abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195368580
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In de week van 21 tot 27 september: 126 gevallen en 2 doden.

https://www.who.int/docs/(...)df?sfvrsn=9e354665_6
Over China gesproken vond ik dit wel een interessant artikel: https://www.theatlantic.com/politics/archive/2020/05/life-after-coronavirus-china-denmark-south-korea/611011/

Uit het artikel:
quote:
In Wuhan, the city is coming alive again, Suzanne told me when I checked in with him this week. Trains, highways, and buses are humming anew and people venture out more. Yet many businesses have not reopened, many people (including Suzanne and his wife) are still working from home, many restaurants are still open only for takeout, and the local economy is still a shadow of its former self. “There’s a lot of traffic, but looking around, I just don’t know where these people are going,” he said.

"I don’t want people to think Wuhan is this booming city again, and everyone’s ready to go, and the economy is roaring,” he added. “No, it’s 20 to 30 percent open for business. Maybe 70 percent of people are outside."
pi_195368586
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Uitzingen tot het magische vaccin ons komt redden.
Het vaccin is een manier om groepsimmuniteit te krijgen, natuurlijk.

Groepsimmuniteit is mogelijk op twee manieren, of de overgrote meerderheid (60-75%) krijgt het en is dan immuun of er is een vaccin dat de immuniteit geeft. Veel andere opties zijn er niet.
pi_195368649
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het vaccin is een manier om groepsimmuniteit te krijgen, natuurlijk.

Groepsimmuniteit is mogelijk op twee manieren, of de overgrote meerderheid (60-75%) krijgt het en is dan immuun of er is een vaccin dat de immuniteit geeft. Veel andere opties zijn er niet.
Je hebt zonder vaccin maar heel eventje immuniteit.

https://www.eoswetenschap(...)ormaken-van-covid-19
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_195368667
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat staat niet vast. Er zijn een paar gevallen bekend van mensen die opnieuw covid hebben gekregen maar te weinig om daar harde conclusies over te trekken.
pi_195368668
Coronabatjes op basisischool.

Dit gaat toch niet werken? :D

https://www.omroepflevola(...)oronabatje-gebruiken
Leipe shit ouwe
pi_195368680
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:34 schreef asco het volgende:

[..]

Hoe dan?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wait, what?
Contract opgezegd. Ik was wel klaar daar.

Niet echt een handige tijd om weg te gaan, maar was al een paar maanden bekend binnen de organisatie. ;)
pi_195368684
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

https://www.eoswetenschap(...)ormaken-van-covid-19
Dat weten ze dus nog niet zeker, want alleen de antistoffen kunnen ze meten, niet of de T-cellen van het immuunsysteem zijn geactiveerd.

Als dat laatste niet gebeurt dan biedt een vaccin ook geen langdurige bescherming.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195368690
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat staat niet vast. Er zijn een paar gevallen bekend van mensen die opnieuw covid hebben gekregen maar te weinig om daar harde conclusies over te trekken.
Ja, dit staat er

"Op dit moment weten we niet of iemand die covid-19 heeft doorgemaakt, langdurig beschermd is tegen een nieuwe infectie met het coronavirus. Daarom moet iedereen de preventieve maatregelen blijven opvolgen"
pi_195368741
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat weten ze dus nog niet zeker, want alleen de antistoffen kunnen ze meten, niet of de T-cellen van het immuunsysteem zijn geactiveerd.

Als dat laatste niet gebeurt dan biedt een vaccin ook geen langdurige bescherming.
Ja, maar dat Oxford-vaccin deed toch ook iets met die T-cellen of U-cellen?

Ik heb stiekem mijn hoop daarop gevestigd.

Staat hier in https://www.newscientist.(...)er-het-oxfordvaccin/
  donderdag 1 oktober 2020 @ 17:49:34 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195368794
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Niet echt een handige tijd om weg te gaan
Nu hoef je in elk geval die ellende daar niet mee te maken. Of ga je bij een andere IC werken?
pi_195368820
152 covidpatiënten op IC, 539 in kliniek
1 oktober 2020

Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 691, 10 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 539 buiten de Intensive Care, 12 minder dan gisteren.
Op de IC liggen 152 covidpatiënten, 2 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 611 non-covid-patiënten op de IC, 12 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 763, 14 meer dan de vorige dag.
In de afgelopen 24 uur zijn er 9 klinische patiënten verplaatst tussen de regio’s. Er zijn 2 IC-patiënten verplaatst.
Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘In de afgelopen 24 uur is het aantal opgenomen covidpatiënten licht gedaald. Dat is goed nieuws, maar te vroeg om te spreken van een effect door de nieuwe maatregelen. De verwachting is dat het overall aantal covidpatiënten nog zal stijgen en moet worden verdeeld over de regio’s om de belasting te verspreiden.’

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195368852
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, maar dat Oxford-vaccin deed toch ook iets met die T-cellen of U-cellen?

Ik heb stiekem mijn hoop daarop gevestigd.
Dat vaccin doet niets anders dan wat er gebeurt als je een infectie door hebt gemaakt, dan 'onthoudt' het immuunsysteem een template van de antistoffen in de T-cellen.

Het enige verschil is dat wanneer het om een milde infectie gaat, je immuunsysteem al genoeg kan doen en het allemaal netjes opruimt. Dan ben je in principe al immuun genoeg om jezelf te beschermen, alleen niet immuun genoeg om ook anderen te beschermen door middel van groepsimmuniteit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195368939
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:51 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat vaccin doet niets anders dan wat er gebeurt als je een infectie door hebt gemaakt, dan 'onthoudt' het immuunsysteem een template van de antistoffen in de T-cellen.

Het enige verschil is dat wanneer het om een milde infectie gaat, je immuunsysteem al genoeg kan doen en het allemaal netjes opruimt. Dan ben je in principe al immuun genoeg om jezelf te beschermen, alleen niet immuun genoeg om ook anderen te beschermen door middel van groepsimmuniteit.
Dus dat vaccin hebben we eigenlijk hard nodig?
pi_195368987
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dus dat vaccin hebben we eigenlijk hard nodig?
Voor de zwakke risicogroepen wel, de rest heeft er weinig last van (maar houdt ook de verspreiding niet tegen).
pi_195369133
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Voor de zwakke risicogroepen wel, de rest heeft er weinig last van (maar houdt ook de verspreiding niet tegen).
Ja, ik bedoel eigenlijk " dat vaccin hebben we hard nodig om weer terug naar het normale leven te kunnen?"
pi_195369179
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, ik bedoel eigenlijk " dat vaccin hebben we hard nodig om weer terug naar het normale leven te kunnen?"
Je kan genoeg andere dingen verzinnen om alleen de risicogroepen te beschermen, maar dat betekent dat die risicogroepen door de maatregelen worden geraakt en de rest van het land niet.

En laat nu net het grootste deel van de mensen die voor de huidige coalitie stemmen, uit die risicogroepen bestaan...
pi_195369223
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Je kan genoeg andere dingen verzinnen om alleen de risicogroepen te beschermen, maar dat betekent dat die risicogroepen door de maatregelen worden geraakt en de rest van het land niet.

En laat nu net het grootste deel van de mensen die voor de huidige coalitie stemmen, uit die risicogroepen bestaan...
het is ook een redelijk grote groep. Afhankelijk wat je meeneemt kan dit tot 50% van de bevolking zijn.
Zowiezo zijn er al meer dan 1 miljoen chronisch zieken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195369227
quote:

[..]

Ja, de VVD gaat ook als een speer.

Je kan eigenlijk net zo goed niet gaan stemmen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 18:08:33 #44
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_195369233
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Over China gesproken vond ik dit wel een interessant artikel: https://www.theatlantic.com/politics/archive/2020/05/life-after-coronavirus-china-denmark-south-korea/611011/

Uit het artikel:
[..]

Die quote verbaasde me enigszins, maar ik zie dat het een artikel van 5 maanden geleden is. Momenteel lijken ze zich weinig zorgen te maken:
quote:
Millions of Chinese people are travelling across the country in a bout of “revenge tourism” after almost a year of quarantines, lockdowns and restrictions on their movement.

China’s ministry of culture and tourism expects around 550 million people will make trips within the country during an eight-day public holiday marking the mid-autumn festival and China’s national day.

Photos posted on social media on Tuesday, the first day of the national holiday, showed tourist spots crowded with visitors, and train stations busy with harried passengers.

People complained on online forums that hotels and tickets for tourist sites were sold out or that traffic had made it impossible to move. “Congestion is unavoidable,” one commentator said on Weibo. “It’s best to stay home.”

The travel booking site Qunar said hotel bookings had doubled for popular destinations such as Dali and Lijiang in Yunnan province or Sanya in Hainan, an island in the south.

Travel sites have fought for customers with discounts, while airlines have added new routes to meet demand. More than 500 scenic locations across the country are giving free admission or discounts to visitors.

Officials are keen to encourage this pent-up demand, described by state media as “revenge tourism” or “revenge travel” during the annual public holiday known as Golden Week, traditionally a prime time for travel and spending.
https://www.theguardian.c(...)onavirus-golden-week
are we infinite or am I alone
pi_195369253
quote:

[..]

Da';s nogal een beschuldiging die je daar neer gooit. Ik vind het eigenlijk heel erg triest wat je hier beweert en dan hou ik mij nog heel erg in.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2020 18:09:52 ]
  donderdag 1 oktober 2020 @ 18:10:45 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195369273
Behoorlijke lading mondkapjes in de supermarkt opeens. Buiten de randstad.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195369283
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da';s nogal een beschuldiging die je daar neer gooit. Ik vind het eigenlijk heel erg triest wat je hier beweert en dan hou ik mij nog heel erg in.
de ronduit beschofte, kwetsende, niet-empatische, narcistische, egoistische en psychopatische opmerkingen op fok doen me al niks meer omdat op elke pagina er wel meerdere staan.
IRL heeft iemand met zo'n opmerking binnen 2 seconden een vuistafdruk op zijn gezicht staan *O*
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195369307
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk " als je alle risico-groepen dat Oxford vaccin geeft, zijn we dan uit de problemen?"

Dat was mijn vraag. In eerste instantie.

(zonder politieke boodschap)
pi_195369321
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk " als je alle risico-groepen dat Oxford vaccin geeft, zijn we dan uit de problemen?"

Niet alleen die. Ook de mensen die er mee in contact komen en de mensen die daarmee in contact komen.

Groepsimmuniteit houd ook in dat het virus geen kans krijgt om zich te verspreiden doordat het geen mensen meer ziek maakt, met of zonder symptomen en dan dooft het uit.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2020 18:14:37 ]
pi_195369333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

(zonder politieke boodschap)
als het werkt bij die doelgroep dan is dat een eerste stap. Maar de werking is nog helemaal niet bekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')