Het blijft het lichaam van de vrouw, maar in een gezonde relatie zou dat samen bespreekbaar moeten zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:08 schreef Twiitch het volgende:
Zeer lastige discussie. Ook een vader heeft immers rechten.
In een relatie zeker, maar wat na een ONS?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:10 schreef devzero het volgende:
[..]
Het blijft het lichaam van de vrouw, maar in een gezonde relatie zou dat samen bespreekbaar moeten zijn.
Een ONS loopt bijna nooit uit op een relatie, het was puur voor de seks. Dus dan mag de vrouw imo gewoon beslissen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
In een relatie zeker, maar wat na een ONS?
Omdat het kind niet in hun lichaam groeit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:09 schreef Oceanier het volgende:
Ik ben het niet eens met haar. Waarom zouden mannen niet over hun kind mogen debatteren?
Maar die discussie is iets anders dan het maatschappelijke debat, toch?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:17 schreef devzero het volgende:
[..]
Een ONS loopt bijna nooit uit op een relatie, het was puur voor de seks. Dus dan mag de vrouw imo gewoon beslissen.
Er is een grote groep die oa allerlei taalaanpassingen eist omdat je volgens hun geen vrouw hoeft te zijn om te kunnen menstrueren of om kinderen te krijgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat het kind niet in hun lichaam groeit.
Maar het is toch ook zijn kind. Zonder zijn zaad geen kind.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, totaal. Ik had die post wat moeten uitbreiden en niet alleen op de 1ste post in te gaan. Voor dat maatschappelijke debat hebben mannen weinig toe te voegen op morele punten na. Voor een man is een abortus operatie een relatief ver van je weg show en voor vrouwen is het veel ingrijpender.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar die discussie is iets anders dan het maatschappelijke debat, toch?
Puur voor de seks vind ik arrogant om dan maar een abortus te plegen. Verkrachting of misschien medische redenen tot daar aan toe.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:17 schreef devzero het volgende:
[..]
Een ONS loopt bijna nooit uit op een relatie, het was puur voor de seks. Dus dan mag de vrouw imo gewoon beslissen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er zijn 2 dingen: een debat over het algemene idee van abortus en de operatie zelf bij een zwangere vrouw. Ik denk dat mannen weinig toe te voegen hebben aan dat debat. Bij een zwangere partner is die operatie iets waar je het hebt met de man, als die er is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:24 schreef Ton.Deuse het volgende:
Als je mannen wil uitsluiten van die discussie krijg je weer een echokamer.
Of je moet vinden dat vaders geen rechten hebben in deze maar dan moet je ook opdonderen met dingen als alimentatie afdwingen voor een kind die hij niet wou of kinderen waar je na scheiding niet meer wil dat hij contact mee heeft.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:05 schreef Oceanier het volgende:
Ze zou graag een debat willen over abortus, maar dan zonder mannen erbij.
Spijkers koppenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:24 schreef Ton.Deuse het volgende:
Dit is echt weer zo'n voorbeeld van een idee die te ver doorgetrokken wordt.
Als je mannen wil uitsluiten van die discussie krijg je weer een echokamer. Of je moet vinden dat vaders geen rechten hebben in deze maar dan moet je ook opdonderen met dingen als alimentatie afdwingen voor een kind die hij niet wou of kinderen waar je na scheiding niet meer wil dat hij contact mee heeft.
En wat voor discussies gaan we elkaar nog meer in uitsluiten dan? Waar begint dat, en waar houd dat op?
Lijkt me vanuit een gelijkheidsbeginsel ook sterk onwenselijk om aan dat soort dingen te beginnen.
Ik vind abortus geen goed "voorbehoedsmiddel", maar ik ga niet oordelen over iemand anders.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:25 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Puur voor de seks vind ik arrogant om dan maar een abortus te plegen. Verkrachting of misschien medische redenen tot daar aan toe.
Het hoeft toch niet meteen achterlijk te zijn? Als iemand oprecht vind dat adoptie bijvoorbeeld een betere keus en oplossing is dan abortus, dan hoeft diegene toch niet meteen een idioot te zijn?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:27 schreef devlinmr het volgende:
Er zou eigenlijk helemaal geen discussie moeten zijn. Abortus moet mogelijk zijn. Wil je het niet, dan doe je het niet, wil je het wel dan doe je het wel.
Achterlijke idioten die hun zgn verheven moraal willen opleggen aan anderen
Als een kind niet gewenst is, is abortus m.i. de humane keuze.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:25 schreef Oceanier het volgende:
Puur voor de seks vind ik arrogant om dan maar een abortus te plegen. Verkrachting of misschien medische redenen tot daar aan toe.
Fysieke betrokkenheid lijkt me wel de allerminst belangrijke reden om andermans kind en persoon een kans op leven te ontnemen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:31 schreef Iblardi het volgende:
Natuurlijk mogen mannen deelnemen aan het algemene debat over abortus, en in individuele gevallen lijkt het me bij een gezonde relatie (en niet bij verkrachting, BOM-moederschap en dergelijke) volslagen normaal en redelijk dat de vader enige inbreng heeft in de besluitvorming. Maar in laatste instantie is het altijd de vrouw die de beslissing neemt, omdat haar belang, door haar onvergelijkelijk grotere fysieke betrokkenheid bij het hele proces, het grootst is.
Licht eens toe als je wilt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Fysieke betrokkenheid lijkt me wel de allerminst belangrijke reden om andermans kind en persoon een kans op leven te ontnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |