abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 oktober 2020 @ 09:48:05 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195439593
quote:
Onrust op Friese school na oproep school te bezetten uit protest tegen mondkapjes

Onder ouders en personeel van het Linde College in het Friese Wolvega is dit weekend onrust ontstaan door een aangekondigde actie tegen het advies om mondkapjes op school te dragen. De school heeft maatregelen genomen, zo staat volgens de Leeuwarder Courant in een brief die zondag aan alle ouders is verstuurd.

Een van de ouders kondigde op Facebook aan om maandagochtend om 8.30 uur actie te gaan voeren voor de school en roept andere ouders op dat ook te doen. Ouder Martin Mourik: ,,Hiermee zitten ze aan onze kinderen. Dat laat ik niet toe.’’ Mourik houdt maandag een toespraak bij de school en roept op social media ouders op de school van hun kind te bezetten.

Veel middelbare scholen voeren maandag de regel in dat leerlingen mondkapjes moeten dragen op de gangen en in de aula. Tijdens de lessen, als de scholieren aan hun tafel zitten, mogen de kapjes af. De wijziging komt na overleg tussen onderwijsorganisaties en de onderwijsminsters Slob en Van Engelshoven. De ministers deden eind vorige week ‘een dringend advies’ over te gaan tot het dragen van de kapjes.

Actiegroep Viruswaarheid
Willem Engel, voorman van de protestgroep Viruswaarheid, deed dit weekend ook al een oproep bij scholen te gaan demonstreren tegen het advies. Mourik is een bekende van Engel.

Het Linde College schrijft in de brief zich van de actie te distantiëren en betreurt de onrust. Volgens Omroep Friesland heeft de school dit weekend gesprekken gevoerd met de gemeente en de politie. Volgens de directeur zijn er ‘passende maatregelen’ genomen om rust op school te garanderen.

In een mail aan het personeel zegt de rector van het Linde College, Jan Osinga, dat het niet de eerste keer is dat deze ouder ‘intimiderend gedrag vertoont jegens medewerkers van onze school’. De man heeft daarom een ​​straatverbod opgelegd gekregen, volgens de omroep, waardoor hij niet op het schoolplein mag komen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)mondkapjes~a2c19910/
quote:
Actievoerder die mondkapjes ‘kindermishandeling’ noemt meegenomen door de politie

Martin Mourik uit Wolvega is maandagochtend vrijwel direct door de politie meegenomen en afgevoerd, nadat hij actie wilde voeren bij het Linde Collega in Wolvega. Hij negeerde de noodverordening, meldt de Leeuwarder Courant.

Mourik is tegen het gebruik van mondkapjes en noemt het ‘kindermishandeling’. Daarom gaf hij eerder deze week aan de school van zijn zoon ‘te willen bezetten’. Later nuanceerde hij dat. ,,Ik ga om half negen een toespraak houden bij de school, de lessenaar staat al klaar’‘, zei hij in een vannacht opgenomen video.

Er kwam weinig van terecht. Mourik werd vrij snel van de straat geplukt door de politie. Hem was te kennen gegeven dat hij niet voor de school mocht protesteren, maar naar het Victoria Park Wolvega (drafbaan) moest gaan. Dat weigerde hij. Het was Mourik door het Linde College al verboden het schoolterrein voor te betreden.

Mourik was niet alleen. Een handjevol demonstranten is naar de parkeerplaats van het Victoria Park geleid om daar verder te demonstreren.
https://www.ad.nl/friesla(...)de-politie~a4911add/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195439637
Je zal maar zulke ouders hebben. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 5 oktober 2020 @ 09:53:12 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195439648
Het zou je vader maar zijn zeg, arme kinderen. Die zullen zich wel kapot schamen dat ze thuis zo’n wappie hebben zitten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 5 oktober 2020 @ 10:00:04 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195439715
Toch wel gênant hoor, dat Nederland blijkbaar vol met sneeuwvlokjes en Karens zit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195439751
Het zal je vader maar zijn.
  maandag 5 oktober 2020 @ 10:18:14 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195439951
Hele school kijkt z'n kind nu vreemd aan. Tja...

"Was dat jouw pa daar buiten?"
pi_195439953
Wat een ontiegelijke tyfusdebiel is die Engel ook.
Zonder wrijving geen glans
pi_195439973
En weer de overheid die de rechtsstaat aan zijn laars lapt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 5 oktober 2020 @ 10:20:35 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195439993
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:19 schreef Weltschmerz het volgende:
?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 5 oktober 2020 @ 10:21:30 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_195440010
Enkeltje Siberië.
  maandag 5 oktober 2020 @ 10:30:14 #11
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195440145
Een actie tegen een advies. :') 'Hiermee zitten ze aan onze kinderen.' _O-

Overigens schaam je je toch de ogen uit je kop, als je vader voor de school zo een toespraak gaat geven? Zelfs al zou die gelijk hebben.
pi_195440166
quote:
als de school zegt dat telefoons niet zijn toegestaan in de les, lappen ze dan ook de rechtsstaat aan hun laars?
pi_195440177
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:30 schreef PiyeReloaded het volgende:
Een actie tegen een advies. :') 'Hiermee zitten ze aan onze kinderen.' _O-

Overigens schaam je je toch de ogen uit je kop, als je vader voor de school zo een toespraak gaat geven? Zelfs al zou die gelijk hebben.
dit, mijn ouders moesten echt wegblijven van school
  maandag 5 oktober 2020 @ 10:34:58 #14
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195440210
quote:
6s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dit, mijn ouders moesten echt wegblijven van school
"Ik hoor dat ze begeleiders nodig hebben voor een schoolreisje." "Nee! Dat is onzin, ze hebben er al veel te veel juist!"
  maandag 5 oktober 2020 @ 10:36:41 #15
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_195440254
quote:
:? Engel is that you?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_195440297
lekker ook met naam en toenaam in de krant :')
pi_195440305
Weer een bewijs dat Social Media alle, maar dan ook alle, logica en zelfberedenering ondermijnd.

Als iemand terwijl je slaapt in je oor fluistert dat je zin hebt in iets, wordt je met enorme honger wakker.

Sheeple.
pi_195440403
Is het weer zover? Heeft de domme gekte ook Friesland bereikt?
pi_195440410
Weer een bewijs dat je beter af bent in een politiestaat, mensen zijn veel te verwend hier, kunnen niets hebben als het niet welbevallig is.

Gewoon met een knuppel net zo lang op die engel in rammen zodat hij 6 weken door een rietje moet eten.

Wat een verwend land is dit geworden met dat geschreeuw en moeilijk gedoe omdat je 1 lullig jaartje even afstand moet houden, even af en toe een mondkapje op moet doen (oh noes!) en eventjes moet wachten op een vaccin en/of tot je zelf hopelijk de milde versie van corona overleeft, het liefst zonder orgaanbeschadiging maar dat is blijkbaar geen garantie zelfs bij milde klachten.

Nederlanders. :')
pi_195440415
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:18 schreef Justin_Case het volgende:
Wat een ontiegelijke tyfusdebiel is die Engel ook.
Het is echt een gehaaide engnek. Hij roept steeds vaker anderen op om actie te ondernemen, maar doet er zelf niet aan mee. Hierdoor worden de volgers opgepakt zoals nu, maar zelf wast hij zijn handen in onschuld.
pi_195440443
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Gewoon met een knuppel net zo lang op die engel in rammen zodat hij 6 weken door een rietje moet eten.

Ik heb een beter idee. We gaan hem vaccineren met het virus en dan opsluiten in een kamer zonder verpleegpersoneel!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2020 10:45:38 ]
pi_195440547
quote:
6s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als de school zegt dat telefoons niet zijn toegestaan in de les, lappen ze dan ook de rechtsstaat aan hun laars?
Nee, maar ik ga je niet begeleiden in je eerste stapjes richting begrip van het concept rechtsstaat.

quote:
10s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

:? Engel is that you?
Grappig hoe makkelijk mensen accepteren dat de overheid de wet negeert. Beetje bangmaken en klaar, deze week nog even die coronawet er doorheen rommelen. De rechter mag een wet toch niet aan de grondwet toetsen dus hoeven ze zich ook niks meer van die grondwet aan te trekken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195440679
Ik zag net ook nog weer een complot idioot die beweerde dat er al 4 kinderen waren overleden door een mondkapje in Duitsland.

Sommige mensen moeten gewoon even verplicht tijdelijk in een internet detox quarantaine zonder feesboek en andere sociale media bagger.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 5 oktober 2020 @ 11:04:03 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195440745
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 10:43 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Het is echt een gehaaide engnek. Hij roept steeds vaker anderen op om actie te ondernemen, maar doet er zelf niet aan mee. Hierdoor worden de volgers opgepakt zoals nu, maar zelf wast hij zijn handen in onschuld.
Hij kan prima aangepakt worden ivm opruiing.
pi_195440776
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:52 schreef Hathor het volgende:
Je zal maar zulke ouders hebben. :')
Die kids zullen vanaf nu flink geperst gaan worden vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')