abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:06:13 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195376917
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:40 schreef DireStraits7 het volgende:
https://decorrespondent.n(...)28454867245-348690e0
[..]

Best een interessant stuk over vaccinontwikkeling en de mitsen en maren.
Yep en helemaal in lijn met ook mijn weinige reserves....... ze hebben ons hier vast afgelezen en kunnen wat leren van de belangen die zinnigheid ridicuul vermaakt tot ook maar een mening.

Uit deze en andere bronnen:
"De geschiedenis van de vaccinontwikkeling geeft ons weinig redenen om zo optimistisch te zijn. Het snelst ontwikkelde vaccin ooit is dat tegen de bof, dat in vier jaar werd ontwikkeld. Bij het vaccin tegen waterpokken duurde de ontwikkeling 28 jaar, bij het rotavirus en het humaan papillomavirus was dat ongeveer 15 jaar.
Bij SARS-CoV-2 hopen we die klus in iets meer dan een jaar te klaren. Kan dat?
"

Natuurlijk kan dat, wat immers een kwestie is van dat willen door wat regeltjes aan te passen w.o. de werkings- criteria. Voor een vaccin is nu o.a. 50% (bij)werking voldoende om dat predicaat te krijgen.
Ik mis in het huidige programma nog vaccin test fase-4 die en-passant in parallel wereldwijd op -en door de bevolking dan wordt uitgetest.

Het grappige hierbij is dat de vaccin-makers (en cohorten) nooit ter verantwoording kunnen worden geroepen omdat de overheden, en nu bij ons de EU, blind hun handtekening gaan gezet onder resultaten. Hugo zag dat het goed was om het virus uit te trappen.

Saillant: in de USofA is nu een discussie aan de gang wie bepaalt of het vaccin toegestaan en veilig is.
InterTrump zegt dat hij dat bepaalt en de FDA vindt van niet...... wie gaat dit winnen !!!!!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195377080
quote:
6s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

Laten we in deze reeks afspreken niet al te taalpuriteins te doen en wanneer iemand spreekt over een kapje dit bedoeld wordt wat iemand voor de eigen ogen heeft.
Ergens heb je wel gelijk en wat ws de reden is dat veel mensen het kapje, alleen voor de mond en kin houden.
Nee in deze reeks vind ik het prima.

Maar het zou voor "het volk" wel goed zijn om de verschillen uit te leggen zodat iedereen weet waar het over gaat.

Nu is het telkens maar "mondkapjes" terwijl er ongeveer 8 verschillende dingen mee bedoeld kunnen worden.

Het ene mondkapje is het andere mondkapje namelijk niet, zoals jij ook weet. :Y)
pi_195377106
quote:
3s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 23:51 schreef Vallon het volgende:
Ik bedacht net dat voetbalwedstrijden zonder publiek de voetbalrellen en ongewenste spreekkoren heeft opgelost.
Het daarmee enorm bespaart op de handhaving en ander gedoe.
Volgende stap lijkt mij en een logische; om de stadions te bundelen en te concentreren in één groot complex.
Het is wat zinloos om als club er (onbetaalbaar) nog eigen accomodaties op na te houden.
Leuk bedacht maar je houdt geen rekening met de duizenden werklozen die hieruit voort zullen komen.
pi_195377158
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep en helemaal in lijn met ook mijn weinige reserves....... ze hebben ons hier vast afgelezen en kunnen wat leren van de belangen die zinnigheid ridicuul vermaakt tot ook maar een mening.

Uit deze en andere bronnen:
"De geschiedenis van de vaccinontwikkeling geeft ons weinig redenen om zo optimistisch te zijn. Het snelst ontwikkelde vaccin ooit is dat tegen de bof, dat in vier jaar werd ontwikkeld. Bij het vaccin tegen waterpokken duurde de ontwikkeling 28 jaar, bij het rotavirus en het humaan papillomavirus was dat ongeveer 15 jaar.
Bij SARS-CoV-2 hopen we die klus in iets meer dan een jaar te klaren. Kan dat?
"

Natuurlijk kan dat, wat immers een kwestie is van dat willen door wat regeltjes aan te passen w.o. de werkings- criteria. Voor een vaccin is nu o.a. 50% (bij)werking voldoende om dat predicaat te krijgen.
Ik mis in het huidige programma nog vaccin test fase-4 die en-passant in parallel wereldwijd op -en door de bevolking dan wordt uitgetest.

Het grappige hierbij is dat de vaccin-makers (en cohorten) nooit ter verantwoording kunnen worden geroepen omdat de overheden, en nu bij ons de EU, blind hun handtekening gaan gezet onder resultaten. Hugo zag dat het goed was om het virus uit te trappen.

Saillant: in de USofA is nu een discussie aan de gang wie bepaalt of het vaccin toegestaan en veilig is.
InterTrump zegt dat hij dat bepaalt en de FDA vindt van niet...... wie gaat dit winnen !!!!!
Je loopt hier een enorme berg desinformatie te verspreiden.

Punt 1: Fase 4 onderzoek vind plaats NA vrijgave van een vaccin, dat heb ik je gisteren al bewezen en nu herhaal je weer inhoudsloze verdachtmakingen.

Punt 2: Er is geen enkele vrijstelling van pharma bedrijven in de EU en er is geen enkele reden om aan te nemen dat overheden blind handtekeningen zetten, sowieso bepalen overheden de toelating niet, dat doet de EMA en die neemt alvast 150 dagen de tijd.

Punt 3: Trump kan de FDA hierin niet overrulen.

Punt 4: De FDA heeft gezegd dat het een ONDERGRENS van 50% hanteert, dat betekent niet dat vaccins ook maar 50% effectief zullen zijn, weer een misrepresentatie van jou.

Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat jij met een agenda loopt te posten hier en ik zou je willen verzoeken daarmee te stoppen als het om het verspreiden van misleidende informatie gaat.

PS: Ik zeg dit als user van FOK!, niet als mod.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 01:04:21 ]
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 01:13:17 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195377395
quote:
Haags ziekenhuis zet beveiligers in tegen corona-agressie

Het Haagse ziekenhuis HMC zet in de strijd tegen agressie op corona-afdelingen extra beveiliging in. Het ziekenhuis doet dat na een aantal agressie-incidenten rondom patiënten die naar een ander ziekenhuis moesten worden overgeplaatst. Het gaat om extra eigen beveiligingsmensen; het ziekenhuis bepaalt per dag hoeveel er nodig zijn.

In NRC zegt Ingrid Wolf, voorzitter van de raad van bestuur, dat "een familie zo boos was dat hun familielid zou worden verplaatst, dat ze de verpleegkundigen bedreigden. Bij een andere coronapatiënt stond opeens een advocaat op de afdeling. Om te eisen dat de patiënt niet zou worden verplaatst."

Als het druk wordt op de corona-afdeling in een bepaald ziekenhuis kan het voorkomen dat corona-patiënten naar een ziekenhuis moeten worden verplaatst om de druk op de zorg zo draaglijk mogelijk houden. Veel ziekenhuizen geven daarover patiënten en familieleden informatie via een brief. "Wij begrijpen dat dat voor de naasten zwaar is. Maar het kan nu niet anders, wij liggen vol. En dan gaat het erom hóe je met die tegenslag omgaat. Agressie kán niet."
Trouw

Spanningen lopen hoog op.... :{
pi_195377411
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 01:13 schreef Momo het volgende:

[..]

Trouw

Allemachtig...*zucht*...er kan nog meer bij.
pi_195377486
quote:

[..]

Trouw

Euw, ja, dat soort dingen er ook nog bij... :X
pi_195377584
quote:

[..]

Trouw

Wat voor randdebiel ben je dan zeg? :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_195377660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:57 schreef Tijger_m het volgende:

Oh goh, ik ben geschokt, het is fake:

Momenteel gaat er op social media een filmpje rond waarin een medewerker van de RIVM 'toegeeft' dat we met zijn allen worden bedonderd als het COVID-19 aangaat.

Uiteraard roept dit de nodige tegenreacties op, zoals dit draadje van Diederik Jekel met als afsluiter een YouTubefilmpje van 'Harry Hol'. De RIVM heeft inmiddels laten weten dat het 'gefilmde' gesprek niet is gevoerd met een medewerker van het RIVM of van het publieksinformatienummer van de Rijksoverheid.

Nep telefoongesprek RIVM debunked
Hier is echt niets fake aan, wat de man zegt klopt gewoon.
De beller speelt een spel uiteraard, maar de antwoorder niet.

Het zgn debunken is echt ontzettend sneu, hoe dom denken ze dat mensen zijn. Wees gewoon eerlijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door Za op 02-10-2020 02:08:37 ]
pi_195377729
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 02:02 schreef Za het volgende:

[..]

Hier is echt niets fake aan, wat de man zegt klopt gewoon.
De beller speelt een spel uiteraard, maar de antwoorder niet.

Het zgn debunken is echt ontzettend sneu, hoe dom denken ze dat mensen zijn. Wees gewoon eerlijk.
Ik denk... dat sommige mensen héél erg dom zijn. :{
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 02:18:32 #71
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195377744
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je loopt hier een enorme berg desinformatie te verspreiden.

Punt 1: Fase 4 onderzoek vind plaats NA vrijgave van een vaccin, dat heb ik je gisteren al bewezen en nu herhaal je weer inhoudsloze verdachtmakingen.

Punt 2: Er is geen enkele vrijstelling van pharma bedrijven in de EU en er is geen enkele reden om aan te nemen dat overheden blind handtekeningen zetten, sowieso bepalen overheden de toelating niet, dat doet de EMA en die neemt alvast 150 dagen de tijd.

Punt 3: Trump kan de FDA hierin niet overrulen.

Punt 4: De FDA heeft gezegd dat het een ONDERGRENS van 50% hanteert, dat betekent niet dat vaccins ook maar 50% effectief zullen zijn, weer een misrepresentatie van jou.

Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat jij met een agenda loopt te posten hier en ik zou je willen verzoeken daarmee te stoppen als het om het verspreiden van misleidende informatie gaat.

Heel subtiel probeert ie inderdaad een anti-vaccin boodschap te verkondigen. Nou ja subtiel, dan moet je wel eerst de kracht opbrengen om door zijn teksten heen te worstelen.
Weisst
pi_195379383
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:36 schreef Tijger_m het volgende:

Goh, verrassend. Alsof niet iedereen hier met een agenda post maar het is niet jouw agenda dus wordt hem verzocht ermee te stoppen. Misleidende informatie is enorm ruim want als je goed meeleest hier word je bedolven onder foutieve informatie, in de volksmond noemen ze dat ook wel meningen of interpretaties.

Of je iets als user of mod zegt, zou geen kont moeten uitmaken als je meedoet aan de discussie want dan ben je altijd een user. Ik vind je heel erg selectief in je modden en dat zeg ik als user van dit forum. :')

Of het een subtiele ant-vaccin boodschap is? Boeiend.
Ik ben enorm voor vaccineren maar met dit vaccin maak ik wel even een pas op de plaats. Of dat nu terecht is of niet moet nog blijken maar ik zal niet haantje de voorste zijn.
Het lijkt mij dat dit gewoon gezegd kan worden op FOK! zonder dat je wordt gezien als viruswappie. Als men dat wel zo ziet, ook goed, net zo boeiend. :D
Go hard or go home
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:46:18 #73
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_195379432
quote:
Studentenorganisaties demonstreren vanaf 13.00 uur op het Museumplein in Amsterdam. Volgens hen komt de kwaliteit van het onderwijs sterk in het gedrang doordat er niet of nauwelijks meer sprake is van fysiek onderwijs. De Amsterdamse studentenbonden ASVA en SRVU en de Landelijke Studentenvakbond willen dat er geld beschikbaar komt om fysiek onderwijs in leegstaande evenementenzalen aan te bieden.

"Veel studenten zitten dagenlang opgesloten in hun kamer van 10 m2 om te kijken naar digitale colleges. Dat heeft een enorme impact op hun mentale welzijn," zegt ASVA-voorzitter Maarten van Dorp.
https://nos.nl/liveblog/2(...)middag-in-a-dam.html

Krijgen we dit weer :') Misschien moeten ze zich eerst even afvragen door wie het komt dat we nu met het hele land in deze situatie zitten. Kunnen ze zich dáárna nog even in de handjes wrijven dat we in een land wonen waar digitaal onderwijs zo goed mogelijk is als hier. En dan nog het lef hebben om te demonstreren dat ze het zo slecht hebben, ga toch weg.

Voor de zomervakantie zal er echt niet veel onderwijs op locatie terugkomen. Dat is binnen de anderhalvemeter regels gewoon niet goed mogelijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_195379490
Net boodschappen gedaan en mondkapje opgedaan. Dat is wennen in het begin. Was blij dat ik snel klaar was en naar buiten kon :P
pi_195379548
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 07:46 schreef hooibaal het volgende:

[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)middag-in-a-dam.html

Krijgen we dit weer :') Misschien moeten ze zich eerst even afvragen door wie het komt dat we nu met het hele land in deze situatie zitten.
Lekker studenten aan het afzeiken deze morgen?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:57:10 #76
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195379556
twitter
pi_195379798
Dat zat er natuurlijk een keer aan te komen...
pi_195379866
COVFEFE-19
pi_195379893
-

[ Bericht 36% gewijzigd door Salina op 02-10-2020 08:53:35 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:13:21 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195380520
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 02:15 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik denk... dat sommige mensen héél erg dom zijn. :{
Nou inderdaad. Deze kwam ook op mijn FB-feed bovendrijven bij precies iemand waarvan ik me altijd heb afgevraagd of ze zelf haar veters strikt of dat ze daar hulp bij nodig heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')