abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195562800
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 08:28 schreef HPoi het volgende:
Kerkjes dicht inderdaad en alleen nog virtuele diensten.
Goeie! Geloof in een virtueel opperwezen, kan prima via virtuele diensten worden beleden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195562825
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 08:40 schreef Mondkapje het volgende:

Het valt me op dat er niet veel specifieke uitbraken gemeld worden, alleen dat het aantal stijgt. Ik denk dat het gewoon in de koude lucht zit en hoe meer mensen op elkaar zoals in een grote stad, hoe meer mensen ziek.
Klopt, recent hadden ze het over brandhaarden vinden en onderdrukken, maar de grote golf is over ons heen aan het waaien. Wat dat betreft kan je weer terug naar de eerste golf: massaal testen stoppen (teststraten dicht, dus) en alle hands aan dek om de ziekenhuizen te helpen. Plus stringente maatregelen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195562860
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 09:40 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Ja de zware kerken hebben echt overal de schijt aan, net als de moskee...

Waarom niet definitief sluiten ?
Vrijheid van geloof is een groot goed, schijnt. Hopelijk ook ongeloofsvrijheid.
pi_195562887
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:26 schreef Randier het volgende:
Hoeveel mensen gaan er uberhaupt nog naar de bios? Dat doet echt niets. Persoonlijk ben ik voor een kortstondige lockdown, waarbij alles voor een week of 2 dichtgaat op de echte essentials na. Hadden ze wmb mooi kunnen timen met de herfstvakanties. Dan weet je ook meteen of zoiets grote nut heeft.
Punt is, dat in maart het virus door een dozijn vakantieganger in Nl. binnenkwam. Binnen de 2 maanden hadden we honderduizenden besmettingen en duizenden doden.

We kunnen niet volstaan met het terugbrengen naar R<1 en dan de teugels laten vieren. We moeten het hele virus uitbannen, tot de laatste man/vrouw/trans aan toe. Dus R = 0 is het doel (i.m.o.)
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:59:27 #155
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195563023
Het blijft natuurlijk vooral een strijd om de zorg in stand te houden tot er een vaccin komt. Komt er geen vaccin dan is het de vraag of we niet gewoon door de bittere pil heen moeten.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat mensen niet begrijpen dat dat zorgvraagstuk niet alleen over Corona gaat. Ziekenhuizen en IC vol met Corona patiënten is ook lastig wanneer je jezelf in de kreukels hebt gereden.
pi_195563031
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:51 schreef blomke het volgende:

[..]

Punt is, dat in maart het virus door een dozijn vakantieganger in Nl. binnenkwam. Binnen de 2 maanden hadden we honderduizenden besmettingen en duizenden doden.

We kunnen niet volstaan met het terugbrengen naar R<1 en dan de teugels laten vieren. We moeten het hele virus uitbannen, tot de laatste man/vrouw/trans aan toe. Dus R = 0 is het doel (i.m.o.)
Wanneer het aantal besmettingen teruggedrongen is tot BCO-able aantallen (middels strenge lockdown) kunnen we wmb terug naar iets minder heftige, maar nog steeds strenge maatregelen.
pi_195563267
Ik ben voor komend half jaar strenge maatregelen: (richting) lockdown.

En dan zeer goede financiele hulp voor sectoren die op om kiepen staan. Tevens afspraken over bezoek in verpleeghuizen, contactberoepen etc.

We luisteren niet.
Dus ik hoop op een langdurige harde straf
pi_195563363
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:13 schreef hartloper het volgende:

En dan zeer goede financiele hulp voor sectoren die op om kiepen staan.

Wie gaat dit betalen?
pi_195563590
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:59 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft natuurlijk vooral een strijd om de zorg in stand te houden tot er een vaccin komt. Komt er geen vaccin dan is het de vraag of we niet gewoon door de bittere pil heen moeten.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat mensen niet begrijpen dat dat zorgvraagstuk niet alleen over Corona gaat. Ziekenhuizen en IC vol met Corona patiënten is ook lastig wanneer je jezelf in de kreukels hebt gereden.
Gelukkig is er vooral positief nieuws van dat front en is er geen enkele reden om te twijfelen of er wel een vaccin komt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 11 oktober 2020 @ 12:37:34 #160
437818 020man
uit Amsterdam
pi_195563728
Alle maatregelen opheffen. Dan heeft het hele land maar even corona. Duurt slechts 2 weken zeggen ze en dan heeft iedereen het gehad en is het dus klaar. Kan alles weer gewoon naar het oude. Zo moeilijk is het niet.
pi_195563738
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:17 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Kerken, maar ook andere gebedshuizen moeten gewoon even een harde tik op de vingers krijgen en alleen nog maar online diensten.
Veel zwaar gelovigen doen op zondag geen tv, pc, tablet, mobiel aan.

God wil dat niet volgens hun.
Er mag niet gewerkt worden op zondag.

Tovh dom want ze gebruiken wel electra dat valt niet uit de lucbt...
Interessant he ?
pi_195563855
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:10 schreef Piger het volgende:
Contactberoepen kunnen nog dicht.
Horeca en cafés kunnen nog dicht.
Uberbaupt geen evenementen meer. Dus ook niet tot 30 man
Iedereen thuiswerken tenzij noodzakelijk werk.
Hoge scholen en universiteiten eerst dicht.
Daarna middelbare.
Basisschool en opvang zal waarschijnlijk niet gebeuren.

Logisch te beginnen met de niet noodzakelijke activiteiten. Een bioscoop en café heb je niet nodig. Economisch wellicht wel maar niet echt een noodzaak in het leven.
Er was alweer gelekt dat ze 0,0 voelen voor het opnieuw sluiten van de contactberoepen (kappers, massage, tattoos, sekswerker, etc), dus die zullen zowieso open blijven. Er stond ook letterlijk in datzelfde krantenartikel (weet ff niet meer welke het was) dat ze "zowieso de sportscholen open willen laten".

Sport, recreatief of amateur of wedstrijdverband, zal allemaal wel mogelijk blijven vermoed ik, zonder toeschouwers als nu.

Verder zie Van Dissel recent nog in een interview dat het 0 nut heeft om bioscopen en theaters te sluiten omdat mensen daar stil op afstand van elkaar stil zitten te kijken - en er zijn afaik idd ook 0 besmettingen naar teruggeleid dus dat zal denk ik ook niet gebeuren.

Thuiswerken doen we al.

Evenementen zou kunnen - ligt er dus aan waar, zo'n filmsfestival als waar ik twee weken terug was zal dus nog wel mogen want dat is in een bioscoop.

Ik denk idd dat de kroegen en cafes misschien dicht moeten, en feestzalen, restaurants zullen dan denk ik wel weer open mogen blijven.

Scholen zullen zowieso open mogen blijven zonder extra regels, omdat het RIVM/van dissel/meerendeel OMT nog steeds heilig ervan overtuigd zijn dat dat zowieso geen probleen kan zijn, en ook steeds zeggen dat het in maart ook niet nodig was geweest.

Dat zal het denk ik wel zijn. Met de kanttekening dat huisfeestjes zodra de wet is ingevoerd expliciet legaal zijn, en het verboden wordt voor lokale bestuurders om nog noodveroordeningen te maken om wel thuis corona regels te laten gelden, maar dat terzijde :)

Vergeet bij alles ook niet dat de verkiezingen eraan komen, dus alles wat te impopulair is zullen ze zowieso niet willen doen. En dan natuurlijk wat impopulair is bij hun stemmers of zwevende kiezers, mensen die toch altijd zowieso al op iets van FVD of zo zullen stemmen zal ze jeuken.

Maar de VVD is de grootste, en daar ze dat willen blijven, zullen ze zeker kijken of ze hun achterban niet wegdrijven door de economie TE erg te slopen op een niveau meer dan waar strikt draagvlak voor is - inclusief draagvlak specifiek onder hun achterban.
#WeesGeenWhales
pi_195563930
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 11:59 schreef Randier het volgende:
Wanneer het aantal besmettingen teruggedrongen is tot BCO-able aantallen (middels strenge lockdown) kunnen we wmb terug naar iets minder heftige, maar nog steeds strenge maatregelen.
Wat is het verschil tussen "heftig" en "streng"?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
pi_195563945
@eragon2890 Ik neem aan dat er in jullie scene nu ook strakke maatregelen gemaakt zijn?
Niet meer knuffelen, geen orgies, geen feesten en evenementen?
pi_195564507
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:51 schreef hartloper het volgende:
@:eragon2890 Ik neem aan dat er in jullie scene nu ook strakke maatregelen gemaakt zijn?
Niet meer knuffelen, geen orgies, geen feesten en evenementen?
Uhm, je hebt echt iets verkeerd begrepen denk ik. Ik heb het al 100 keer gezegd, maar de orgies en de scene hebben echt niets met elkaar te maken hoor :P

Ik doe als sidejob voor de lol af en toe een date voor 50 euro. Dat heeft verder natuurlijk helemaal niets te maken met anime fans XD of anime (het is een genre van japanse popcultuur, maar dat wist je waarschijnlijk al), de rest van mijn hobbies, of wat dan ook. Het staat net zo los van elkaar als het feit dat ik een anime fan ben en mijn werk. Ik heb gewoon een hoge sexdrive, thats it. 99,9% van de fans neukt natuurlijk ook niet met iedereen, net zo goed als 99,9% van de rest van de mensen, ik ben gewoon nogal een slet :P Altijd al geweest en zal altijd zo blijven XD Veel fans op cons huggen wel graag, omdat er altijd een leuke gezellige "one big happy family" sfeer hangt, daarom maak je ook altijd zo snel vrienden, omdat iedereen al je vriend is XD, maar dat is iets anders dan dat er orgies zouden zijn. Nee dus, of wel, niet meer of minder dan buiten de fandom :P

Dat doe ik uiteraard nog steeds, net als dat elke sekswerker in dit land gewoon nog steeds doorwerkt, wat ook gewoon nog mag, en waar al van bekend is dat ze ook helemaal niets,0 ervoor voelen om dat weer te beperken.

Verder zijn alle evenementen weer verboden, dus nee, die zijn er natuurlijk niet nu - maar dat maakt niet uit want die eind september was voorlopig toch de laatste die op de planning stond voor dit jaar. Meeste zijn tussen april en augustus met alleen nog 2 kleine in januari en februari. Ik ga ervan uit dat het volgende zomer echt nog niet als vanouds normaal kan, zoals ik je eerder zei, dat artikel schrok ik echt niet van, dat is precies wat ik al verwachtte, maar dat maakt geen flut uit, het zijn allemaal evenementen georganiseerd door fans, non profit, en alle lezingen, workshops, wedstrijden, etc worden ook allemaal vrijwillig gegeven/georganiseerd, dus er is geen financiële druk (bijna) als we nog een jaartje over moeten slaan.

Camera Japan (maar dat staat natuurlijk ook los daarvan, hoewel er uiteraard wel wat anime fans komen bij een japans filmfestival) ging gewoon door vorig weekend in amsterdam, wel 30 mensen per zaal maar veel meer past toch niet in lab111. Zelfs normaal niet denk ik. Priegelzaaltjes XD Week daarvoor in Lantarenvenster wat veel groter is was nét het weekend voor die nieuwe beperkingen, dus daar waren bijna net zoveel bezoekers als elk ander jaar (50 a 100 per filmvertoning ofzoiets schat ik), het is best populair maar niet dat het normaal elke film helemaal uitverkocht is ofzo, zeker niet doordeweeks overdag natuurlijk. Dus daar merkte je er eigenlijk helemaal niets van. Trekt overigns wel een veel ouder publiek gemiddeld - er komen dus wel wat jongere mensen zoals ik maar het ruime meerendeel is gepensioneerd - en ook daar leek corona niet te bestaan. Iedereen zat in de gezellig toegestane tweetallen samen aan tafeltjes, iedereen mengde, niemand hield afstand, van een pandemie was letterlijk 0,0 te merken. Ik schat dat ongeveer 60 a 80% van het publiek boven de 65 zo niet boven de 70 was. :) En ik had wat sfeerfotos gemaakt, als je die naast vorig jaar legt is er gewoon 0 verschil. Punt. Geen. Behalve een paar strepen op de vloer, waar echt letterlijk *niemand* iets mee deed. En dat is de risicogroep dus, lol.

En tenslotte, events zijn er dus niet, maar ik heb daar wel weer een hele goede nieuwe vriendin gemaakt, en wij hugden wel meteen en gingen samen op de foto (waar dus ook niemand gek van opkeek ofzo, mensen boden gewoon meteen aan om leuke foto te maken spontaan net als ze vorig jaar zouden doen) XD hoe dan ook, we hebben dezelfde obsessie met BL/yaoi (genre, zoek maar op xD), dus meteen instant best friends, en zij komt binnenkort wel bij mij thuis langs om samen kinky smut fanfiction te schrijven, series te kijken, en gezien dat zij toevallig wel net zo'n sexdrive heeft als ik gebeurt er misschien nog wel wat. :D Who knows? (maar dat heeft dus niets te maken met het feit dat we anime fans zijn xD)

Dus ja, als ik af en toe een vriend over de vloer heb, dan doen we gewoon nog gezellig thuis. Daar hebben maatregelen 0 invloed op, met dank aan de tweede kamer, raad van state, rechters, advocaten, en iedereen die verder in opstand kwamen paar maanden terug waardoor er nu in de spoedwet staat dat er thuis geen regels zijn (en het wordt letterlijk verboden voor lokale bestuurders om nog noodverordeningen te maken die te maken hebben met corona, dus dat kan ook niet).

Maar dat was hem wel zo'n beetje :) Wel, ik ga voorlopig weer van dit forum en überhaupt het internet af, zie net dat ik al 2 uur op verschillende sites zit, ff van m'n weekend genieten voor het voorbij is ;)

Dus het kan wel even duren voor ik eventueel weer reageer, vanavond ofzo misschien ;) of morgen~
#WeesGeenWhales
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:29:24 #166
403588 mcmlxiv
pi_195564646
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 12:37 schreef 020man het volgende:
Alle maatregelen opheffen. Dan heeft het hele land maar even corona. Duurt slechts 2 weken zeggen ze en dan heeft iedereen het gehad en is het dus klaar. Kan alles weer gewoon naar het oude. Zo moeilijk is het niet.
10 tot 20% heeft ziekenhuisopname nodig. Krijgen ze die niet, gaan ze dood. Opeens niet 0,5 tot 1% mortaliteit, maar 5 tot 10%. Das het probleem bij overvraging van de zorg.

En bij die extra doden zitten ook gewoon jongeren.
pi_195565801
Als we de mensen nu eens fitter gaan maken met een programma. Je ziet aan Trump dat een fit lichaam helpt.
pi_195566386
Volledige lockdown, wat Gommers het beste lijkt, is nogal wat.
Heb het net eens doorgenomen.
Dan zit je dus eigenlijk letterlijk opgesloten in je huis en mag je niet meer 123 naar buiten.

Of ze dit doen weet ik niet.
Denk dat de stap intelligente lockdown dan meer voor de hand liggend is.
pi_195566449
quote:
The World Health Organisation has backflipped on its original COVID-19 stance after calling for world leaders to stop locking down their countries and economies.
Dr. David Nabarro from the WHO appealed to world leaders yesterday, telling them to stop “using lockdowns as your primary control method” of the coronavirus.

He also claimed that the only thing lockdowns achieved was poverty – with no mention of the potential lives saved.
https://amp.news.com.au/w(...)1b7b291b297731c3da74

Gaan ze nu ineens draaien?
  zondag 11 oktober 2020 @ 15:21:38 #170
437818 020man
uit Amsterdam
pi_195567714
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

10 tot 20% heeft ziekenhuisopname nodig. Krijgen ze die niet, gaan ze dood. Opeens niet 0,5 tot 1% mortaliteit, maar 5 tot 10%. Das het probleem bij overvraging van de zorg.

En bij die extra doden zitten ook gewoon jongeren.
Survival of the fittest. De wereld is al overbevolkt, dus dit zou best eens kunnen helpen.
  zondag 11 oktober 2020 @ 15:23:26 #171
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195567793
https://www.rivm.nl/nieuw(...)sitieve-tests-stijgt

Hier zie je waar de besmettingen vandaan komen, en in welke hoek je dus aanvullende maatregelen kunt verwachten.
KuikenGuppy
pi_195568098
Het is toch niet tegen te houden, vandaag is de kerstshow bij de grootste Intratuin in Duiven geopend. (en ze maken er ook flink reclame voor)
3x raden...
  zondag 11 oktober 2020 @ 15:38:26 #173
403588 mcmlxiv
pi_195568237
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 15:21 schreef 020man het volgende:

[..]

Survival of the fittest. De wereld is al overbevolkt, dus dit zou best eens kunnen helpen.
Tja, keuzes. keuzes.
pi_195568457
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 15:21 schreef 020man het volgende:

[..]

Wel kut voor je dat je in dichtbevolkte stad woont. Dat wordt rellen in zo'n situatie. Als ziekenhuizen stampvol zitten, 10 tot 20% die in ziekenhuis zouden liggen sowieso niet kunnen werken en rest dat waarschijnlijk niet gaat doen vanwege angst om ook ziek te worden.

Dus mensen die eten gaan plunderen, geneesmiddelen en verdovingsmiddelen. Dan wil je niet in Amsterdam wonen.
Eerst denken, dan typen
  zondag 11 oktober 2020 @ 16:12:35 #175
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_195569162
Een totale lockdown in huis ga ik me niets van aantrekken. Ik vraag me toch af hoe al die mensen thuis nou besmet raken? Ik denk via externe hubs, zoals scholen. Uit pragmatisme ontkennen we dan (jonge) kinderen het virus overbrengen, maar dat is natuurlijk wel gewoon mogelijk.
Sui cuique mores fingunt fortunam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')