quote:Onrust op Friese school na oproep school te bezetten uit protest tegen mondkapjes
Onder ouders en personeel van het Linde College in het Friese Wolvega is dit weekend onrust ontstaan door een aangekondigde actie tegen het advies om mondkapjes op school te dragen. De school heeft maatregelen genomen, zo staat volgens de Leeuwarder Courant in een brief die zondag aan alle ouders is verstuurd.
Een van de ouders kondigde op Facebook aan om maandagochtend om 8.30 uur actie te gaan voeren voor de school en roept andere ouders op dat ook te doen. Ouder Martin Mourik: ,,Hiermee zitten ze aan onze kinderen. Dat laat ik niet toe.’’ Mourik houdt maandag een toespraak bij de school en roept op social media ouders op de school van hun kind te bezetten.
Veel middelbare scholen voeren maandag de regel in dat leerlingen mondkapjes moeten dragen op de gangen en in de aula. Tijdens de lessen, als de scholieren aan hun tafel zitten, mogen de kapjes af. De wijziging komt na overleg tussen onderwijsorganisaties en de onderwijsminsters Slob en Van Engelshoven. De ministers deden eind vorige week ‘een dringend advies’ over te gaan tot het dragen van de kapjes.
Actiegroep Viruswaarheid
Willem Engel, voorman van de protestgroep Viruswaarheid, deed dit weekend ook al een oproep bij scholen te gaan demonstreren tegen het advies. Mourik is een bekende van Engel.
Het Linde College schrijft in de brief zich van de actie te distantiëren en betreurt de onrust. Volgens Omroep Friesland heeft de school dit weekend gesprekken gevoerd met de gemeente en de politie. Volgens de directeur zijn er ‘passende maatregelen’ genomen om rust op school te garanderen.
In een mail aan het personeel zegt de rector van het Linde College, Jan Osinga, dat het niet de eerste keer is dat deze ouder ‘intimiderend gedrag vertoont jegens medewerkers van onze school’. De man heeft daarom een straatverbod opgelegd gekregen, volgens de omroep, waardoor hij niet op het schoolplein mag komen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)mondkapjes~a2c19910/
quote:Actievoerder die mondkapjes ‘kindermishandeling’ noemt meegenomen door de politie
Martin Mourik uit Wolvega is maandagochtend vrijwel direct door de politie meegenomen en afgevoerd, nadat hij actie wilde voeren bij het Linde Collega in Wolvega. Hij negeerde de noodverordening, meldt de Leeuwarder Courant.
Mourik is tegen het gebruik van mondkapjes en noemt het ‘kindermishandeling’. Daarom gaf hij eerder deze week aan de school van zijn zoon ‘te willen bezetten’. Later nuanceerde hij dat. ,,Ik ga om half negen een toespraak houden bij de school, de lessenaar staat al klaar’‘, zei hij in een vannacht opgenomen video.
Er kwam weinig van terecht. Mourik werd vrij snel van de straat geplukt door de politie. Hem was te kennen gegeven dat hij niet voor de school mocht protesteren, maar naar het Victoria Park Wolvega (drafbaan) moest gaan. Dat weigerde hij. Het was Mourik door het Linde College al verboden het schoolterrein voor te betreden.
Mourik was niet alleen. Een handjevol demonstranten is naar de parkeerplaats van het Victoria Park geleid om daar verder te demonstreren.
https://www.ad.nl/friesla(...)de-politie~a4911add/
?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:
En weer de overheid die de rechtsstaat aan zijn laars lapt.
als de school zegt dat telefoons niet zijn toegestaan in de les, lappen ze dan ook de rechtsstaat aan hun laars?quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:
dit, mijn ouders moesten echt wegblijven van schoolquote:Op maandag 5 oktober 2020 10:30 schreef PiyeReloaded het volgende:
Een actie tegen een advies.'Hiermee zitten ze aan onze kinderen.'
Overigens schaam je je toch de ogen uit je kop, als je vader voor de school zo een toespraak gaat geven? Zelfs al zou die gelijk hebben.
"Ik hoor dat ze begeleiders nodig hebben voor een schoolreisje." "Nee! Dat is onzin, ze hebben er al veel te veel juist!"quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dit, mijn ouders moesten echt wegblijven van school
quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is echt een gehaaide engnek. Hij roept steeds vaker anderen op om actie te ondernemen, maar doet er zelf niet aan mee. Hierdoor worden de volgers opgepakt zoals nu, maar zelf wast hij zijn handen in onschuld.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:18 schreef Justin_Case het volgende:
Wat een ontiegelijke tyfusdebiel is die Engel ook.
Ik heb een beter idee. We gaan hem vaccineren met het virus en dan opsluiten in een kamer zonder verpleegpersoneel!quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gewoon met een knuppel net zo lang op die engel in rammen zodat hij 6 weken door een rietje moet eten.
Nee, maar ik ga je niet begeleiden in je eerste stapjes richting begrip van het concept rechtsstaat.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
als de school zegt dat telefoons niet zijn toegestaan in de les, lappen ze dan ook de rechtsstaat aan hun laars?
Grappig hoe makkelijk mensen accepteren dat de overheid de wet negeert. Beetje bangmaken en klaar, deze week nog even die coronawet er doorheen rommelen. De rechter mag een wet toch niet aan de grondwet toetsen dus hoeven ze zich ook niks meer van die grondwet aan te trekken.quote:
Hij kan prima aangepakt worden ivm opruiing.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:43 schreef wcborstel het volgende:
[..]
Het is echt een gehaaide engnek. Hij roept steeds vaker anderen op om actie te ondernemen, maar doet er zelf niet aan mee. Hierdoor worden de volgers opgepakt zoals nu, maar zelf wast hij zijn handen in onschuld.
Wat bedoel je precies met "er doorheen rommelen"? De wet is uitvoerig besproken in de Tweede Kamer en dat was voor iedereen openbaar te volgen. Demonstraties tegen de wet zijn diverse malen gewoon doorgegaan nadat de rechter toestemming had gegeven. Op dit moment is er een democratische meerderheid in de Tweede Kamer voor de wet. Dan kun jij er allerlei alt-right conspiracy theory taal tegen aangooien zoals je graag doet, maar daarmee is er nog steeds niets "doorheen rommelen" aan. Het democratische proces is gewoon gevolgd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar ik ga je niet begeleiden in je eerste stapjes richting begrip van het concept rechtsstaat.
[..]
Grappig hoe makkelijk mensen accepteren dat de overheid de wet negeert. Beetje bangmaken en klaar, deze week nog even die coronawet er doorheen rommelen. De rechter mag een wet toch niet aan de grondwet toetsen dus hoeven ze zich ook niks meer van die grondwet aan te trekken.
Rietjes zijn slecht voor het klimaat.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Weer een bewijs dat je beter af bent in een politiestaat, mensen zijn veel te verwend hier, kunnen niets hebben als het niet welbevallig is.
Gewoon met een knuppel net zo lang op die engel in rammen zodat hij 6 weken door een rietje moet eten.
Wat een verwend land is dit geworden met dat geschreeuw en moeilijk gedoe omdat je 1 lullig jaartje even afstand moet houden, even af en toe een mondkapje op moet doen (oh noes!) en eventjes moet wachten op een vaccin en/of tot je zelf hopelijk de milde versie van corona overleeft, het liefst zonder orgaanbeschadiging maar dat is blijkbaar geen garantie zelfs bij milde klachten.
Nederlanders.
Tsja, als je de hele dag op twitterfeeds, in whatsappengroepen, in facebookgroepen en in redditsubs zit waar werkelijk iedereen precies hetzelfde roept dan ga je op een gegeven moment vanzelf in dat soort onzin geloven.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:59 schreef Ronald het volgende:
Ik zag net ook nog weer een complot idioot die beweerde dat er al 4 kinderen waren overleden door een mondkapje in Duitsland.
Sommige mensen moeten gewoon even verplicht tijdelijk in een internet detox quarantaine zonder feesboek en andere sociale media bagger.
Van bamboe dan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:09 schreef borbit het volgende:
[..]
Rietjes zijn slecht voor het klimaat.
Ze moeten die dingen ook niet IN hun mond stoppen he.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:59 schreef Ronald het volgende:
Ik zag net ook nog weer een complot idioot die beweerde dat er al 4 kinderen waren overleden door een mondkapje in Duitsland.
Echt triest voor die kinderenquote:
Die achterlijke wet komt er natuurlijk om een beetje meer grip te krijgen. Want van adviezen trekken al die halve tammen zich weinig aan. Het wordt - in mijn ogen - pas een groot probleem als de noodzaak weg is en de wet overeind blijft. Zover is het nog lang niet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Grappig hoe makkelijk mensen accepteren dat de overheid de wet negeert. Beetje bangmaken en klaar, deze week nog even die coronawet er doorheen rommelen. De rechter mag een wet toch niet aan de grondwet toetsen dus hoeven ze zich ook niks meer van die grondwet aan te trekken.
Er gebeuren nu al dingen die niet deugen, er wordt gewoon onrechtsstatelijk opgetreden naar aanleiding en dus niet op grond van de bestaande bevoegdheden. Meer bevoegdheden zullen meer aanleidingen geven.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:03 schreef elcastel het volgende:
[..]
Die achterlijke wet komt er natuurlijk om een beetje meer grip te krijgen. Want van adviezen trekken al die halve tammen zich weinig aan. Het wordt - in mijn ogen - pas een groot probleem als de noodzaak weg is en de wet overeind blijft. Zover is het nog lang niet.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar we nu zijn. Bovendien vind ik het onzin om naar de samenleving te wijzen. We hebben vanaf januari wanbeleid gehad in dit dossier. Het enige wat serieus is genomen zijn de al dan niet onrechtmatig opgelegde verplichtingen van de burger inzake het doodgewone leven. Van wat de overheid kon en had moeten doen is maar heel weinig serieus genomen.quote:En begrijp me niet verkeerd; ik vind het helemaal niet erg als er mensen sceptisch zijn of waarschuwen en vooral ook inspraak hebben, maar ik had ook gehoopt op meer mededogen en meer empathie in de samenleving. Als een deel van de mensen iets beter had nagedacht, iets meer rekening had gehouden met anderen, dan waren we nu niet waar we nu zijn.
Ik mis dit inderdaad een beetje in de oplossingen. Ze hebben iedereen over de pis gejaagd met de rode lap van mondkapjes, maar de maatregelen waarvan we weten dat ze werken: testen en contactonderzoek falen ze nu weer in.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er gebeuren nu al dingen die niet deugen, er wordt gewoon onrechtsstatelijk opgetreden naar aanleiding en dus niet op grond van de bestaande bevoegdheden. Meer bevoegdheden zullen meer aanleidingen geven.
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar we nu zijn. Bovendien vind ik het onzin om naar de samenleving te wijzen. We hebben vanaf januari wanbeleid gehad in dit dossier. Het enige wat serieus is genomen zijn de al dan niet onrechtmatig opgelegde verplichtingen van de burger inzake het doodgewone leven. Van wat de overheid kon en had moeten doen is maar heel weinig serieus genomen.
Volgens mij werd er een volkomen van de pot gerukte dictatoriale 'spoedwet' naar de kamer gestuurd en toen moest dat broddelwerkje over worden gedaan en werd de naam spoedwet wel heel erg potsierlijk. Daarna is er nog weken overheen gegaan zonder dat er één wettekst lag.quote:Op maandag 5 oktober 2020 11:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met "er doorheen rommelen"? De wet is uitvoerig besproken in de Tweede Kamer en dat was voor iedereen openbaar te volgen.
Voor demonstraties is geen toestemming of vergunning vereist, dus hoezo moest de rechter er aan te pas komen?quote:Demonstraties tegen de wet zijn diverse malen gewoon doorgegaan nadat de rechter toestemming had gegeven.
Nee hoor. Er schijnt een akkoord te zijn in de achterkamertjes over een wet waarvan de tekst niet duidelijk is.quote:Op dit moment is er een democratische meerderheid in de Tweede Kamer voor de wet.
Als er niets doorheen gerommeld wordt, waarom is dat zo'n rommeltje?quote:Dan kun jij er allerlei alt-right conspiracy theory taal tegen aangooien zoals je graag doet, maar daarmee is er nog steeds niets "doorheen rommelen" aan. Het democratische proces is gewoon gevolgd.
Weet je, ik vind dat mensen niet zo op de letter van de wet moeten zitten op dit soort momenten. We zitten mijlenver van 'slecht' in onze rechtstaat, om dan lettertjes uit de krochten van het wetboek aan te halen en alles te doen om elk ingrijpen te bekritiseren toont voor mij alleen maar aan hoezeer de hele situatie wordt onderschat. Mensen lullen maar raak over het rechten, zonder zich druk te maken over de plichten. Want hé, er is geen plichtenboek, dus plichten bestaan niet, morele ook niet, allemaal onzin. Om te kotsen, maar goed, daar verschillen wij kennelijk enorm in elkaar, prima wat mij betreft.quote:Op maandag 5 oktober 2020 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Er gebeuren nu al dingen die niet deugen, er wordt gewoon onrechtsstatelijk opgetreden naar aanleiding en dus niet op grond van de bestaande bevoegdheden. Meer bevoegdheden zullen meer aanleidingen geven.
Ik heb geen idee waarom je dat eerste vermeldt, want ik denk dat niemand weet hoe we er voor staan. Ik heb de balen van al dat gezeik over komma's en punten, allemaal verloren energie.quote:Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar we nu zijn. Bovendien vind ik het onzin om naar de samenleving te wijzen. We hebben vanaf januari wanbeleid gehad in dit dossier. Het enige wat serieus is genomen zijn de al dan niet onrechtmatig opgelegde verplichtingen van de burger inzake het doodgewone leven. Van wat de overheid kon en had moeten doen is maar heel weinig serieus genomen.
Die wakkere burger die het RIVM belde? Je zou ‘m eens tegenkomen bij de supermarkt. Gaat die de caissières nog bevragen over de bonuscultuur op het hoofdkantoor en de dames vergelijken met kampbeulen (befehl ist befehl) als ze niet meteen hun biezen pakken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:59 schreef Ronald het volgende:
Sommige mensen moeten gewoon even verplicht tijdelijk in een internet detox quarantaine zonder feesboek en andere sociale media bagger.
Ach, het is ook nog maar de vraag in hoeverre de letters van de wet daadwerkelijk geen ruimte laten voor dit vermeende onrechtstatelijke en ondemocratische handelen. Dat wordt dan weliswaar door een aantal complotwappies geroepen, maar die hebben wel vaker de neiging om allerlei desinformatie te verspreiden. Zo ook voor Weltschmerz overigens.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef elcastel het volgende:
[..]
Weet je, ik vind dat mensen niet zo op de letter van de wet moeten zitten op dit soort momenten. We zitten mijlenver van 'slecht' in onze rechtstaat, om dan lettertjes uit de krochten van het wetboek aan te halen en alles te doen om elk ingrijpen te bekritiseren toont voor mij alleen maar aan hoezeer de hele situatie wordt onderschat. Mensen lullen maar raak over het rechten, zonder zich druk te maken over de plichten. Want hé, er is geen plichtenboek, dus plichten bestaan niet, morele ook niet, allemaal onzin. Om te kotsen, maar goed, daar verschillen wij kennelijk enorm in elkaar, prima wat mij betreft.
[..]
Ik heb geen idee waarom je dat eerste vermeldt, want ik denk dat niemand weet hoe we er voor staan. Ik heb de balen van al dat gezeik over komma's en punten, allemaal verloren energie.
En ik vind het dus helemaal geen onzin om de samenleving aan te wijzen, het overgrote deel van het 'beleid' (wat ik hier niet ga zitten verdedigen) gaat uit van sociale gedachte, "we're all in it together". En daar heeft de politiek zich (inderdaad) lelijk op verkeken; de mensen (samenleving) zijn voor een flink deel vooral met zichzelf bezig.
Het wordt pijnlijk duidelijk hoezeer mensen zichzelf hebben laten kooien op social media, zozeer zelfs dat ze een mondkap al als een muilkorf zien, niet als iets wat je ook voor een ander kan doen.
De mondkap is het zoveelste ding uit de hoge hoed van de politiek om alle ballen hoog te houden, schipperen tussen medisch onderbouwd advies, wensen uit de samenleving (nu de mondkap, eerder het van school halen van de kinderen) en rekening houdend met de economie.
Ga er maar aan. Nogmaals ik zeg niet dat de politiek het allemaal goed doet, in tegendeel, maar ik vraag me oprecht af hoeveel beter andere ideëen hadden uitgepakt. We vergelijken appels met peren, halen alle nieuws en 'feiten' aan om ons gelijk te onderbouwen, weten precies wat onze rechten zijn, maar vergeten dat een samenleving bestaat uit elkaar de ruimte geven (heeft ook iets van fatsoen of beschaving).
Maar de politiek heeft het allemaal verkeerd gedaan uiteraard. Rutte met zijn vrijmetselaar groepje. Nee sorry, ik kijk hier toch echt ook naar de samenleving. Vreemd genoeg lopen de grootste Covid sceptici op mijn werk nu als eersten met een mondkapje, het kan verkeren (misschien een nieuw YouTube kanaal gevonden?).
Oneens. Juist in een crisissituatie is het belangrijk om een rechtsstaat te beschermen. Juist in crisissituaties worden ze namelijk uitgekleed.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef elcastel het volgende:
[..]
Weet je, ik vind dat mensen niet zo op de letter van de wet moeten zitten op dit soort momenten. We zitten mijlenver van 'slecht' in onze rechtstaat, om dan lettertjes uit de krochten van het wetboek aan te halen en alles te doen om elk ingrijpen te bekritiseren toont voor mij alleen maar aan hoezeer de hele situatie wordt onderschat. Mensen lullen maar raak over het rechten, zonder zich druk te maken over de plichten. Want hé, er is geen plichtenboek, dus plichten bestaan niet, morele ook niet, allemaal onzin. Om te kotsen, maar goed, daar verschillen wij kennelijk enorm in elkaar, prima wat mij betreft.
Daar ben ik het wel mee eens. Het heeft meer met managementcultuur dan de letter van de wet te maken overigens, maar gezagsdragers zouden meer eigen verantwoordelijkheid en bijpassend beoordelingsvermogen moeten hebben. Agenten zouden zelf door moeten hebben dat ze niet zomaar een huis kunnen binnenvallen om daar mensen op de bon te slingeren voor het niet houden van afstand. BOA's zouden uit zichzelf moeten beslissen het bij een waarschuwing te laten wanneer twee minderjarigen op 135cm van mekaar zitten.quote:Op maandag 5 oktober 2020 21:01 schreef elcastel het volgende:
[..]
Weet je, ik vind dat mensen niet zo op de letter van de wet moeten zitten op dit soort momenten.
Plichten genoeg, het mag alleen niet zo zijn dat een BOA, agent of minister zomaar eventjes een plicht uit zijn duim zuigt.Je hebt geen vergunning nodig om je mening te uiten en je hebt zelfs geen vergunning nodig voor een manifestatie. Een beetje rechtsstaat bestaat nou eenmaal niet, overheidsoptreden is op basis van en binnen de grenzen van de wet of is dat niet. Als het dat niet is dan hebben we niet alleen allemaal een probleem maar heeft ook de individuele betrokken burger doorgaans een heel groot probleem.quote:We zitten mijlenver van 'slecht' in onze rechtstaat, om dan lettertjes uit de krochten van het wetboek aan te halen en alles te doen om elk ingrijpen te bekritiseren toont voor mij alleen maar aan hoezeer de hele situatie wordt onderschat. Mensen lullen maar raak over het rechten, zonder zich druk te maken over de plichten. Want hé, er is geen plichtenboek, dus plichten bestaan niet, morele ook niet, allemaal onzin. Om te kotsen, maar goed, daar verschillen wij kennelijk enorm in elkaar, prima wat mij betreft.
Dat is niet waar, dat is het verkooppraatje, maar menigeen heeft door dat de een er veel maar samen in zit dan de ander en een veel hogere prijs betaalt. Ik vind de solidariteit in het beleid ver te zoeken en het is logisch dat dat het draagvlak ondergraaft.quote:Ik heb geen idee waarom je dat eerste vermeldt, want ik denk dat niemand weet hoe we er voor staan. Ik heb de balen van al dat gezeik over komma's en punten, allemaal verloren energie.
En ik vind het dus helemaal geen onzin om de samenleving aan te wijzen, het overgrote deel van het 'beleid' (wat ik hier niet ga zitten verdedigen) gaat uit van sociale gedachte, "we're all in it together". En daar heeft de politiek zich (inderdaad) lelijk op verkeken; de mensen (samenleving) zijn voor een flink deel vooral met zichzelf bezig.
Maar dat werkt dus twee kanten op of het werkt niet. De bereidheid was er, ondanks 20 jaar beleid van ikke, ikke, ikke, de homo economicus van Friedman en elkaar te slim af zjin om zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen, maar dat erodeert wanneer dat niet concreet vorm krijgt in het beleid.quote:Het wordt pijnlijk duidelijk hoezeer mensen zichzelf hebben laten kooien op social media, zozeer zelfs dat ze een mondkap al als een muilkorf zien, niet als iets wat je ook voor een ander kan doen.
De mondkap is het zoveelste ding uit de hoge hoed van de politiek om alle ballen hoog te houden, schipperen tussen medisch onderbouwd advies, wensen uit de samenleving (nu de mondkap, eerder het van school halen van de kinderen) en rekening houdend met de economie.
Ga er maar aan. Nogmaals ik zeg niet dat de politiek het allemaal goed doet, in tegendeel, maar ik vraag me oprecht af hoeveel beter andere ideëen hadden uitgepakt. We vergelijken appels met peren, halen alle nieuws en 'feiten' aan om ons gelijk te onderbouwen, weten precies wat onze rechten zijn, maar vergeten dat een samenleving bestaat uit elkaar de ruimte geven (heeft ook iets van fatsoen of beschaving).
Ja, laten we dat eerst even vaststellen. Het is immers de grootste crisis sinds WOII dus dan kunnen we niet krampachtig politieke reputaties gaan beschermen. Als je fouten niet kunt toegeven wordt overschakelen naar beter beleid ook heel erg lastig.quote:Maar de politiek heeft het allemaal verkeerd gedaan uiteraard.
quote:Zoon actievoerder tegen mondkapjes op Linde College neemt afstand van acties vader
De zoon van de man die maandag werd aangehouden nadat hij actievoerde tegen het mondkapjesadvies op het Linde College in Wolvega neemt afstand van de acties van zijn vader. "Zijn kant is gehoord, nu is het mijn beurt", schrijft de jongen op Instagram.
De man wekt met zijn protest tegen het dragen van de mondkapjes op de school het idee dat hij ook handelt in het belang van zijn minderjarige zoon, die ook naar het Linde College gaat. De vader schreef in een verklaring aan de school dat hij de mondkapjes kindermishandeling vindt: "Ik verbied u mijn zoon een mondkapjesplicht op te leggen."
Zijn zoon benadrukt dat het onderwerp van kindermishandeling nooit ter sprake is gekomen: "Ik sta helemaal niet achter wat hij allemaal zegt. Hij zit bij 'Viruswaarheid'. Hij weet hoe ik er over denk. Vertel de waarheid, hij verzwijgt dat."
Geen contact met vader
Hij voegt daaraan toe dat hij zijn vader al zeven weken niet meer heeft gezien of gesproken. Hij woont bij zijn moeder omdat hij helemaal niet bij zijn vader kan wonen. Die zou de hele dag achter zijn laptop zitten. "Is verwaarlozing van je kinderen ook geen kindermishandeling?", schrijft hij. Hij zegt zich gebruikt te voelen door zijn vader.
Op de actiedag van zijn vader bleef de zoon weg van school. Hij voert nu actie tegen zijn vader on #HoudJeMondMartin. Hij roept iedereen op zijn standpunt en bericht te delen.
Geld inzamelen
De vader werd maandag gearresteerd bij zijn protest, omdat hij weigerde zijn demonstratie te houden op de plek die de burgemeester daarvoor had aangewezen. Hij besloot zes uur na zijn arrestatie echter weer terug te keren naar de ingang van het Linde College. Daar verzorgde hij op de openbare weg een live-uitzending via Facebook. De politie was snel ter plaatse en vroeg de man weg te gaan. Daar gaf hij gehoor aan.
De man zamelt inmiddels geld in om zijn strijd te kunnen voortzetten.
https://www.omropfryslan.(...)and-van-acties-vader
Heel moedigquote:
Die wakkere burger die liegt over het bellen of het RIVM liegt. Ik vertrouw toch een overheidsorganisatie een stuk meer als de schreeuwers die er alles aan doen om onze overheid maar in slecht daglicht te plaatsen .quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:30 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Die wakkere burger die het RIVM belde? Je zou ‘m eens tegenkomen bij de supermarkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |