Op welk vlak? Je kunt toch geen last krijgen van je knieën etcetera als je gewoon zit?quote:Op zondag 4 oktober 2020 18:11 schreef Fer het volgende:
Denk trouwens dat 40u per week achter je scherm zitten misschien wel slechter is voor je gezondheid.
Hier wil ik zeker naar kijken, ik ga kijken wanneer ik langs zou mogen komen bij de huisarts.quote:Op zondag 4 oktober 2020 16:22 schreef TechLight het volgende:
Denk dat het ook een vraag mbt ergonomie is. Als je verkeerd staat / verkeerde houding hebt dan kan dit snel problemen veroorzaken. Als je goed staat kan dit dus inderdaad lang vol te houden zijn. Verschilt natuurlijk ook per persoon.
Als je twee vestigingen runt, dan hoef je wellicht ook zelf minder te knippen, en zou je op die manier je rol kunnen veranderen zodat je lichaam minder belast wordt en je toch binnen het vakgebied blijft. Als je al relatief weinig knipt lijkt mij de kans groot dat je houding inderdaad niet goed is, en je daardoor last hebt.
Zou dat ook zeker bespreken met zowel huisarts als werkgever. Als je te lang verkeerd door gaat ontstaat mogelijk permanente schade, en dat wil je natuurlijk niet. Zo'n gesprek hoeft echt niet negatief te zijn, en je hoeft niet alles meteen om te gooien, maar wel er bewust mee om gaan als eerste stap. Soms kan met kleine wijzigingen al veel opgelost worden. Heb dat zelf lang geleden ook ervaren toen ik RSI klachten kreeg. Aandacht aan besteed, oorzaak achterhaald, houding aangepast (is best lastig overigens, omdat je doorgaans onbewust handelt!) en nergens meer last van. Als het eens licht terugkomt, kan ik ook meteen ingrijpen.
Verder helemaal eens met Rene: dat spaargeld geeft je nu vrijheid om rond te kijken / iets anders te proberen. Een deeltijd opleiding (misschien gecombineerd met 1 vestiging leiden ipv 2) zou dan een mooie manier zijn om al wat meer te varieren qua houding, te kijken of het alternatief echt wat voor je is, en toch een fallback te houden.
Overigens: dat je formeel aan de slag mag zonder opleiding wil natuurlijk niet zeggen dat een opleiding zinloos is. Het kan je beter maken in je werk, andere perspectieven bieden, een voorsprong geven bij acquisitie / sollicitaties, etc. Dat hangt ook af van de kennis en ervaring die je al hebt. Klinkt in ieder geval dat je wel affiniteit met het onderwerp hebt. Succes!
Ik heb vaker gehoord dat zitten het nieuwe drinken is en dingen in die richting maar vraag me af waarom veel bouwvakkers etc. tot de zware beroepen gerekend worden als er aan alle beroepen fysieke risico's zitten?quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:59 schreef ex het volgende:
Ach, ik ben 33 en heb ook pijntjes (en ben in goede conditie, sport 3x per week en eet gezond :p ) bij mij is het te vaak zitten dus de andere kant helpt ook niet haha.
Ik zou voornamelijk gaan letten op ergonomie inderdaad. SInds kort doe ik me meetings lopend door huis of in het parkje, sta ik 3 van de 9 uur achter me bureau en probeer ik wat minder op 1 plek te zitten en goede gerichte oefeningen te doen om me knie en onderrug te versterken. Dat heeft behoorlijk goed geholpen en me klachten zijn verminderd.
Ik ben al leidinggevende van twee filialen inderdaad dus de enige verdere doorgroeimogelijkheid binnen de keten is een eigen filliaal openen wat ik wel zie zitten maarja als het fysiek niet verstandig is houd het op.quote:Op zondag 4 oktober 2020 20:30 schreef Spanky78 het volgende:
Als je een vwo diploma hebt is een parttime hbo-opleiding wellicht wel slimmer dan mbo.
Daarnaast: je runt twee filialen/kapsalons, kun je niet small business and retail doen oid en dan wat doorgroeien? Je bent als ik het zo lees niet alleen maar kapster.
Heb je een leukere baan dan als je onderaan op een kantoor begint. En aangezien je blijkbaar al aardig wat kunt lijkt me het handig als je iets doet waarmee je van je ervaring gebruik maakt.
Zijn er mogelijkheden bij je huidige werkgever? Zien die het zitten in je te investeren wellicht?
Je wordt vet, slap en je conditie gaat achteruitquote:Op zondag 4 oktober 2020 19:16 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Op welk vlak? Je kunt toch geen last krijgen van je knieën etcetera als je gewoon zit?
Mwah, zolang je op je voeding let hoeft dat niet per se en zelfs dan is dat vgm te prefereren boven echt fysieke klachten die je functioneren beïnvloeden.quote:Op zondag 4 oktober 2020 20:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Je wordt vet, slap en je conditie gaat achteruit
Vraag is of het voor jouw doel een pre is hbo-niveau aan te tonen. Kun je dat mbo niet sneller halen? Of zou je een ROC overwegen met dagonderwijs?quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:16 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Klopt maar het toont wel aan dat je op hbo-niveau kunt denken/werken en alhoewel mbo op papier wellicht eenvoudiger is duurt het wel twee x zolang en weet niet of ik dat wil, mede door sociale factoren zoals de gemiddelde leerling daar en leeftijd.
Social work is de nieuwe naam van het voormalig sph en mwd en heeft inderdaad geen financiële vakken vandaar dat het geen optie voor me is.
Wat vind je van de overige opleidingen die ik aanhaal en over het überhaupt studeren tov werk/leertrajecten met praktijkgerichte opleidingen?
Dat leek mij ook al, misschien rekent OP de overwaarde van een 6 jaar geleden gekocht huis ook mee?quote:Op zondag 4 oktober 2020 22:12 schreef baskick het volgende:
[..]
200k sparen van een decennium kappers-salaris is overigens best een prestatie.
Dan heb je kapsters in dienst dus kan je op die manier je lichaam minder belastenquote:Op zondag 4 oktober 2020 14:41 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Gaat me puur om de vraag of het fysiek vol te houden is, run twee salons van een grote keten en kan op korte termijn m'n eigen vestiging openen.
Wat zijn:quote:Op zondag 4 oktober 2020 20:40 schreef Tirza- het volgende:
Ik zou aan de slag kunnen bij de back office van een studentenhuisvester om zodoende te leren wat er zoal komt kijken bij woningverhuur en wat certificaten halen om later adviseur te worden op dat vlak maar ik weet niet hoe reëel dat is en in hoeverre er überhaupt perspectief zit in die hoek.
Inzichten zijn dus welkom.
Versneld traject is vgm wel mogelijk maar de vraag is dan in hoeverre het dan nog makkelijker is ten opzichte van een hbo-opleiding dat bedoeld is om binnen twee jaar te halen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 22:12 schreef baskick het volgende:
[..]
Vraag is of het voor jouw doel een pre is hbo-niveau aan te tonen. Kun je dat mbo niet sneller halen? Of zou je een ROC overwegen met dagonderwijs?
200k sparen van een decennium kappers-salaris is overigens best een prestatie.
Wel afgemaakt en hoe was je wiskunde/statistiek?quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:33 schreef Tirza- het volgende:
[..]
Gezien je username: enig idee hoe het zit met de punten die ik aanhaalde in de OP over het worden van financieel planner en het nut van een volledige hbo-opleiding t.o.v. wat cursussen of eventueel een mbo-opleiding?
Heb atheneum gedaan voor ik kapster werd.
Klopt, is nu ook al zo maar ik moet wel degelijk op de vloer zijn, manager in dit vak is nog steeds behoorlijk hands-on, vergelijk het in die zin met een supermarktmanager.quote:Op zondag 4 oktober 2020 22:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dan heb je kapsters in dienst dus kan je op die manier je lichaam minder belasten
Wiskunde haat ik oprecht alhoewel daar wel een trauma aan ten grondslag ligt wss, geen grap. Was ook een van de reden dat ik met die opleiding was gestopt en een van de redenen dat ik me afvraag of een volledige hbo-opleiding wel verstandig is, zeker als je hetzelfde kunt bereiken met praktijkgerichte cursussen. Was op de basisschool juist altijd een kei met cijfers en minder met taal, op de middelbare school draaide dat zich dus om.quote:Op zondag 4 oktober 2020 22:43 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Wel afgemaakt en hoe was je wiskunde/statistiek?
Mbo zou ik nooit aan beginnen in jouw geval, beter hbo deeltijd.
Financieel planner is weinig concreet, bedoel je meer hypotheek adviseur of planning & control bij een groot bedrijf ?
Welke regels doel je dan op?quote:Op zondag 4 oktober 2020 22:43 schreef Sport_Life het volgende:
Persoonlijk denk ik dat de tijden van persoonlijk financieel advies een beetje over zijn sinds internet (independer) en de regels waar hypotheek verstrekkers zich azn moeten houden. Dus als je toekomstbestendigheid zoekt zou ik het meer in de B2B zoeken.
Mijn algemene kennis is breed te noemen en ik schrik derhalve ook wel eens als iemand me daar weer eens op attendeert derwijl ik veel van dat soort kennis als basaal beschouw. Doelend op de specifieke kennis die je nodig hebt om succesvol studentenwoningen te verhuren is mijn kennis bovengemiddeld maar zeker niet diepgaand en hetzelfde is te zeggen over financiële producten zoals hypotheken.quote:Op zondag 4 oktober 2020 22:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat zijn:
1) Je kennis
2) Je kunde, wat kan je; fysiek en intellectueel,
3) Je wensen en ambities.
Doel je op de inhoud van het beroep, of je het bij de zelfde werkgever uit kunt blijven voeren of doel je echt op het beroep zelf?quote:Op maandag 5 oktober 2020 01:08 schreef Twintig het volgende:
Bij geen enkel beroep in deze tijd kun je werken tot je pensioen. Alles wordt geautomatiseerd en gaat veranderen. behalve creatieve beroepen. En wellicht sociale beroepen. Maar Beroepen als financiele planner gaan verdwijnen in de toekomst.
De laatste vier bedrijven waar ik werkte (techniek btw), haalden in principe alleen HBO-ers in huis. Je vergroot je kansen, mogelijkheden en interesses enorm als je HBO i.p.v. MBO doet. Zelfs je medestudiegenoten zijn bepalend voor succes.quote:
Wat zoek je dan als financieel planner?quote:Op zondag 4 oktober 2020 22:53 schreef Tirza- het volgende:
Control/accountancy/auditing etcetera wil ik zo min mogelijk mee te maken hebben.
Klopt, de meest succesvolle werknemers, zijn die werknemers die zich aanpassen. Kiezen voor één beroep is "jaar kruik".quote:Op maandag 5 oktober 2020 01:08 schreef Twintig het volgende:
Bij geen enkel beroep in deze tijd kun je werken tot je pensioen. Alles wordt geautomatiseerd en gaat veranderen. behalve creatieve beroepen. En wellicht sociale beroepen. Maar Beroepen als financiele planner gaan verdwijnen in de toekomst.
Voor een master is een bachelor nodig. En TS wil (liever) geen 4 jaar studeren.quote:Op maandag 5 oktober 2020 10:21 schreef blomke het volgende:
Als je toch al Atheneum hebt gehaald, waarom dan geen master opleiding?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |