abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:06:53 #226
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195392729
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:47 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Dat is een onnatuurlijke handeling
Hoezo?
Huilen dan.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:20:20 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195400859
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:52 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Gaat toch tegen de christelijke/islamitische en joods principes in? zeg niks geks volgens mij... waarom schaam je jezelf daarvoor?Jezus vzmh keurde homofilie af .

Maar heb verder helemaal niks tegen homos, behandel ze als ieder anders mens... maar de handeling en normalisering die ze steeds meer dooddrukken keur ik natuurlijk wel af, en jij gelukkig ook als gelovige :)
Ja wat is het nu..
Je behandeld ze wel als normaal mens...
Maar je vind het raar als ze een normale behandeling krijgen..

Wat is het nu...

BTW in de bijbel staat het volgende.

Leviticus 20:13 Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen

Een van de dingen wat ik ooit las waardoor ik zoiets had van.... Seriously...
Opbokken met dat boek..
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:03:38 #228
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_195401399
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:47 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Dat is een onnatuurlijke handeling, ik steun geen oorlogen tegen God.
Zou jij ook niet moeten doen als christenen
Het opwerpen van een dijk is ook onnatuurlijk, en een handeling tegen God.

Het virus z'n gang laten gaan is daarentegen heel natuurlijk.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:05:52 #229
235357 TitusPullo
pi_195401432
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:52 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Gaat toch tegen de christelijke/islamitische en joods principes in? zeg niks geks volgens mij... waarom schaam je jezelf daarvoor?Jezus vzmh keurde homofilie af .

Maar heb verder helemaal niks tegen homos, behandel ze als ieder anders mens... maar de handeling en normalisering die ze steeds meer dooddrukken keur ik natuurlijk wel af, en jij gelukkig ook als gelovige :)
Waarom zouden we een geloof moeten normaliseren dat een fractie van alle mensen omvat die ooit geleefd hebben, zich altijd met behulp van geweld heeft verspreid en haaks staat op een vrije samenleving?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_195402231
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 09:20 schreef theguyver het volgende:
BTW in de bijbel staat het volgende.
Dat is het oude testament. Dat waren hele andere tijden. We leven nu onder het nieuwe testament. Dan kan je beter deze benoemen:

1 Corinthians 6:9-10
Or do you not know that the unrighteous[a] will not inherit the kingdom of God? Do not be deceived: neither the sexually immoral, nor idolaters, nor adulterers, nor men who practice homosexuality,[b] 10 nor thieves, nor the greedy, nor drunkards, nor revilers, nor swindlers will inherit the kingdom of God.

Dus als je homosexuele gevoelens hebt betekend dat nog niet per definitie dat je de lul bent. Alleen als je het uitoefent. Zelfde geldt ook als je alleen al fantaseert over sex met iemand. Dat is even erg als dat je je homosexuele drang uitoefent. Het is wel goed om te weten dat Jezus voor onze zondes is gestorven en dat je vergevinis kunt vragen voor al jouw zondes. Je moet er wel voor zorgen dat je afstand neemt.

De meeste christenen zullen dan ook niks tegen homo's hebben en zien dat als een zonde. Maar iedereen heeft gezondigd en dient vergevenis te vragen.

Of je nu geloofd of niet. We houden wel de jaartallen bij na de geboorte van Christus. Dat gebeurd niet zomaar.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:03:01 #231
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195402321
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 10:57 schreef Sponsje88 het volgende:

We houden wel de jaartallen bij na de geboorte van Christus. Dat gebeurd niet zomaar.
Blijkbaar niet 'zomaar', maar waarom dan wel?
Huilen dan.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:06:36 #232
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195402390
quote:

[..]

Dat is het oude testament. Dat waren hele andere tijden. We leven nu onder het nieuwe testament. Dan kan je beter deze benoemen:

Or do you not know that the unrighteous[a] will not inherit the kingdom of God? Do not be deceived: neither the sexually immoral, nor idolaters, nor adulterers, nor men who practice homosexuality,[b] 10 nor thieves, nor the greedy, nor drunkards, nor revilers, nor swindlers will inherit the kingdom of God.

Dus als je homosexuele gevoelens hebt betekend dat nog niet per definitie dat je de lul bent. Alleen als je het uitoefent. Zelfde geldt ook als je alleen al fantaseert over sex met iemand. Dat is even erg als dat je je homosexuele drang uitoefent. Het is wel goed om te weten dat Jezus voor onze zondes is gestorven en dat je vergevinis kunt vragen voor al jouw zondes. Je moet er wel voor zorgen dat je afstand neemt.

De meeste christenen zullen dan ook niks tegen homo's hebben en zien dat als een zonde. Maar iedereen heeft gezondigd en dient vergevenis te vragen.

Of je nu geloofd of niet. We houden wel de jaartallen bij na de geboorte van Christus. Dat gebeurd niet zomaar.
Mooi hè, dat het zichzelf tegenspreekt in 1 boek.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:08:49 #233
235357 TitusPullo
pi_195402424
Men who practice homosexuality is een verschrikkelijke vertaling. Dat woord bestond toen niet.
pi_195402443
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

Mooi hè, dat het zichzelf tegenspreekt in 1 boek.
Ben nog niet zo lang bezig met de bijbel, maar kan je mij vertellen waar het zich tegenspreekt?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:13:11 #235
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_195402503
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Blijkbaar niet 'zomaar', maar waarom dan wel?
Het betreft een christelijke jaartelling maar men vermoed dat het niet helemaal klopt en dat men er 4 jaar naast zit.
Dit komt omdat de jaartelling pas eeuwen later volledig in gebruik werd genomen.
Het kan dus al zijn dat we eigenlijk pas in 2016 leven of zelfs al in 2024..
Voor Lambiekje.. nog 6 jaar te gaan tot 2030.. gaat de goeie kant op!
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:13:32 #236
235357 TitusPullo
pi_195402511
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:09 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Ben nog niet zo lang bezig met de bijbel, maar kan je mij vertellen waar het zich tegenspreekt?
Kun je me deze passage uitleggen?

https://bijbelsdagboek.nl/dagboek_vandaag.php?month=07&day=11&sd=
pi_195402549
quote:

[..]

zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:19:45 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195402587
quote:

[..]

Waar niet is een betere vraag dan waar wel. Dee bijbel staat vol met tegenstrijdigheden.
Huilen dan.
pi_195402807
quote:

[..]

Ik wil de weddenschap wel met je aangaan dat er geen leven is na de dood en dat geloof "man made" is.

Als jij wint, kom ik excuses aanbieden op https://fok.hemel en anders... naja...
pi_195402821
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:16 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat zijn er nogal wat. Ik ga er is in duiken. De eerste kan ik wel verklaren, maar zag er ook 1tje over de kleur van de kleding die hij droeg. Dat is nogal tegenstrijdig.
pi_195402834
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik wil de weddenschap wel met je aangaan dat er geen leven is na de dood en dat geloof "man made" is.

Als jij wint, kom ik excuses aanbieden op https://fok.hemel en anders... naja...
Als je genoeg paddo's slikt, dan kom je vanzelf wel tot de conclusie dat er wat meer is.
pi_195402898
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:36 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat zijn er nogal wat. Ik ga er is in duiken. De eerste kan ik wel verklaren, maar zag er ook 1tje over de kleur van de kleding die hij droeg. Dat is nogal tegenstrijdig.
Ja, dit lijstje is uiteraard gemaakt door mensen die er heel sceptisch met een kammetje zijn doorgegaan, waar jij mogelijk wat minder tegenstrijd ziet in bepaalde punten of dat minder belangrijk vindt. Maar goed, het boek staat wel echt vol met tegenstrijdigheden, dus veel plezier gewenst met het nalopen.
pi_195402902
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:37 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Als je genoeg paddo's slikt, dan kom je vanzelf wel tot de conclusie dat er wat meer is.
Nee, dan maak je kennis met een brein waarvan de fantasie op hol slaat.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:09:30 #244
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195403337
Een brein waarin de samenhang tussen verschillende delen van het brein minder sterk is.

Paddo's/truffels en andere psychedelica hebben mij in elk geval nieuwe inzichten gegeven (vooral over mezelf), maar niet over het bestaan van hogere machten en aanverwante zaken.
Huilen dan.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:19:53 #245
235357 TitusPullo
pi_195403503
Verdovende middelen zijn een wat ongebruikelijk middel om tot geloof te komen. Ik durf niet te zeggen of het onBijbels is, maar het is in ieder geval minder orthodox dan de prediking.
pi_195403599
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee, dan maak je kennis met een brein waarvan de fantasie op hol slaat.
Als je puur vanuit wetenschap kijkt, dan zie je waarschijnlijk dat er bepaalde chemie in de brein ontstaat bij het gebruik van paddo's. Dat zegt nog niks over de ervaring. Die ervaring kan je weg doen als fantasy, maar het heeft mij nieuwe inzichten gegeven over het leven.
pi_195403623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:19 schreef TitusPullo het volgende:
Verdovende middelen zijn een wat ongebruikelijk middel om tot geloof te komen. Ik durf niet te zeggen of het onBijbels is, maar het is in ieder geval minder orthodox dan de prediking.
Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn zat mensen die door geloof zijn gestopt met het gebruik. Zie oa de 10 stappen van de aa/na.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:27:42 #248
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195403631
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:25 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Als je puur vanuit wetenschap kijkt, dan zie je waarschijnlijk dat er bepaalde chemie in de brein ontstaat bij het gebruik van paddo's. Dat zegt nog niks over de ervaring. Die ervaring kan je weg doen als fantasy, maar het heeft mij nieuwe inzichten gegeven over het leven.
Maar dat wil niet zeggen dat jouw inzichten een absolute en universele waarheid zijn.
Huilen dan.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:29:35 #249
235357 TitusPullo
pi_195403655
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:26 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn zat mensen die door geloof zijn gestopt met het gebruik. Zie oa de 10 stappen van de aa/na.
Ja, door het geloof zijn ze gestopt. Ik schreef precies het omgekeerde: door verdovende middelen ontdekken dat er meer is.
pi_195403658
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 12:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar dat wil niet zeggen dat jouw inzichten een absolute en universele waarheid zijn.
Voor mij op dat moment wel. Een aspect was dat alles om liefde draait. Dat zie ik nog steeds als universele waarheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')