Leuk idee weer om jonge kiezers te trekken, iets concreets. Al komt dat er natuurlijk nooit door als GL zo klein blijft als ze al überhaupt in het kabinet komen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was ik maar weer bijna 18 dan krijg ik straks zomaar 10.000 euro van GroenLinks. Vrij te besteden. Wat een feest!
Maar die onder 18 mogen niet stemmenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Leuk idee weer om jonge kiezers te trekken, iets concreets. Al komt dat er natuurlijk nooit door als GL zo klein blijft als ze al überhaupt in het kabinet komen.
Denk dat zoiets andere jongeren (19,20 jaar etc.) ook wel aanspreekt als idee.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar die onder 18 mogen niet stemmen
En boven 18 hebben er niks aan.
Als ze gewoon hadden gezegd, we willen belasting verhogen voor de miljonairs dan had ik ze begrepen maar met gratis 10000 euro weggeven hebben ze me niet.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat zoiets andere jongeren (19,20 jaar etc.) ook wel aanspreekt als idee.
Het idee van een startkapitaal voor jonge mensen betaald uit erfbelasting oid sta ik volledig achter. Mooi om iedereen met quasi gelijke kansen aan hun leven te laten beginnen. Maar misschien met restricties ofzo.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Was ik maar weer bijna 18 dan krijg ik straks zomaar 10.000 euro van GroenLinks. Vrij te besteden. Wat een feest!
Ik snap wat je bedoelt maar het voelt toch nogal als symptoombestrijding. Je pakt het probleem hiermee niet aan. De jonge mensen komen nergens aan toe vanwege verziekte woningmarkt, kapotte leenstelstel enzovoorts. Fiks dat dan in plaats van met geld gaan schuiven om dat te gaan compenseren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het idee van een startkapitaal voor jonge mensen betaald uit erfbelasting oid sta ik volledig achter. Mooi om iedereen met quasi gelijke kansen aan hun leven te laten beginnen. Maar misschien met restricties ofzo.
Hoe fiks je een verziekte woningmarkt volgens jou dan?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar het voelt toch nogal als symptoombestrijding. Je pakt het probleem hiermee niet aan. De jonge mensen komen nergens aan toe vanwege verziekte woningmarkt, kapotte leenstelstel enzovoorts. Fiks dat dan in plaats van met geld gaan schuiven om dat te gaan compenseren.
Bouwen, bouwen en bouwen. Tevens denk ik dat overheid actief mee moet sturen qua woningaanbod in komende jaren. Dat er ook betaalbare woningen in categorie 150.000-200.000 gaan komen voor alleenstaande starters. Daar hebben weinig ontwikkelaars op dit moment trek in want dat levert te weinig winst op.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:48 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hoe fiks je een verziekte woningmarkt volgens jou dan?
En dan wordt de helft weer opgekocht door beleggers. Edit: oh je hebt je post aangevuld.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bouwen, bouwen en bouwen.
PVV en VVD Den Haag hebben de oplossing voor je: geboortebeperking bij allochtonen:quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:48 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hoe fiks je een verziekte woningmarkt volgens jou dan?
De woningmarkt is een goed voorbeeld dat je de markt niet zn werk moet laten doen. Werkt voor geen meterquote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bouwen, bouwen en bouwen. Tevens denk ik dat overheid actief mee moet sturen qua woningaanbod in komende jaren. Dat er ook betaalbare woningen in categorie 150.000-200.000 gaan komen voor alleenstaande starters. Daar hebben weinig ontwikkelaars op dit moment trek in want dat levert te weinig winst op.
Beleggers inderdaad. Eventueel dan met regel dat de koper ook echt moet inwonen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:05 schreef Slobeend het volgende:
[..]
En dan wordt de helft weer opgekocht door beleggers. Edit: oh je hebt je post aangevuld.
Vind je dit nou echt nog leuk?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:24 schreef Slobeend het volgende:
Hoe zou dit land eruit zien als 70+ers niet meer zouden mogen stemmen?
[ twitter ]
De hele dag mensen gaan ondervragen en daar dan de grootste mongolen uithalen om een schijtlollig filmpje van te maken. Tja.quote:
Ik denk dat je bij het gemiddelde jaren '70 winkelcentrum maar een uurtje hoeft te staan voor dit soort antwoorden.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
De hele dag mensen gaan ondervragen en daar dan de grootste mongolen uithalen om een schijtlollig filmpje van te maken. Tja.
Vorig jaar werd het in oktober nog een paar keer 20-25 gradenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het mag onderhand wel even een paar dagen rustig nazomer/zacht herfstweer worden.
Daar had ik ook wat meer op gehoopt, 2 weken vakantie en ik vrees voor veel regen en nog wat lockdowns.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Vorig jaar werd het in oktober nog een paar keer 20-25 graden
Afscheidswedstrijden die veel te lang na het stoppen worden gehouden.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Bestaan er treurigere dingen dan oefeninterlands?
Benieuwd welke partij meer durft te bieden en voor welke doelgroep?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gevolg is ook dat starterswoningen alsnog duurder worden dan... dus dat schiet weinig op.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar het voelt toch nogal als symptoombestrijding. Je pakt het probleem hiermee niet aan. De jonge mensen komen nergens aan toe vanwege verziekte woningmarkt, kapotte leenstelstel enzovoorts. Fiks dat dan in plaats van met geld gaan schuiven om dat te gaan compenseren.
Een tikje meer zoals Zwitserland zou niet slecht zijn toch? Of in ieder geval een duidelijke visie.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:25 schreef Mykonos het volgende:
[..]
PVV en VVD Den Haag hebben de oplossing voor je: geboortebeperking bij allochtonen:
[ twitter ]
Als je kiezers gaat werven met cadeautjes zijn 18 jarigen wel de allerdomste keuze. Dit is gewoon een valide plan (in ieder geval met de juiste intentie).quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Benieuwd welke partij meer durft te bieden en voor welke doelgroep?
50plus met 50k en een boot voor als je 65 wordt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Benieuwd welke partij meer durft te bieden en voor welke doelgroep?
Dan maak je er één?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ernstig teleurstellend dat er geen actueel topic is over de Nobelprijs.
Jan Slagter is ziedend.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:38 schreef El-Stinho het volgende:
@:Johannes_Vermeer #volgjehart
[ afbeelding ]
Jan Slagter is voor Jan Slagter.quote:
Simon Zijlemans van de week ook al, jammer dat Thijs nooit meer boos wordt.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:43 schreef showtimer het volgende:
[..]
Sow, Jan reageert gewoon op jou, wat een held.
Kan hij net als Wout alles?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 21:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
Remco Evenepoel is zowaar te gast als analist in een voetbalwedstrijd tussen België en Ivoorkust
Heb je al eens een boze reply van Koert gekregen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Simon Zijlemans van de week ook al, jammer dat Thijs nooit meer boos wordt.
Nee, ik ben goede vriendjes met Koert.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:47 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Heb je al eens een boze reply van Koert gekregen?
Gelukkig volgt Henk Spaan me.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 22:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nee, ik ben goede vriendjes met Koert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |