abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195296995
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:23 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Nee, want je krijgt te maken met onder andere boetes als je de regels die de overheid oplegd niet in acht neemt. Ofwel je hebt je te schikken naar maatregelen die door anderen zijn ingevoerd.
En in Wit Rusland word je gewoon gemarteld als je iets doet wat de dictator niet wil. En dat zijn echt niet alleen coronaregels.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195297002
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En ik deel boetes uit in huis als bezoekers niet genoeg afstand nemen. Dus ik maak mijn eigen corona regels.
In principe zou je kunnen stellen dat jouw huis onder jouw locale jurisdictie valt, ware het niet dat de Nederlandse politie ook Nederlandse huizen binnenvalt i.v.m. het handhaven van corona maatregelen en je dus niet in je eigen huis een zelfstandig coronabeleid kunt voeren.
quote:
Maar vertel, hoe maken burgers in Belarus de regels en hoe handhaven ze die dan? Dat lijkt mij een heel mooi verhaal.
In hun eigen huis kunnen ze gewoon de regels zelf bepalen en handhaven zonder dat de overheid zich er mee bemoeid. Winkels en eetgelegenheden kunnen eveneens zelf locale regels opstellen en deze in hun algemene voorwaarden opnemen.
pi_195297008
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:35 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

In principe zou je kunnen stellen dat jouw huis onder jouw locale jurisdictie valt, ware het niet dat de Nederlandse politie ook Nederlandse huizen binnenvalt i.v.m. het handhaven van corona maatregelen en je dus niet in je eigen huis een zelfstandig coronabeleid kunt voeren.
[..]

In hun eigen huis kunnen ze gewoon de regels zelf bepalen en handhaven zonder dat de overheid zich er mee bemoeid. Winkels en eetgelegenheden kunnen eveneens zelf locale regels opstellen en deze in hun algemene voorwaarden opnemen.
Je liegt. Dat mag de Nederlandse politie niet. Klaar.

Hoe handhaven ze dat dan zonder de overheid? Als ik tegen een winkelier zeg dat hij het dak op kan en ik ben met drie man wat gaat die winkelier dan doen?
pi_195297009
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En in Wit Rusland word je gewoon gemarteld als je iets doet wat de dictator niet wil. En dat zijn echt niet alleen coronaregels.
Precies, dus juist ook in Nederland moeten we ons verzetten tegen totalitaire corona maatregelen. Onze vrijheid is in gevaar, zonder dat we de corona beter onder controle hebben dan landen die de burgers vrij laten in hun eigen corona beleid.
pi_195297016
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:37 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Precies, dus juist ook in Nederland moeten we ons verzetten tegen totalitaire corona maatregelen. Onze vrijheid is in gevaar, zonder dat we de corona beter onder controle hebben dan landen die de burgers vrij laten in hun eigen corona beleid.
Onzinnig geleuter. Er zijn geen totalitaire corona maatregelen in Nederland. Nul.
pi_195297026
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je liegt. Dat mag de Nederlandse politie niet. Klaar.
Vreemd wel dat ik dan met enige regelmaat lees over feestjes bij mensen thuis die door de politie worden beeindigd. Vreemd ook dat mensen worden afgevoerd als ze met te veel mensen over straat lopen.

quote:
Hoe handhaven ze dat dan zonder de overheid? Als ik tegen een winkelier zeg dat hij het dak op kan en ik ben met drie man wat gaat die winkelier dan doen?
Die kan een beveiligingsbedrijf inhuren en weigeren dienst te verlenen, mits het in zijn algemene voorwaarden staat en deze in overeenstemming zijn met de relevante wet- en regelgeving.
pi_195297036
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:38 schreef Tijger_m het volgende:

Er zijn geen totalitaire corona maatregelen in Nederland.
Jij denkt dat mensen unaniem uit vrije wil mondkapjes dragen in het openbaar vervoer?
pi_195297042
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:40 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Vreemd wel dat ik dan met enige regelmaat lees over feestjes bij mensen thuis die door de politie worden beeindigd. Vreemd ook dat mensen worden afgevoerd als ze met te veel mensen over straat lopen.
[..]

Die kan een beveiligingsbedrijf inhuren en weigeren dienst te verlenen, mits het in zijn algemene voorwaarden staat en deze in overeenstemming zijn met de relevante wet- en regelgeving.
Ik weet niet wat jij leest, nou ja, iig de Daily Fail dus ik begin het probleem te zien hier.

Oh. Dus in plaats van dat de overheid dat voor je doet moet je er zelf voor betalen om de corona regels uitgevoerd te zien? Nou...leuk. Ik wens je veel succes met dat concept in Nederland.
pi_195297047
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:42 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Jij denkt dat mensen unaniem uit vrije wil mondkapjes dragen in het openbaar vervoer?
Nee, dat denk ik niet. Maar zoals jij al zegt, als een bedrijf dat verplicht stelt en beveiliging inhuurt dan hou jij je er als klant maar aan. Toch? Nu hebben OV bedrijven dat al in dienst dus dat komt goed uit.
pi_195297050
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:42 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Zo goed als unaniem inderdaad.

quote:
Bijna driekwart bevolking steunt strengere maatregelen tegen corona
De coronamaatregelen moeten weer strenger worden, vindt 72 procent van de Nederlanders. Voorbeelden: een mondkapjesplicht op drukke plekken, weer meer thuiswerken, het ov alleen gebruiken voor noodzakelijke reizen. Dat blijkt uit een onderzoek van DVJ Insights onder ruim duizend Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van RTL Nieuws.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)egels-regionaal-golf
pi_195297130
In Noord Korea gaan ze elke dag weer terug naar 0 doden!
pi_195297221
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:43 schreef Tijger_m het volgende:

Oh. Dus in plaats van dat de overheid dat voor je doet moet je er zelf voor betalen om de corona regels uitgevoerd te zien?
Ik weet niet waar jij denkt dat de overheid haar geld vandaan haalt, maar het is de burger die betaalt.
quote:
Nou...leuk. Ik wens je veel succes met dat concept in Nederland.
Je hebt dus geen inhoudelijke argumenten? Is dat de conclusie die ik kan trekken?
pi_195297228
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Maar zoals jij al zegt, als een bedrijf dat verplicht stelt en beveiliging inhuurt dan hou jij je er als klant maar aan. Toch? Nu hebben OV bedrijven dat al in dienst dus dat komt goed uit.
Er zit natuurlijk verschil tussen een natuurlijk monopolie en een vrije markt. Bij eettentjes heb je een vrije keuze om naar de een of de andere te gaan. Natuurlijke monopolies moeten natuurlijk beschikbaar blijven voor de gehele bevolking en zouden dus niet in staat moeten zijn om dergelijke vergaande maatregelen in te voeren.
pi_195297231
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 01:26 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij denkt dat de overheid haar geld vandaan haalt, maar het is de burger die betaalt.
[..]

Je hebt dus geen inhoudelijke argumenten? Is dat de conclusie die ik kan trekken?
Ik durf te wedden dat het goedkoper is voor mij om voor de Nederlandse politie te betalen en geen prive beveiliging in te huren dan in Belarus voor de politie te betalen en wel beveiliging te moeten inhuren. Of begrijp jij elementaire logica niet?

Ik kan geen inhoudelijk argument bedenken tegen onzin, nee.
pi_195297235
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 00:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zo goed als unaniem inderdaad.
[..]

Niet unaniem dus. Waarom is het zo lastig om de rest met rust te laten? Ik bedoel als vrijwillig 72% al mee doet, dan heb je je doel toch al bereikt?
pi_195297242
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 01:28 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk verschil tussen een natuurlijk monopolie en een vrije markt. Bij eettentjes heb je een vrije keuze om naar de een of de andere te gaan. Natuurlijke monopolies moeten natuurlijk beschikbaar blijven voor de gehele bevolking en zouden dus niet in staat moeten zijn om dergelijke vergaande maatregelen in te voeren.
Dat is een leuk verhaal maar totaal niet relevant en gewoon weer onzin. Het is namelijk geen natuurlijk monopolie of onnatuurlijk monopolie, OV in Nederland is in handen van een veelheid aan bedrijven die kunnen bieden op concessies.

Je weet blijkbaar weinig van de materie af.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2020 01:32:15 ]
pi_195297243
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 01:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat het goedkoper is voor mij om voor de Nederlandse politie te betalen en geen prive beveiliging in te huren dan in Belarus voor de politie te betalen en wel beveiliging te moeten inhuren. Of begrijp jij elementaire logica niet?
In Nederland is de belastingdruk anders vrij hoog en in Belarus verplicht niemand je om coronamaatregelen in te stellen of beveiliging in te huren.
pi_195297245
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 01:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is een leuk verhaal maar totaal niet relevant en gewoon weer onzin. Het is namelijk geen natuurlijk monopolie of onnatuurlijk monopolie, OV in Nederland is in handen van een veelheid aan bedrijven die kunnen bieden op concessies.
Ja, maar je hebt niet een veelheid van aanbieders op een en dezelfde route. Dus dat de consument keuze zou hebben is een farce.
pi_195297247
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 01:31 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

In Nederland is de belastingdruk anders vrij hoog en in Belarus verplicht niemand je om coronamaatregelen in te stellen of beveiliging in te huren.
En in Nederland heb ik geen Lukasjenko. Win/win.
pi_195297252
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 01:32 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt niet een veelheid van aanbieders op een en dezelfde route. Dus dat de consument keuze zou hebben is een farce.
Ok, dus je bent gewoon een Ayn Rand wappie, nu snap ik het.

Nou, weet je wat, ga jij lekker vrij zijn ( _O- ) in Belarus dan zoeken wij Nederlanders het hier wel samen uit, ok?
pi_195297257
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 01:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En in Nederland heb ik geen Lukasjenko. Win/win.
In Belarus binnekort ook niet meer en het volk kent het verschil tussen vrijheid en het gebrek daar aan. Het zijn juist de Nederlanders die hun vrijheid stukje bij beetje weggeven.
pi_195297263
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 01:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, dus je bent gewoon een Ayn Rand wappie, nu snap ik het.
wie is dat?
quote:
Nou, weet je wat, ga jij lekker vrij zijn ( _O- ) in Belarus dan zoeken wij Nederlanders het hier wel samen uit, ok?
Jij wilt dus mede Nederlandse staatsburgers met een niet welgevallige mening uitsluiten van de discussie?
pi_195297275
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 01:30 schreef nezalezhnost het volgende:

[..]

Niet unaniem dus. Waarom is het zo lastig om de rest met rust te laten? Ik bedoel als vrijwillig 72% al mee doet, dan heb je je doel toch al bereikt?
Wij zijn een democratie en geen anarchie. Je gaat nooit 100% krijgen voor een bepaald beleid. Als 72% van de burgers strengere maatregelen wil dan is dat een heel duidelijk teken. En 'we laten de rest niet met rust' als dat ten koste van de volksgezondheid gaat.

Jij wil een dictatuur of anarchie en noemt dat vrijheid. Duidelijk. Gelukkig gaan we dat nooit krijgen omdat de meerderheid van de Nederlandse burgers dat altijd zal afwijzen. En zolang we in een democratie leven zal de meerderheid van het volk dat bepalen via de politiek. In tegenstelling tot....bijvoorbeeld.... de dictatuur van Wit Rusland.
pi_195297282
Ik wens de burgers van Belarus overigens alle succes in het verkrijgen van hun vrijheid.

Mischien krijgen ze ooit ook een democratie waar ze onbezorgd en in vrijheid mogen stemmen voor alle partijen zoals wij dat kunnen doen.
pi_195297295
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 01:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wij zijn een democratie en geen anarchie. Je gaat nooit 100% krijgen voor een bepaald beleid. Als 72% van de burgers strengere maatregelen wil dan is dat een heel duidelijk teken. En 'we laten de rest niet met rust' als dat ten koste van de volksgezondheid gaat.
Maar is er wel sprake van dat laatste, het artikel dat in dit topic ter discussie staat heeft een andere stelling. En ook elders heb ik geen sluitend bewijs gezien dat de laatste 28% dwingen tot iets significant positief bijdraagt aan de volksgezondheid.

quote:
Jij wil een dictatuur of anarchie en noemt dat vrijheid. Duidelijk.
Nee, dat wil ik niet. Daar heb ik hier niet voor gepleit. Misschien dat je een citaat kunt plaatsen voor deze stellingsname of misschien kun je je excuses aanbieden.
quote:
Gelukkig gaan we dat nooit krijgen omdat de meerderheid van de Nederlandse burgers dat altijd zal afwijzen. En zolang we in een democratie leven zal de meerderheid van het volk dat bepalen via de politiek. In tegenstelling tot....bijvoorbeeld.... de dictatuur van Wit Rusland.
In Belarus is het coronabeleid van het volk dus juist, in tegenstelling tot het andere overheidsbeleid, heel democratisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')