Ik heb het geprobeerd maar ik vind dat ik niks nuttigs op de foto krijg. De laagstammen zijn ook zó verschillend, eentje fotograferen zegt eigenlijk niks. Kom maar een keertje langsquote:Op woensdag 19 mei 2021 10:15 schreef Tuindier het volgende:
Zou je voor mij eens een foto kunnen maken van de laagstam vs middenstam appelboom? Ik ben ze ook aan het overwegen, maar op foto's op websites zie ik er nooit 'tuin' omheen dus is het lastig inschatten hoe de hoogte oogt.
Is die tuiny forest inmiddels al aangelegd. Zo ja heb je er ook foto's van? Heb ook een bestelling voor komend najaar staan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 16:59 schreef yinu het volgende:
[..]![]()
Weer zo'n briljant topic! Ik heb onlangs ook eens een avond uitvoerig research gedaan naar een voedselbosje (dus als je nog vragen hebt kan ik je hoogstwaarschijnlijk wel advies geven). Ik heb een driehoekje van 3,5 bij 5 bij 2 waar dat misschien zou kunnen maar ik kan geen hoge boom kwijt wegens buren en het is allemaal misschien wat optimistisch in de stad... dus nu ben ik uitgekomen op een Tuiny Forest want dat kan op 6m2. Alleen dus wel weinig eetbaars. Ik overweeg nog om een soort Tuiny Forest-hack te plegen met hetzelfde idee maar wat aanpassingen qua heesters. Ik heb nog een week of 2 geloof ik want dan is het plantseizoen. Ik volg hier in ieder geval!
Het is een Bosje hier, Bosje daar van de Intratuin geworden. Vergelijkbaar met Tuiny forest. En gecombineerd met wat zaailingen die ik kreeg van diverse mensen, een paar zaailingen die ik proletarisch gewinkeld heb in een verwaarloosd stukje groen op een bouwterrein hier in de buurt, plus dingen die ik al had, en dingen die spontaan aan kwamen waaien. Ik zal even kijken of ik een foto kan maken als het zometeen niet regent. Het is nu allemaal nog heel klein maar het groeit wel!quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:07 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Is die tuiny forest inmiddels al aangelegd. Zo ja heb je er ook foto's van? Heb ook een bestelling voor komend najaar staan.
Ow dat kende ik nog niet, maar het ziet er idd zo goed als hetzelfde uit. Ben benieuwd naar de fotoquote:Op donderdag 29 juli 2021 13:18 schreef yinu het volgende:
[..]
Het is een Bosje hier, Bosje daar van de Intratuin geworden. Vergelijkbaar met Tuiny forest. En gecombineerd met wat zaailingen die ik kreeg van diverse mensen, een paar zaailingen die ik proletarisch gewinkeld heb in een verwaarloosd stukje groen op een bouwterrein hier in de buurt, plus dingen die ik al had, en dingen die spontaan aan kwamen waaien. Ik zal even kijken of ik een foto kan maken als het zometeen niet regent. Het is nu allemaal nog heel klein maar het groeit wel!
Hoe lang dat duurt hangt af van laag/half/hoogstam. Of iets laag- of half- of hoogstam is gaat puur over de onderstam, waar het ras peer/appel/kers op geënt is. Dus die bovenkant, het ras dat je koopt, kan je in laag/half/hoog planten en dat ras maakt het verschil niet. Het verschil zit in die onderstam. Laagstam begint vaak het 2e jaar al met fruit, hoogstam als je pech hebt pas na 10 jaar. Halfstam zit er zowat tussenquote:Op zondag 27 augustus 2023 20:16 schreef Seven. het volgende:
Zo, je pompoenen gaan als een malle! Wel jammer van je exoten, ik was erg benieuwd naar je dead man's fingers.
Hoelang duurt het met fruitbomen voor ze echt gaan produceren?
En hoe weet je of iets laag/midden/hoog is als je het in het tuincentrum koopt?quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe lang dat duurt hangt af van laag/half/hoogstam. Of iets laag- of half- of hoogstam is gaat puur over de onderstam, waar het ras peer/appel/kers op geënt is. Dus die bovenkant, het ras dat je koopt, kan je in laag/half/hoog planten en dat ras maakt het verschil niet. Het verschil zit in die onderstam. Laagstam begint vaak het 2e jaar al met fruit, hoogstam als je pech hebt pas na 10 jaar. Halfstam zit er zowat tussen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |