abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 oktober 2020 @ 14:56:46 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_195444862
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 14:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk hoor! Realistisch gezien denk ik ook zo maar zodra ik een krampje voel denk ik "zal het". Net een belafspraak gehad met de verloskundige die ook vertelde over de belinstructies. Die had ik nog niet gehad dus dat maakt het allemaal ook alweer stukken duidelijker ^O^

En UD voor jou! Hoe laat heb je de test?
Tien minuten geleden was de afspraak. "Kom niet te vroeg" zeiden ze. Inmiddels sta ik in een vreselijke file, kan ik geen kant op, moet plassen als een paard en ben serieus aan het overwegen om het maar te laten lopen :r :r
disclaimer
pi_195445037
Geen plastic tasje bij je? Flesje? Desnoods in de berm! Who cares!
Protège moi de mes désirs.
pi_195445327
@LittleTeaCup Gefeliciteerd!! Mooie naam!

UD voor SQ en Kleurdoos! *O*

@Donna: Wat naar dat je je zo kut voelt. Op die manier duren die laatste weken een eeuwigheid!
  maandag 5 oktober 2020 @ 15:54:23 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_195445969
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Geen plastic tasje bij je? Flesje? Desnoods in de berm! Who cares!
Stadsparkeergarages hebben geen berm _O-
Anyway, ik leef nog. Nu maar hopen op een snelle uitslag.
disclaimer
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:03:00 #280
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195446162
LTC gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

SQ, fijn dat de test erop zit. Dat die uitslag er gewoon morgen maar mag zijn.

Donna, wat stom dat je je zo rot voelt. Inderdaad zware laatste loodjes zo dan, zeker als je niet eens relaxed kunt zitten.

Wij hebben al mooi wat dingen afgevinkt. Omdat ik me niet zo zwanger voel vind ik het leuk om wel de papa en mama uit te hangen. Dus de kraamzorg is geregeld (maar ze garanderen niet dat ze alles kunnen bieden qua geïndiceerde uren, dus wellicht ook elders inschrijven?) en zelfs het KDV is al rond :D Leuke rondleiding gehad en plek op de dagen die we nodig hebben O+

Verder gaat het hier heel goed eigenlijk. Ik begin er echt zwanger uit te zien vind ik, zeker nakend. Buik is zeer aanwezig en daarmee ook bandenpijn en vooral steken en een raar drukkend gevoel als ik teveel doe :P
Maar verder echt niks te klagen, ben wel moe maar ik slaap ook goed dus dat is fijn. Ik hoop echt dat dit voorlopig lekker zo blijft O+ O+
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195446255
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Stadsparkeergarages hebben geen berm _O-
Anyway, ik leef nog. Nu maar hopen op een snelle uitslag.
Oh, ik dacht dat je in de file stond op de snelweg. :P
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 16:07:58 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195446291
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 15:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Stadsparkeergarages hebben geen berm _O-
Anyway, ik leef nog. Nu maar hopen op een snelle uitslag.
Gelukkig zit het er weer op!

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:03 schreef Maria2.0 het volgende:
LTC gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

SQ, fijn dat de test erop zit. Dat die uitslag er gewoon morgen maar mag zijn.

Donna, wat stom dat je je zo rot voelt. Inderdaad zware laatste loodjes zo dan, zeker als je niet eens relaxed kunt zitten.

Wij hebben al mooi wat dingen afgevinkt. Omdat ik me niet zo zwanger voel vind ik het leuk om wel de papa en mama uit te hangen. Dus de kraamzorg is geregeld (maar ze garanderen niet dat ze alles kunnen bieden qua geïndiceerde uren, dus wellicht ook elders inschrijven?) en zelfs het KDV is al rond :D Leuke rondleiding gehad en plek op de dagen die we nodig hebben O+

Verder gaat het hier heel goed eigenlijk. Ik begin er echt zwanger uit te zien vind ik, zeker nakend. Buik is zeer aanwezig en daarmee ook bandenpijn en vooral steken en een raar drukkend gevoel als ik teveel doe :P
Maar verder echt niks te klagen, ben wel moe maar ik slaap ook goed dus dat is fijn. Ik hoop echt dat dit voorlopig lekker zo blijft O+ O+
Wat fijn dat je je zo goed voelt O+ Is het bloeden nu ook gestopt?

Ik voel me voor deze termijn ook nog best goed! Alleen wat kleine kwaaltjes maar niets ergs. Vannacht zelfs maar 1x wakker geweest om te plassen :o Van kwart voor 3 tot kwart voor 8 doorgeslapen terwijl ik normaal er om de 1,5 uur wel uit moet. Ik voelde me net een baby die voor het eerst doorsliep O+ :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:10:09 #283
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195446355
@MaJo fijn dat je je goed voelt! Hoe is het met het maagzuur?
Mijn bloeden wisselt, de ene dag wel en de andere dag niet. Het lijkt wel iets af te nemen, dus dat is alleen maar positief.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195446811
UD voor Kleurdoos en SQ! Trakteren jullie jezelf vandaag? Heb jij zeker wel verdient SQ..!

Donna, wat vervelend dat je je zo voelt. Zo geniet je ook niet echt van de laatste weken van je zwangerschap kan ik me voorstellen. Mocht me nog een leuke serie te binnen schieten laat ik het je weten!

Majo, ik snap dat je bij ieder krampje denkt: "zou het?" :D ik kan je verder niet adviseren want ik werd ingeleid met 36 weken. Jij hebt een geplande ks staan toch?

Maria, zo leuk dat je alles al geregeld hebt! Ik moet zeggen dat ik aan het proberen ben thuis om de baby niet met 10 weken al naar de opvang te moeten brengen. Ik hoop dat ik 1 of 2 maanden extra vakantie na mijn verlof kan opnemen, en hopelijk kunnen we een poosje thuis blijven werken door COVID. Dan heb ik de dagen dat de jongens naar de opvang gaan ook mijn handen vrij voor deze baby (en dan ook nog soort van werken ofzo :') )

Morgen hebben wij de termijnecho! Ben super benieuwd naar Kipje (werknaam) en of alles nog goed gaat daarbinnen. En of het er nog steeds 1 is :+
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 18:42:55 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195449866
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:10 schreef Maria2.0 het volgende:
@:MaJo fijn dat je je goed voelt! Hoe is het met het maagzuur?
Mijn bloeden wisselt, de ene dag wel en de andere dag niet. Het lijkt wel iets af te nemen, dus dat is alleen maar positief.
De maagzuur gaat goed! Alleen overdag nog wat last van. De laatste keer dat ik me erin verslikte is een week geleden en overgeven 2 weken geleden dus dat is al winst ^O^ Ik weet nu ook beter wanneer ik er last van krijg, met name door bepaalde dingen te eten en inspanning. Vandaag bijvoorbeeld na het douchen loop ik te worstelen om mijn panty aan te krijgen en dan komt het zuur meteen weer omhoog :X

Hopelijk blijft het bloedverlies verminderen want dat lijkt me frustrerend met deze termijn!

Welke kraamzorg/opvang hebben jullie voor gekozen trouwens? Jullie wonen toch ook in Utrecht?

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:26 schreef KapiteinCupcake het volgende:
UD voor Kleurdoos en SQ! Trakteren jullie jezelf vandaag? Heb jij zeker wel verdient SQ..!

Donna, wat vervelend dat je je zo voelt. Zo geniet je ook niet echt van de laatste weken van je zwangerschap kan ik me voorstellen. Mocht me nog een leuke serie te binnen schieten laat ik het je weten!

Majo, ik snap dat je bij ieder krampje denkt: "zou het?" :D ik kan je verder niet adviseren want ik werd ingeleid met 36 weken. Jij hebt een geplande ks staan toch?

Maria, zo leuk dat je alles al geregeld hebt! Ik moet zeggen dat ik aan het proberen ben thuis om de baby niet met 10 weken al naar de opvang te moeten brengen. Ik hoop dat ik 1 of 2 maanden extra vakantie na mijn verlof kan opnemen, en hopelijk kunnen we een poosje thuis blijven werken door COVID. Dan heb ik de dagen dat de jongens naar de opvang gaan ook mijn handen vrij voor deze baby (en dan ook nog soort van werken ofzo :') )

Morgen hebben wij de termijnecho! Ben super benieuwd naar Kipje (werknaam) en of alles nog goed gaat daarbinnen. En of het er nog steeds 1 is :+
Nee ik heb geen geplande ks staan, het was even de vraag of ik ingeleid zou worden. Maar dat is nu (voorlopig) ook weer van de baan.

Spannend de termijnecho! Hoe was dat vorige keer, zagen ze toen meteen dat het een tweeling was? En hoe zou jij daarin staan? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 18:45:25 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195449899
Hebben jullie kindjes ook veel de hik? Hier gaat het zeker een keer of 3 per dag los in mijn onderbuik. Vind het altijd wel grappig groeien!

Volgens mij voelde ik de baby net indalen :o Er kwam een enorme bult voorbij midden op mijn buik en de bult in mijn ribben is verdwenen. Ik denk dat ik de billetjes voorbij zag komen en hij nu recht naar beneden ligt, dat zou fijn zijn want mijn ribben vinden het echt niet zo leuk meer :@

Vandaag trouwens 5 jaar getrouwd en bij gebrek aan uitgebreid uit eten heb ik nu een cheesecake in de oven staan :9
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 5 oktober 2020 @ 18:46:58 #287
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195449921
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

De maagzuur gaat goed! Alleen overdag nog wat last van. De laatste keer dat ik me erin verslikte is een week geleden en overgeven 2 weken geleden dus dat is al winst ^O^ Ik weet nu ook beter wanneer ik er last van krijg, met name door bepaalde dingen te eten en inspanning. Vandaag bijvoorbeeld na het douchen loop ik te worstelen om mijn panty aan te krijgen en dan komt het zuur meteen weer omhoog :X

Hopelijk blijft het bloedverlies verminderen want dat lijkt me frustrerend met deze termijn!

Welke kraamzorg/opvang hebben jullie voor gekozen trouwens? Jullie wonen toch ook in Utrecht?

Wat fijn dat het goed gaat met het zuur, hopen dat dat lekker zo blijft.
Worstelen met panty's; koop Snag Tights! Ik zweer erbij. Ik heb klotsende bovenbenen, Hollandsche kuiten en een buik en ze zitten geweldig. Nergens krappe plekjes of wat dan ook. En ze zijn zo rekbaar dat ik er mijn hele zwangerschap mee kan doen zeiden ze. En dat geloof ik ook echt!

We hebben gekozen voor Naviva, meer omdat mijn verzekering daar een contract mee heeft. En het klonk wel prima. Maar ze kunnen dus 24 uur garanderen en niet garanderen dat we onze geïndiceerde uren krijgen...Dat vind ik wel storend geloof ik, dus ik ga nog even rondkijken. We wonen sinds een half jaar niet meer in Utrecht stad, maar wel in de buurt.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195449965
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:59 schreef LittleTeaCup het volgende:
Vanmorgen om 8:12 is onze zoon O.tis geboren. Het ging allemaal in sneltreinvaart en ik zal later het hele verhaal vertellen maar voor nu, we maken het allebei goed, de keizersnede ging goed en we zijn kapotmoe, alledrie.
Gefeliciteeeerd! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_195450567
Gefeliciteerd LTC met kleine O.! Goed herstel gewenst en lekker knuffelen met je mannetje! O+
pi_195450785
Gefeliciteerd LTC! Mooie naam 🖤
pi_195450797
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:59 schreef LittleTeaCup het volgende:
Vanmorgen om 8:12 is onze zoon O.tis geboren. Het ging allemaal in sneltreinvaart en ik zal later het hele verhaal vertellen maar voor nu, we maken het allebei goed, de keizersnede ging goed en we zijn kapotmoe, alledrie.
Gefeliciteerd O+
  maandag 5 oktober 2020 @ 19:42:13 #292
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_195451089
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:45 schreef MaJo het volgende:
Hebben jullie kindjes ook veel de hik? Hier gaat het zeker een keer of 3 per dag los in mijn onderbuik. Vind het altijd wel grappig groeien!

Volgens mij voelde ik de baby net indalen :o Er kwam een enorme bult voorbij midden op mijn buik en de bult in mijn ribben is verdwenen. Ik denk dat ik de billetjes voorbij zag komen en hij nu recht naar beneden ligt, dat zou fijn zijn want mijn ribben vinden het echt niet zo leuk meer :@

Vandaag trouwens 5 jaar getrouwd en bij gebrek aan uitgebreid uit eten heb ik nu een cheesecake in de oven staan :9
Happy anniversary O+

Ik zag van het weekend opeens twee benen voorbij komen, alsof ze de radslag deed :D
pi_195453618
Gefeliciteerd LTC! O+ *O* *O* Ben erg benieuwd hoe het je vergaan is!

SQ, oi, ik hoop dat je nog een paar TLC-daagjes in rust en vrede krijgt :*

Donna, klinkt heftig zeg!

Gaddle, ik eet veganistisch, ook tijdens mijn vorige zwangerschap, en dat was toen met zwangerschapsdiabetes geen probleem. Alproyoghurt met fruit was zelfs cravingggg tijdens mijn verlof. Werd naar m’n eetpatroon verder overigens nooit inhoudelijk gevraagd dus tis ook nooit benoemd. Ik moest 4x per dag prikken, gelukkig geen insuline. Zat in het begin, toen ik nog zoekende was, wel eens te hoog, maar dat was altijd erg verklaarbaar (2 vegaburgers met ketchup, uhmmmm, ja, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken). Als je vragen hebt, DM staat open!
Ik mag deze keer de suikertest weer doen... ben benieuwd of ik er dit keer ook weer aan moet geloven.

Houden jullie van podcasts? Ik luister met veel plezier naar ‘Adem in, adem uit’ (van conceptie t/m bevallen) en nu elke dag in de auto van werk naar huis ‘Mama-en, de podcast’ (over het proces van moeder worden). Allebei wel aanraders vind ik. :) van Laatstgenoemde vind ik sommige afleveringen een tikje zweverig, moet je van houden. Soms denk ik: okeeee, you lost me there, maar Nina Pierson (schrijver van het boek Mama’en en influencer) probeert ook wel een wetenschappelijke insteek aan te houden. ‘Podnataal’ bespreekt ook bevallingsverhalen maar die vind ik zelf minder lekker in de montage.
Dit, dat, alles.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:25:58 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_195454009
Ah, Eva. Die heeft me nog een keer staan troosten nadat ik compleet uit mijn plaat ging tegen mijn extreem dwarse peuter op straat :')
disclaimer
pi_195455877
Ik luister graag naar de podcasts van Ik ken iemand die. Mooie combi tussen slap geouwehoer en heel informatief.

Ik mag morgen voor de OGTT naar het ziekenhuis, zoals jullie begrijpen heb ik daar enorm veel zin in. :N En hoewel ik weet dat zwangerschapsdiabetes niet het einde van de wereld is, hoop ik toch zo dat ik die mallemolen niet in hoef. Maar ben er wel een beetje bang voor eerlijk gezegd (overgewicht, 35+). Baal nu stiekem ook dat ik niet toch een enorme reep chocola heb gekocht voor vanavond, nu ik nog geen weet heb van de uitslag. :+
pi_195456915
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:42 schreef MaJo het volgende:
[..]

Nee ik heb geen geplande ks staan, het was even de vraag of ik ingeleid zou worden. Maar dat is nu (voorlopig) ook weer van de baan.

Spannend de termijnecho! Hoe was dat vorige keer, zagen ze toen meteen dat het een tweeling was? En hoe zou jij daarin staan? :D
Sorry, verkeerd onthouden!

Ja bij de vroege echo hadden ze destijds 1 vruchtje en 1 hartje gevonden, bij de termijnecho bleek er nog een kind achter te zitten :') deze vroege echo heeft ze drie keer de baarmoeder goed doorgemeten (andere echoscopist, wel het schaamrood op de kaken dat haar collega dit had gemist) en kwam tot de conclusie dat het er “echt maar 1 is dit keer”.

We gaan het meemaken morgen, ik bereid me voor op een verrassing :D

Overigens zouden we het helemaal prima vinden, want onze tweeling heeft een hele sterke band waar een nieuw kind nauwelijks tussen kan komen stel ik me zo voor. Maar 1 zou ik ook wel leuk vinden, lekker rustig ofzo? :P
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:19:29 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195457373
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:46 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Wat fijn dat het goed gaat met het zuur, hopen dat dat lekker zo blijft.
Worstelen met panty's; koop Snag Tights! Ik zweer erbij. Ik heb klotsende bovenbenen, Hollandsche kuiten en een buik en ze zitten geweldig. Nergens krappe plekjes of wat dan ook. En ze zijn zo rekbaar dat ik er mijn hele zwangerschap mee kan doen zeiden ze. En dat geloof ik ook echt!

We hebben gekozen voor Naviva, meer omdat mijn verzekering daar een contract mee heeft. En het klonk wel prima. Maar ze kunnen dus 24 uur garanderen en niet garanderen dat we onze geïndiceerde uren krijgen...Dat vind ik wel storend geloof ik, dus ik ga nog even rondkijken. We wonen sinds een half jaar niet meer in Utrecht stad, maar wel in de buurt.
Wij hebben Koru kraamzorg. Ik weet dat er in Utrecht (stad) wel tekorten zijn maar ze gaan hun best doen de geïndiceerde 49 uur te leveren. Ik heb er wel een goed gevoel bij, intakegesprek was prettig en laatst telefonisch ook vriendelijk geholpen :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 19:42 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Happy anniversary O+

Ik zag van het weekend opeens twee benen voorbij komen, alsof ze de radslag deed :D
Thanks!

Haha, dat moet er grappig uitgezien hebben! Het is dat ik weet hoe hij ligt, daarom weet ik wat ik zie/voel. Maar zelf nog geen voet ofzo erin herkend :D

quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 23:22 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Sorry, verkeerd onthouden!

Ja bij de vroege echo hadden ze destijds 1 vruchtje en 1 hartje gevonden, bij de termijnecho bleek er nog een kind achter te zitten :') deze vroege echo heeft ze drie keer de baarmoeder goed doorgemeten (andere echoscopist, wel het schaamrood op de kaken dat haar collega dit had gemist) en kwam tot de conclusie dat het er “echt maar 1 is dit keer”.

We gaan het meemaken morgen, ik bereid me voor op een verrassing :D

Overigens zouden we het helemaal prima vinden, want onze tweeling heeft een hele sterke band waar een nieuw kind nauwelijks tussen kan komen stel ik me zo voor. Maar 1 zou ik ook wel leuk vinden, lekker rustig ofzo? :P
Wow dat is wel een misser ja! Maar het gebeurt natuurlijk ook niet zo vaak. Bij mij is het ook extra gecheckt omdat ik 2 embryo’s teruggeplaatst had gekregen maar helaas geen verrassing ;)

Veel succes morgen :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 04:26:35 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195458705
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 18:46 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Wat fijn dat het goed gaat met het zuur, hopen dat dat lekker zo blijft.
Worstelen met panty's; koop Snag Tights! Ik zweer erbij. Ik heb klotsende bovenbenen, Hollandsche kuiten en een buik en ze zitten geweldig. Nergens krappe plekjes of wat dan ook. En ze zijn zo rekbaar dat ik er mijn hele zwangerschap mee kan doen zeiden ze. En dat geloof ik ook echt!

We hebben gekozen voor Naviva, meer omdat mijn verzekering daar een contract mee heeft. En het klonk wel prima. Maar ze kunnen dus 24 uur garanderen en niet garanderen dat we onze geïndiceerde uren krijgen...Dat vind ik wel storend geloof ik, dus ik ga nog even rondkijken. We wonen sinds een half jaar niet meer in Utrecht stad, maar wel in de buurt.
Naviva kon bij mij 1 van de 2 geïndiceerde dagen niet leveren. Ik kreeg indicatie vanwege de borstvoeding die niet goed op gang kwam maar tegen de tijd dat de indicatie dagen erbij kwamen, was het probleem opgelost (woensdagindicatie voor hulp op zaterdagen zondag). Dus ik heb er geen gebruik van gemaakt. Verder vond ik alledrie de kraamhulpen fantastisch goed in hun werk, echt vakvrouwen.

Naviva mag volgens hun contract met de zorgverzekeraars geen klantenstop invoeren. Momenteel veel collega's die zich moeten laten testen, en ook veel baby's die geboren worden.
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:02:14 #300
382129 crew  Donna
pi_195459602
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:37 schreef Gogo83 het volgende:
Ik luister graag naar de podcasts van Ik ken iemand die. Mooie combi tussen slap geouwehoer en heel informatief.

Ik mag morgen voor de OGTT naar het ziekenhuis, zoals jullie begrijpen heb ik daar enorm veel zin in. :N En hoewel ik weet dat zwangerschapsdiabetes niet het einde van de wereld is, hoop ik toch zo dat ik die mallemolen niet in hoef. Maar ben er wel een beetje bang voor eerlijk gezegd (overgewicht, 35+). Baal nu stiekem ook dat ik niet toch een enorme reep chocola heb gekocht voor vanavond, nu ik nog geen weet heb van de uitslag. :+
Succes! Ik had de uitslag altijd dezelfde middag. (8>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')