Lol ja dit ook heel erg.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja en later gaan ze de schuld ervan bij hun ouders neerleggen.
Klopt precies wat je zegt hoor en het is ook lastig om je kinderen het diepe in te laten springen zodat ze zich kunnen bezeren maar het is ooh zo nodig, zeker met de wat schuchtere types.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:38 schreef liesje1979 het volgende:
Je leert gewoon het meest van domme fouten maken en je ouders willen je van die domme fouten behoeden want ze hebben zelf ook die fouten gemaakt Maar ze vergeten dat je van die fouten kan leren. Door ze te maken.
God ik bazel, ik moet slapen.
Nou in sommige gevallen wel. Maar je losmaken van je ouders en hun mening is een natuurlijk proces, je kan het je ouders moeilijk kwalijk nemen als jij dat niet doet. En tegen hun mening ingaat.quote:
M'n zus was een mak schaap, dat was mijn voorbeeldquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:45 schreef kwiwi het volgende:
Als ik terugdenk aan hoe ik was als puber, en hoe moeilijk ik het m'n moeder toen heb gemaakt, schaam ik me wel een beetjeHet hoort er allemaal wel bij enzo, maar god wat was ik irritant. En deed vrijwel alles waarvan ze niet wilde dat ik het deed.
Was de oudste van de kinderen en de anderen waren wel een stuk rustiger, die zagen hoe het mij verging waarschijnlijk en hebben ervan geleerd
Wil Gargamel kinderen?quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:47 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb me nooit gerealiseerd dat puberen inderdaad ook iets positiefs is. Denk dat ik me dit gesprek hier nog wel ga herinneren als ik ooit kinderen heb.
Dat stimuleren werkt ook voor geen reet, als het er niet in zit zit het er niet in, je kunt hoogstens raad geven zonder dat het als bemoeizucht over komt, ze moeten het toch zelf doen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:48 schreef Koen66 het volgende:
Enige dat ik mijn moeder verwijt is dat ze me onvoldoende stimuleerde qua studeren.
Ze vond en vind nog steeds dat dat uit een kind moet komen.
Yeah right
Dit dusquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:50 schreef IJsdraakje het volgende:
Eh, mijn "puberperiode" was flink later dan mijn puberteit. Komt ook wel gewoon goed dan.
Tegen de tijd dat je gaat studeren ben ik het daar wel mee eens. Je hebt dan zelf voor een studie gekozen, gaat vaak uit huis wonen, en dan ben je verantwoordelijk voor jezelf (inclusief afmaken van je studiequote:Op dinsdag 29 september 2020 23:48 schreef Koen66 het volgende:
Enige dat ik mijn moeder verwijt is dat ze me onvoldoende stimuleerde qua studeren.
Ze vond en vind nog steeds dat dat uit een kind moet komen.
Yeah right
Ja, die wil wel graag kinderwn. Ik ben er nog niet helemaal uit. Maar dat is vooral omdat m'n leven tot voor kort een rotzooi was denk ik, daar wilde ik dan niet ook nog eens een kind bij.quote:
Hij moet gewoon zn huiswerk maken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:52 schreef UitStraling het volgende:
Maatje van me heeft iedere dag ruzie met zijn bijna 20 jarige zoon over huiswerk nog, denk dat hij binnenkort een ijsbijl in zijn gezicht krijgt en dat snap ik dan ook nog van die zoon
Oh ja kan ook toch, zelfde effect lijkt mequote:Op dinsdag 29 september 2020 23:50 schreef IJsdraakje het volgende:
Eh, mijn "puberperiode" was flink later dan mijn puberteit. Komt ook wel gewoon goed dan.
In veel gevallen wel.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat stimuleren werkt ook voor geen reet, als het er niet in zit zit het er niet in, je kunt hoogstens raad geven zonder dat het als bemoeizucht over komt, ze moeten het toch zelf doen.
Dan moet je het alleen doen als je zeker weet dat een slechte week je niet weer terug kan brengen naar dezelfde rotzooi.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, die wil wel graag kinderwn. Ik ben er nog niet helemaal uit. Maar dat is vooral omdat m'n leven tot voor kort een rotzooi was denk ik, daar wilde ik dan niet ook nog eens een kind bij.
Een kind van 17 denkt nog niet aan de toekomst maar aan het nu. En nu wilde ik gamen en studeren boeide me nietquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat je gaat studeren ben ik het daar wel mee eens. Je hebt dan zelf voor een studie gekozen, gaat vaak uit huis wonen, en dan ben je verantwoordelijk voor jezelf (inclusief afmaken van je studie).
Je had het ook gewoon zelf kunnen doen, je bent te lang aan de borst blijven hangen juist.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:54 schreef Koen66 het volgende:
[..]
In veel gevallen wel.
In mijn geval had een schop onder m'n reet wel geholpen.
Ik heb Havo slapend gehaald, had VWO ook makkelijk kunnen halen maar ik faalde in 1e klas net in laatste periode en stond net iets te laag. Een beetje ouder was verhaal gaan halen op school maar zij niet hoor.
Ik faalde vervolgens op HBO omdat ik nooit had geleerd te vechten en te studeren. Enige motivatie en doorzettingsvermogen was me nooit bijgebracht. Later allemaal wel goed gekomen maar had allemaal veel makkelijker kunnen zijn
Eerder is wel goedkoper denk ik. Grootste reden van de hoogte van mijn studieschuld.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh ja kan ook toch, zelfde effect lijkt me
quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je had het ook gewoon zelf kunnen doen, je bent te lang aan de borst blijven hangen juist.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:57 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Een kind van 17 denkt nog niet aan de toekomst maar aan het nu. En nu wilde ik gamen en studeren boeide me niet
Mijn ouders waren op de middelbare school ook wel zo. Ik heb net de 1e gehaald omdat ik lui was en nooit had leren leren omdat de basisschool te makkelijk was.. maar dat net halen heeft me toen gelukkig genoeg wakker geschud om in ieder geval genoeg te doen om op het vwo te blijven, want ik wilde niet 'falen'.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:54 schreef Koen66 het volgende:
[..]
In veel gevallen wel.
Ik heb Havo slapend gehaald, had VWO ook makkelijk kunnen halen maar ik faalde in 1e klas net in laatste periode en stond net iets te laag. Een beetje ouder was verhaal gaan halen op school maar zij niet hoor.
Ik faalde vervolgens op HBO omdat ik nooit had geleerd te vechten en te studeren. Enige motivatie en doorzettingsvermogen was me nooit bijgebracht. Later allemaal wel goed gekomen maar had allemaal veel makkelijker kunnen zijn
Dat hoop ik echt want is serieus zo belangrijk en mensen vergeten dat zo vaak. Had ook veel vrienden met hippie ouders, die dus alles mochten. Was ik zo jaloers op toen. Maar ook die hebben nooit geleerd ergens voor te vechten. Dus streng zijn als ouders is goed, maar accepteren dat je kind anders kiest zo belangrijk. Moeilijk als ouders denk ik maar het beste,quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:47 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb me nooit gerealiseerd dat puberen inderdaad ook iets positiefs is. Denk dat ik me dit gesprek hier nog wel ga herinneren als ik ooit kinderen heb.
Dan had je het nodig om te gamen hé, als het erin zit haal je het later wel in, dat is iets moeilijker maar totaal niet onmogelijk, het leven hoeft geen ideaal een-tweetje te zijn.quote:
Eensquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan moet je het alleen doen als je zeker weet dat een slechte week je niet weer terug kan brengen naar dezelfde rotzooi.
I know.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan had je het nodig om te gamen hé, als het erin zit haal je het later wel in, dat is iets moeilijker maar totaal niet onmogelijk, het leven hoeft geen ideaal een-tweetje te zijn.
Ja ben in een serieuze bui, dat scheeltquote:Op woensdag 30 september 2020 00:00 schreef kwiwi het volgende:
Ben het nog nooit zo vaak met US eens geweest op één dag
quote:Op woensdag 30 september 2020 00:01 schreef liesje1979 het volgende:
Ok ik ga nu echt de laptop dichtklappen Vind dit een fijne SC bedankt voor de mooie gesprekken vanavond.
Achteraf wel ja waarschijnlijk maar dat is altijd makkelijk praten toch?quote:Op woensdag 30 september 2020 00:01 schreef Koen66 het volgende:
Maar het niet afmaken van m'n studie destijds heeft een hoop zaken toch nodeloos lastiger gemaakt.
Als je een beetje door zijn geile act heen kan prikken zegt hij best vaak goede dingen, Ik mag hem wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 00:00 schreef kwiwi het volgende:
Ben het nog nooit zo vaak met US eens geweest op één dag
Ja maar dat is toch geen puberen, anders heb ik flink gepuberdquote:Op dinsdag 29 september 2020 23:52 schreef UitStraling het volgende:
Maatje van me heeft iedere dag ruzie met zijn bijna 20 jarige zoon over huiswerk nog, denk dat hij binnenkort een ijsbijl in zijn gezicht krijgt en dat snap ik dan ook nog van die zoon
I know.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:59 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan had je het nodig om te gamen hé, als het erin zit haal je het later wel in, dat is iets moeilijker maar totaal niet onmogelijk, het leven hoeft geen ideaal een-tweetje te zijn.
quote:Op woensdag 30 september 2020 00:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Ik ga ook weer proberen te slapen.
Truste damesquote:Op woensdag 30 september 2020 00:01 schreef liesje1979 het volgende:
Ok ik ga nu echt de laptop dichtklappen Vind dit een fijne SC bedankt voor de mooie gesprekken vanavond.
Eh, nee.quote:Op dinsdag 29 september 2020 23:54 schreef Koen66 het volgende:
[..]
In veel gevallen wel.
Ik ookquote:Op woensdag 30 september 2020 00:03 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Als je een beetje door zijn geile act heen kan prikken zegt hij best vaak goede dingen, Ik mag hem wel.
Haha klopt wel.quote:Op woensdag 30 september 2020 00:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Achteraf wel ja waarschijnlijk maar dat is altijd makkelijk praten toch?
Nee dat bedoel ik ook, hij had hem los moeten laten of hij had zich als puber los moeten rukken.quote:Op woensdag 30 september 2020 00:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch geen puberen, anders heb ik flink gepuberd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |