank in te slaan en gingen elders verder zuipen.
Het is belangrijk om genoeg testcapaciteit te hebben om een goed beeld van de verspreiding van het virus te hebben. Een percentage van het aantal mensen met covid heeft medische hulp nodig, dus het aantal besmettingen zegt wel degelijk iets over hoeveel ziekenhuisopnames je kunt verwachten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:07 schreef zalkc het volgende:
De stijging in besmettingen ziet er vervaarlijk uit maar ligt ook voor een deel aan de toegenomen testcapaciteit, we zitten nu op 50 duizend per dag en dat is bijna evenveel als het totaal van maart.
De stijgende trend is wel duidelijk waarneembaar, echter zien we in de ziekenhuizen dat het een nagenoeg lineaire stijging is, en niet de "hockeystick" van maart. Vervelend maar beheersbaar. Blind staren op besmettingen geeft een vertekend beeld mijns inziens.
Je zou ze bijna een flinke uitbraak gunnen, maar dat is niet netjes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 13:10 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Zullen we dan maar gewoon alles weer opengooien? Of zullen we een hek om Staphorst zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |