Hoe kun je antwoord geven op een retorische vraag?quote:Op woensdag 30 september 2020 23:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe kan je garanderen dat het vaccin veilig is, als het niet langer dan een jaar getest is? Normaal duurt het 10 jaar om een vaccin te ontwikkelen. Ja, wellicht is het op de korte termijn veilig, maar de lange termijn?
Hoeveel schandalen zijn er wel niet bekend over de farmaceuten?
Nu pas?quote:Op woensdag 30 september 2020 23:46 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Je gaat nu wel een beetje richting BNW inmiddels.
Heel goed.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn maar goed, we zien het wel over een jaar of zo.
Al een flinke tijd eigenlijk hoorquote:Op woensdag 30 september 2020 23:46 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Zijn wel legitieme vragen. Ik ga wel even op de BNW-tour, maar misschien omdat het zo belangrijk is geven ze het vaccine wel meer kracht. Meer buskruit, zo je wil.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:46 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Maar een verplichting is helemaal niet nodigquote:Op woensdag 30 september 2020 23:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
nou ja, als ik Tijger_M hoor, wil hij het wel.
Medicijnen specifiek voor het virus zijn er (nog) niet echt, wel medicijnen die qua behandeling de gevolgen verminderen of die zelfs voorkomen.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar kun je nog lang op wachten. Medicijnen voor een dergelijk virus zijn maar beperkt werkzaam en dan ligt nu ook geen prioriteit op.
Ik weet dat het voor jouw een doomscenario is. Maar ik zal je uit de droom halen we gaan gewoon weer daar naar terug. Zodra er genoeg immuniteit voor dit virus is zal het gewoon uitdoven dat is al vaak genoeg gebeurt in de geschiedenis.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zal een vaccin gevonden worden, maar ik zou er niet vanuit gaan dat dat een wondermiddel is dat iedereen beschermt. Er zal uiteindelijk dus wel een 'nieuwe normaal' worden gevonden waarbinnen we fatsoenlijk samen kunnen leven met het virus. Maar je moet je wel afvragen of volle voetbalstadions, grote festivals en collegezalen met 400 man daarin passen.
Nee, je praat onzin. De medische wetenschap zet vol in op een vaccin omdat een vaccin sneller en effectiever is om te ontwikkelen en in te zetten dan medicatie waarvoor het noodzakelijk is dat je ziek word. Een vaccin kan voorkomen dat je ziek word.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Medicijnen specifiek voor het virus zijn er (nog) niet echt, wel medicijnen die qua behandeling de gevolgen verminderen of die zelfs voorkomen.
In de media ligt daar geen prioriteit omdat men in beleid haar zinnen heeft gezet op een vaccin.
Een vaccin dat imho maar deels - als dat zover komt - de virussituatie zal kunnen gaan oplossen.
Het is kortzichtig en verwijtbaar dat de politiek alleen lijkt uit te kijken naar een hossana-vaccin.
Ik gebruikte de term 'drogreden' en daarin zit besloten dat er iets niet deugt aan de redenering. In dit geval: verregaande conclusies trekken op basis van geen of weinig bewijs.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:46 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Het hellende vlak argument is alleen een drogreden wanneer deze niet goed kan worden onderbouwd. Het is geen drogreden op zich.
Boris kan Rutte wel even inhuren.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:31 schreef RipCity het volgende:
Coronavirus: 'We don't have this under control': Chief scientific adviser's stark COVID-19 warning
The PM urges the public to follow restrictions, as his medical and scientific experts warn: "We don't have this under control."
Lekker bezig weer Boris https://news.sky.com/stor(...)ew-lockdown-12086146
Heeft de samenleving het in het verleden dan altijd bij het juiste eind gehad?quote:Op woensdag 30 september 2020 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het een mooi verhaal, overigens, dat als jij er voor kiest om je buiten de samenleving te plaatsen dat de samenleving dan net moet doen alsof de samenleving degene is die fout zit.
Ik denk dat ik het woord "egoisme" zoek of mischien zelfs "Narcisme".
Ben geen antivaxer ofso, maar dit klinkt mij wel als verplichting.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:38 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Ze zullen beginnen met reizen naar het buitenland onmogelijk te maken voor mensen zonder vaccin. En kinderen weigeren op de opvang. Dat soort dingen. Zo word je indirect gedwongen.
Being in a minority, even in a minority of one, did not make you mad. There was truth and there was untruth, and if you clung to the truth even against the whole world, you were not mad.”quote:Op woensdag 30 september 2020 23:54 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Heeft de samenleving het in het verleden dan altijd bij het juiste eind gehad?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Ja, met vaccins heeft de samenleving het bij het rechte eind gehad.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:54 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Heeft de samenleving het in het verleden dan altijd bij het juiste eind gehad?
Vaccin paspoort bestaat al decennia en is noodzakelijk voor veel landen in de wereld.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben geen antivaxer ofso, maar dit klinkt mij wel als verplichting.
Hoe wil een land dat eigenlijk controleren?
.owja, de eu wilde door de lobby van de bigpharma een vaccinpaspoort.
Hoezo lichamelijke integriteit en zelfbeschikking...
is geel van kleurquote:Op woensdag 30 september 2020 23:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vaccin paspoort bestaat al decennia en is noodzakelijk voor veel landen in de wereld.
Kerk is een grondwettelijk probleem, overigens en dat kan je niet zomaar buiten werking stellen.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:56 schreef DonDruiper het volgende:
Toch vind ik twee maatregelen vreemd en ik kan me voorstellen dat er weinig draagvlak voor is.
- 100 man in een kerk is prima, maar zaterdagochtend een voetbalwedstrijdje van m'n zoon kijken mag niet.
- Mondkapje dringend geadviseerd. Dit was niet zo in maart/april maar toch kregen 'we' het virus redelijk onder controle. Waarom zijn mondkapjes nou opeens zo heilig?
Het is toch een beetje paniekvoebal helaas..
Zoals ik al zei. Het is totaal niet nodig ook. Ik neem ook geen vaccin, maar als mijn kwetsbare familieleden het wel doen is het toch prima.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, en dat komt er niet ook maar sommige mensen willen heel stoer doen en zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |