abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195320501
Sinds de laatste post in het eerste deel van dit topic zijn er de nodige nieuwe gebeurtenissen compromitterende feiten over Donald Trump naar boven gekomen.

Met het naderen van de verkiezingen zijn er nog steeds mensen welke Trump bewonderen en lijkt deze fake president nog steeds niet geheel kansloos voor een tweede termijn.

Tijd voor een nieuw deel!

Trump's eerste termijn in cijfers:

pi_195320513
Trump beweert miljardair te zijn. Hij betaalde in één jaar maar 750 dollar belasting. Niet 750 duizend. De New York Times over Trump's belastingpapieren:

https://www.nytimes.com/2(...)=cur&smid=tw-nytimes
  Moderator dinsdag 29 september 2020 @ 09:34:20 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_195320670
Je bezig houden met wie er de baas is in een ander land :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_195320696
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:34 schreef Plompzakker het volgende:
Puur voor het entertainment hoop ik dat Trump het weer wordt.
pi_195320799
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:35 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Na 4 jaar is alles wel een beetje geweest... Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje vervelend worden; die rinse-repeat van onzin- en trash berichtgeving rondom de Amerikaanse politiek die eerder een yellow-press niveau heeft.

Alsof het een Reality-TV-show is a la Jersey Shore, Keeping Up With The Kardashians of Tiger King...

Het zou fijn zijn als je weer gewoon over Amerikaanse politiek kunt discussiëren zonder ale trolls, meme-lords, 8chan- en Tiktok-Teenies met hun simpele zwartwit-denkbeelden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_195321227
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:35 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Heb hetzelfde gezegd voor zijn eerste termijn. Maar na een paar maanden vond ik het geen entertainment meer. Eerder echt om te huilen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Na 4 jaar is alles wel een beetje geweest... Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje vervelend worden; die rinse-repeat van onzin- en trash berichtgeving rondom de Amerikaanse politiek die eerder een yellow-press niveau heeft.

Alsof het een Reality-TV-show is a la Jersey Shore, Keeping Up With The Kardashians of Tiger King...

Het zou fijn zijn als je weer gewoon over Amerikaanse politiek kunt discussiëren zonder ale trolls, meme-lords, 8chan- en Tiktok-Teenies met hun simpele zwartwit-denkbeelden.
Dit dus. Spijker en kop. Het nieuwe, entertainende, is er wel van af. Best bizar, dat velen (ik bijvoorbeeld) het eerst "grappig" vonden, en nu de ernst van de zaak inzien.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_195321277
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:34 schreef Plompzakker het volgende:
Denken dat beleid in de USA geen direct gevolg heeft voor jou :')
pi_195321327
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:24 schreef spinazieruiker het volgende:
Trump beweert miljardair te zijn. Hij betaalde in één jaar maar 750 dollar belasting. Niet 750 duizend. De New York Times over Trump's belastingpapieren:

https://www.nytimes.com/2(...)=cur&smid=tw-nytimes
Trump houd zijn salaris van het presidentschap niet, hij doneert het. Daardoor hoeft hij niet zo veel belasting daarover te betalen.

De inkomsten uit zijn eerdere assets worden natuurlijk netjes weggestopt in die bedrijven.
Ze moeten ook altijd mij hebben
pi_195321350
Weg met het status quo, alleen een stormram als Trump krijgt dit voor mekaar. Mooie tijden.
pi_195321933
Fakenews!
pi_195322006
Ja, weetje. Ik hou mij er wel mee bezig want ik handel op de beurs. Dan merk je dus hoe belangrijk de president van de VS is. Dus ik volg meerdere economen, kritici, youtuber etc. Ik kan je één een vertellen: Het gaat sowieso Trump worden. Logisch ook want de amerikanen zien Biden als een oud en verward mannetje.

Ik durf er best een wedje op te leggen.

Donald Pump en Jpow zijn een uitstekend team :)
pi_195327375
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 10:15 schreef B300 het volgende:

[..]

Trump houd zijn salaris van het presidentschap niet, hij doneert het. Daardoor hoeft hij niet zo veel belasting daarover te betalen.

De inkomsten uit zijn eerdere assets worden natuurlijk netjes weggestopt in die bedrijven.
De berichtgeving van de New York Times gaat over 2016.
Toen was Trump nog geen president.
Wat je hier zegt staat geheel los van de onthullingen te maken.

De gemiddelde Amerikaan betaalt 12.199 dollar aan belasting.
Advocaten van Trump beweerden eerder dat Trump miljoenen aan belasting betaalde, maar het blijkt maar 750 euro te zijn. Trump, naar eigen zeggen miljardair en succesvol zakenman, betaalde 16x zo weinig als de gemiddelde Amerikaan aan zaken als infrastructuur, defensie en de veiligheidsdiensten. Hij heeft zelfs meer belasting in het buitenland betaald dan aan de federale overheid in de VS.

Een woordvoerder van het Witte Huis roept in dit interview steeds dat Trump niet kan reageren omdat ze de documenten die de NY Times heeft niet kan zijn. Waarom geeft Trump niet gewoon zijn belastingaangifte vrij? Dat kost alleen een telefoontje naar zijn accountant...

In plaats van antwoorden te geven blijft de woordvoerder er dingen bij slepen die niet relevant zijn. Zoals de vermeende corruptie van Hunter Biden en dat het artikel een 1-2'tje zou zijn tussen de NYT en de Democratische Partij. Waarop de interviewster het gesprek maar beëindigt.
pi_195337850
De debatten zijn begonnen. Spannend voor Biden (maar ook voor beiden :') ). Het eerste debat werd zoals verwacht veel modder gooien waarbij Biden zich prima staande wist te houden tegenover Trump die het niet moet hebben van de inhoud maar vooral van de persoonlijke aanval.

Als je weet dat je tegenstander gelijk heeft, voorkom dan dat hij uit kan praten:

twitter

twitter

Trump die weigert white supremacists en racistische milities te veroordelen:

twitter

Trump wil geen vredige machtsoverdracht na de verkiezingen:

twitter

Biden: Waarom Trump de slechtste president ooit is:

pi_195337865
Wat een faal-debat :') er is geen hoop voor de VS.
pi_195338162
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:18 schreef JochemSjakie het volgende:
Wat een faal-debat :') er is geen hoop voor de VS.
Alsof je godverdomme naar 2 ruziende kinderen in monkey town kijkt _O-
pi_195338261
Feit is, mensen die voor Biden stemmen zijn niet pro Biden, ze zijn gewoon anti Trump.
pi_195338279
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:57 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:
Feit is, mensen die voor Biden stemmen zijn niet pro Biden, ze zijn gewoon anti Trump.
Alles om Trump op te laten rotten via een legale manier is voor mij prima.
pi_195338310
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:57 schreef Eaten_alive_by_maggots het volgende:
Sta er niet van te kijken als er uiteindelijk veel minder anti Trump stemmers aanwezig zijn dan je van een afstandje zou denken. Dat was immers bij de verkiezingen in 2016, waar met Hillary nog echt iets te kiezen viel.
pi_195338316
Heerlijk dat debat _O-

Hoewel dit een gevaarlijk zinnetje is
quote:
Trump: "I am urging my supporters to go into the polls and watch very carefully."
Het moet alles bij elkaar wel leuk blijven natuurlijk.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 09:05:28 ]
  Tettenkoning woensdag 30 september 2020 @ 09:04:32 #20
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_195338336
Presidentsverkiezingen USA anno 2020, dat is hetzelfde als kiezen tussen een amputatie van je linker- of rechterarm :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_195338356
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Sta er niet van te kijken als er uiteindelijk veel minder anti Trump stemmers aanwezig zijn dan je van een afstandje zou denken. Dat was immers bij de verkiezingen in 2016, waar met Hillary nog echt iets te kiezen viel.
Mensen die anti Trump zijn en toen dachten 'hij wordt toch niet gekozen dus ik kan rustig thuisblijven' zijn wel wakker geworden mag ik hopen?
pi_195338369
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:03 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Heerlijk dat debat _O-

Hoewel dit een gevaarlijk zinnetje is
[..]

Het moet alles bij elkaar wel leuk blijven natuurlijk.
Waar we naar kijken is hoe een burgeroorlog ontstaat.
pi_195338474
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:06 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Waar we naar kijken is hoe een burgeroorlog ontstaat.
Links met hun Antifa en BLM bewegingen lijken daar wel toe aan te sturen.
pi_195338485
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:05 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Mensen die anti Trump zijn en toen dachten 'hij wordt toch niet gekozen dus ik kan rustig thuisblijven' zijn wel wakker geworden mag ik hopen?
Die misschien wel. Maar er zijn veel meer Trump supporters dan wij hier denken. Door wat ik geloof een bias in onze media.
pi_195338561
Trump wil zoooo graag een dictator zijn :')
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
pi_195338603
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:18 schreef Ezio het volgende:
Trump wil zoooo graag een dictator zijn :')
Dan moet die lekker noord korea kopen en kan die daar dictatortje spelen in zn eigen zandkasteel.
pi_195338667
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:21 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]

Dan moet die lekker noord korea kopen en kan die daar dictatortje spelen in zn eigen zandkasteel.
Gekkie wil ook niet toezeggen dat hij de machtsoverdracht vreedzaam laat gebeuren als hij verliest :')
Op woensdag 20 mei 2020 20:27 schreef epicbeardman het volgende:
Ik kom terug in november wanneer Trump weer elected wordt hier speciaal voor jou.
pi_195338692
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:25 schreef Ezio het volgende:

[..]

Gekkie wil ook niet toezeggen dat hij de machtsoverdracht vreedzaam laat gebeuren als hij verliest :')
Alleen om die reden al zouden ze nu een militaire coup moeten plegen.
  woensdag 30 september 2020 @ 09:29:54 #29
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195338726
Ik bewonder hem juist alleen maar meer.

In het begin had ik mijn twijfels omdat alle informatie die ik over hem had afkomstig was van het mediavirus dat fake news gebruikt om mensen te indoctrineren en aan hun kant te krijgen en dat is niet de kant van Trump. Destijds was ik nog niet bewust van fake news.

Feiten:
- Trump heeft de Amerikaanse werkloosheid naar een laagterecord gebracht. Het verschil was vooral groot onder de Amerikanen van Afrikaanse en Mexicaanse afkomst.
- Dit kwam vooral doordat hij de import vanuit China reduceerde waardoor bedrijven in zijn eigen land konden groeien. Dat leverde vooral banen op voor de lager geschoolden, waar de meeste banen in nodig waren.
- Hierdoor werden minder mensen afhankelijk van criminaliteit, een ander groot probleem in Amerika dat hiermee opgelost werd.
- Ook de (illegale) immigratie werd een halt toegeroepen. De meeste immigranten waren kansarm en brachten meer problemen naar de Verenigde Staten dan dat het oploste.
- Dit werd mede gerealiseerd door een muur te bouwen op de zuidgrens. Zonder deze muur kun je moeiteloos vanuit het zuiden de Verenigde Staten binnenwandelen. Met deze muur wordt dit zeer moeilijk gemaakt.
- China is inmiddels al de grootste economie ter wereld en waren langzaam de wereld aan het domineren. Staatjes als Montenegro laat de Chinezen wegen bouwen in hun land in ruil voor politieke invloed. In de huidige tijd zijn wij volledig gericht op de VS als dat straks vervangen wordt door China, dan zullen wij deze zelfde samenleving krijgen en daar zullen wij niet gelukkiger van worden. Trump wil de VS opnieuw de allergrootste maken.
- Daarnaast wilde voorganger Obama een door Europa geïnspireerd communistisch zorgstelsel aan zijn bevolking opdringen. Verplicht veel te veel betalen om vervolgens als een nummertje behandeld te worden en maandenlang op een wachtlijst te staan als je iets van ze nodig hebt. Verschrikkelijk. En omdat er nauwelijks concurrentie is hoef je ook weinig te verwachten van kwaliteit of dat men zich nog echt interesseert in je. Het Europese zorgsysteem zou de grootste nachtmerrie moeten zijn voor iedere Amerikaan en ik kan het weten want ik leef mijn hele leven al in Europa en wat zou ik graag me op de Amerikaanse manier willen verzekeren.
- Trump stopt alle oorlogen die hij kan stoppen. Zijn voorgangers wilden alleen maar meer, meer, meer. Meer bloed, meer geweld, meer ellende. Trump haalt zijn soldaten terug. Terug naar hun familie. Terug naar hun land, het land waar zij veilig zijn en waar ze thuishoren.
- Aanvullend op vorig punt. Trump is een diplomaat en een vredestichter. Waar het nieuws maar graag omheen draait is dat Israël goede diplomatieke banden op aan het bouwen is met 2 Arabische landen, namelijk Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten. Als je 4 jaar geleden (voor de winst van Trump) iemand verteld had dat deze landen "vrienden" zouden worden zou niemand je geloofd hebben. Iedereen dacht dat het altijd oorlog zal blijven daar. Trump is de bemiddelaar hier geweest. Trump zorgt voor vrede.

Misschien zullen jullie eens alle nieuws apps moeten verwijderen. De NOS zo veel mogelijk proberen te negeren en eens goed observeren wat er echt aan de hand is in de VS.

Dan hebben we nog de Democratische partij. Die terecht de "do nothing party" geboemd wordt.

Nou is er niks mis met verliezen. Zonder verliezers zijn er geen winnaars. De Democraten en hun verschrikkelijke "leider" destijds Hillary Clinton hebben de eerlijk verlopen Amerikaanse verkiezingen verloren van Trump. De enige slechte verliezers zijn de verliezers die hun verlies niet accepteren en alles gaan doen om uit verbitterdheid de winnaar van de troon te stoten. Ze hadden er ook voor kunnen zorgen dat ze de volgende keer wel gaan winnen en zich dáár op richten, maar zo werken echte verliezers niet. Zij kunnen qua inhoud niet winnen en gaan via omwegen proberen om eventuele schandalen van Trump (die er ongetwijfeld zijn) aan het daglicht te krijgen om zodoende aan de macht te komen. Het volk heeft echter op deze man gestemd en als je jezelf "Democraat" noemt zullen juist zij zich daarbij neer moeten leggen. Alleen al om deze handelswijze heb ik zeer weinig sympathie voor de Democratische partij en vind ik dus dat ze nooit mogen winnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ixnay op 30-09-2020 09:35:04 ]
pi_195338813
TRUMP GOD _O_

TRUMP 2020 _O_

MAGA _O_

AAAAAAAAAMERICAAAAA _O_
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_195339354
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:29 schreef Ixnay het volgende:
Ik bewonder hem juist alleen maar meer.

In het begin had ik mijn twijfels omdat alle informatie die ik over hem had afkomstig was van het mediavirus dat fake news gebruikt om mensen te indoctrineren en aan hun kant te krijgen en dat is niet de kant van Trump. Destijds was ik nog niet bewust van fake news.

Feiten:
- Trump heeft de Amerikaanse werkloosheid naar een laagterecord gebracht. Het verschil was vooral groot onder de Amerikanen van Afrikaanse en Mexicaanse afkomst.
- Dit kwam vooral doordat hij de import vanuit China reduceerde waardoor bedrijven in zijn eigen land konden groeien. Dat leverde vooral banen op voor de lager geschoolden, waar de meeste banen in nodig waren.
- Hierdoor werden minder mensen afhankelijk van criminaliteit, een ander groot probleem in Amerika dat hiermee opgelost werd.
- Ook de (illegale) immigratie werd een halt toegeroepen. De meeste immigranten waren kansarm en brachten meer problemen naar de Verenigde Staten dan dat het oploste.
- Dit werd mede gerealiseerd door een muur te bouwen op de zuidgrens. Zonder deze muur kun je moeiteloos vanuit het zuiden de Verenigde Staten binnenwandelen. Met deze muur wordt dit zeer moeilijk gemaakt.
- China is inmiddels al de grootste economie ter wereld en waren langzaam de wereld aan het domineren. Staatjes als Montenegro laat de Chinezen wegen bouwen in hun land in ruil voor politieke invloed. In de huidige tijd zijn wij volledig gericht op de VS als dat straks vervangen wordt door China, dan zullen wij deze zelfde samenleving krijgen en daar zullen wij niet gelukkiger van worden. Trump wil de VS opnieuw de allergrootste maken.
- Daarnaast wilde voorganger Obama een door Europa geïnspireerd communistisch zorgstelsel aan zijn bevolking opdringen. Verplicht veel te veel betalen om vervolgens als een nummertje behandeld te worden en maandenlang op een wachtlijst te staan als je iets van ze nodig hebt. Verschrikkelijk. En omdat er nauwelijks concurrentie is hoef je ook weinig te verwachten van kwaliteit of dat men zich nog echt interesseert in je. Het Europese zorgsysteem zou de grootste nachtmerrie moeten zijn voor iedere Amerikaan en ik kan het weten want ik leef mijn hele leven al in Europa en wat zou ik graag me op de Amerikaanse manier willen verzekeren.
- Trump stopt alle oorlogen die hij kan stoppen. Zijn voorgangers wilden alleen maar meer, meer, meer. Meer bloed, meer geweld, meer ellende. Trump haalt zijn soldaten terug. Terug naar hun familie. Terug naar hun land, het land waar zij veilig zijn en waar ze thuishoren.
- Aanvullend op vorig punt. Trump is een diplomaat en een vredestichter. Waar het nieuws maar graag omheen draait is dat Israël goede diplomatieke banden op aan het bouwen is met 2 Arabische landen, namelijk Bahrein en de Verenigde Arabische Emiraten. Als je 4 jaar geleden (voor de winst van Trump) iemand verteld had dat deze landen "vrienden" zouden worden zou niemand je geloofd hebben. Iedereen dacht dat het altijd oorlog zal blijven daar. Trump is de bemiddelaar hier geweest. Trump zorgt voor vrede.

Misschien zullen jullie eens alle nieuws apps moeten verwijderen. De NOS zo veel mogelijk proberen te negeren en eens goed observeren wat er echt aan de hand is in de VS.

Dan hebben we nog de Democratische partij. Die terecht de "do nothing party" geboemd wordt.

Nou is er niks mis met verliezen. Zonder verliezers zijn er geen winnaars. De Democraten en hun verschrikkelijke "leider" destijds Hillary Clinton hebben de eerlijk verlopen Amerikaanse verkiezingen verloren van Trump. De enige slechte verliezers zijn de verliezers die hun verlies niet accepteren en alles gaan doen om uit verbitterdheid de winnaar van de troon te stoten. Ze hadden er ook voor kunnen zorgen dat ze de volgende keer wel gaan winnen en zich dáár op richten, maar zo werken echte verliezers niet. Zij kunnen qua inhoud niet winnen en gaan via omwegen proberen om eventuele schandalen van Trump (die er ongetwijfeld zijn) aan het daglicht te krijgen om zodoende aan de macht te komen. Het volk heeft echter op deze man gestemd en als je jezelf "Democraat" noemt zullen juist zij zich daarbij neer moeten leggen. Alleen al om deze handelswijze heb ik zeer weinig sympathie voor de Democratische partij en vind ik dus dat ze nooit mogen winnen.
Haha, nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 30 september 2020 @ 10:42:40 #32
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195339802
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Haha, nee.
Goede onderbouwing chef. ^O^
pi_195344869
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Goede onderbouwing chef. ^O^
Waarom heb je eigenlijk een avatar van een punkband als je grote droom is om je in je bek te laten schijten door grote bedrijven?

Heel veel onzin in je post, maar om even op het punt van de gezondheidszorg in te gaan: Voordat de ACA in ging was de gezondheidszorg in de VS zowel de minst toegangkelijke als (een van?) de duurste van de geindistrualiseerde wereld. Nou niet echt iets waar ik als Europeaan van zou dromen.

De ACA heeft genoeg problemen, maar het is zelfs dan nog een verbetering tov de oude situatie.

[ Bericht 22% gewijzigd door kipknots op 30-09-2020 15:25:00 ]
  woensdag 30 september 2020 @ 15:50:25 #34
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195345563
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:16 schreef kipknots het volgende:

[..]

Waarom heb je eigenlijk een avatar van een punkband als je grote droom is om je in je bek te laten schijten door grote bedrijven?
Ik luister al 25 jaar punk. En punk staat bij mij voor rechtvaardigheid en strijdlust tegen onrecht corruptie en hypocrisie. Punks waren heel erg tegen Bush jr. en sr. vanwege hun oorlogsvoering. Trump is anti-oorlog.

quote:
Heel veel onzin in je post,
Je onderbouwing ontbreekt. Behalve onderstaand punt dat je probeert te maken. Houd je mond of onderbouw je mening graag.

quote:
maar om even op het punt van de gezondheidszorg in te gaan: Voordat de ACA in ging was de gezondheidszorg in de VS zowel de minst toegangkelijke als (een van?) de duurste van de geindistrualiseerde wereld. Nou niet echt iets waar ik als Europeaan van zou dromen.
Het ligt er maar aan wat je belangrijk geld of gezondheid. Ik wist het wel. In NL hebben we heel veel bureaucratie en onacceptabele wachtlijsten. In de VS lost marktwerking dit op en word je geholpen wanneer je hulp nodig hebt.

Verder mag je even uitleggen wat je bedoelt met "toegankelijkheid". Vind je de zorg in NL toegankelijker dan in de VS met deze wachtlijsten? Of heb je het alweer over je grote obsessie geld? Zoals iedereen hier.

quote:
De ACA heeft genoeg problemen, maar het is zelfs dan nog een verbetering tov de oude situatie.
Onderbouwing ontbreekt waarom je het beter vindt of waarom niet. Hier in NL hebben we een communistisch zorgsysteem. Iedereen krijgt hetzelfde en moet verplicht in dezelfde rij staan. De mensen die deze rij afwikkelen geef je hiermee oneerlijke macht. Zij kunnen niets verkeerds doen ongeacht hoeveel blunders ze maken.
pi_195345919
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:50 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik luister al 25 jaar punk. En punk staat bij mij voor rechtvaardigheid en strijdlust tegen onrecht corruptie en hypocrisie. Punks waren heel erg tegen Bush jr. en sr. vanwege hun oorlogsvoering. Trump is anti-oorlog.
[..]

Je onderbouwing ontbreekt. Behalve onderstaand punt dat je probeert te maken. Houd je mond of onderbouw je mening graag.
[..]

Het ligt er maar aan wat je belangrijk geld of gezondheid. Ik wist het wel. In NL hebben we heel veel bureaucratie en onacceptabele wachtlijsten. In de VS lost marktwerking dit op en word je geholpen wanneer je hulp nodig hebt.

Verder mag je even uitleggen wat je bedoelt met "toegankelijkheid". Vind je de zorg in NL toegankelijker dan in de VS met deze wachtlijsten? Of heb je het alweer over je grote obsessie geld? Zoals iedereen hier.
[..]

Onderbouwing ontbreekt waarom je het beter vindt of waarom niet. Hier in NL hebben we een communistisch zorgsysteem. Iedereen krijgt hetzelfde en moet verplicht in dezelfde rij staan. De mensen die deze rij afwikkelen geef je hiermee oneerlijke macht. Zij kunnen niets verkeerds doen ongeacht hoeveel blunders ze maken.
Communistisch zelfs?

Anyway, voor veel mensen was voor de ACA in de VS gezondheidszorg praktisch onbereikbaar. Verzekeringen waren voor velen onbetaalbaar en daarnaast konden verzekeraars ook mensen weigeren vanwege bestaande condities. Als je niet verzekerd was dan betekende zorg nodig hebben over het algemeen dat je je gelijk failliet kon laten verklaren, oftewel voor veel mensen was de zorg onbereikbaar.

Dan sta ik inderdaad liever op een wachtlijst.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:17:12 #36
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195346118
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:06 schreef kipknots het volgende:

[..]

Communistisch zelfs?
Ja. En ik leg het zelfs uit.

quote:
Anyway, voor veel mensen was voor de ACA in de VS gezondheidszorg praktisch onbereikbaar. Verzekeringen waren voor velen onbetaalbaar
Zeker niet. De belastingdruk is in de VS veel lager dan hier. Vervolgens heb je veel meer vrijheid, maar daar moet je wel mee omgaan. Als je je wil verzekeren is dat duur ja. Maat ik zelf zou wel weten waar elke maand mijn eerste dollars naartoe gaan.

quote:
en daarnaast konden verzekeraars ook mensen weigeren vanwege bestaande condities. Als je niet verzekerd was dan betekende zorg nodig hebben over het algemeen dat je je gelijk failliet kon laten verklaren, oftewel voor veel mensen was de zorg onbereikbaar.

Dan sta ik inderdaad liever op een wachtlijst.
Ik niet. Ik werk voor mijn geld en zou daar in de VS mijn verzekering van betalen.
pi_195346423
Mensen in de VS met lage inkomens hebben er weinig aan dat de belastingdruk daar zo laag is.
Daar profiteren vooral de rijken van.

De minder welvarenden houden maandelijks te weinig over om zich particulier te kunnen verzekeren voor gezondheidszorg of andere 'luxe'.

Check bijvoorbeeld deze documentaireserie om een idee te krijgen wat dit betekent:
https://www.npostart.nl/a(...)9-10-2017/KN_1693702
pi_195346610
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:17 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ja. En ik leg het zelfs uit.
[..]

Zeker niet. De belastingdruk is in de VS veel lager dan hier. Vervolgens heb je veel meer vrijheid, maar daar moet je wel mee omgaan. Als je je wil verzekeren is dat duur ja. Maat ik zelf zou wel weten waar elke maand mijn eerste dollars naartoe gaan.
[..]

Ik niet. Ik werk voor mijn geld en zou daar in de VS mijn verzekering van betalen.
Je uitleg klopt natuurlijk niet. In Nederland staat het je vrij om je zorgaanbieder te kiezen. En daarnaast heb je ook genoeg keuze boven het basispakket.

Verder hadden veel mensen in de VS niet de keuze om zich te verzekeren, want de zorgaanbieders weigerden die mensen! En als Trump zijn zin krijgt met het intrekken van de ACA gaan ze weer naar die situatie toe. Tuurlijk lult hij leuk dat hij dat zelf oplost via een executive order, maar die macht heeft hij helemaal niet.

De enige echte optie die hij heeft als president om de gezondheidszorg te verbeteren is een plan presenteren dat dan door het huis van afgevaardigden en senaat moet, maar een plan heeft hij nooit laten zien.
pi_195348916
TRUMPGOD *O*
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_195349495
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:50 schreef Ixnay het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Trump anti oorlog :') _O-

Allemaal voor de buhne. Maar volksmenners trekken nu eenmaal domme mensen aan welke niet zelf kunnen nadenken en ws ook niet in staat zijn dr eigen reet af te vegen.

Nederlands zorgsysteem is niet de beste nee, maar far beter dan dat van de VS :')
  woensdag 30 september 2020 @ 21:10:27 #41
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195351961
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:40 schreef kipknots het volgende:

[..]

Je uitleg klopt natuurlijk niet. In Nederland staat het je vrij om je zorgaanbieder te kiezen. En daarnaast heb je ook genoeg keuze boven het basispakket.

Verder hadden veel mensen in de VS niet de keuze om zich te verzekeren, want de zorgaanbieders weigerden die mensen! En als Trump zijn zin krijgt met het intrekken van de ACA gaan ze weer naar die situatie toe. Tuurlijk lult hij leuk dat hij dat zelf oplost via een executive order, maar die macht heeft hij helemaal niet.

De enige echte optie die hij heeft als president om de gezondheidszorg te verbeteren is een plan presenteren dat dan door het huis van afgevaardigden en senaat moet, maar een plan heeft hij nooit laten zien.
Je hebt keuze uit zorgverzekering, maar je komt in precies dezelfde wachtrij te staan.

