Inderdaad. Of je probeert op argumenten er iets aan te doen. Wat je niet doet, is zelf maar bepalen aan welke regels je je wel of niet houdt. Maar bij de meeste vrijheid-blijheid-aso's (zoals bv @Cockwhale) is dat aan dovemansoren gericht.quote:Op maandag 28 september 2020 22:16 schreef Harvest89 het volgende:
Als een bedrijf of overheid een of andere idiote regel invoert dan moeten we dat allemaal maar slikken.![]()
Dat is waar, maar vroeger was er ook geen social media om op te klagen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:36 schreef ZarB het volgende:
Mijn god. Vroeger kreeg je gewoon op je flikker van je ouders en moest je als de wiedeweerga een nieuw baantje zoeken. Nu gaan pa en moe stampij maken op social media!!![]()
Wat een maatschappij.
Vroegah had je de krantquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 07:16 schreef marzman het volgende:
Triestig zeg, ijsjes uitdelen die over datum zijn in de zomer lijkt me vrij normaal in een supermarkt. Het kost niks en je houdt je medewerkers tevreden.
[..]
Dat is waar, maar vroeger was er ook geen social media om op te klagen.
Ik vind het ook belachelijk dat ze mensen ontdlaan over spul dat anders de vuilnisbak ingaat..quote:Op maandag 28 september 2020 16:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar je gaat toch niet ongevraagd spullen opeten en drinken van je werkgever? Zal ik weer een saaie muts zijn, maar ik vind dat gewoon dom.
Dus wanneer jij het fundamenteel niet eens bent met een bestaande of nieuw ingevoerde regel in Nederland, dan verhuis je direct naar het buitenland OF je accepteert de regel? Je zal dus nooit proberen de regelgeving te laten veranderen?quote:Op maandag 28 september 2020 22:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Eeeuh...ja en als daar op tegen bent moet je er niet gaan werken of niet in dat land gaan wonen.
Want jij kent mij zo goedquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 07:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Inderdaad. Of je probeert op argumenten er iets aan te doen. Wat je niet doet, is zelf maar bepalen aan welke regels je je wel of niet houdt. Maar bij de meeste vrijheid-blijheid-aso's (zoals bv @:Cockwhale) is dat aan dovemansoren gericht.
Wie zegt dat ik dan ga verhuizen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus wanneer jij het fundamenteel niet eens bent met een bestaande of nieuw ingevoerde regel in Nederland, dan verhuis je direct naar het buitenland OF je accepteert de regel? Je zal dus nooit proberen de regelgeving te laten veranderen?
Je laat jouw reacties niet door anderen schrijven, toch?quote:
En dat is de correcte manier van afhandelen. Niet het zelf zo maar pakken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:21 schreef Friday12 het volgende:
En van wat ik nog weet toen ik bij de AH werkte werd er gevraagd of iemand dit soort spul nog mee wilde nemen voor het de kliko in ging.
Wat doe je dan? Je accepteert elke regel, zelfs wanneer je er fundamenteel tegen bent? Zonder ook maar een poging te wagen de regel te veranderen?quote:
Nee, wel door anderen interpreteren. Als je hier gebroken wit spreekt, wordt het als zwart geïnterpreteerd, want het is niet wit (in lijn met hun eigen zwart-wit denkbeelden).quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je laat jouw reacties niet door anderen schrijven, toch?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 16:18 schreef Cockwhale het volgende:
Nee, wel door anderen interpreteren.
Nuff said.quote:Op maandag 28 september 2020 19:33 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen en hun regeltjes tegenwoordig. Lijkt net of de hele wereld een grote zolderkamer vol autisten is geworden.
Tuurlijk.. ,maar als het zo een beetje aangeleerd word en dat je dan werknemers er voor gaat ontslaanquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En dat is de correcte manier van afhandelen. Niet het zelf zo maar pakken.
Ze zijn niet ontslagen, toch?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:03 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Tuurlijk.. ,maar als het zo een beetje aangeleerd word en dat je dan werknemers er voor gaat ontslaan
bij mij niet nee maar de mensen van de lidl wel waar het hen zo goed als werd aangeleerd(als je moet geloven wat er staat)quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze zijn niet ontslagen, toch?
Hun leidinggevende mag wel blijven. Dat is vreemd.quote:Op maandag 28 september 2020 16:41 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens ontslagen en had ook altijd hele verhalen over wat "hunnie" allemaal wel niet deden. Klopte vaak niks van.
Als het beleid is "afblijven" dan overtreedt je dus dat beleid en dat heeft consequenties. dat weten ook pubers van 16.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:08 schreef Friday12 het volgende:
[..]
bij mij niet nee maar de mensen van de lidl wel waar het hen zo goed als werd aangeleerd(als je moet geloven wat er staat)
https://www.ad.nl/rotterd(...)portioneel~a6521a35/quote:Lidl draait ontslag van twaalf ‘snoepende’ werknemers terug: ‘Straf was disproportioneel’
Fijn dat het is teruggedraaid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/rotterd(...)portioneel~a6521a35/
Jammer dat jouw ouders je lieten stikken. Gelukkig hebben de ouders van nu meer oor voor hun kinderen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:36 schreef ZarB het volgende:
Mijn god. Vroeger kreeg je gewoon op je flikker van je ouders en moest je als de wiedeweerga een nieuw baantje zoeken. Nu gaan pa en moe stampij maken op social media!!![]()
Wat een maatschappij.
Als jij tegens een aantal regels bent dan moet je daar niet gaan werken. Ga dan ergens anders werken of begin dan een eigen bedrijf.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat doe je dan? Je accepteert elke regel, zelfs wanneer je er fundamenteel tegen bent? Zonder ook maar een poging te wagen de regel te veranderen?
Nee dat pamperen van kinderen wat tegenwoordig de norm is, daar leer je als kind zijnde wat van.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jammer dat jouw ouders je lieten stikken. Gelukkig hebben de ouders van nu meer oor voor hun kinderen.
Ik ben wel eens ergens gaan werken terwijl ik wist dat ik tegen wat regels was. En daar waar het kon heb ik de regels overtreden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Als jij tegens een aantal regels bent dan moet je daar niet gaan werken. Ga dan ergens anders werken of begin dan een eigen bedrijf.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik ben wel eens ergens gaan werken terwijl ik wist dat ik tegen wat regels was. En daar waar het kon heb ik de regels overtreden.
Nee het autoritaire van vroeger was goed. Dan echt liever de ouders van nu. Iedere stijl heeft zijn voor en nadelen. Deze jongeren namen het op voor iemand waarvan zij dachten dat het onterecht was dat die werd ontslagen en dat de leidinggevende die hetzelfde deed wel mocht blijven. Dan is het toch fijn dat ouders daar oor voor hebben.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee dat pamperen van kinderen wat tegenwoordig de norm is, daar leer je als kind zijnde wat van.
Daar heb je een punt. Maar diegene die ongevraagd etenswaren aan het nuttigen was/waren die zijn gewoon fout. Ontslag vind ik dan weer niet nodig denk ik, maar misschien maken ze dit vaker mee en zijn ze dat gedrag gewoon zat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nee het autoritaire van vroeger was goed. Dan echt liever de ouders van nu. Iedere stijl heeft zijn voor en nadelen. Deze jongeren namen het op voor iemand waarvan zij dachten dat het onterecht was dat die werd ontslagen en dat de leidinggevende die hetzelfde deed wel mocht blijven. Dan is het toch fijn dat ouders daar oor voor hebben.
Ik vind dat Lidl aan de betrokken medewerkers (of misschien wel aan alle medewerkers van Lidl in Nederland) een ijstaart (ofzoiets) kado moet doen als blijk van waardering en het ontkrachten van het ontstane beeld.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
diegene die ongevraagd etenswaren aan het nuttigen was/waren die zijn gewoon fout.
De regels waren niet duidelijk. De leidinggevende was fout. Die wist beter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Maar diegene die ongevraagd etenswaren aan het nuttigen was/waren die zijn gewoon fout. Ontslag vind ik dan weer niet nodig denk ik, maar misschien maken ze dit vaker mee en zijn ze dat gedrag gewoon zat.
Onzin. Je mag als werknemer best aangeven dat je het niet eens bent met de regels. Sterker nog, veel bedrijven hebben zelfs een ondernemersraad. Een "stem" v/h persoon kan wel degelijk meerwaarde hebben voor een bedrijf m.b.t. de retentie van personeel. Beetje aparte slaafse gedachte van je... De werkgever-werknemers relatie is geen "eenrichtingsrelatie", beiden hebben elkaar nodig.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Als jij tegens een aantal regels bent dan moet je daar niet gaan werken. Ga dan ergens anders werken of begin dan een eigen bedrijf.
Het werven en selecteren van 12 nieuwe medewerkers kost heel veel tijd en geld en dat vergeten bedrijven heel vaak. Bovendien kun je van je overige personeelsbestand (na het ontslaan van 12 medewerkers) niet verwachten dat zij het werk van 12 mensen zo even overnemen.quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:03 schreef silverhill het volgende:
wat kost het ontslaan van twaalf medewerkers ten opzichte van het afgeschreven product dat genuttigd werd?
Precies. Maar probeer dat soort elementaire logica maar eens over te brengen bij die managers.quote:Op maandag 5 oktober 2020 07:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Het werven en selecteren van 12 nieuwe medewerkers kost heel veel tijd en geld en dat vergeten bedrijven heel vaak. Bovendien kun je van je overige personeelsbestand (na het ontslaan van 12 medewerkers) niet verwachten dat zij het werk van 12 mensen zo even overnemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |