abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:53:37 #151
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195388114
twitter

Zo zie je wel die stijgende lijn tot verhouding van andere landen
pi_195388163
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Sorry, maar als je dit tweet:

quote:
Opvallend is dat wat de Fransen doen (mondkapjes verplicht in Parijs sinds paar weken) blijkbaar effect heeft gesorteerd?
... Dan diskwalificeer je jezelf behoorlijk.
pi_195388165
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dit verstandig is. Jongere mensen hebben toch vaker mildere symptomen? Lijkt me dat je het zo onnodig ingewikkeld maakt EN er een hoop mist.
True, maar nu mis je er ook veel, en potentieel met ergere symptomen dan een verkoudheid doordat het 4/5 dagen duurt voor je uitslag hebt op veel plekken. Leek me een potentieel alternatief zolang testen nog niet op orde is.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:55:44 #154
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195388172
quote:
[ twitter ]

Dat de stijgende lijn zorgwekkend is, ja. Maar dat het aan mondkapjes te wijten is hoe het in Frankrijk gaat, is wel erg kort de bocht. Persoonlijk denk ik dat de kapjes niets uitmaken in de cijfers. Misschien een enkele besmetting wordt er mee voorkomen.

Lijken mij toch andere zaken aan ten grondslag liggen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:56:32 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195388194
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:55 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Sorry, maar als je dit tweet:
[..]

... Dan diskwalificeer je jezelf behoorlijk.
Ging mij om de grafiek maar ok, wie weet komt het daardoor of misschien niet.
pi_195388220
quote:
[ twitter ]

Straks het epicentrum van Europa dus :')
pi_195388328
Overigens wel grappig om 'paniekmaand' september:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
te vergelijken met 'kop in het zand' juni:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het aantal posts hier zit duidelijk in de lift. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195388331
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Ging mij om de grafiek maar ok, wie weet komt het daardoor of misschien niet.
Het is juist erg belangrijk om te benadrukken dat dit soort uitspraken echt niet kunnen. Het brengen van dit soort pseudo Twitter-wetenschappelijke uitspraken zorgt namelijk weer voor "oh, zie je wel!" bij mensen die zich louter laten informeren door dit soort bronnen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:06:50 #159
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195388448
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
SPOILER
SPOILER
JAAAAA een 1e plaats _O_
  Manager PR/Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:07:22 #160
269689 crew  Viv
pi_195388465
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:43 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Maar laat het gezonde verstand nou net het grote probleem zijn bij een hoop mensen.
Klopt. Dus hoe meer de richtlijnen dit soort hiaten vertonen, hoe slechter we af zijn. :'(
pi_195388486
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Het is juist erg belangrijk om te benadrukken dat dit soort uitspraken echt niet kunnen. Het brengen van dit soort pseudo Twitter-wetenschappelijke uitspraken zorgt namelijk weer voor "oh, zie je wel!" bij mensen die zich louter laten informeren door dit soort bronnen.
Zat tijdje terug bij Op1 een psychologe volgens mij, die zei ‘t wel mooi. “Hier in NL vergeten we soms dat er mensen zijn die meer verstand hebben van een onderwerp, en dat hun mening over dat onderwerp daardoor zwaarder weegt.” (parafraserend)
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:08:22 #162
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195388497
quote:
Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 3831 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Gisteren meldde het RIVM nog 3263 nieuwe besmettingen.
Hopelijk volgt de regering het advies en gaan ze niet drie weken wachten met extra maatregelen. We zullen echt harder moeten ingrijpen om te voorkomen dat het nog verder uit de hand loopt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195388515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hopelijk volgt de regering het advies en gaan ze niet drie weken wachten met extra maatregelen. We zullen echt harder moeten ingrijpen om te voorkomen dat het nog verder uit de hand loopt.
Jouw voordeur is al dichtgelast van binnen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195388531
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alsof iemand dat dan nog herinnert met het tempo van deze reeks :P
Ik ken er wel een paar hoor :') _O-
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195388540
quote:

[..]

Volgens mij zei Rutte op de persco maandag dat ze rekening hielden met 5000 aankomende maandag. Cijfers nu zullen dus nog geen aanleiding zijn tot extra maatregelen, lijkt me.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:14:21 #166
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195388641
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
SPOILER
SPOILER
Sommige mensen hebben blijkbaar erg veel tijd over dankzij corona. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195388672
quote:

[..]

Hopelijk gebruikt de regering hun hersens en laten ze zich niet van de kaart brengen door dag-tot-dag fluctuaties en door de oplopende cijfers die volledig in de lijn der verwachtingen liggen daar ze weten dat de effecten van maatregelen pas later zichtbaar zijn.
I'll give you something to do
pi_195388729
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zat tijdje terug bij Op1 een psychologe volgens mij, die zei ‘t wel mooi. “Hier in NL vergeten we soms dat er mensen zijn die meer verstand hebben van een onderwerp, en dat hun mening over dat onderwerp daardoor zwaarder weegt.” (parafraserend)
Ja, terwijl ik het ook kwalijk vind om experts die veel weten van één deeltje van de puzzel (Anne Wensing, Marion Koopmans) teveel eenzijdig aan het woord te laten. De waarheidsvinding omtrent deze deeltjes, zoals de achterlijke discussie over mondkapjes, is inmiddels belangrijker geworden dan vragen stellen als: wat vinden we als maatschappij belangrijk, welke keuzes willen we maken en welke rol speelt massahysterie en collectief (opgedrongen) angst op dit moment. Ongelooflijk dat daar zo weinig aandacht voor is.

quote:

[..]

Pardon? Op basis van deze statistiek trek jij de conclusie dat zaken uit de hand aan het lopen zijn?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:19:56 #169
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195388746
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:15 schreef galantis het volgende:

[..]

Hopelijk gebruikt de regering hun hersens en laten ze zich niet van de kaart brengen door dag-tot-dag fluctuaties en door de oplopende cijfers die volledig in de lijn der verwachtingen liggen daar ze weten dat de effecten van maatregelen pas later zichtbaar zijn.
Ik heb goed nieuws voor je: de regering is al sinds de zomer te snel met versoepelen en te traag met het instellen van noodzakelijke nieuwe maatregelen, dus als ze die koers doorzetten dan zal er inderdaad niet zo veel gebeuren.

Van de andere kant, dat er deze week in de loop van de week toch eindelijk een (halve) mondkapjesplicht op scholen werd ingevoerd is dan weer een goed teken dat ze misschien iets van urgentie zien.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195388955
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik heb goed nieuws voor je: de regering is al sinds de zomer te snel met versoepelen en te traag met het instellen van noodzakelijke nieuwe maatregelen, dus als ze die koers doorzetten dan zal er inderdaad niet zo veel gebeuren.

Van de andere kant, dat er deze week in de loop van de week toch eindelijk een (halve) mondkapjesplicht op scholen werd ingevoerd is dan weer een goed teken dat ze misschien iets van urgentie zien.
'Te snel' is relatief. De één vindt van wel, de ander niet. Het kan jou niet ontwrichtend genoeg dus dat is ook geen maat. Ik ben enigszins blij met de liberale houding van de regering en wat mij betreft mogen we wel nog meer het randje opzoeken. Lijkt erop dat we dan in het midden uitkomen :)
En dat mondkapjesadvies is qua timing natuurlijk erg ongeloofwaardig. Als er maar genoeg wordt geschreeuwd...
I'll give you something to do
pi_195389164
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:14 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben blijkbaar erg veel tijd over dankzij corona. :P
Dankzij of vanwege? 8-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195389351
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Urgentie zien en dringende adviezen afgeven vind ik nog altijd zeer tegenstrijdig. De scholen lijken meer en meer als een zwaard van Damocles boven het hoofd van Rutte en de Jonge te komen hangen. Zeer benieuwd wat ze daar mee gaan doen want de besmettingen nemen daar zienderogen toe en de kritiek idem.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195389408
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:19 schreef Jedi_Pimp het volgende:
De waarheidsvinding omtrent deze deeltjes, zoals de achterlijke discussie over mondkapjes, is inmiddels belangrijker geworden dan vragen stellen als: wat vinden we als maatschappij belangrijk, welke keuzes willen we maken en welke rol speelt massahysterie en collectief (opgedrongen) angst op dit moment. Ongelooflijk dat daar zo weinig aandacht voor is.
Dit inderdaad. Het wonderlijke is dat die helikopterview er in het begin van de crisis juist wél leek te zijn, maar dat dat langzaam maar zeker is weggeëbd. Misschien ook wel logisch door toegenomen emoties en daaruit voortvloeiende maatschappelijke druk, maar micromanagement lijkt me nu juist wat je nu net níet wil hebben.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:50:14 #174
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195389427
Het lijkt er op dat het situatie wel langzamerhand ernstiger wordt, heb ik het gevoel. @Jor_Dii, je hebt inderdaad gelijk over de cijfers waarom je vanmorgen slechte gevoel had.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:51:32 #175
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195389449
Ik begrijp emoties van users heel goed, maar men is het moeilijk om je zelf onder controle te houden of niet?
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')