Het is ook gewoon feitelijk minder heftig dan in het voorjaar.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Toch voelt het minder heftig dan in het voorjaar.
6 weken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien hadden ze die 10/12 weken zomervakantie ook maar moeten schrappen
Klopt, exact een week geleden door Rutte op de persco.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Er is al een tijdje terug aangekondigd dat de verwachting is dat het naar 5000/dag zou gaan.
Ik ben niet geschrokken maar vind de cijfers wel bar slechtquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen hier zó van schrikken. Er is al een tijdje terug aangekondigd dat de verwachting is dat het naar 5000/dag zou gaan. Tel daar nog een groter testbeleid bij op en deze cijfers lijken me alleen maar in de lijn der verwachting te liggen. Of hoopten jullie stiekem dat de maatregelen van afgelopen maandag nu al te zien zouden zijn? Ondanks dat dat niet realistisch is vanwege de incubatietijd + wachttijd voor testen.
Ik vrees dat we aan de vooravond staan van wat we in het voorjaar meemaakten. Toen werden we erdoor overvallen, nu weet je een beetje wat je zou kunnen verwachten. Misschien dat het daardoor wat minder urgent voelt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Toch voelt het minder heftig dan in het voorjaar. Toen was ik echt veel voorzichtiger.
Maar nu, met de scholen open, de kinderen die gewoon naar hun uitjes gaan etc, voelt het niet zo urgent.![]()
Ik bezoek mijn moeder af en toe. Durfde ik toen ook niet.
En we werken soms ook weer op kantoor.
Meer mensen die dit herkennen?
Ja en het zou na ongeveer tien dagen beter moeten gaan worden. !0 tot 14 dagen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik snap echt niet dat mensen hier zó van schrikken. Er is al een tijdje terug aangekondigd dat de verwachting is dat het naar 5000/dag zou gaan. Tel daar nog een groter testbeleid bij op en deze cijfers lijken me alleen maar in de lijn der verwachting te liggen. Of hoopten jullie stiekem dat de maatregelen van afgelopen maandag nu al te zien zouden zijn? Ondanks dat dat niet realistisch is vanwege de incubatietijd + wachttijd voor testen.
Dat ik denk dat er heel veel meer gezinnen zijn met 1 kwetsbaar gezinslid dan jij denkt. Bijna iedere 'kwetsbare' die geen oudere is (en dat zijn er véél) hebben gewoon een leven en vaak ook een gezin. Helaas zitten ze niet geclusterd en zijn er dus héél veel gezinnen met 1 kwetsbaar lid (ouder, partner of kind).quote:
Tijdens de eerste golf werden de grote steden veel minder getroffen, toen waren het vooral dorpen. Nu is het hier veel erger dan toen. Dus ik doe ook veel voorzichtiger aan. Maar nog lang niet iedereen lijkt dat te beseffen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Toch voelt het minder heftig dan in het voorjaar. Toen was ik echt veel voorzichtiger.
Maar nu, met de scholen open, de kinderen die gewoon naar hun uitjes gaan etc, voelt het niet zo urgent.![]()
Ik ben wel benieuwd naar de verdubbeling-tijd nu.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:18 schreef Simmertje het volgende:
Ik begin langzaam te vrezen dat een lockdown zoals in maart de enige oplossing gaat zijn
De stijgende lijn zet door. Niet geheel onverwacht, maar we gaan hard omhoog.quote:
Toen was het allemaal nog zo nieuw en onbekend. Maar eigenlijk zouden we met de kennis van nu net zo voorzichtig moeten zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Nog steeds 10-11 dagen. Als je het over positieve testen hebt dan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de verdubbeling-tijd nu.
ik vind het niet zo hard gaanquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
De stijgende lijn zet door. Niet geheel onverwacht, maar we gaan hard omhoog.
Geen prettige gedachte, maar wel een waarheid als een koe:quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-48080102
quote:"Hoe hoger het aantal besmette personen, hoe drastischer je moet ingrijpen om het ook weer terug te brengen."
Ik neem aan dat de ziekenhuizen uiteindelijk wel volgen. Qua verdubbelingen?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nog steeds 10-11 dagen. Als je het over positieve testen hebt dan.
Al bijna 900 covid patïenten opgenomen.. dat is waar het begint te wringen momenteel.quote:
En de ziekenhuizen zullen het nog zeker tot het einde van de week met stijgende aantallen moeten doen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Al bijna 900 covid patïenten opgenomen.. dat is waar het begint te wringen momenteel.
Je vergeet nog het sluiten van de winkels en elke avond deur aan deur maaltijden verstrekken uit de gaarkeuken....quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:21 schreef Za het volgende:
Sluit de scholen, de horeca, een avondklok vanaf 18.00, mondkapjes overal ook in de huiselijke kring, contactberoepen per direct verboden, sportscholen dicht, hekken om de bejaardentehuizen!!!
Ziekenhuisopnames gaan langzamer. Nu ~800, 21 september ~400, 10 september ~200.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de ziekenhuizen uiteindelijk wel volgen. Qua verdubbelingen?
Amsterdam zou in volledige lockdown moeten, gewoon even helemaal klaar.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens mij ben je sarcastisch maar sommige maatregelen zijn hard nodig. Vooral in de grote steden is een totale lockdown hard nodig. Waarom is er in die steden uberhaupt nog iets van een avondleven? Maar zonder avondklok gaat het verbieden betekenen dat het feest zich gaat verplaatsen.
Laffe politici doen ons de das om.
https://www.rtvutrecht.nl(...)lijk-aan-banden.htmlquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgens mij ben je sarcastisch maar sommige maatregelen zijn hard nodig. Vooral in de grote steden is een totale lockdown hard nodig. Waarom is er in die steden uberhaupt nog iets van een avondleven? Maar zonder avondklok gaat het verbieden betekenen dat het feest zich gaat verplaatsen.
Laffe politici doen ons de das om.
Rotterdam en Den Haag ook, op basis van de aantallen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Amsterdam zou in volledige lockdown moeten, gewoon even helemaal klaar.
Dus een verdubbeling per 11 a 12 dagen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames gaan langzamer. Nu ~800, 21 september ~400, 10 september ~200.
Zelfs nu Rotterdam boven Amsterdam staat vandaag?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Amsterdam zou in volledige lockdown moeten, gewoon even helemaal klaar.
Dan die ook.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zelfs nu Rotterdam boven Amsterdam staat vandaag?
4600 zelfs.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:28 schreef hollandia02 het volgende:
Maar er waren dus 20.000 tests per daf
Met nu 4500 beemettingen?
Rotterdammers houd je niet binnen met een lockdown en een avondklok.quote:
Zo oud zijn de maatregelen die het verschil moeten maken nog niet. Als het over anderhalve week nog zo stijgt als nu is het een ander verhaal.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:28 schreef FalloutVATS het volgende:
Ja als je deze cijfers ziet en ze blijven maar stijgen, dan begin ik ook wel bang te worden dat er toch weer een eventuele intelligente lockdown komt (zeker als het aan Rutte ligt). Dat moet er haast wel aankomen als dit na een aantal weken niet gaat zakken.
Daar mogen wij de anti maatregel gekkies hartelijk voor danken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:28 schreef FalloutVATS het volgende:
Ja als je deze cijfers ziet en ze blijven maar stijgen, dan begin ik ook wel bang te worden dat er toch weer een eventuele intelligente lockdown komt (zeker als het aan Rutte ligt). Dat moet er haast wel aankomen als dit na een aantal weken niet gaat zakken.
Hij zal wel wat minder intelligent worden omdat de mensen duidelijk hebben laten zien dat ze niet zo intelligent zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:28 schreef FalloutVATS het volgende:
Eerst was het 11 dagen, nu 14. Maar dit is een veel te kleine steekproef om daar wat zinnigs over te zeggen. Heel lastig te zeggen hoeveel daarvan bias naar boven/beneden is, en je hebt ook te maken met rapportragevertraging.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus een verdubbeling per 11 a 12 dagen.
Goed verwoord wel denk ik: een intelligente lockdown gaat minder goed werken dan in maart/april.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Hij zal wel wat minder intelligent worden omdat de mensen duidelijk hebben laten zien dat ze niet zo intelligent zijn.
Iets te veel mensen zien inderdaad niet in dat de maatregelen voor hun eigen bestwil zijn - en dat van anderen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Hij zal wel wat minder intelligent worden omdat de mensen duidelijk hebben laten zien dat ze niet zo intelligent zijn.
Dat moest toch na 10 tot 14 dagen? Verschil zien?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Zo oud zijn de maatregelen die het verschil moeten maken nog niet. Als het over anderhalve week nog zo stijgt als nu is het een ander verhaal.
Ik zie die korte harde lockdowns een beetje als crashdieten. Ze zijn wel effectief maar als je ze weer loslaat kom je jezelf twee keer zo hard tegen. Maar dat is mijn gevoel.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze willen niet weer de economie verder de afgrond in helpen natuurlijk, maar je kan je afvragen wat nou beter is. Een harde, maar hele snelle lockdown, of een zachtere, maar langere lockdown.
We hebben toch een politieapparaat? Binnenblijven is trouwens nogal overdreven, maar horeca dicht en groepsvorming beperken tot 5 mensen in de gebieden die zo extreem besmet zijn is geen overbodige luxe naast de landelijke maatregelen....quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:29 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Rotterdammers houd je niet binnen met een lockdown en een avondklok.
Die kan je niet eens verplichten een mondkapje te dragen.
Het probleem is natuurlijk ook een open land met veel aangrenzende landen. Zo'n harde lockdown werkt goed in Nieuw Zeeland bijvoorbeeld. Maar idd minder goed hier.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie die korte harde lockdowns een beetje als crashdieten. Ze zijn wel effectief maar als je ze weer loslaat kom je jezelf twee keer zo hard tegen. Maar dat is mijn gevoel.
hoeveel waren dat er op de echte piek?quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Al bijna 900 covid patïenten opgenomen.. dat is waar het begint te wringen momenteel.
In Nieuw-Zeeland zijn geen maatregelen meer. Dat kan je je bijna niet voorstellen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk ook een open land met veel aangrenzende landen. Zo'n harde lockdown werkt goed in Nieuw Zeeland bijvoorbeeld. Maar idd minder goed hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |