abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2020 @ 22:15:23 #51
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195644746
Helm vd Lidl
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  woensdag 14 oktober 2020 @ 22:16:15 #52
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195644777
*O*
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2020 @ 22:16:24 #53
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195644785
Leuk voor der
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  woensdag 14 oktober 2020 @ 22:18:23 #54
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195644850
Volgens mij heeft ze recht op huurtoeslag en die zie ik niet binnenkomen
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_195644865
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:18 schreef monkyyy het volgende:
Volgens mij heeft ze recht op huurtoeslag en die zie ik niet binnenkomen
Misschien niet vanwege haar inwonende dochter?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2020 @ 22:19:17 #56
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_195644880
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:18 schreef monkyyy het volgende:
Volgens mij heeft ze recht op huurtoeslag en die zie ik niet binnenkomen
Dat is alleen als je meer dan 40% van je inkomen aan huur besteed......daar zit ze dus net onder.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  woensdag 14 oktober 2020 @ 22:21:22 #57
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195644968
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 22:22:22 #58
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195645014
Nog een baby! *O*
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_195645015
:') :') :') :') :') :')
pi_195645027
Lol hoe oud is ze?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_195645039
😩😩😩😩
  woensdag 14 oktober 2020 @ 22:24:31 #62
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_195645081
Kunnen ze komend seizoen meedoen met Een Huis Vol *O*
pi_195646065
TuigTV w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator woensdag 14 oktober 2020 @ 23:12:43 #64
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195646323
Waaarom 8 kinderen.
Waarom werkt zij niet?

Typisch schuldsanering gezin

Zzp inkomsten worden geschat. Zo werkt dat.

Gekke man met die voetbalclub
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195649579
Giovanna vind ik wel vermoeiend hoor. Slachtofferrol. Toen ik begon met werken en mijn eerste huis kocht, verdiende ik hetzelfde. Nou dat was prima te doen. Bovendien heeft ze een dochter die inbrengt. Genoeg mensen die minder hebben en minder klagen. Wel sneu dat haar vakantie naar Sicilië vermoedelijk dit jaar ook niet door is gegaan. :{
pi_195659137
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:12 schreef monkyyy het volgende:
Lekker roken en naar de snackbar }:|
Hij liep de deur uit bij de flat en het eerste wat hij deed was een peuk opsteken _O- :W

Hoezo verslaafd?
pi_195669716
Elke keer die 'tabakswinkel' en 'snackbar' op de rekening :X

330 euro kinderbijslag. 30 euro aquarium, 80 euro kleren voor de kinderen, 80 euro aan smerig ongezond voedsel ("we gaan uit eten" _O- ) en dan is er ineens 140 euro verdwenen naar god mag weten wat.

Het feit dat je per week 20 euro aan sigaretten kan uitgeven op een leefbudget van 75 euro betekent dat je 20 euro teveel hebt gehad die naar de schuldeisers had gekund. Absurd dat een bewindvoerder nooit controleert waar het geld heen gaat, maar daar zal wel geen tijd en geld voor zijn.

Die familie Geerts is om te kotsen. 5000 euro door de plee spoelen aan een of andere zinloos brommertje voor de midlife crisis van een dom wijf terwijl je kinderen in 2e hands kleren moeten lopen en niet eens een verjaardagsfeestje krijgen. Ze pakken het geld van de kinderen ook nog eens af voor hun eigen behoeftes, hufters zijn het. Maar een condoompje of pilletje is te duur blijkbaar.
Het is ook bizar om te zien hoe zij hem helemaal kapot maakt. Wat een slappe zak is hij. Heeft nergens iets op in te brengen, en zijn hobby motortje rijden neem ze ook nog even over.

Familie Azimi is geweldig. Rijk geworden met keihard werken, wat natuurlijk zijn weerslag heeft op zijn leven. Maar eigenlijk geen gekkigheid, schoenen van 100 euro schrik ik niet van bijvoorbeeld. Geld wat hij heeft besteed hij leuk aan een mooi huis, toffe auto's en een voetbalclub. Daar kan je iets van vinden, maar als je ziet hoe hij overal ontvangen wordt kan je niet anders concluderen dat men blij met hem is. Hard werk, veel geld en veel plezier.
pi_195670270
Giovanna, woont semi alleen en kan niet rondkomen van 1750 euro?
En haar dochter betaald maar 70 euro (wow eerst 50 euro)

Geerts :')
Idd wat is die moeder akelig :r

Die bijstandsfamilie :')
Net 2 kleine kinderen zijn het.
WIllen eerst een 2ehands droger van 20 tientjes kopen, maar krijgen van de genoeg geld voor een nieuw en kopen dan ook een nieuw (ik wil zeggen, koop een goede 2hands en spaar de rest van het geld)

Azimi _O_
Aparte familie, niet mijn ding zo over de top, maar dat maakt niet uit. En ook weer eens iets anders dan zo bescheiden als zoveel mensen.
Leuk dat de moeder zo nuchter is en bv. geen bizar dure kledingsmaak heeft.
Ik snap dat hij werken leuk vind, maar volgens mij is dit niet echt gezond (hij is 36 hij lijkt wel 60 _O- ), bovendien verwaarloost hij wel een beetje zijn familie.
je zou denken, waarom stop je niet met werken.
De relatie met zijn kinderen ziet er ook niet echt goed uit, heel erg afstandelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door fespo op 16-10-2020 09:46:34 ]
pi_195670876
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:33 schreef fespo het volgende:
Giovanna, woont semi alleen en kan niet rondkomen van 1750 euro?
En haar dochter betaald maar 70 euro (wow eerst 50 euro)
75 :)

quote:
Die bijstandsfamilie :')
Net 2 kleine kinderen zijn het.
WIllen eerst een 2ehands droger van 20 tientjes kopen, maar krijgen van de genoeg geld voor een nieuw en kopen dan ook een nieuw (ik wil zeggen, koop een goede 2hands en spaar de rest van het geld)
Gek genoeg dacht ik dat eerst ook, maar toen ik er nog eens rustig over nadacht vond ik het eigenlijk zo gek niet. Een nieuwe droger komt met garantie, is zuiniger en gaat zeker wel 10 jaar mee bij normaal gebruik. Van een tweedehandsje moet je dat maar afwachten.

Ik was heel bang dat ze van het geld voor een nieuwe droger een tweedehandsje zouden kopen en voor de rest :r tabak :r en :r goor voedsel :r.

Om eerlijk te zijn vond ik dat dus 1 van hun beste acties waar over nagedacht was :D
pi_195670968
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]

75 :)
[..]

Gek genoeg dacht ik dat eerst ook, maar toen ik er nog eens rustig over nadacht vond ik het eigenlijk zo gek niet. Een nieuwe droger komt met garantie, is zuiniger en gaat zeker wel 10 jaar mee bij normaal gebruik. Van een tweedehandsje moet je dat maar afwachten.

Ik was heel bang dat ze van het geld voor een nieuwe droger een tweedehandsje zouden kopen en voor de rest :r tabak :r en :r goor voedsel :r.

Om eerlijk te zijn vond ik dat dus 1 van hun beste acties waar over nagedacht was :D
zou kunnen, maar er zijn er genoeg te vinden die in nieuwstaat verkocht worden, omdat mensen bv. gaan samenwonen.
zo kan je voor *% van het nieuw bedrag een betere deal maken met een z.g.a.n 2dehands.
bovendien gok ik dat ze voor een 1 of ander pauper merk hebben gekozen en dan is een merk 2ehands ook beter.
pi_195671000
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:21 schreef fespo het volgende:

[..]

zou kunnen, maar er zijn er genoeg te vinden die in nieuwstaat verkocht worden, omdat mensen bv. gaan samenwonen.
zo kan je voor *% van het nieuw bedrag een betere deal maken met een z.g.a.n 2dehands.
Je moet maar net geluk hebben dat je de juiste vind. Ook moet je hem dan ophalen op een of andere manier, dat is ook niet gratis. Nieuw komen ze over het algemeen brengen en nemen ze gelijk de oude mee.

Ik zie deze mensen geen goede deals maken eerlijk gezegd, dat kunnen ze helemaal niet. Dus dan hadden ze teveel betaald voor een oud ding wat over 3 maanden de geest geeft.

quote:
bovendien gok ik dat ze voor een 1 of ander pauper merk hebben gekozen en dan is een merk 2ehands ook beter.
Ook die merken hebben 2 jaar garantie. Dus zo slecht zullen ze niet zijn.
pi_195673640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:50 schreef GereDathan het volgende:
Het feit dat je per week 20 euro aan sigaretten kan uitgeven op een leefbudget van 75 euro betekent dat je 20 euro teveel hebt gehad die naar de schuldeisers had gekund. Absurd dat een bewindvoerder nooit controleert waar het geld heen gaat, maar daar zal wel geen tijd en geld voor zijn.
Ze zagen naar de Mac als uit eten, maar op het bonnetje te zien ging er nog een behoorlijk bedrag per week naar snackbar/fastfood/cafetaria. Dat vinden ze dus blijkbaar normale uitgaven.
Als je alle onnodige uitgaven optelt bespaar je een enorm bedrag aan roken, snacks, het aquarium, de stroom die zo'n aquarium dan weer kost etc.

Bizar inderdaad dat mensen zulke uitgaven kunnen doen onder bewind.
pi_195673694
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:33 schreef fespo het volgende:
Giovanna, woont semi alleen en kan niet rondkomen van 1750 euro?
En haar dochter betaald maar 70 euro (wow eerst 50 euro)
1750 lijkt me inderdaad prima om rond te kunnen komen. Maar als je een sportschoolabonnement hebt van 35 euro en je gaat daar elke week met de auto heen dan zie je ook waar je makkelijk weer kan besparen.

Je had van het begin al naar die sportschool van een tientje kunnen gaan, en op de fiets er heen, of buiten kunnen gaan bewegen. En zo zullen er wel heel veel uitgaven zijn.

Vond die budgetcoach ook vreemd trouwens qua advies voor de belastingen. Je kunt het nu op 0 zetten maar dan moet je er rekening mee houden dat je het volgend jaar terug betaalt.
Ik zou dit soort mensen die blijkbaar een budgetcoach nodig hebben adviseren om altijd je inkomsten liever ruim in te zetten en wat teveel te betalen. Dan heb je volgend jaar misschien een meevaller in plaats van dat je geld moet betalen wat je al lang had kunnen weten maar toch uitgegeven hebt.
pi_195673944
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:13 schreef -0- het volgende:

[..]

Ze zagen naar de Mac als uit eten, maar op het bonnetje te zien ging er nog een behoorlijk bedrag per week naar snackbar/fastfood/cafetaria. Dat vinden ze dus blijkbaar normale uitgaven.
Als je alle onnodige uitgaven optelt bespaar je een enorm bedrag aan roken, snacks, het aquarium, de stroom die zo'n aquarium dan weer kost etc.

Bizar inderdaad dat mensen zulke uitgaven kunnen doen onder bewind.
Bewindvoering is Nederland is helaas niet altijd goed geregeld. Zo zou ik het normaal vinden als er periodiek bonnetjes gevraagd worden. Waar is die 75 euro dan heengegaan? Dat hoeft niet elke week te gebeuren, maar af en toe op onregelmatige basis. Net als de steekproeven bij de zelfscan.

Sowieso is het bizar dat mensen totaal niet nadenken over de gevolgen van een aquarium. Ik heb al moeite met al die huisdieren bij mensen in de schuldsanering, maar ik trek de grens bij of zo'n dier er voor de schuldsanering al was. Je hoeft mensen geen huisdier wat ze al jaren hebben af te pakken, maar aanschaf van nieuwe dieren zou niet moeten mogen.

Dit is zo'n typisch voorbeeld van mensen die eigenlijk te dom zijn om zelfstandig te leven.

Maar je moet ook maar zo denken, het gros van deze mensen wordt door Wehkamp e.d. in deze positie gebracht. Maar Wehkamp is ook degene die zijn geld niet gaat krijgen.
pi_195673954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:16 schreef -0- het volgende:

[..]

Je had van het begin al naar die sportschool van een tientje kunnen gaan, en op de fiets er heen, of buiten kunnen gaan bewegen. En zo zullen er wel heel veel uitgaven zijn.
Als ze om de dag naar die dure sportschool zou fietsen en geen abonnement daar zou nemen, dan zou het vele malen meer zin hebben en ook nog eens 35 euro per maand besparen _O-
pi_195674180
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Bewindvoering is Nederland is helaas niet altijd goed geregeld. Zo zou ik het normaal vinden als er periodiek bonnetjes gevraagd worden. Waar is die 75 euro dan heengegaan? Dat hoeft niet elke week te gebeuren, maar af en toe op onregelmatige basis. Net als de steekproeven bij de zelfscan.

Hoe zie je dat voor je? Een bewindvoerder die bonnetjes door gaat nemen en dan oneindige discussies aangaat over waar je je geld aan hoort uit te geven? Ik zie dat u Coca Cola heeft gekocht mevrouw, dat kan echt niet. Voortaan de huismerk Cola nemen!

Lijkt me juist een prima systeem om ze 75 euro te geven en het dan zelf maar uit te laten zoeken. Voor elke onverantwoorde uitgave moet je dan gelijk op een ander vlak boeten omdat je toch al zo weinig hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2020 13:46:04 ]
pi_195674634
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je? Een bewindvoerder die bonnetjes door gaat nemen en dan oneindige discussies aangaat over waar je je geld aan hoort uit te geven? Ik zie dat u Coca Cola heeft gekocht mevrouw, dat kan echt niet. Voortaan de huismerk Cola nemen!

Lijkt me juist een prima systeem om ze 75 euro te geven en het dan zelf maar uit te laten zoeken. Voor elke onverantwoorde uitgave moet je dan gelijk op een ander vlak boeten omdat je toch al zo weinig hebt.
Dat zou ik graag met je eens zijn. En dan ben ik ook als er geen kinderen in het spel zijn.

Ik zou een simpel systeem opzetten dat mensen X euro krijgen en minstens 75% van dat bedrag moeten pinnen zodat het herleidbaar is. Periodiek zou je dan eens een bon kunnen opvragen. Je hoeft niet elke cent te verantwoorden. Ik denk ook dat er niet gekeken hoeft te worden wat wel en niet moet kunnen, al zou je kunnen overwegen om zaken als alcohol en tabak te limiteren / verbieden. Misschien niet in de eerste 3 maanden van het traject, maar je kan er wel verantwoording in nemen.

Waar ik een beetje mee zit is dat je niet in de schuldsanering komt omdat je 50 euro schuld hebt. Je hebt het dan heel bont gemaakt en deze mensen laten zien hoe dat kan. Ipv 75k schuld wat ze dachten is het 107k en het interesseert ze zo weinig dat ze niet eens de moeite nemen om te bellen :X Deze mensen laten op elke mogelijk manier zien dat ze eigenlijk niet capabel zijn om mee te draaien in de maatschappij. Die moet je veel vaster aan het handje nemen, al is het maar om de maatschappij te behoeden voor nog meer malaise.
pi_195674797
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat zou ik graag met je eens zijn. En dan ben ik ook als er geen kinderen in het spel zijn.

Ik zou een simpel systeem opzetten dat mensen X euro krijgen en minstens 75% van dat bedrag moeten pinnen zodat het herleidbaar is. Periodiek zou je dan eens een bon kunnen opvragen. Je hoeft niet elke cent te verantwoorden. Ik denk ook dat er niet gekeken hoeft te worden wat wel en niet moet kunnen, al zou je kunnen overwegen om zaken als alcohol en tabak te limiteren / verbieden. Misschien niet in de eerste 3 maanden van het traject, maar je kan er wel verantwoording in nemen.

Waar ik een beetje mee zit is dat je niet in de schuldsanering komt omdat je 50 euro schuld hebt. Je hebt het dan heel bont gemaakt en deze mensen laten zien hoe dat kan. Ipv 75k schuld wat ze dachten is het 107k en het interesseert ze zo weinig dat ze niet eens de moeite nemen om te bellen :X Deze mensen laten op elke mogelijk manier zien dat ze eigenlijk niet capabel zijn om mee te draaien in de maatschappij. Die moet je veel vaster aan het handje nemen, al is het maar om de maatschappij te behoeden voor nog meer malaise.
Pinnen met zo laag weekgeld werkt vaak niet. Ze nemen het geld in een keer op, en dan weten ze precies hoe ze die week moeten gaan doorkomen. Als je een grote zak rijst koopt, dan kun je de weken daarop weer wat andere dingen kopen, zoals deodorant en tandpaste.
pi_195685652
Dat arme gezin, vreselijk. Ik irriteer me eraan en tegelijkertijd vind ik het zielig. Ze zijn duidelijk allebei niet in staat om normaal met geld om gaan. Wat een zooi in huis, overal speelgoed, knuffels, kattenbakken.
Krijg je cadeaus van een stichting voor de kerst, ga je er zelf nog tig kopen.
Zielig voor die kinderen.

Giovanna vind ik een beetje irritant af en toe, elke keer dat paniekerige gedoe. Ze gaat naar de intratuin en denkt een nep kerstboom van 10 euro te scoren, wat denkt ze nou zelf.
Ze had allang veel meer kunnen bezuinigen met de sportschool en dochter zou meer kunnen bijdragen. Volgens mij is ze wel een hele lieve moeder voor haar dochter.

Die moeder bij dat grote gezin vind ik erg kil overkomen. Geen kinderfeestjes, wel tweedehandskleding want geen geld, man mag geen koffie kopen want te duur. Zelf wel zo’n 5k uitgeven. Ik zou het niet kunnen.

Azimi vind ik sympathiek en grappig. Werkt keihard. Lieve vrouw. Hopelijk trekt hij snel aan de rem want hij ziet er twee keer zo oud uit dan dat hij is. Hij en zijn vrouw zaten een tijdje terug bij Jinek, kwamen ze ook heel vriendelijk over.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:37:45 #80
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195688148
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Bewindvoering is Nederland is helaas niet altijd goed geregeld. Zo zou ik het normaal vinden als er periodiek bonnetjes gevraagd worden. Waar is die 75 euro dan heengegaan? Dat hoeft niet elke week te gebeuren, maar af en toe op onregelmatige basis. Net als de steekproeven bij de zelfscan.

Sowieso is het bizar dat mensen totaal niet nadenken over de gevolgen van een aquarium. Ik heb al moeite met al die huisdieren bij mensen in de schuldsanering, maar ik trek de grens bij of zo'n dier er voor de schuldsanering al was. Je hoeft mensen geen huisdier wat ze al jaren hebben af te pakken, maar aanschaf van nieuwe dieren zou niet moeten mogen.
Ja. Oke. Ik heb gewerkt als bewindvoerder. De mens heeft nog een vorm van autonomie. Dan moet je als overheid zeggen “jij als schuldenaar bent overgeleverd aan een natuurlijk persoon (dat zijn bewindvoerders, zijn niet in dienst van de overheid of anderszins) die jouw leven checkt en beslist over wat je eet, wat je draagt, wat je hobbies zijn en bij straffe van niet luisteren krijg je een maand geen eten?

Los van het feit dat je als 40u per week werkende bewindvoerder met 120 gezinnen daar écht geen zin of tijd voor hebt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195688284
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:37 schreef Rene het volgende:

[..]

Ja. Oke. Ik heb gewerkt als bewindvoerder. De mens heeft nog een vorm van autonomie. Dan moet je als overheid zeggen “jij als schuldenaar bent overgeleverd aan een natuurlijk persoon (dat zijn bewindvoerders, zijn niet in dienst van de overheid of anderszins) die jouw leven checkt en beslist over wat je eet, wat je draagt, wat je hobbies zijn en bij straffe van niet luisteren krijg je een maand geen eten?
Ik zou nog liever zien dat het eten gewoon afgemeten bezorgd zou worden. Dan kan je het nooit als straf krijgen.
Deze mensen pinnen zo te zien alles (geloof ik niet, maar zo doet de EO het voorkomen), en anders kan je ook nog bonnetjes van contante uitgaven opvragen.

Als je te vaak hebt laten zien dat je het niet aankan, dan ga je wat mij betreft steeds autonomie inleveren. Uiteindelijk zijn de kinderen én de maatschappij de dupe van dit soort mensen die geen enkel besef hebben van wat ze aanrichten.

Je zou ook heel rigoureus de kinderen uit huis kunnen halen en hen het laten uitzoeken. Ga maar lekker op straat slapen met je snackbar en sigaretten. Maar dat lijkt mij echt een laatste redmiddel.

Dit soort mensen zijn soms, maar helaas niet altijd, prima te redden als ze lange en intensieve begeleiding krijgen. Dat vraagt een investering van de maatschappij (iemand moet de bewindvoerder betalen), maar dat is op termijn altijd maar goedkoper dan deze mensen elke paar jaar opnieuw in de WSNP moeten opnemen.

quote:
Los van het feit dat je als 40u per week werkende bewindvoerder met 120 gezinnen daar écht geen zin of tijd voor hebt.
Kwestie van de juiste software gebruiken *)
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:10:47 #82
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195688469
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 08:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik zou nog liever zien dat het eten gewoon afgemeten bezorgd zou worden. Dan kan je het nooit als straf krijgen.
Deze mensen pinnen zo te zien alles (geloof ik niet, maar zo doet de EO het voorkomen), en anders kan je ook nog bonnetjes van contante uitgaven opvragen.

Als je te vaak hebt laten zien dat je het niet aankan, dan ga je wat mij betreft steeds autonomie inleveren. Uiteindelijk zijn de kinderen én de maatschappij de dupe van dit soort mensen die geen enkel besef hebben van wat ze aanrichten.

Je zou ook heel rigoureus de kinderen uit huis kunnen halen en hen het laten uitzoeken. Ga maar lekker op straat slapen met je snackbar en sigaretten. Maar dat lijkt mij echt een laatste redmiddel.

Dit soort mensen zijn soms, maar helaas niet altijd, prima te redden als ze lange en intensieve begeleiding krijgen. Dat vraagt een investering van de maatschappij (iemand moet de bewindvoerder betalen), maar dat is op termijn altijd maar goedkoper dan deze mensen elke paar jaar opnieuw in de WSNP moeten opnemen.
[..]

Kwestie van de juiste software gebruiken *)
Mag ik jouw studie of werkachtergrond vragen?
En/of heb je ervaring met dit werk en de mensenrechten? :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195688514
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:10 schreef Rene het volgende:

[..]

Mag ik jouw studie of werkachtergrond vragen?
En/of heb je ervaring met dit werk en de mensenrechten? :)
10+ jaar ervaring met bewindvoering vanuit verschillende invalshoeken.

Ik zou een slechte bewindvoerder zijn overigens, bij mij geen gelul. Je volgt de regels en anders zoek je het maar uit met je schuld, dat zou mijn motto zijn. Dus vandaar dat ik geen bewindvoerder ben.
pi_195694175
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:50 schreef GereDathan het volgende:
Elke keer die 'tabakswinkel' en 'snackbar' op de rekening :X

330 euro kinderbijslag. 30 euro aquarium, 80 euro kleren voor de kinderen, 80 euro aan smerig ongezond voedsel ("we gaan uit eten" _O- ) en dan is er ineens 140 euro verdwenen naar god mag weten wat.

Het feit dat je per week 20 euro aan sigaretten kan uitgeven op een leefbudget van 75 euro betekent dat je 20 euro teveel hebt gehad die naar de schuldeisers had gekund. Absurd dat een bewindvoerder nooit controleert waar het geld heen gaat, maar daar zal wel geen tijd en geld voor zijn.

Die familie Geerts is om te kotsen. 5000 euro door de plee spoelen aan een of andere zinloos brommertje voor de midlife crisis van een dom wijf terwijl je kinderen in 2e hands kleren moeten lopen en niet eens een verjaardagsfeestje krijgen. Ze pakken het geld van de kinderen ook nog eens af voor hun eigen behoeftes, hufters zijn het. Maar een condoompje of pilletje is te duur blijkbaar.
Het is ook bizar om te zien hoe zij hem helemaal kapot maakt. Wat een slappe zak is hij. Heeft nergens iets op in te brengen, en zijn hobby motortje rijden neem ze ook nog even over.

Familie Azimi is geweldig. Rijk geworden met keihard werken, wat natuurlijk zijn weerslag heeft op zijn leven. Maar eigenlijk geen gekkigheid, schoenen van 100 euro schrik ik niet van bijvoorbeeld. Geld wat hij heeft besteed hij leuk aan een mooi huis, toffe auto's en een voetbalclub. Daar kan je iets van vinden, maar als je ziet hoe hij overal ontvangen wordt kan je niet anders concluderen dat men blij met hem is. Hard werk, veel geld en veel plezier.
Ongeveer dit ja. Dat ze in de schulden zit is uiteraard niet hun schuld, het was pech, hij had oa verkeersbeotes geloof ik. Tuurlijk.

En die vrouw van het gezin met 7 kinderen....brrr. Die runt het gezin als een micromanager en die vent heeft geen ruggengraat inderdaad.

Die Azimi's...van mij mogen ze! Hard werken, en dat ook slim gedaan.
pi_195695826
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:08 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:

Azimi vind ik sympathiek en grappig. Werkt keihard. Lieve vrouw. Hopelijk trekt hij snel aan de rem want hij ziet er twee keer zo oud uit dan dat hij is. Hij en zijn vrouw zaten een tijdje terug bij Jinek, kwamen ze ook heel vriendelijk over.
Ik vind Azimi een beetje aandachtsgeil. Is al vaker in dit soort programma's opgedoken en heeft al bij tig betaald voetbalclubs geprobeerd een vinger in de pap te krijgen. Lijkt of hij dwangmatig wil laten zien hoe goed hij het voor elkaar heeft. Kan daar geen sympathie voor hebben.
pi_195696642
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind Azimi een beetje aandachtsgeil. Is al vaker in dit soort programma's opgedoken en heeft al bij tig betaald voetbalclubs geprobeerd een vinger in de pap te krijgen. Lijkt of hij dwangmatig wil laten zien hoe goed hij het voor elkaar heeft. Kan daar geen sympathie voor hebben.
Het is misschien niet zijn beste trekje, maar ik kan me er ook wel wat bij voorstellen gezien zijn achtergrond. De drang om zich te bewijzen en dat ook zichtbaar te maken zal groot zijn. Maar je ziet het inderdaad niet veel in Nederland, iemand die succesvol en dat ook heel graag wilt laten zien.
  Moderator zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:47:13 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195696695
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 09:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

10+ jaar ervaring met bewindvoering vanuit verschillende invalshoeken.

Ik zou een slechte bewindvoerder zijn overigens, bij mij geen gelul. Je volgt de regels en anders zoek je het maar uit met je schuld, dat zou mijn motto zijn. Dus vandaar dat ik geen bewindvoerder ben.
Helaas mag je niet alles beslissen. Het is het spel tussen 'dan ga ik klagen bij de rechtbank met gevolg tot nog meer tijd aan mij kwijt zijn'. Alles valt en staat. daarbij.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195696793
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:47 schreef Rene het volgende:

[..]

Helaas mag je niet alles beslissen. Het is het spel tussen 'dan ga ik klagen bij de rechtbank met gevolg tot nog meer tijd aan mij kwijt zijn'. Alles valt en staat. daarbij.
Ik weet het en vind het spijtig. Op een gegeven moment ben je je rechten kwijt wat mij betreft. Want ook geldt weer, de goeden lijden onder de kwaden. Er zijn genoeg mensen in de schuldsanering die wel nadenken en niet roken.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:57:45 #89
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195696857
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 00:08 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:

Giovanna vind ik een beetje irritant af en toe, elke keer dat paniekerige gedoe. Ze gaat naar de intratuin en denkt een nep kerstboom van 10 euro te scoren, wat denkt ze nou zelf.
Ze had allang veel meer kunnen bezuinigen met de sportschool en dochter zou meer kunnen bijdragen. Volgens mij is ze wel een hele lieve moeder voor haar dochter.

50 euro bijdragen :') :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_195703394
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:44 schreef PzKpfw het volgende:
Zo zo leuke dochter hoor.
Pics?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:37:39 #91
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_195774120
:W
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:39:25 #92
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195774174
Zin in ^O^
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:42:08 #93
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195774246
Kwart voor 6, gruwelijk vroeg.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:46:51 #94
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_195774377
Salar gaat sporten _O_
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:47:35 #95
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195774394
Wat een warhoofd. Dat zijn vrouw dat allemaal niet even klaar legt. :@
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_195774429
een ton schuld, hoe dan?
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:54:09 #97
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195774550
Dieren artsen zijn achterlijk duur inderdaad.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:57:33 #98
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_195774622
Zeikt ze weer over die koffiekaart :')
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:57:51 #99
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_195774629
Weer zeiken over de koffiekaart van de kostwinner. Ik weet wel waar op bespaard kan worden, madame haar motor, scheelt weer wegenbelasting en verzekering. :{w
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:59:38 #100
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_195774661
Gewoon lekker doorneuken, de maatschappij draait er wel weer voor op :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')