abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195447098
Maar goed, Ernst Kuipers adviseert dus al binnen enkele dagen verdere maatregelen.. heb het idee dat ze dus de boel overige week/weken opnieuw onderschat hebben en het virus 'ons voor blijft' om met Rutte's woorden te spreken..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195447109
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik zie die korte harde lockdowns een beetje als crashdieten. Ze zijn wel effectief maar als je ze weer loslaat kom je jezelf twee keer zo hard tegen. Maar dat is mijn gevoel.
Ik zie het meer als een zware chemokuur en het virus als kanker. Hoe minder besmettingen des te eerder kun je terug naar normaal.
blablablabla
pi_195447120
quote:
2s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze willen niet weer de economie verder de afgrond in helpen natuurlijk, maar je kan je afvragen wat nou beter is. Een harde, maar hele snelle lockdown, of een zachtere, maar langere lockdown (stapsgewijs, zoals nu, waarbij je uiteindelijk alsnog op een lockdown komt)
Ik vrees dat een harde lockdown nu al te laat is. Je ziet toch bij landen als Nieuw-Zeeland en Zuid-Korea dat op tijd keihard ingrijpen het beste is, ook voor de economie. Mja het korte termijn denken wint het helaas.
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:35:57 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195447125
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:34 schreef Elan het volgende:

[..]

We hebben toch een politieapparaat? Binnenblijven is trouwens nogal overdreven, maar horeca dicht en groepsvorming beperken tot 5 mensen in de gebieden die zo extreem besmet zijn is geen overbodige luxe naast de landelijke maatregelen....

Landelijk gezien is dit pakket maatregelen prima maar in sommige gebieden schiet het nogal tekort.
Ben toch wel eens benieuwd hoe het dagelijks leven in de achterstandswijken er nu aan toe gaat. Of het afkondigen van regels daar überhaupt veel effect sorteert.
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:36:02 #206
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195447127
geldt dit nog?
Storing bij RIVM

Vanwege een storing bij het RIVM zijn de dagelijkse coronacijfers nog niet gepubliceerd. Er wordt gewerkt aan een oplossing daarvoor, hoe laat de cijfers komen is nog onduidelijk.
pi_195447133
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:34 schreef Elan het volgende:
We hebben toch een politieapparaat?
Die zijn toch helemaal niet ingericht om te handhaven?
So we just called him Fred too
pi_195447143
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoeveel waren dat er op de echte piek?
Meer dan 3000.

https://pbs.twimg.com/media/EjkIaKuX0AAHXuB?format=jpg&name=large
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:36:42 #209
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195447154
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

In Nieuw-Zeeland zijn geen maatregelen meer. Dat kan je je bijna niet voorstellen.
Klopt, maar die gaan, als er straks weer 1 case ontdekt wordt, direct weer maatregelen nemen. Zij nemen zeg maar 0 cases als baseline. En wij zeggen, nouja, naar 0 kan niet, dus we focussen op dat er niet teveel ziekenhuis opnames zijn en gaan pas maatregelen nemen als het er teveel worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:36:53 #210
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195447161
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik zie het meer als een zware chemokuur en het virus als kanker. Hoe minder besmettingen des te eerder kun je terug naar normaal.
Maar zo gauw je teruggaat naar normaal gaan mensen weer als een gek bij elkaar kruipen waardoor het virus opnieuw om zich heen grijpt. Oftewel, 'terug naar normaal' (het oude normaal) zal moeten wachten tot we een vaccin hebben uitgerold.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195447173
Hier dus de vergelijking maart met nu.

Het gaat minder hard, maar het gaat ons alsnog keihard raken:

maandag 5 oktober 2020 @ 16:37:22 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195447174
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Iets te veel mensen zien inderdaad niet in dat de maatregelen voor hun eigen bestwil zijn - en dat van anderen.
als je onder de 30 bent begrijp ik dat ook volkomen
pi_195447178
1 op de 10 mensen op de wereld heeft al een covid19 besmetting gehad

Bron who
pi_195447183
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:36 schreef THEFXR het volgende:
geldt dit nog?
Storing bij RIVM

Vanwege een storing bij het RIVM zijn de dagelijkse coronacijfers nog niet gepubliceerd. Er wordt gewerkt aan een oplossing daarvoor, hoe laat de cijfers komen is nog onduidelijk.
Al opgelost.
+4581 vandaag
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:37:58 #215
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_195447190
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:36 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar zo gauw je teruggaat naar normaal gaan mensen weer als een gek bij elkaar kruipen waardoor het virus opnieuw om zich heen grijpt. Oftewel, 'terug naar normaal' (het oude normaal) zal moeten wachten tot we een vaccin hebben uitgerold.
Maar wel voornamelijk doordat mensen reizen, en toeristen. Bijna alle moderne afgezonderde landen doen het prima. China, Zuid-Korea, Australie, Nieuw Zeeland, etc.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_195447194
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat moest toch na 10 tot 14 dagen? Verschil zien?
Ja dus ergens om en nabij het weekend en dan hopelijk dalen. En dan blijven doorgaan tot die R laag is.
Al heb ik liever ook 2 weken alles op slot en dan weer versoepelen als dat beter is dan 3 maanden doorsukkelen.
pi_195447206
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:13 schreef Natalie het volgende:
Hmmm, ik blijf voorlopig binnen. Het plenst buiten, dus dat is makkelijk.

Zoveel zieken...
Hoop dat de daling snel in zet.
Misschien helpt dit nog iets. Zolang mensen niet nu massaal de kroeg induiken of het restaurant of bios maar het vooral thuis geriefelijk maken scheelt dit toch dat men buiten het gezin met anderen in contact komt tijdens het uitje maar ook de reis er naartoe en terug.
Met heel mooi weer konden we massaal overal buiten in de natuur zitten en afstand houden. Hoop dat het met flink slecht weer zo werkt dat we massaal binnen blijven in eigen huis.

Daar tussenin gaan we vaak toch nog even op stap maar is het vaak ook net weer te koud om hele dag buiten te blijven.
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:38:43 #218
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_195447210
quote:
2s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze willen niet weer de economie verder de afgrond in helpen natuurlijk, maar je kan je afvragen wat nou beter is. Een harde, maar hele snelle lockdown, of een zachtere, maar langere lockdown (stapsgewijs, zoals nu, waarbij je uiteindelijk alsnog op een lockdown komt)
Ja, idd.
Maar gezien de periode van het jaar, zou ik zeggen: blijf gewoon zoveel mogelijk binnen. Stay save.
(Un)masking for the greater good.
pi_195447213
quote:
Of we accepteren dat het virus bestaat en accepteren dat sommige mensen met zware aandoeningen eerder overlijden.
pi_195447217
quote:
Dit plaatje klopte dus (gelukkig) al niet. Op 2 oktober zouden het er al bijna 1000 moeten zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:39:05 #221
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_195447219
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:37 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Al opgelost.
+4581 vandaag
oei, 500 meer dan gisteren
pi_195447222
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Het totaal aantal besmettingen is volgens mij van nogal weinig invloed op de R, dus het volgt net zo hard weer zijn natuurlijk beloop. Tenzij het aantal zó laag is dat je testbeleid en BCO het 'gebrek' aan maatregelen kan compenseren.
I'll give you something to do
pi_195447230
quote:

[..]

Als er amper besmettingen zijn is dat toch helemaal geen probleem gebleken? In juli zaten overal de huizen en kroegen vol met mensen die gewoon feestten, pas eind september werd het weer problematisch omdat er teveel mensen besmet waren dus het ging als een lopend vuurtje...
blablablabla
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:39:53 #224
141482 Q.
JurassiQ
pi_195447238
quote:
2s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het probleem is natuurlijk ook een open land met veel aangrenzende landen. Zo'n harde lockdown werkt goed in Nieuw Zeeland bijvoorbeeld. Maar idd minder goed hier.
Nou, we mogen zo ongeveer nergens meer naar toe hoor. Het is hier bijna net zo'n eiland als Nieuw-Zeeland inmiddels.
For great justice!
pi_195447255
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Als er amper besmettingen zijn is dat toch helemaal geen probleem gebleken? In juli zaten overal de huizen en kroegen vol met mensen die gewoon feestten, pas eind september werd het weer problematisch omdat er teveel mensen besmet waren dus het ging als een lopend vuurtje...
Toen kwmamen de jongeren terug vanuit Spanje, die door de mondkapplicht besmet zijn geraakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')