Op basis van de XG was een punt inderdaad meer dan verdiend geweest.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:18 schreef Omega het volgende:
[..]
Echt wel een punt verdiend. Of eigenlijk Groningen verdiende geen overwinning. Behalve parkeren van de bus deden ze alles op goed geluk.
Dat vind ik niet. Maar los daarvan, bij een uitwedstrijd tegen Groningen moet de vraag zijn of je met twee of drie goals gaat winnen en niet of de kans bestaat dat je misschien wel gaat verliezen. Zolang dit punt niet is bereikt, is het verschil tussen Ajax en de overige concurrenten niet groot genoeg. En dat is zorgwekkend, want Ajax heeft wel drie keer zoveel geld als PSV en Feyenoord.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:18 schreef Omega het volgende:
[..]
Echt wel een punt verdiend. Of eigenlijk Groningen verdiende geen overwinning. Behalve parkeren van de bus deden ze alles op goed geluk.
Dat ben ik 100 procent met je eens. Ajax is nog absoluut niet het Bayern van Nederland. In 2019 3 puntjes verschil en vorig jaar 0 punten verschil, dan doet de concurrentie gewoon nog serieus mee.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Maar los daarvan, bij een uitwedstrijd tegen Groningen moet de vraag zijn of je met twee of drie goals gaat winnen en niet of de kans bestaat dat je misschien wel gaat verliezen. Zolang dit punt niet is bereikt, is het verschil tussen Ajax en de overige concurrenten niet groot genoeg. En dat is zorgwekkend, want Ajax heeft wel drie keer zoveel geld als PSV en Feyenoord.
Ik ben zeker met je eens dat vooral de aanval matig was. Ik vond Timber zeker niet de slechtste maar onze verdediging werd nauwelijks op de proef gesteld. Die van hun ook weinig trouwens op laatste 20 minuten na.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zelfs dan nog was hij 1 van de beste op het veld, dus dat zegt heel veel over de rest. De zo geroemde aanval maakte er een potje van en de allerslechtste (Promes) mocht lekker blijven staan.. tja.
Gelukkig is geld niet alles bepalend voor voetbal, anders zou het heel saai worden.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Maar los daarvan, bij een uitwedstrijd tegen Groningen moet de vraag zijn of je met twee of drie goals gaat winnen en niet of de kans bestaat dat je misschien wel gaat verliezen. Zolang dit punt niet is bereikt, is het verschil tussen Ajax en de overige concurrenten niet groot genoeg. En dat is zorgwekkend, want Ajax heeft wel drie keer zoveel geld als PSV en Feyenoord.
Precies en dat heeft vooral te maken met het aankoopbeleid. Er wordt gewoon spelers gekocht die bij lange na niet goed genoeg zijn voor Ajax. Betaal dan een paar miljoen meer om wel écht goede spelers te kopen. Klaiber, Labyad, Martinez, Alvarez, Traoré, Ekkelenkamp en Gravenberch zijn allemaal spelers die het bij Utrecht of Vitesse leuk zouden doen, maar bij Ajax eigenlijk niets te zoeken hebben.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:22 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat ben ik 100 procent met je eens. Ajax is nog absoluut niet het Bayern van Nederland. In 2019 3 puntjes verschil en vorig jaar 0 punten verschil, dan doet de concurrentie gewoon nog serieus mee.
Bij Bayern gaan de besten niet steeds nogal snel weg na een of twee seizoenen goed spelen, dus dat zal Ajax ook niet zo snel lukken.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:22 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat ben ik 100 procent met je eens. Ajax is nog absoluut niet het Bayern van Nederland. In 2019 3 puntjes verschil en vorig jaar 0 punten verschil, dan doet de concurrentie gewoon nog serieus mee.
Dat klopt, maar dat is nog geen excuus om slechte spelers te kopen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:26 schreef Omega het volgende:
[..]
Gelukkig is geld niet alles bepalend voor voetbal, anders zou het heel saai worden.
Eens. Allemaal veel te licht. Toen ik een paar weken geleden de opstelling tegen Sparta zag vond ik het al niet veel en dat lijkt aardig bevestigd te worden.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Precies en dat heeft vooral te maken met het aankoopbeleid. Er wordt gewoon spelers gekocht die bij lange na niet goed genoeg zijn voor Ajax. Betaal dan een paar miljoen meer om wel écht goede spelers te kopen. Klaiber, Labyad, Martinez, Alvarez, Traoré, Ekkelenkamp en Gravenberch zijn allemaal spelers die het bij Utrecht of Vitesse leuk zouden doen, maar bij Ajax eigenlijk niets te zoeken hebben.
Ik mag hopen dat elke club zijn best doet tegen Ajax en 110% geeft. Maar ondanks dat moet Ajax met ruime cijfers kunnen winnen van deze clubs.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:28 schreef Lange_Lans het volgende:
Groningen doet ook altijd heel erg zijn best als ze tegen Ajax spelen.
Op naar de Europese topquote:[img]https://foksta[quote][img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op zondag 4 oktober 2020 14:27 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Bij Bayern gaan de besten niet steeds nogal snel weg na een of twee seizoenen goed spelen, dus dat zal Ajax ook niet zo snel lukken.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Precies en dat heeft vooral te maken met het aankoopbeleid. Er wordt gewoon spelers gekocht die bij lange na niet goed genoeg zijn voor Ajax. Betaal dan een paar miljoen meer om wel écht goede spelers te kopen. Klaiber, Labyad, Martinez, Alvarez, Traoré, Ekkelenkamp en Gravenberch zijn allemaal spelers die het bij Utrecht of Vitesse leuk zouden doen, maar bij Ajax eigenlijk niets te zoeken hebben.
Ik ben blij dat jij dat nu ook ziet. Maar begin van het seizoen werd een dergelijke post nog als 'troll' gezien, of dacht men dat het een 'act' was. Dat is niet zo. Deze spelers zijn Ajax-onwaardig.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:28 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Eens. Allemaal veel te licht. Toen ik een paar weken geleden de opstelling tegen Sparta zag vond ik het al niet veel en dat lijkt aardig bevestigd te worden.
Het elftal mist nu ook gewoon goals en creativiteit. Huntelaar gaat je op z'n 37ste niet meer redden.
Ja dat is lekker makkelijk, zo achteraf.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wij hebben Klaiber allemaal vaak genoeg zien spelen bij Utrecht. Je hoeft geen verstand te hebben van voetbal om te kunnen zien dat deze speler het niveau dat Ajax nastreeft nooit aan zal kunnen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg kort door de bocht.
Ik vind namelijk niet dat je speler op een paar (verspreide) invalbeurten kunt beoordelen. En Klaiber (een aankoop die ik op zich ook niet begreep) heeft nog geen minuut gespeeld, dus om die al als miskoop te beschouwen is wel erg makkelijk.
In tegenstelling tot 90% van de andere users hier, zei ik dit al voorafquote:Op zondag 4 oktober 2020 14:30 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ja dat is lekker makkelijk, zo achteraf.
Ik heb nog wel een paar mooie posts voor je van begin dit seizoen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:30 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij dat nu ook ziet. Maar begin van het seizoen werd een dergelijke post nog als 'troll' gezien, of dacht men dat het een 'act' was. Dat is niet zo. Deze spelers zijn Ajax-onwaardig.
En ondanks dat kan hij best een goede aanvulling blijken te zijn. Dat bedoel ik. Sommige spelers trekken zich bij een nieuwe club op naar het vereiste niveau.quote:Op zondag 4 oktober 2020 14:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wij hebben Klaiber allemaal vaak genoeg zien spelen bij Utrecht. Je hoeft geen verstand te hebben van voetbal om te kunnen zien dat deze speler het niveau dat Ajax nastreeft nooit aan zal kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |