abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195346403
Hallo allemaal,

Heeft er iemand hier ervaring met werken op het hoofdkantoor van Coolblue (in Rotterdam) of bol.com (in Utrecht)?
Het gaat mij dan voornamelijk om werksfeer, arbeidsvoorwaarden, doorgroeimogelijkheden etc?

Zo op het oog lijken beide bedrijven hetzelfde te bieden; jonge enthousiaste teams, 'jolige / ludieke' sfeer, veel aandacht voor de medewerkers d.m.v. uitjes/borrels, open, creatieve kantoorruimte en noem zo maar op.
Ook de functies die ze vacant hebben lijken sterk op elkaar, veel gericht op marketing, 'customer experience' en logistieke optimalisatie.
bol.com geeft wel salarisindicaties, Coolblue Coolblue heeft het alleen over 'Geld'.

Iemand met ervaring bij 1 van de 2 of allebei? Om iemand die meer kan vertellen over de verschillen tussen die 2 bedrijven?
pi_195346410
Nee. Ik ken wel 1 vd topmanagers in R'dam en dat is echt een fucking etterbak.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Redactie Frontpage woensdag 30 september 2020 @ 16:32:01 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_195346441
quote:
veel aandacht voor de medewerkers d.m.v. uitjes/borrels, open, creatieve kantoorruimte en noem zo maar op.
In de huidige tijden komt daar niets meer van terecht. Veel plezier met thuiswerken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_195346450
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:32 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

In de huidige tijden komt daar niets meer van terecht. Veel plezier met thuiswerken.
Dat sowieso. Leuk nooit je collega's zien maar alleen via Zoom.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_195346601
Bij de blauwe met de net iets betere teksten cq marketing zal je die jolige werksfeer wel meekrijgen. Grote productgroepen hebben kleine teams die onderverdeeld zijn in inkoop/klantreis/marketing etc. Redelijke hechte teams maar er zijn vaak mogelijkheden om te wisselen. Salaris is net wat minder dan je elders op de markt krijgt en voorlopig is thuiswerken de norm. Doorgroeien moet je zelf op hameren, er wordt je niets toegeworpen.

Source: niet werkzaam op hoofdkantoor maar spreek er veel mensen dagelijks vanuit een locatie elders in het land.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 september 2020 @ 17:13:19 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195347212
Een 'open, creatieve kantoorruimte', dat is toch gewoon zo'n kantoortuin waar iedereen de godganse dag door elkaar heen loopt te blèren (behalve dan even nu het gros thuis werkt) en je geen kut voor elkaar krijgt daardoor? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 30 september 2020 @ 17:14:36 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_195347228
Ik heb ooit bij Bol gesolliciteerd in Nieuwegein destijds, en werd toen afgewezen met een of andere BS reden. Redelijk klein kantoor allemaal van die gesjeesde studentikoze types
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_195347306
@minilot > jouw hubby...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195348027
Coolblue > Bol

De een lijkt op een digitale winkel, de andere het equivalent van een moderne dozenschuiver.
.
pi_195348263
Coolblue ken ik meerdere mensen die daar werken. Ze staan erom bekend zwaar onder te betalen met een mentaliteit van je moet blij zijn dat je voor ons mag werken.

Zeer hoog verloop ook.
  woensdag 30 september 2020 @ 19:10:44 #11
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_195349357
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:13 schreef heywoodu het volgende:
Een 'open, creatieve kantoorruimte', dat is toch gewoon zo'n kantoortuin waar iedereen de godganse dag door elkaar heen loopt te blèren (behalve dan even nu het gros thuis werkt) en je geen kut voor elkaar krijgt daardoor? :P
Hopelijk sterft de kantoortuin inderdaad ook een stille dood mocht na corona weer overgegaan worden tot enkele dagen per week werken op kantoor.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_195349586
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef MaximumRush het volgende:
Coolblue ken ik meerdere mensen die daar werken. Ze staan erom bekend zwaar onder te betalen met een mentaliteit van je moet blij zijn dat je voor ons mag werken.

Zeer hoog verloop ook.
Verloop in Eindhoven valt wel mee, maar dat niveau daar is niet zo hoog dat die mensen ook niet snel een andere job vinden.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Redactie Frontpage woensdag 30 september 2020 @ 19:42:38 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_195350025
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:13 schreef heywoodu het volgende:
Een 'open, creatieve kantoorruimte', dat is toch gewoon zo'n kantoortuin waar iedereen de godganse dag door elkaar heen loopt te blèren (behalve dan even nu het gros thuis werkt) en je geen kut voor elkaar krijgt daardoor? :P
hahaha, ja dat zo ongeveer inderdaad.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 30 september 2020 @ 21:20:08 #14
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195352163
Ik zou niet verkleed gaan als zwarte piet.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:21:36 #15
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195352193
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:14 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb ooit bij Bol gesolliciteerd in Nieuwegein destijds, en werd toen afgewezen met een of andere BS reden. Redelijk klein kantoor allemaal van die gesjeesde studentikoze types
En toch wilde je daar werken...
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_195353080
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:14 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb ooit bij Bol gesolliciteerd in Nieuwegein destijds, en werd toen afgewezen met een of andere BS reden. Redelijk klein kantoor allemaal van die gesjeesde studentikoze types
Inmiddels wel een flink kantoor in Utrecht Papendorp geloof ik!
pi_195353157
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef MaximumRush het volgende:
Coolblue ken ik meerdere mensen die daar werken. Ze staan erom bekend zwaar onder te betalen met een mentaliteit van je moet blij zijn dat je voor ons mag werken.

Zeer hoog verloop ook.
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef MaximumRush het volgende:
Coolblue ken ik meerdere mensen die daar werken. Ze staan erom bekend zwaar onder te betalen met een mentaliteit van je moet blij zijn dat je voor ons mag werken.

Zeer hoog verloop ook.
Zwaar onderbetaald ja?
Daarom is het ook zo irritant dat ze geen salarisindicatie geven, dat doet Bol wel.
Je gaat toch een beetje uit van 2800 voor een WO startersfunctie en 3500-5000 voor een functie met 3-5 jaar werkervaring.
pi_195354759
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:07 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]


[..]

Zwaar onderbetaald ja?
Daarom is het ook zo irritant dat ze geen salarisindicatie geven, dat doet Bol wel.
Je gaat toch een beetje uit van 2800 voor een WO startersfunctie en 3500-5000 voor een functie met 3-5 jaar werkervaring.
Ja, zoiets kan je wel verwachten.

Kijk anders op Glassdoor.
pi_195354805
Van die lulkoek in vacatures met creatieve werksfeer, veel uitjes en een jong enthousiast en flexibel team
zou ik niet te veel van verwachten, dat soort ongein zetten ze al neer bij vacatures voor schoonmakers.

Toen ik solliciteerde stonden die dingen overal in, terwijl ik maar bij 1 bedrijf van de +/- 20 echt de indruk had dat het echt zo’n werksfeer had. De rest waren gewoon bedrijven met kantoortuin waar je lekker creatief kon brainstormen in een glazen ruimte en iedereen na 18:00 nog lekker flexibel op kantoor zat. :`)
pi_195354994
Ik vind die vacatures van bol.com aardig :') , zal bij die ander nog erger zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195355696
quote:
16s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:20 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind die vacatures van bol.com aardig :') , zal bij die ander nog erger zijn.
Ja precies, daarom ben ik ook zo benieuwd of er ervaringen zijn bij deze bedrijven.
Als je de vacatures leest lijkt het wel alsof je in je clownspak naar het werk moet en daar de hele dag een beetje staat te tafeltennissen :P
pi_195358946
Zo op het oog lijken beide bedrijven hetzelfde te bieden; jonge enthousiaste teams, 'jolige / ludieke' sfeer, veel aandacht voor de medewerkers d.m.v. uitjes/borrels, open, creatieve kantoorruimte en noem zo maar op.

Vrij vertaald…… kut salaris, nauwelijks of geen secundaire arbeids voorwaarden…. pensioen, verzekeringen etc. maar wel een gezellige borrel 1 keer per maand op een vrijdagmiddag van half 6 tot 7.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_195359131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:21 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

En toch wilde je daar werken...
Je kunt de sfeer in een bedrijf niet afleiden zonder er geweest te zijn, he...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_195359158
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:07 schreef Noisecontrollers het volgende:
Daarom is het ook zo irritant dat ze geen salarisindicatie geven, dat doet Bol wel.
Je gaat toch een beetje uit van 2800 voor een WO startersfunctie en 3500-5000 voor een functie met 3-5 jaar werkervaring.
Puur op basis van gevoel: dat kun je wel vergeten, bij allebei. Het blijven retailers. En die betalen doorgaans ondermaats. En géén salarisindicatie is zo mogelijk nog verrotter dan "marktconform" - want dat is doorgaans onzin; ze betalen niet meer dan nodig is om iemand binnen te halen (lees: iemand die niet weet wat 'ie waard is).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 1 oktober 2020 @ 09:27:43 #25
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_195359697
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:04 schreef Noisecontrollers het volgende:

[..]

Inmiddels wel een flink kantoor in Utrecht Papendorp geloof ik!
Je kunt daar ook gewoon even naar binnen lopen en een hapje eten halen bij de AHtoGo. En een kop koffie. :s)

Althans, of het met corona nog mogelijk is weet ik niet. Maar de keren dat ik daar was vond ik de sfeer prima. Mij viel op dat er veel jonge mensen leken te werken en de sfeer was op het eerste oog ongedwongen. Maar ook weer chique. Als in, niet iedereen liep in pak ofzo maar mijn indruk was wel dat die jongens en meisjes daar een aardige opleiding hadden genoten en goed voor de dag willen komen.

Geen idee hoe het op de werkvloer eraan toegaat.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_195360072
Het beeld dat bedrijven via eigen marketing / PR naar buiten brengen is zelden maatgevend voor de echte werksfeer. Bij cool blue hebben ze een zelfverklaarde "obsessie voor klanttevredenheid" maar als werknemer ben je natuurlijk geen klant. Ik heb over de werksfeer daar geen goede verhalen gehoord. En ik denk dat je al heel snel schijtziek wordt van dat gemaakte jolige sfeertje dat ze altijd uitdragen.
pi_195360505
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef MaximumRush het volgende:
Coolblue ken ik meerdere mensen die daar werken. Ze staan erom bekend zwaar onder te betalen met een mentaliteit van je moet blij zijn dat je voor ons mag werken.

Zeer hoog verloop ook.
Zelfde ervaring. Mijn vrouw heeft er gesolliciteerd. Kreeg een heel laag salaris aangeboden.
pi_195361653
Ik heb bij allebei gewerkt, bij bol.com als stagiair, bij coolblue als medewerker.

Bij bol.com (in hoeverre je dat meekrijgt als stagiair) een hele leuke tijd gehad. Vriendelijke mensen, open sfeer en leuk pand om te werken.

Coolblue vond ik verschrikkelijk, hoog haantje de voorste gedrag onder de carrieremilennials, veel strelen van het ego van ceo Pieter de Zwart en veel hoge verwachtingen voor het schamele salaris (zonder groeimogelijkheden) dat je krijgt. Ik verdiende daar 1900 euro per maand en begreep al snel dat daar geen groei in zat. Was binnen 7 maanden weg.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:34:00 #29
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_195361798
Glassdoor: 252 recensies van medewerkers.
https://www.glassdoor.nl/(...)I_IE735938.11,19.htm
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_195361802
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:25 schreef Superdonald het volgende:
Ik verdiende daar 1900 euro per maand en begreep al snel dat daar geen groei in zat.
:o Als vakkenvuller of als hogeropgeleide (hbo of wo)?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:36:28 #31
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_195361852
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Als vakkenvuller of voor geschoold werk?
Inderdada, functie maakt nogal verschil. Bezorger of Senior IT medewerker.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_195361973
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:34 schreef baskick het volgende:

[..]

:o Als vakkenvuller of als hogeropgeleide (hbo of wo)?
Tekstschrijver op het hoofdkantoor, wat zij zelf als hbo baan zagen, maar wat ik achteraf een mbo baan vond.
pi_195362072
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:42 schreef Superdonald het volgende:

[..]

Tekstschrijver op het hoofdkantoor, wat zij zelf als hbo baan zagen, maar wat ik achteraf een mbo baan vond.
1900 voor een hbo-functie :O Mijn vermoeden klopt dus wellicht wel aardig.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 1 oktober 2020 @ 12:34:04 #34
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195363038
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:43 schreef baskick het volgende:

[..]

Je kunt de sfeer in een bedrijf niet afleiden zonder er geweest te zijn, he...
Ja want als je gaat solliciteren dan kan je perfect bepalen wat de sfeer is... :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_195363777
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:34 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Ja want als je gaat solliciteren dan kan je perfect bepalen wat de sfeer is... :')
Als ja gaat solliciteren niet, nee. Als je hebt gesolliciteerd, beter, ja. En nu lekker terug naar ONZ, graag.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:08:10 #36
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195363857
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:04 schreef baskick het volgende:

[..]

Als ja gaat solliciteren niet, nee. Als je hebt gesolliciteerd, beter, ja. En nu lekker terug naar ONZ, graag.
1 gesprek in een aparte kamer met mensen die straks niet je directe collega's zijn. Ja inderdaad dan weet je precies waar je terecht komt. :')

graag geen onzin roepen. bedankt!
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_195365660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:08 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

1 gesprek in een aparte kamer met mensen die straks niet je directe collega's zijn. Ja inderdaad dan weet je precies waar je terecht komt. :')

graag geen onzin roepen. bedankt!
a) doorgaans is het eerste gesprek - in mijn ervaring - met mensen die wél je directe collega's worden.
b) sfeer proeven is niet per definitie en alleen hetzelfde als kennismaken met toekomstige collega's.
c) een sollciitatietraject duurt doorgaans langer dan 1 gesprek.
d) doorgaans zie je meer dan alleen de kamer waar je een gesprek hebt.
e) niemand heeft gezegd dat je het dan precies weet, maar dat je een beeld kunt vormen.

En nou negeer ik jou.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 1 oktober 2020 @ 16:05:35 #38
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_195366851
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:55 schreef baskick het volgende:

[..]

a) doorgaans is het eerste gesprek - in mijn ervaring - met mensen die wél je directe collega's worden.
b) sfeer proeven is niet per definitie en alleen hetzelfde als kennismaken met toekomstige collega's.
c) een sollciitatietraject duurt doorgaans langer dan 1 gesprek.
d) doorgaans zie je meer dan alleen de kamer waar je een gesprek hebt.
e) niemand heeft gezegd dat je het dan precies weet, maar dat je een beeld kunt vormen.

En nou negeer ik jou.
a: Uh nee, wellicht een teamleider, maar niet je directe collega's
b:Hoe wil je anders sfeer proeven dan?
c:Joh echt?
d: ja je krijgt gelijk een hele rondleiding :')
e: Pas als je er een tijdje werkt kan je een beeld vormen.

Mooi! Hou je er dan ook aan aub.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_195372101
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:50 schreef Farenji het volgende:
Het beeld dat bedrijven via eigen marketing / PR naar buiten brengen is zelden maatgevend voor de echte werksfeer. Bij cool blue hebben ze een zelfverklaarde "obsessie voor klanttevredenheid" maar als werknemer ben je natuurlijk geen klant. Ik heb over de werksfeer daar geen goede verhalen gehoord. En ik denk dat je al heel snel schijtziek wordt van dat gemaakte jolige sfeertje dat ze altijd uitdragen.
Als klant wordt ik er zelfs al schijtziek van :')

Zou TS aanraden eens op Tweakers te neuzen daar is er al veel geschreven over CB
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:10:46 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_195374715
Nothing beats een saai kantoor vol collega's van 50+ in geruite kortemouwenoverhemden die tijdens de lunch met de boterhammen op zak samen een rondje doen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_195375029
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:10 schreef Ringo het volgende:
Nothing beats een saai kantoor vol collega's van 50+ in geruite kortemouwenoverhemden die tijdens de lunch met de boterhammen op zak samen een rondje doen.
Even lekker de benen strekken

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2020 22:25:46 ]
  donderdag 1 oktober 2020 @ 22:44:15 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_195375437
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:25 schreef Heph844 het volgende:

Even lekker de benen strekken
"Je zou het niet zeggen maar het is heerlijk weer!"
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_195378734
Ik heb niet voor BOL of Coolblue gewerkt, wel voor vergelijkbare bedrijven. Het is vaak lastig om van te voren aan te voelen of het je gaat bevallen. Van Coolblue hoor ik maar matig positieve verhalen, BOL schijnt wel ok te zijn, en volgens mij is het verloop daar ook minder groot, wat meestal een goede indicatie is.
Overigens las ik in je andere topic dat je geen techneut bent en dat je "hoger" op wil, dan zit je bij dat soort bedrijven aan het verkeerde adres, als ik zo vluchtig je verhaal lees kan je beter bij een saaie consultancy gaan zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_195379586
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:13 schreef MaximumRush het volgende:
Coolblue ken ik meerdere mensen die daar werken. Ze staan erom bekend zwaar onder te betalen met een mentaliteit van je moet blij zijn dat je voor ons mag werken.

Zeer hoog verloop ook.
zie o.a. indeed
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')