De terugkeer naar aarde duurt circa 3 jaar als ik het goed begrepen heb, je moet dus nog wat geduld hebbenquote:Op woensdag 21 oktober 2020 00:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd wat ze gaan vinden
Ooh komt het terug naar de aardequote:Op woensdag 21 oktober 2020 00:28 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De terugkeer naar aarde duurt circa 3 jaar als ik het goed begrepen heb, je moet dus nog wat geduld hebben
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 00:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh komt het terug naar de aardeSuper vet! Ik dacht dat er een "labo" aan boord was, net als bij de mars rovers. Sorry, heb mij er helemaal niet in verdiept
De conclusie dat ze daadwerkelijk een sample hebben en hoeveel het is, is wel wat voorbarig maar dat zou dit weekend bekend moeten wordenquote:https://en.wikipedia.org/wiki/OSIRIS-REx
On 20 October 2020 it successfully landed on Bennu and collected a sample. It is expected to return with its sample to Earth on 24 September 2023.
quote:Tikkertje in de ruimte: NASA haalt bodemmonster van verre planetoïde
In de komende week gaat het team achter de missie uitzoeken hoeveel materiaal er precies is verzameld. Als er minstens 60 gram stof is verzameld, krijgt OSIRIS-REx groen licht om weer naar huis te komen. Het monster wordt dan in een speciale capsule aan boord van de sonde geplaatst. Die capsule moet in 2023 bij de aarde worden gelost.
quote:Oct. 22 Falcon 9 • Starlink V1.0-L14
Launch time: 1614 GMT (12:14 p.m. EDT)
Launch site: SLC-40, Cape Canaveral Air Force Station, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the 15th batch of approximately 60 satellites for SpaceX’s Starlink broadband network, a mission designated Starlink V1.0-L14. Delayed from Oct. 21.
Spannendquote:Op woensdag 21 oktober 2020 00:27 schreef Starhopper het volgende:
Ondertussen hebben we een Elon update! Nu weten we dus ook waar de korte road closures morgen voor zijn
[ twitter ]
quote:There a lot going on inside those steel rings making up the skin of SpaceX's Starship prototypes. This (admittedly oversimplified) diagram of the plumbing system pulling fuel toward the three Raptor engines.
Waarom nog een fueltank in de nosecone voor een paar extra liters? Ze hadden toch net zo goed de main tank een paar cm groter kunnen maken? Of heeft het te maken met efficiency, omdat zo'n nosecone top zo klein is dat je er toch niks anders mee kunt doen?quote:
Door de headertank zo hoog in de nosecone te plaatsen veranderd het zwaartepunt van de raket. De bestuurbaarheid verbeterd hierdoor.quote:Op woensdag 21 oktober 2020 11:39 schreef Coelho het volgende:
[..]
Waarom nog een fueltank in de nosecone voor een paar extra liters? Ze hadden toch net zo goed de main tank een paar cm groter kunnen maken? Of heeft het te maken met efficiency, omdat zo'n nosecone top zo klein is dat je er toch niks anders mee kunt doen?
Wat een beestquote:Op woensdag 21 oktober 2020 17:13 schreef Tourniquet het volgende:
Hij rijdt weer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 oktober 2020 17:13 schreef Tourniquet het volgende:
Hij rijdt weer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is echt gewoon stoefen hequote:Op woensdag 21 oktober 2020 17:13 schreef Tourniquet het volgende:
Hij rijdt weer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet iemand hoeveel dat ding kan hijsen?quote:Op woensdag 21 oktober 2020 17:13 schreef Tourniquet het volgende:
Hij rijdt weer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
600 tonquote:Op woensdag 21 oktober 2020 23:44 schreef engine het volgende:
[..]
Weet iemand hoeveel dat ding kan hijsen?
Dankjequote:Op woensdag 21 oktober 2020 23:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
600 ton![]()
https://www.liebherr.com/(...)details/lr16002.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |