abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195292785
quote:
Diederik Gommers: Famke Louise heeft me aan het denken gezet, angst zaaien werkt niet

‘Natuurlijk maken we ons zorgen, maar we moeten geen angst zaaien!’ Voorzitter Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) doet vandaag een poging meer uitleg te geven over corona, om zo de Nederlanders achter het beleid te krijgen. ,,Van bang maken en nog meer maatregelen nemen, zetten de mensen alleen maar de hakken harder in het zand”, legt hij uit aan ad.nl.

Gommers licht daarmee een bericht toe wat hij vanmorgen op Linkedin plaatste. Daar zegt hij dat het aantal positieve tests stijgt en dat steeds meer mensen in het ziekenhuis en zelfs op de intensive care belanden. Maar, zo zegt hij erbij, al maken we ons zorgen, we moeten geen angst zaaien. Vervolgens noemt hij enkele zaken op die anders zijn dan tijdens de eerste coronagolf. Met name in de behandeling van corona is vooruitgang geboekt en meer kennis opgedaan.

Volgens Gommers zijn daar positieve effecten van te verwachten op de ligduur van mensen in het ziekenhuis en op de overlevingskansen. Ook is er genoeg beademingsapparatuur en worden patiënten eerder over het land verspreid naar plekken waar nog capaciteit is.

Vervolgens schrijft hij: ‘Wat we vooral nodig hebben, is dat we met elkaar de besmettingen laten dalen... Dus wacht niet of de regering met nieuwe maatregelen komt, doe het gewoon zelf!!!!!’

‘Geen ebola’
,,Die hele actie van Famke Louise en zo heeft me aan het denken gezet”, licht Gommers telefonisch toe aan deze site. ,,Ik heb me afgevraagd hoe we met zijn allen communiceren. Ik en andere deskundigen komen eigenlijk steeds weer op tv als het aan het misgaan is. Ik bedoel dat we niet alleen maar moeten focussen op getallen, die besmettingsaantallen, de dagelijkse wisselkoersen, want dat is wat ik vooral zie. Corona is ernstig, maar het is geen ebola waar hele steden door omvallen.”

,,We moeten de mensen méér vertellen wat er aan de hand is, uitleggen hoe we ervoor staan, want alleen zo krijg je de mensen mee”, gaat hij verder. ,,Van angst zaaien en strenge maatregelen gaan alleen de hakken maar in het zand. Ik vond dat hele gedoe met die zware coronaboetes en dat je een strafblad hebt, echt niet goed. Dat is niet de manier waarop het in Nederland gaat werken. Want hoeveel maatregelen je ook neemt en hoe hard die ook zijn, het gaat pas echt werken als iedereen in Nederland meedoet. Dus meer uitleg en niet alleen maar naar die getallen kijken en waarschuwen. En daar heb ik een poging toe gedaan op LinkedIn, zo moet je dit zien.”

bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)werkt-niet~ae7985d6/
Slimme meid die Famke, dat ze zelfs Gommers nog wat kan leren :)
pi_195292842
Jezus wat een slap hippie gelul zeg. Ga gewoon door met de Corona act, we zitten er nu toch al zo diep in.
pi_195292858
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Jezus wat een slap hippie gelul zeg. Ga gewoon door met de Corona act, we zitten er nu toch al zo diep in.
Woest :D
pi_195292866
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:19 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Woest :D
Ziedend
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 27 september 2020 @ 20:20:06 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_195292870
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Jezus wat een slap hippie gelul zeg. Ga gewoon door met de Corona act, we zitten er nu toch al zo diep in.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_195293031
Gommers _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_195293070
Beter hadden Gommers en zijn vrindjes naar Duitsland gekeken die doen het een stuk beter op de IC.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195293132
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 20:29 schreef halfway het volgende:
Beter hadden Gommers en zijn vrindjes naar Duitsland gekeken die doen het een stuk beter op de IC.
De zorg wil altijd wel meer geld, ook voor meer middelen. Het komt door de politiek dat de zorg ontzettend efficient ingericht is, met nauwelijks speling voor noodsituaties.
pi_195293147
quote:
,,Van bang maken en nog meer maatregelen nemen, zetten de mensen alleen maar de hakken harder in het zand”
Zo zeg, echt waar?
pi_195293178
Dingen die je een jaar geleden niet zou geloven als je het las.

Oh wacht toen had ik nog nooit van Gommers gehoord.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_195293252
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Jezus wat een slap hippie gelul zeg. Ga gewoon door met de Corona act, we zitten er nu toch al zo diep in.
Maar geef het dan wel een naam die meer aanspreekt zoals de Amerikaanse Patriot Act, noem het bijvoorbeeld de Ik Houd van Holland wet of de Famke's Derriere wet.
pi_195293358
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De zorg wil altijd wel meer geld, ook voor meer middelen. Het komt door de politiek dat de zorg ontzettend efficient ingericht is, met nauwelijks speling voor noodsituaties.
Waarom gaan er hier veel meer dood op de IC dan in Duitsland?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195293501
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 20:43 schreef halfway het volgende:

[..]

Waarom gaan er hier veel meer dood op de IC dan in Duitsland?
Is dat zo? Daar heb je vast een bron van.

En als het zo is, zou een mogelijke verklaring kunnen zijn dat wij alleen de ernstigste gevallen naar de IC sturen.
  zondag 27 september 2020 @ 21:01:16 #14
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195293683
Gommers _O_
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195293965
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 20:43 schreef halfway het volgende:

[..]

Waarom gaan er hier veel meer dood op de IC dan in Duitsland?
Zorg in Duitsland is sowieso beter.
pi_195294219
Gommers lult nu echt teveel. Hij is arts, geen beleidsmaker of viroloog.
pi_195294227
Famke for president.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_195294251
Volgens mij is dat ook om famke nog een beetje te 'redden '
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_195294263
Geef mij maar Dr jacco
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_195294342
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:28 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Geef mij maar Dr jacco
geef mij maar Dr. Oetker
pi_195294355
quote:
2s.gif Op zondag 27 september 2020 21:32 schreef Evertjan het volgende:

[..]

geef mij maar Dr. Oetker
Viesdik
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_195294358
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Is dat zo? Daar heb je vast een bron van.

En als het zo is, zou een mogelijke verklaring kunnen zijn dat wij alleen de ernstigste gevallen naar de IC sturen.
Zeg jij het maar.

Toch ligt een goede vergelijking binnen handbereik. Onze Duitse buurstaat Noordrijn-Westfalen lijkt in vrijwel alle belangrijke opzichten op Nederland: het is ongeveer even groot, is met bijna 18 miljoen inwoners  net zo dichtbevolkt, de mate van vergrijzing is nagenoeg hetzelfde, heeft hetzelfde klimaat en de Westfalen krijgen gemiddeld evenveel kinderen.

Minstens zo belangrijk is dat het virus in beide gebieden tegelijkertijd uitbrak: in Nederland werd het eerste positieve coronageval gemeld op 27 februari, in Noordrijn-Westfalen gebeurde dit twee dagen eerder. Ook werd in beide gebieden carnaval gevierd - wat het aantal besmettingen in de eerste cruciale dagen in een stroomversnelling bracht. Beide gebieden grepen op een vergelijkbare manier in: de horeca en scholen sloten hun deuren in dezelfde week, de anderhalve meter werd ingesteld en er werden in beide staten forse coronaboetes ingevoerd op het overtreden van de veiligheidsvoorschriften. 

Ondanks de opvallende overeenkomsten leidde de corona-uitbraak tot een heel andere uitkomst: In Nederland zijn veel meer doden gevallen. Nederland telt inmiddels 6.042 slachtoffers, bevestigt het RIVM. Volgens de Duitse tegenhanger, het Robert Koch-Institut (RKI), heeft Noordrijn-Westfalen er ‘slechts’ 1.641. Dit betekent dat in Nederland bijna vier keer zoveel mensen zijn overleden aan het virus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_195294392
En toch blijft meneer vasthouden aan zijn zelf ingebeelde onzin.
pi_195294563
Gommers _O_

Respect voor hoe hij de wanvertoning van Famke (en Jinek) weet om te draaien tot een zinvolle actie door echt te luisteren, Famke in haar waarde te laten en door de verbinding te zoeken met anderen in een tijd waar juist polarisatie goed gedijt.
pi_195295840
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 21:32 schreef halfway het volgende:

[..]

Zeg jij het maar.
Moet ik jou stelling nu gaan bewijzen?

Nogmaals, kom maar met een bron waaruit blijkt dat hier meer mensen sterven op het IC dan in Duitsland.

quote:
Toch ligt een goede vergelijking binnen handbereik. Onze Duitse buurstaat Noordrijn-Westfalen lijkt in vrijwel alle belangrijke opzichten op Nederland: het is ongeveer even groot, is met bijna 18 miljoen inwoners  net zo dichtbevolkt, de mate van vergrijzing is nagenoeg hetzelfde, heeft hetzelfde klimaat en de Westfalen krijgen gemiddeld evenveel kinderen.

Minstens zo belangrijk is dat het virus in beide gebieden tegelijkertijd uitbrak: in Nederland werd het eerste positieve coronageval gemeld op 27 februari, in Noordrijn-Westfalen gebeurde dit twee dagen eerder. Ook werd in beide gebieden carnaval gevierd - wat het aantal besmettingen in de eerste cruciale dagen in een stroomversnelling bracht. Beide gebieden grepen op een vergelijkbare manier in: de horeca en scholen sloten hun deuren in dezelfde week, de anderhalve meter werd ingesteld en er werden in beide staten forse coronaboetes ingevoerd op het overtreden van de veiligheidsvoorschriften. 

Ondanks de opvallende overeenkomsten leidde de corona-uitbraak tot een heel andere uitkomst: In Nederland zijn veel meer doden gevallen. Nederland telt inmiddels 6.042 slachtoffers, bevestigt het RIVM. Volgens de Duitse tegenhanger, het Robert Koch-Institut (RKI), heeft Noordrijn-Westfalen er ‘slechts’ 1.641. Dit betekent dat in Nederland bijna vier keer zoveel mensen zijn overleden aan het virus.
Hebben andere Duitse deelstaten dan slechter gescoord?

Statista meldt dat Duitsland 113 coronadoden per miljoen inwoners heeft, Nederland 363. Niet vier keer zoveel, wel meer dan drie keer zoveel.

Tja, ik weet ook niet hoe het komt. Ik vermoed dat de Duitsers sneller massaal zijn gaan testen, bron en contactonderzoek zijn gaan uitvoeren en dat de Duitsers vanuit hun cultuur meer volgzaam zijn en sneller maatregelen opvolgen.

https://www.statista.com/(...)million-inhabitants/
pi_195296281
Heeft ze hem nadien gepijpt ofzo?
  zondag 27 september 2020 @ 23:19:26 #27
14505 OProg
A Life in Music
pi_195296313
Als we straks iemand op een schild mogen hijsen als dit voorbij is is het wel Diederik Gommers. Dan kan je wel weer zeggen dat hij 'slechts arts is' en dus niks moet zeggen, maar wat een onzin is dat.

Ik heb Jinek teruggekeken en Gommers was de enige die leiderschap toonde. Hij luisterde, vond er waarschijnlijk van alles van maar had desondanks begrip en wist vervolgens zonder waardeoordeel zijn eigen standpunten te weerleggen. Hij bleef heel rustig in gesprek zonder direct een standaard riedeltje te beginnen. Wat Aboutaleb trouwens wel deed. Gommers bleef luisteren en bleef in gesprek, dat was gelet op de discussiepartner gewoon echt heel knap.

Dus, inderdaad:

quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2020 20:28 schreef Hallojo het volgende:
Gommers _O_
_O_
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 27 september 2020 @ 23:21:04 #28
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195296333
Die ghettosmurf heeft wel een punt. Gommers ook.
pi_195303684
Op hoeveel zetels staat Gommers nu?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_195303819
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 21:27 schreef Vimbavimba het volgende:
Volgens mij is dat ook om famke nog een beetje te 'redden '
Hij kijk verder dan de #. De # was om te shockeren. Helaas bleven de meeste in de shock hangen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')