Doe normaal man. Get it together.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dan voorzie ik een zelfmoordgolf - zo deze niet nu reeds aan de gang is - van grote omvang. Een ware pandemie van zelfmoord. Vele malen groter dan het aantal covid-slachtoffers.
'i survived Femke"quote:Op woensdag 30 september 2020 23:13 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Op zich ook zonder Corona al een prestatie vandaag de dag.
Jeetje, dat is echt heftig.quote:
Ik ken ook niemand. Nu valt het in min gemeente absoluut ook ontzettend mee. Het is hier amper. En nij m'n vrienden in de provinciehoofdstad gaat het redelijk, geen randstad iig. Maar ik ken nul komma nul mensen die corona gehad hebben. 1 persoon in de lokale regiokrant, maar diegene ken ik niet persoonlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat er een pandemie is maar dat ik na 7 maanden eigenlijk nog steeds niemand ken die corona heeft gehad. Ja 1 persoon via via via.
Ik zij net al dat ik er rond de 30 ken, 4 hebben de IC gehaald en 2 overledenquote:Op woensdag 30 september 2020 23:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ken 6 mensen die het gehad hebben, geen enkel persoon heeft ernstige klachten gehad.
Kan jij ook normaal doen en niet doen alsof je weet waar je over praat en mensen over een kam scheren? Dank je.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Veel internet- en gameverslaafden - die dus veelvuldig ook dit forum bevullen - snappen niet dat er ook mensen zijn die echt mens zijn gebleven en dus behoefte hebben aan echt menselijk contact.
Een gamenerd vindt het wel prima zo, lekker met een bleke neus zonder zonlicht en vitaminen en menselijk contact, maar kan zich niet inleven in mensen die geen verslaving hebben en gewoon gezond willen leven met sociale contacten en internet misschien maar saai, muf en duf vinden en liever een muntthee drinken op een terras in een bos en daar van de zonsondergang willen genieten.
Net als dat een heroineverslaafde niet snapt dat er mensen zijn voor wie heroine totaal niet interessant is.
Volg aub de debatten. Er is al lang een plan B.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:39 schreef mir1986 het volgende:
En wat gaan we doen als er geen vaccin komt? voor altijd deze maatregelen? Voor altijd afstand houden?
Dat is tegelijkertijd vermoed ik ook waarom het steeds lastiger is om iedereen in de kruiwagen te houden mbt maatregelen. Het raakt veel mensen nog steeds niet echt.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ken ook niemand. Nu valt het in min gemeente absoluut ook ontzettend mee. Het is hier amper. En nij m'n vrienden in de provinciehoofdstad gaat het redelijk, geen randstad iig. Maar ik ken nul komma nul mensen die corona gehad hebben. 1 persoon in de lokale regiokrant, maar diegene ken ik niet persoonlijk.
Mijn broertje werkt in een verzorgingstehuis, daar heb ik wel heftige verhalen gehoord. Een man bij mij in de straat heeft 57 dagen op de IC gelegen met Covid-19 (had een hartaandoening, was 3 maanden voor de pandemie begon een operatie gehad) maar het wel overleefd. Als hij op dit moment 10 minuten buiten kan lopen zonder weer de rolstoel in te moeten is hij ontzettend blij. Dat soort verhalen vind ik wel schrijnend.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ken 6 mensen die het gehad hebben, geen enkel persoon heeft ernstige klachten gehad.
Ja, maar mijn vraag is hoe groot het percentage mensen is dat door iemand besmet wordt als hij asymptomatisch is. Of pre-symptomatisch.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Asymptomatische mensen worden over het algemeen niet getest. Als ik me goed herinner werd er gesproken over dat zo'n 20% een asymptomatische besmetting doormaakt.
Wat is plan B?quote:Op woensdag 30 september 2020 23:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Doe normaal man. Get it together.
Heb je de kamerdebatten gevolgd deze 2 weken?
Ook zonder vaccin is er een plan B.
Dat is ook de reden dat die besmettingen niet minder gaan worden. Vermoed ik.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is tegelijkertijd vermoed ik ook waarom het steeds lastiger is om iedereen in de kruiwagen te houden mbt maatregelen. Het raakt veel mensen nog steeds niet echt.
Plan B?quote:Op woensdag 30 september 2020 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Volg aub de debatten. Er is al lang een plan B.
Terechte vragen wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar mijn vraag is hoe groot het percentage mensen is dat door iemand besmet wordt als hij asymptomatisch is. Of pre-symptomatisch.
Want als dat laag is, dan kun je daaruit afleiden dat het gros van de mensen met klachten gewoon naar feestjes gaat of naar de sportschool.
Ik woon in een van de grootste brandhaarden. Ik ken niemand van mijn stadsgenoten die het heeft, ik ken ook niemand in de stad die iemand kent die het heeft (gehad) hier in de stad.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ken ook niemand. Nu valt het in min gemeente absoluut ook ontzettend mee. Het is hier amper. En nij m'n vrienden in de provinciehoofdstad gaat het redelijk, geen randstad iig. Maar ik ken nul komma nul mensen die corona gehad hebben. 1 persoon in de lokale regiokrant, maar diegene ken ik niet persoonlijk.
Ik heb daar in elk geval niets over gelezen, kan me niet herinneren dat daar iets over voorbij is gekomen. In veel gevallen weten mensen volgens mij ook niet door wie ze besmet zijn, ze weten vaak alleen in welke settings ze geweest zijn, waaruit ze proberen te extrapoleren welke situatie het meest aannemelijk is.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar mijn vraag is hoe groot het percentage mensen is dat door iemand besmet wordt als hij asymptomatisch is. Of pre-symptomatisch.
Want als dat laag is, dan kun je daaruit afleiden dat het gros van de mensen met klachten gewoon naar feestjes gaat of naar de sportschool.
Nou dan vraag je je toch af waar al die besmettingen vandaan komen.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:19 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik woon in een van de grootste brandhaarden. Ik ken niemand van mijn stadsgenoten die het heeft, ik ken ook niemand in de stad die iemand kent die het heeft (gehad) hier in de stad.
Het enige wat dat aangeeft is dat we nog gigantisch ver van groepsimmuniteit zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:19 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik woon in een van de grootste brandhaarden. Ik ken niemand van mijn stadsgenoten die het heeft, ik ken ook niemand in de stad die iemand kent die het heeft (gehad) hier in de stad.
Een 'testsamenleving'. Dus sneltesten. Wordt gigantisch op ingetekend. Luister De Jonge vandaag.quote:
Verzorgingstehuizen zijn keihard geraakt natuurlijk, maar als ik op je eerdere berichten af ga hoef ik jou dat niet te vertellen ben ik bang. Er zijn sowieso meer dan 2500 mensen in verzorgingstehuizen oid overleden als ik 't goed heb?quote:Op woensdag 30 september 2020 23:20 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dan vraag je je toch af waar al die besmettingen vandaan komen.
Daarom voelt 'pandemie' aan als zo'n groot woord.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:19 schreef Fred2 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |