abonnement Unibet Coolblue
pi_195327273
Mijn werkgever is dit jaar overgestapt op een ander systeem voor het verwerken van verlofuren en sindsdien zijn er al een aantal problemen geweest. Uiteindelijk wel een soort van opgelost, maar ik zou hier niet zijn als er naar mijn mening toch iets niet helemaal goed is gegaan.

Kleine achtergrond:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het loopt verder goed op het werk, maar het nieuwe urensysteem had problemen met het verwerken van de uren. Zo heeft iedereen die ‘s nachts of in de avond werkte voor een maand lang elke dag 2 verlofuren bijgeschreven gekregen. Onterecht natuurlijk, maar omdat ze er pas maanden later achterkwamen en de verlofdagen voor een groot deel al waren uitbetaald of opgenomen door de werknemers, hebben ze besloten het zo te laten. Bij 4 werknemers was dit het geval.

Om te voorkomen dat dit weer gebeurt hebben ze het systeem zo ingesteld dat wanneer je een werkweek als deze begint, er op maandag 8 verlofuren worden afgeschreven. Deze komen dan per dag als 2u er weer bij. Zo is het aan het einde van de week onder de streep weer 0.


Ik werk in de avondploeg die dus 4x 10 uur werkt in de week. Nu is het zo dat ik vorige week 2 dagen ziek was i.v.m. slijmbeursontsteking in mijn schouder. De pijn begon die week ervoor al en op vrijdag ben ik met pijnstillers en ontstekingsremmers begonnen. Het weekend was erg beroerd slapen ivm de pijn, maar op dinsdag werd dat beter dus ben ik woensdag weer begonnen.

Nu voel je m al aankomen; de maandag en dinsdag waarbij ik als ziek gemeld stond, zijn er dus geen 2x 2u aan tvt bijgeschreven. Dit houdt in dat ik vorige week 4u aan TVT-uren te kort kom omdat ik 2 dagen ziek was.

Ik heb dit aangegeven bij mijn leidinggevende, maar die gaf aan waarom het systeem dit deed en dat het zo goed zou moeten zijn. Ik denk dat hij ivm werkdruk niet helemaal begrepen heeft wat ik bedoelde.

Ik wil hem dit morgen nogmaals uitleggen. Maar graag even hier de terugkoppeling of het klopt wat ik zeg.

Als ik ziek meld, dan meld ik me eigenlijk een x aantal uren ziek lijkt me? Dus als ik in een werkweek van 4x 10 uur 2 dagen ziek ben, dan zou ik dus 20 uur ziek zijn geweest en kunnen er dan geen verlofuren afgeschreven worden.

Stel ik was een week ziek, dan zou dat betekenen dat ik een dag aan verlofuren kwijt ben? Dat lijkt me niet kunnen ga ik vanuit?

Alvast dank voor de feedback
pi_195327418
Dat systeem klopt niet inderdaad.

Heb je verder geen HR waarbij je hierover kan klagen?
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195327468
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:27 schreef KennyPowers het volgende:
Dat systeem klopt niet inderdaad.

Heb je verder geen HR waarbij je hierover kan klagen?
Jawel, maar de persoon in kwestie is er deze week niet en de vervanger is nog niet bekend met dit systeem. Mijn leidinggevende vangt dit nu op, maar die heeft mij niet helemaal begrepen denk ik
  dinsdag 29 september 2020 @ 16:35:35 #4
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_195327543
Wat een kutsysteem. Mijn advies: hou in eerste instantie alles goed bij in je (papieren) agenda of schrift. Per dag. En klop daarmee aan bij Personeelszaken.
Praat over de hel en je komt er.
pi_195327824
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:35 schreef Scheepskok het volgende:
Wat een kutsysteem. Mijn advies: hou in eerste instantie alles goed bij in je (papieren) agenda of schrift. Per dag. En klop daarmee aan bij Personeelszaken.
Ja dat heb ik dit jaar jammer genoeg te laat gedaan. Voor mijn gevoel ben ik al onterecht 14 uur kwijt (wat dan weer ruimschoots gecompenseerd is door die extra uren die we niet hadden mogen krijgen) en daarnaast geeft het systeem automatisch mijn bovenwettelijke uren aangebroken inplaats van mijn TVT-uren. Maar zoals ik al zei had ik voorheen geen administratie daarvan.

En ja, ik vind het ook een kutsysteem. Ik begrijp de overweging voor een geautomatiseerd systeem bij een personeelsbestand van ~250 - 300 man, maar wanneer je niet van 9 tot 5 werkt loopt alles ik de soep lijkt het wel :+
pi_195327934
TVT is geen verlof he?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195327980
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:53 schreef halfway het volgende:
TVT is geen verlof he?
Nee klopt, ik bedoel overuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')