Denk je echt dat Trump daar mee weg zou komen als hij zijn volk zo veel schade zou aandoen. Ons zorgsysteem barst in al zijn voegen. Je kunt wel zeggen dat het in de VS duur is, maar dat is gewoon een normale prijs als je ziek wordt en je moet geopereerd worden. Ons zorgsysteem met deze prijzen is niet functioneel. De wachtlijsten en het gebrek aan concurrentie zijn daar het bewijs van. Verlaag die belastingen maar gewoon zodat mensen een echte verzekering kunnen betalen voor een realistische prijs. Wat we nu doen slaat nergens op en het riekt naar communisme. De salarissen van mensen is de zorg zijn daarom ook zo communistisch. :N

Hij heeft een plan en dat plan wordt al uitgevoerd. Mensen kunnen zich verzekeren. Dat de VS een veel vrijer land is en dat mensen ook de optie hebben om zich niet te verzekeren is een ander verhaal. Op deze manier neem je een groot risico en ja je kunt failliet raken en 1 week later lig je op straat te slapen. Maar dit zijn allemaal eigen keuzes. Als je je verzekert dan gebeurt je dit niet. En dat weigeren (wat je verzint) dat moet je aanpakken als leider. 600 a 700 dollar voor een zorgverzekering is een goede prijs. In Europa betaal je dat als huur en nog wel veel meer. Als je dat iemand 30 jaar geleden had verteld zou ook niemand je geloofd hebben.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:14:49 #42
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195352050
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 19:18 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]

Trump anti oorlog :') _O-

Allemaal voor de buhne. Maar volksmenners trekken nu eenmaal domme mensen aan welke niet zelf kunnen nadenken en ws ook niet in staat zijn dr eigen reet af te vegen.

Nederlands zorgsysteem is niet de beste nee, maar far beter dan dat van de VS :')
Feiten. Trump eindigt oorlogen.

En de VS heeft een beter zorgsysteem dan NL. Dat jij niks snapt van kapitalisme, dat is iets anders.

De VS is het enige echte kapitalistische land en alles is daarnaar ingericht.
pi_195352068
Als bijna niemand zich verzekert, plus vooral mensen die het bovengemiddeld nodig hebben, dan is het logisch dat die premies zo hoog zijn. Er zijn niet genoeg netto betalers om de lasten te dragen.

En dan rijzen door dat kapotte zorgstelsel ook nog eens de kosten de pan uit als je snel geholpen wilt worden.

Trump kan wel vanalles roepen maar hij heeft in zijn termijn niets bereikt en strijkt zoals op veel dossiers vooral met de eer van zijn voorgangers. Dat hij zijn eigen 'plannen' nog amper heeft kunnen realiseren ligt natuurlijk aan iedereen behalve Trump want zo is Trump.
pi_195352485
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Feiten. Trump eindigt oorlogen.

En de VS heeft een beter zorgsysteem dan NL. Dat jij niks snapt van kapitalisme, dat is iets anders.

De VS is het enige echte kapitalistische land en alles is daarnaar ingericht.
:')
pi_195352671
Het wordt gewoon weer 4 jaar trumpertainment! ^O^
Vakman pur sang
pi_195353196
Haten op Trump :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_195356586
Volgens mij was er maar een persoon die vrede bracht tussen Israël en Palestina ofzo. Iets wat anderen nou niet bepaald echt was gelukt. Goh, wie was dat nou ook alweer? Nou? Goh, dat was Trump.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_195356599
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef spinazieruiker het volgende:
Als bijna niemand zich verzekert, plus vooral mensen die het bovengemiddeld nodig hebben, dan is het logisch dat die premies zo hoog zijn. Er zijn niet genoeg netto betalers om de lasten te dragen.

En dan rijzen door dat kapotte zorgstelsel ook nog eens de kosten de pan uit als je snel geholpen wilt worden.

Trump kan wel vanalles roepen maar hij heeft in zijn termijn niets bereikt en strijkt zoals op veel dossiers vooral met de eer van zijn voorgangers. Dat hij zijn eigen 'plannen' nog amper heeft kunnen realiseren ligt natuurlijk aan iedereen behalve Trump want zo is Trump.
Credat Iudeus Apella, non ego.
pi_195356741
Trump doet het opzich prima dus ik zie hem graag als president van de VS, of de EU for that matter.
pi_195359443
quote:
Net zoals dat bij de vorige verkiezingen mensen niet allemaal pro-Trump waren, maar anti-Hillary
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')