In de huidige tijden komt daar niets meer van terecht. Veel plezier met thuiswerken.quote:veel aandacht voor de medewerkers d.m.v. uitjes/borrels, open, creatieve kantoorruimte en noem zo maar op.
Dat sowieso. Leuk nooit je collega's zien maar alleen via Zoom.quote:Op woensdag 30 september 2020 16:32 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
In de huidige tijden komt daar niets meer van terecht. Veel plezier met thuiswerken.
Hopelijk sterft de kantoortuin inderdaad ook een stille dood mocht na corona weer overgegaan worden tot enkele dagen per week werken op kantoor.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:13 schreef heywoodu het volgende:
Een 'open, creatieve kantoorruimte', dat is toch gewoon zo'n kantoortuin waar iedereen de godganse dag door elkaar heen loopt te blèren (behalve dan even nu het gros thuis werkt) en je geen kut voor elkaar krijgt daardoor?
Verloop in Eindhoven valt wel mee, maar dat niveau daar is niet zo hoog dat die mensen ook niet snel een andere job vinden.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef MaximumRush het volgende:
Coolblue ken ik meerdere mensen die daar werken. Ze staan erom bekend zwaar onder te betalen met een mentaliteit van je moet blij zijn dat je voor ons mag werken.
Zeer hoog verloop ook.
hahaha, ja dat zo ongeveer inderdaad.quote:Op woensdag 30 september 2020 17:13 schreef heywoodu het volgende:
Een 'open, creatieve kantoorruimte', dat is toch gewoon zo'n kantoortuin waar iedereen de godganse dag door elkaar heen loopt te blèren (behalve dan even nu het gros thuis werkt) en je geen kut voor elkaar krijgt daardoor?
En toch wilde je daar werken...quote:Op woensdag 30 september 2020 17:14 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb ooit bij Bol gesolliciteerd in Nieuwegein destijds, en werd toen afgewezen met een of andere BS reden. Redelijk klein kantoor allemaal van die gesjeesde studentikoze types
Inmiddels wel een flink kantoor in Utrecht Papendorp geloof ik!quote:Op woensdag 30 september 2020 17:14 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb ooit bij Bol gesolliciteerd in Nieuwegein destijds, en werd toen afgewezen met een of andere BS reden. Redelijk klein kantoor allemaal van die gesjeesde studentikoze types
quote:Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef MaximumRush het volgende:
Coolblue ken ik meerdere mensen die daar werken. Ze staan erom bekend zwaar onder te betalen met een mentaliteit van je moet blij zijn dat je voor ons mag werken.
Zeer hoog verloop ook.
Zwaar onderbetaald ja?quote:Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef MaximumRush het volgende:
Zeer hoog verloop ook.
Ja, zoiets kan je wel verwachten.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:07 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
[..]
Zwaar onderbetaald ja?
Daarom is het ook zo irritant dat ze geen salarisindicatie geven, dat doet Bol wel.
Je gaat toch een beetje uit van 2800 voor een WO startersfunctie en 3500-5000 voor een functie met 3-5 jaar werkervaring.
Ja precies, daarom ben ik ook zo benieuwd of er ervaringen zijn bij deze bedrijven.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind die vacatures van bol.com aardig, zal bij die ander nog erger zijn.
Je kunt de sfeer in een bedrijf niet afleiden zonder er geweest te zijn, he...quote:Op woensdag 30 september 2020 21:21 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
En toch wilde je daar werken...
Puur op basis van gevoel: dat kun je wel vergeten, bij allebei. Het blijven retailers. En die betalen doorgaans ondermaats. En géén salarisindicatie is zo mogelijk nog verrotter dan "marktconform" - want dat is doorgaans onzin; ze betalen niet meer dan nodig is om iemand binnen te halen (lees: iemand die niet weet wat 'ie waard is).quote:Op woensdag 30 september 2020 22:07 schreef Noisecontrollers het volgende:
Daarom is het ook zo irritant dat ze geen salarisindicatie geven, dat doet Bol wel.
Je gaat toch een beetje uit van 2800 voor een WO startersfunctie en 3500-5000 voor een functie met 3-5 jaar werkervaring.
Je kunt daar ook gewoon even naar binnen lopen en een hapje eten halen bij de AHtoGo. En een kop koffie.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:04 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Inmiddels wel een flink kantoor in Utrecht Papendorp geloof ik!
Zelfde ervaring. Mijn vrouw heeft er gesolliciteerd. Kreeg een heel laag salaris aangeboden.quote:Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef MaximumRush het volgende:
Zeer hoog verloop ook.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef Superdonald het volgende:
Ik verdiende daar 1900 euro per maand en begreep al snel dat daar geen groei in zat.
Inderdada, functie maakt nogal verschil. Bezorger of Senior IT medewerker.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef baskick het volgende:
[..]
Als vakkenvuller of voor geschoold werk?
Tekstschrijver op het hoofdkantoor, wat zij zelf als hbo baan zagen, maar wat ik achteraf een mbo baan vond.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef baskick het volgende:
[..]Als vakkenvuller of als hogeropgeleide (hbo of wo)?
1900 voor een hbo-functiequote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:42 schreef Superdonald het volgende:
[..]
Tekstschrijver op het hoofdkantoor, wat zij zelf als hbo baan zagen, maar wat ik achteraf een mbo baan vond.
Ja want als je gaat solliciteren dan kan je perfect bepalen wat de sfeer is...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:43 schreef baskick het volgende:
[..]
Je kunt de sfeer in een bedrijf niet afleiden zonder er geweest te zijn, he...
Als ja gaat solliciteren niet, nee. Als je hebt gesolliciteerd, beter, ja. En nu lekker terug naar ONZ, graag.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:34 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ja want als je gaat solliciteren dan kan je perfect bepalen wat de sfeer is...
1 gesprek in een aparte kamer met mensen die straks niet je directe collega's zijn. Ja inderdaad dan weet je precies waar je terecht komt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Als ja gaat solliciteren niet, nee. Als je hebt gesolliciteerd, beter, ja. En nu lekker terug naar ONZ, graag.
a) doorgaans is het eerste gesprek - in mijn ervaring - met mensen die wél je directe collega's worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:08 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
1 gesprek in een aparte kamer met mensen die straks niet je directe collega's zijn. Ja inderdaad dan weet je precies waar je terecht komt.
graag geen onzin roepen. bedankt!
a: Uh nee, wellicht een teamleider, maar niet je directe collega'squote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:55 schreef baskick het volgende:
[..]
a) doorgaans is het eerste gesprek - in mijn ervaring - met mensen die wél je directe collega's worden.
b) sfeer proeven is niet per definitie en alleen hetzelfde als kennismaken met toekomstige collega's.
c) een sollciitatietraject duurt doorgaans langer dan 1 gesprek.
d) doorgaans zie je meer dan alleen de kamer waar je een gesprek hebt.
e) niemand heeft gezegd dat je het dan precies weet, maar dat je een beeld kunt vormen.
En nou negeer ik jou.
Als klant wordt ik er zelfs al schijtziek vanquote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:50 schreef Farenji het volgende:
Het beeld dat bedrijven via eigen marketing / PR naar buiten brengen is zelden maatgevend voor de echte werksfeer. Bij cool blue hebben ze een zelfverklaarde "obsessie voor klanttevredenheid" maar als werknemer ben je natuurlijk geen klant. Ik heb over de werksfeer daar geen goede verhalen gehoord. En ik denk dat je al heel snel schijtziek wordt van dat gemaakte jolige sfeertje dat ze altijd uitdragen.
Even lekker de benen strekkenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:10 schreef Ringo het volgende:
Nothing beats een saai kantoor vol collega's van 50+ in geruite kortemouwenoverhemden die tijdens de lunch met de boterhammen op zak samen een rondje doen.
zie o.a. indeedquote:Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef MaximumRush het volgende:
Zeer hoog verloop ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |