abonnement Unibet Coolblue
pi_195327749
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:37 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Lekker alles kapot laten gaan voor een virus wat vooral ernstig is voor mensen met onderliggend lijden en ouderen. :')

Als je geen adequate maatregelen neemt dan is het ernstig voor iedereen die op enig moment medische hulp nodig heeft. Dus ook als je je been breekt, hartproblemen hebt of kankerpatiënt bent.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195327937
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:21 schreef Jaeger85 het volgende:
Het was in augustus allang duidelijk dat dit zou gebeuren. Toch zijn alle scholen als enige Westerse land ter wereld zonder maatregelen opengegooid.
Thuis houden kan ook niet lijkt me?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 29 september 2020 @ 17:02:13 #53
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195328114
Over de kafkaëkse Nederlandse situatie m.b.t. de scholen.

Hoeveel minder erg was de epidemie nu geweest in de grote steden als het kabinet wat betreft de richtlijnen voor de scholen gewoon de voorbeeldlanden had gevolgd?

Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 29 september 2020 @ 17:04:33 #54
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195328166
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is niet logisch, dat is alleen maar logisch als je een wappie met een agenda bent.
Nee hoor, in een mitigatiebeleid waarin het de bedoeling is dat het virus in bepaald tempo rondsuddert (Vossen), zonder dat de ziekenhuizen overbelst worden, is het juist wel logisch.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195328334
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 16:35 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Onder de 18 hoeft niemand afstand te houden van elkaar, dus A) zijn feestjes dan niet illegaal en B) zal niemand er die groep dus de schuld van geven 😂
Dus grotere kans op besmettingen bij tieners die het virus mee naar huis neemt en ga zo maar door.

Het zal je kind maar wezen die er aan komt te overlijden, maar goed ... Iedereen denkt dat overkomt mij niet, maar dat gebeurt altijd bij andere mensen. Of ja dan had dat kind wat onder de leden en als dat nu net jouw kind is, praat je er dan ook zo over?

Feestjes groter dan 3 personen binnen een huishouden, mag sowieso niet.
pi_195328405
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:02 schreef Gretzl het volgende:
Over de kafkaëkse Nederlandse situatie m.b.t. de scholen.

Hoeveel minder erg was de epidemie nu geweest in de grote steden als het kabinet wat betreft de richtlijnen voor de scholen gewoon de voorbeeldlanden had gevolgd?

[ afbeelding ]
Wat is dit voor bullshit, leerkrachten moeten afstand houden, zieke kinderen blijven thuis en je moet in quarantaine als je uit een oranje gebied komt. Dat zijn zeker 3 kruisjes. Daarnaast adviseren middelbare scholen mondkapjes in bepaalde situaties.
.
pi_195328836
Als een leerling corona heeft en die leerling zit bij jouw kind in de klas dan moeten ze nog steeds gewoon naar school en als een leerling nou geen symptomen vertoont dan gaat de verspreiding gewoon verder.

Het kind wordt alleen naar huis gestuurd als het verkouden is. Ik vraag me af waarom die ouders hun kinderen naar school sturen als ze verkouden zijn. Ze weten dat het niet mag.
pi_195328951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:15 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

Dus grotere kans op besmettingen bij tieners die het virus mee naar huis neemt en ga zo maar door.

Het zal je kind maar wezen die er aan komt te overlijden, maar goed ... Iedereen denkt dat overkomt mij niet, maar dat gebeurt altijd bij andere mensen. Of ja dan had dat kind wat onder de leden en als dat nu net jouw kind is, praat je er dan ook zo over?

Feestjes groter dan 3 personen binnen een huishouden, mag sowieso niet.
Er gaan geen kinderen aan dood, amper iig. Rutte gaat voor groepsimmuniteit.
pi_195329056
Volgens mij zitten alle opa's en oma's ook weer lekker op te passen. Ik vraag mij af of dat ook wel goed gaat.
pi_195329133
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:15 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

Dus grotere kans op besmettingen bij tieners die het virus mee naar huis neemt en ga zo maar door.

Het zal je kind maar wezen die er aan komt te overlijden, maar goed ... Iedereen denkt dat overkomt mij niet, maar dat gebeurt altijd bij andere mensen. Of ja dan had dat kind wat onder de leden en als dat nu net jouw kind is, praat je er dan ook zo over?

Feestjes groter dan 3 personen binnen een huishouden, mag sowieso niet.
Klaag bij het OMT/regering, want dat mag dus allemaal wel, er zijn gewoon botweg al sinds 1 juli 0 regels meer voor iedereen onder de 18 onderling. Niet op school. Niet in de bioscoop. Nergens.

0. Noppes. Zippo. Nada. Zilch.

Overigens mag dat laatste (thuis) voor iedereen gewoon, want alles thuis is een advies, Rutte zei gisteren weer expliciet dat er niets thuis gehandhaafd kan worden, behalve bij overlast, en dat in dat laatste geval de handhaving dan niets met corona te maken heeft.
#WeesGeenWhales
pi_195329147
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:49 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Er gaan geen kinderen aan dood, amper iig. Rutte gaat voor groepsimmuniteit.
Oké, en hoe zit het dan met het besmetten? Ik heb het over tieners en geen basisschoolleerlingen.
Ze hebben tussenuren en gaan naar winkels, ze gaan met openbaar vervoer naar school, ze nemen de besmetting mee naar huis en verspreiden het daar verder. Dus dat mag wel? Hoe gaat het straks met de kerst? Je kind besmet je thuis en je zit met je gehele gezin tijdens kerst zonder opa en oma thuis op de bank of je ligt doodziek op bed.

Als ze gewoon online lessen volgen volgens rooster of in kleinere klassen. (nu zitten ze gewoon met 30 leerlingen in een klas met de ramen wagenwijd open in de kou) Dan missen ze niks.
pi_195329358
Op de school waar ik werk (1500 lln), over de afgelopen weken 4 weken 2 gevallen bij lln, 0 bij personeel.


De scholen dichtgooien moet echt de laatste stap zijn, want digitaal onderwijs is geen gelijkwaardige vervanging voor daadwerkelijke lessen. Dit geven de leerlingen zelf ook aan, ze krijgen gewoon minder mee en voor de motivatie is het ook rampzalig (zelfs bij de meest gemotiveerde leerlingen op het vwo, laat staan hoe dit is voor leerlingen van de mavo).

Vorig jaar hebben de meesten al een knauw gehad qua kennisopbouw door 2.5 maand thuiswerken en dat is nog wel recht te breien met enige inspanning, maar nog zo'n jaar zou teveel worden.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_195330172
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:13 schreef Tha_Bartman het volgende:
Op de school waar ik werk (1500 lln), over de afgelopen weken 4 weken 2 gevallen bij lln, 0 bij personeel.

De scholen dichtgooien moet echt de laatste stap zijn, want digitaal onderwijs is geen gelijkwaardige vervanging voor daadwerkelijke lessen. Dit geven de leerlingen zelf ook aan, ze krijgen gewoon minder mee en voor de motivatie is het ook rampzalig (zelfs bij de meest gemotiveerde leerlingen op het vwo, laat staan hoe dit is voor leerlingen van de mavo).

Vorig jaar hebben de meesten al een knauw gehad qua kennisopbouw door 2.5 maand thuiswerken en dat is nog wel recht te breien met enige inspanning, maar nog zo'n jaar zou teveel worden.
Ik begrijp het. Oké, dat zijn er gelukkig inderdaad weinig. U werkt in het onderwijs. Hoe vindt u het om momenteel voor een school te werken tijdens het toeslaan van het coronavirus?
pi_195330635
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 18:02 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

Oké, en hoe zit het dan met het besmetten? Ik heb het over tieners en geen basisschoolleerlingen.
Ze hebben tussenuren en gaan naar winkels, ze gaan met openbaar vervoer naar school, ze nemen de besmetting mee naar huis en verspreiden het daar verder. Dus dat mag wel? Hoe gaat het straks met de kerst? Je kind besmet je thuis en je zit met je gehele gezin tijdens kerst zonder opa en oma thuis op de bank of je ligt doodziek op bed.

Als ze gewoon online lessen volgen volgens rooster of in kleinere klassen. (nu zitten ze gewoon met 30 leerlingen in een klas met de ramen wagenwijd open in de kou) Dan missen ze niks.
Blijkbaar gaat Mark toch voor groepsimmuniteit, geen andere verklaring voor.
pi_195333486
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 19:03 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

Ik begrijp het. Oké, dat zijn er gelukkig inderdaad weinig. U werkt in het onderwijs. Hoe vindt u het om momenteel voor een school te werken tijdens het toeslaan van het coronavirus?
Ik val in geen enkele risicogroep, hou zo goed mogelijk afstand tot leerlingen en collega's. Er staat op mijn bureau een spatscherm voor als er leerlingen vooraan moeten zitten en ik heb nu vaak het raam en de deur open maar als het frisser gaat worden dan zal dat alleen een deur worden. Ik maak me geen zorgen. Gezond verstand gebruiken en leerlingen daar ook op wijzen.

Wat ik vooral lastig vind is dat contact maken met leerlingen nu wel iets lastiger is. Normaal sta je even bij hun tafel maak je nog eens een praatje/grapje tussendoor, dat is nu wat lastiger maar met wat moeite lukt dat ook allemaal wel weer. Ik pas er wel weer een mouw aan.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_195339734
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 22:07 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

Ik val in geen enkele risicogroep, hou zo goed mogelijk afstand tot leerlingen en collega's. Er staat op mijn bureau een spatscherm voor als er leerlingen vooraan moeten zitten en ik heb nu vaak het raam en de deur open maar als het frisser gaat worden dan zal dat alleen een deur worden. Ik maak me geen zorgen. Gezond verstand gebruiken en leerlingen daar ook op wijzen.

Wat ik vooral lastig vind is dat contact maken met leerlingen nu wel iets lastiger is. Normaal sta je even bij hun tafel maak je nog eens een praatje/grapje tussendoor, dat is nu wat lastiger maar met wat moeite lukt dat ook allemaal wel weer. Ik pas er wel weer een mouw aan.
Ik begrijp dat het momenteel allemaal lastiger is. Ik vind het moedig van u dat u het aandurft om voor de klas te gaan staan nu dat het coronavirus weer toeslaat. Hopelijk is dat akelige virus snel weer onder controle.
pi_195344300
Op basisschool Het Avontuur gebruiken ze het 'coronabatje'. Een kunststof spatscherm in de grote en vorm van een tafeltennisbatje. Leerlingen moeten dat scherm in elk geval gebruiken iedere keer wanneer ze iets zeggen. Ze worden ook aangemoedigd het op andere momenten te gebruiken. Het scherm is via een koord verbonden met hun lichaam.

Laten we maar hopen dat ze dit als een leuk spel ofzo gaan zien, want het lijkt me geen pretje.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195353168
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Op basisschool Het Avontuur gebruiken ze het 'coronabatje'. Een kunststof spatscherm in de grote en vorm van een tafeltennisbatje. Leerlingen moeten dat scherm in elk geval gebruiken iedere keer wanneer ze iets zeggen. Ze worden ook aangemoedigd het op andere momenten te gebruiken. Het scherm is via een koord verbonden met hun lichaam.

Laten we maar hopen dat ze dit als een leuk spel ofzo gaan zien, want het lijkt me geen pretje.
Nee, dat lijkt me ook idd niet leuk.
pi_195353215
9 docenten Da Vinci College Purmerend hebben corona, school dicht (Telegraaf 30 september 2020)

Zo, dat zijn toch aardig wat docenten. Goed dat ze besloten hebben om de school dan tijdelijk te sluiten.
  woensdag 30 september 2020 @ 22:20:57 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195353520
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Op basisschool Het Avontuur gebruiken ze het 'coronabatje'. Een kunststof spatscherm in de grote en vorm van een tafeltennisbatje. Leerlingen moeten dat scherm in elk geval gebruiken iedere keer wanneer ze iets zeggen. Ze worden ook aangemoedigd het op andere momenten te gebruiken. Het scherm is via een koord verbonden met hun lichaam.

Laten we maar hopen dat ze dit als een leuk spel ofzo gaan zien, want het lijkt me geen pretje.
Dystopische onzin.
pi_195353731
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dystopische onzin.
Toch is er geen enkele ouder die hiervoor zijn kind thuis laat. Blijkbaar word het 'coronabatje' breed gedragen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195353847
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Toch is er geen enkele ouder die hiervoor zijn kind thuis laat. Blijkbaar word het 'coronabatje' breed gedragen.
En wat is bij u de grens om uw kind thuis te houden?
pi_195353929
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:33 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

En wat is bij u de grens om uw kind thuis te houden?
Ik vind persoonlijk de mening van het kind belangrijk. En die zullen niet snel hun school willen verlaten vanwege zoiets.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195353946
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dystopische onzin.
Wat een onzin inderdaad..
pi_195353998
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk de mening van het kind belangrijk. En die zullen niet snel hun school willen verlaten vanwege zoiets.
Daar ben ik het mee eens.
pi_195355084
Als ik zie dat ze die dingen bij mijn kinderen gaan gebruiken, dan storm ik de school in en breek ze doormidden
pi_195355151
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:33 schreef LowLands2304 het volgende:

[..]

En wat is bij u de grens om uw kind thuis te houden?
Wanneer ze dingen aanleren waar ik het niet mee eens ben.
pi_195377247
Scholenmeldpunt corona: ’We zijn de grip volledig kwijt’ (Telegraaf 1 oktober 2020)

Waarom meldt de GGD eigenlijk niet aan de RIVM hoeveel leerlingen er daadwerkelijk corona hebben en waarom moet het anoniem blijven?

Ik vind dat ze dat wel moeten melden of zouden ze een reden hebben waarom ze dat niet doen?
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:55:07 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195377256
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 00:53 schreef LowLands2304 het volgende:
Scholenmeldpunt corona: ’We zijn de grip volledig kwijt’ (Telegraaf 1 oktober 2020)

Waarom meldt de GGD eigenlijk niet aan de RIVM hoeveel leerlingen er daadwerkelijk corona hebben en waarom moet het anoniem blijven?

Ik vind dat ze dat wel moeten melden of zouden ze een reden hebben waarom ze dat niet doen?
Anoniem hoogstwaarschijnlijk vanwege het feit dat het minderjarigen zijn en onze privacy wetgeving dat niet zomaar toestaat.

Geen idee waarom de GGD's het niet melden als dat zo is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195377375
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Als ik zie dat ze die dingen bij mijn kinderen gaan gebruiken, dan storm ik de school in en breek ze doormidden
Oh, jij bent er zo één.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195377432
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Als ik zie dat ze die dingen bij mijn kinderen gaan gebruiken, dan storm ik de school in en breek ze doormidden
Dit zijn de leukste.
-nee-
pi_195380360
„Het RIVM blijft maar zeggen dat kinderen geen prominente rol spelen in de verspreiding van het virus, maar de cijfers laten echt een ander beeld zien”, vertelt de woordvoerder van het Scholenmeldpunt.[/i]

Ik wil gewoon het werkelijke beeld zien.

Omdat de coronagevallen op de scholen alleen bij de GGD worden geregistreerd en die cijfers niet openbaar zijn, is het moeilijk om exact vast te stellen hoe groot de problemen werkelijk zijn.

Ook wil ik weten hoe groot de problemen daadwerkelijk zijn.

Ik vind dat ze er nogal geheimzinnig over doen. Ik begrijp dat ze de scholen open houden en dat ze daar alles aan doen, maar ik wil wel duidelijkheid hebben wat er nu daadwerkelijk speelt.

Ik vind dat ze erg vaag over doen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:15:29 #83
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_195380558
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Als ik zie dat ze die dingen bij mijn kinderen gaan gebruiken, dan storm ik de school in en breek ze doormidden
bevallen je nieuwe witte tuinstoelen in je voortuin goed?
Drugs are good mkay?
pi_195380649
Iedereen een niet medisch mondmasker ipv mondkapje en door.
pi_195380723
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Als ik zie dat ze die dingen bij mijn kinderen gaan gebruiken, dan storm ik de school in en breek ze doormidden
_O- _O-
Tap tap tap
pi_195381319
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:15 schreef Party_P het volgende:

[..]

bevallen je nieuwe witte tuinstoelen in je voortuin goed?
_O- _O-
pi_195382598
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 01:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oh, jij bent er zo één.
Jup, ik ben er zo een ✌
En een VVD-stemmer, hoogopgeleid, niet-roker en geen 'complotgekkie'.

Ik doe gewoon niet mee aan deze hele poppenkast, that's all ✌
pi_195383090
Nog even over die ventilatiesystemen op scholen. Denk je dat ze de ventilatiesystemen op tijd in orde hebben?

Het is nu al best koud hoorde ik van leerlingen met die ramen en deuren open. Ze zitten met hun jas aan in de klas of gymlokaal. Het moet nog kouder gaan worden. Dat lijkt me zowel voor docent en leerling niet prettig als het straks echt vriest buiten.
pi_195384087
Gisteravond kreeg ik bericht van school dat er 135 leerlingen corona positief zijn getest. Ze blijven gewoon open en doorgaan. Ongelooflijk!
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:35:02 #90
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195384288
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:30 schreef LowLands2304 het volgende:
Nog even over die ventilatiesystemen op scholen. Denk je dat ze de ventilatiesystemen op tijd in orde hebben?

Het is nu al best koud hoorde ik van leerlingen met die ramen en deuren open. Ze zitten met hun jas aan in de klas of gymlokaal. Het moet nog kouder gaan worden. Dat lijkt me zowel voor docent en leerling niet prettig als het straks echt vriest buiten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:24 schreef LowLands2304 het volgende:
Gisteravond kreeg ik bericht van school dat er 135 leerlingen corona positief zijn getest. Ze blijven gewoon open en doorgaan. Ongelooflijk!
dan helpt dat dus ook niet echt geweldig :')
Maar 135 besmettingen, my god.... geen wonder dat half Nederland besmet raakt als al die kinderen thuis hun ouders weer gaan besmetten :X
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:36:00 #91
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_195384307
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Als ik zie dat ze die dingen bij mijn kinderen gaan gebruiken, dan storm ik de school in en breek ze doormidden
Tuurlijk :')
pi_195384442
Voortgezet onderwijs of bsasisscholen?
pi_195384468
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:30 schreef LowLands2304 het volgende:
Nog even over die ventilatiesystemen op scholen. Denk je dat ze de ventilatiesystemen op tijd in orde hebben?

Het is nu al te laat, dus nee. Ventilatie is gigantisch genegeerd de afgelopen maanden.
pi_195384487
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:24 schreef LowLands2304 het volgende:
Gisteravond kreeg ik bericht van school dat er 135 leerlingen corona positief zijn getest. Ze blijven gewoon open en doorgaan. Ongelooflijk!
135 op één school? In wat voor tijdspanne? Wat voor school, voortgezet of basis? Dat zijn normaal gezien cijfers waar de pers wel op afkomt.
-nee-
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:46:35 #95
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_195384488
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:30 schreef LowLands2304 het volgende:
Nog even over die ventilatiesystemen op scholen. Denk je dat ze de ventilatiesystemen op tijd in orde hebben?

Het is nu al best koud hoorde ik van leerlingen met die ramen en deuren open. Ze zitten met hun jas aan in de klas of gymlokaal. Het moet nog kouder gaan worden. Dat lijkt me zowel voor docent en leerling niet prettig als het straks echt vriest buiten.
Op tijd :')

Ik snap het niet hoor, ze hebben hier toch de hele zomervakantie de tijd voor gehad?
Wij kregen doodleuk een mail van school dat de ventilatie in x aantal lokalen zeer slecht was en kantoren ook.
En als ik de verhalen van dochter moet geloven, leraren houden niet allemaal afstand en de ramen blijven dicht.

Inmiddels 1 docent positief en 1 leerling en werd ze zelf ook heel ziek afgelopen weekend, daarna mijn zoontje, daarna ik en verwacht vriend als volgende. De eerste kan morgen pas getest worden, ook jammer dat dat niet allemaal in 1x kan.
pi_195384571
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:46 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Op tijd :')

Ik snap het niet hoor, ze hebben hier toch de hele zomervakantie de tijd voor gehad?
Wij kregen doodleuk een mail van school dat de ventilatie in x aantal lokalen zeer slecht was en kantoren ook.
En als ik de verhalen van dochter moet geloven, leraren houden niet allemaal afstand en de ramen blijven dicht.
Ik denk dat veel scholen in een lastig parket zitten. Ik ken mensen die op basisscholen werken en er wordt doorgaans nul ruimte in het budget vrijgemaakt door de overkoepelende organisaties/stichtingen/whatever voor dit soort zaken. Veel oudere schoolgebouwen in Nederland hebben geen airco, waardoor leraren en kinderen tijdens een hittegolf in gevaarlijke situaties terecht komen en dus eigenlijk alleen maar de hele dag buiten kunnen spelen omdat het binnen niet te harden is.
pi_195384689
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:46 schreef Marsenal het volgende:

[..]

135 op één school? In wat voor tijdspanne? Wat voor school, voortgezet of basis? Dat zijn normaal gezien cijfers waar de pers wel op afkomt.
Dat zeker ja. Was het niet quarantaine i.p.v. positief getest ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195384696
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat zeker ja. Was het niet quarantaine i.p.v. positief getest ?
i smell bullshit.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:57:12 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195384713
Op ROC Utrecht met 15.000 leerlingen zeker.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195384728
Toch wel apart dat juist de leeftijdsgroep die de laatste tijd goed wordt gerepresenteerd in de besmettingscijfers geen mondkapje hoeft te dragen

quote:
Geen mondkapjesadvies voor mbo's, hogescholen en universiteiten

Studenten op mbo's, hogescholen en universiteiten hoeven geen mondkapje te dragen. Er is volgens minister Van Engelshoven van Onderwijs geen reden om een mondkapje dringend te adviseren. Gisteren werd dat wel gedaan voor middelbare scholen. Volgens de minister is het op mbo's, hogescholen en universiteiten goed mogelijk om anderhalve meter afstand te bewaren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')