abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 20:27:57 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195293029
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:25 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Nee maar ff serieus, het kan best dat het virus na een tijdje op de achtergrond verdwijnt, gemuteerd naar een zwakkere variant.

Zoals met vele andere virussen in de geschiedenis.
Behalve dan dat de enige serieuze mutatie tot nu toe gedocumenteerd het virus alleen maar effectiever maakt.

Niet dodelijker, overigens. Wel effectiever in verspreiding.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Spellchecker zondag 27 september 2020 @ 20:28:57 #77
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_195293059
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 20:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

China heeft wel doeltreffende maatregelen genomen :) kunnen wij heel wat van leren
Wat kunnen wij precies van de Chinezen leren? Bevolkingsgroepen opsluiten in kampen? Wilde dieren eten? Virussen verspreiden en daar over liegen? Vele honderden miljoenen inwoners in lockdown plaatsen voor maanden? Westerse concepten/wetenschap stelen en die zelf gebruiken?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Redactie Frontpage zondag 27 september 2020 @ 20:29:13 #79
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195293067
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, uiteraard, want Nederland heeft dezelfde maatregelen als China, toch? Oh...wacht...
En China is natuurlijk ook heel erg betrouwbaar met het naar buiten brengen van informatie nu heel de wereld druk bezig is met de zooi in eigen land onder controle te houden :Y
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 20:29:29 #80
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195293071
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:11 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we er even een bierviltje bijpakken en gemakshalve accepteren dat de modellen van het CDC kloppen (topic is elders in COR open).

Dat model geeft aan dat 28 miljoen Amerikanen (tegen 7.7 miljoen vastgesteld) het virus hebben gehad. Dat heeft tot nu toe rond de 300.000 doden gekost. Om groepsimmuniteit op 60% te behalen (het minimum theoretische getal) zou je zonder vaccin praten over rond de 2.5 miljoen doden.

Dat is waar we over praten. Voor Nederland is er geen goede indicatie overigens hoeveel mensen er COVID gehad hebben buiten de geteste mensen. Maar als we een factor 4 doen zoals het CDC dat doet dan komen we niet verder dan 400.000 Nederlanders die het virus hebben gehad met 6366 doden. Je kan zelf het rekensommetje doen.
Toch wel bizar getal 300.000 doden in Amerika. Dat is ongeveer een stad ala Utrecht helemaal weg :X
pi_195293082
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:25 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Nee maar ff serieus, het kan best dat het virus na een tijdje op de achtergrond verdwijnt, gemuteerd naar een zwakkere variant.

Zoals met vele andere virussen in de geschiedenis.
Dat kan.
Vooralsnog is er nog geen aanwijzing in die richting, maar wie weet wat de toekomst brengt.
Ik weet niet of daarop gaan zitten wachten nou sneller resultaat zal hebben dan dat er een vaccin is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 20:30:25 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195293088
quote:
10s.gif Op zondag 27 september 2020 20:29 schreef LTVDK het volgende:

[..]

En China is natuurlijk ook heel erg betrouwbaar met het naar buiten brengen van informatie nu heel de wereld druk bezig is met de zooi in eigen land onder controle te houden :Y
Ik heb geen flauw idee want niemand kan controleren wat China doet in dat opzicht. Wat we wel weten is dat China de definitie van corona patient al 9 keer veranderd heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 27 september 2020 @ 20:30:25 #83
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195293089
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:58 schreef zalkc het volgende:
qua vaccin zit ik wel een beetje in de hoek "take one for the team", ik geloof niet dat ik het nodig heb en met andere griepvaccins sla ik altijd over, maar in dit geval wil ik best mijn steentje bijdragen aan een goede vaccinatiegraad.
Ik kies dan eerder, maak of laat mij maar ziek worden van Covid19 (als ik het al niet heb gehad).
Dat kan natuurlijk ook het heilige doel zijn van die vermeende "vaccinatie".

Een vaccin nemen waar iedereen van zegt dat het veilig is, neem ik vooralsnog zekere voor het onzekere.
Mogelijk als tijdje aangetoond wordt dat ik geen bijwerkingen zal ondervinden, dit zo blijft en vaccinatie permanent is. Ik voel er niets voor om elk jaar een "iets ander" shot te nemen omdat een ander dat zo fijn vindt.
Dat kan anders liggen indien ik daar zelf het universele voordeel van heb (en niet omdat ik anders wordt gexcommuniceerd).

NB: Ik denk dat we op een hellend vlak komen wanneer we het vaccin voor het hogere doel nemen. Dat heeft voor mij iets sektarisch. En Nee, ik ben geen antivaxxer maar ga geen vaccin nemen dat met alle macht uit een fles is geknepen. Ik sta ergens achteraan om het te nemen.

Maar goed laten we eerst maar afwachten of en welk vaccin er komt. Geluk is nooit uit te sluiten. In de praktijk mislukt 90% in fase 3. Hierna begint fqse 4 die ik vooral heel kalm en erg rustig afwacht.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195293128
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou Willen Engel een briefje sturen dat je lid wil worden van zijn clubje want je gaat aardig de waanzin kant op. Gijzeling? Echt?
Ik kan dit virus wel een gijzeling noemen ja. Maar lees vooral wat je wil lezen h.
En ik moet niets hebben van die lui. Kramen alleen maar onzin uit.
I'll give you something to do
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 20:32:43 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195293130
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik kies dan eerder, maak of laat mij maar ziek worden van Covid19 (als ik het al niet heb gehad).
Dat kan natuurlijk ook het heilige doel zijn van die vermeende "vaccinatie".

Een vaccin nemen waar iedereen van zegt dat het veilig is, neem ik vooralsnog zekere voor het onzekere.
Mogelijk als tijdje aangetoond wordt dat ik geen bijwerkingen zal ondervinden, dit zo blijft en vaccinatie permanent is. Ik voel er niets voor om elk jaar een "iets ander" shot te nemen omdat een ander dat zo fijn vindt.
Dat kan anders liggen indien ik daar zelf het universele voordeel van heb (en niet omdat ik anders wordt gexcommuniceerd).

NB: Ik denk dat we op een hellend vlak komen wanneer we het vaccin voor het hogere doel nemen. Dat heeft voor mij iets sektarisch. En Nee, ik ben geen antivaxxer maar ga geen vaccin nemen dat met alle macht uit een fles is geknepen. Ik sta ergens achteraan om het te nemen.

Maar goed laten we eerst maar afwachten of en welk vaccin er komt. Geluk is nooit uit te sluiten. In de praktijk mislukt 90% in fase 3. Hierna begint fqse 4 die ik vooral heel kalm en erg rustig afwacht.
Nou, mijn hogere doel is geen covid krijgen. Dat is al ambitieus genoeg in deze tijd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Frontpage zondag 27 september 2020 @ 20:33:32 #86
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195293151
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee want niemand kan controleren wat China doet in dat opzicht. Wat we wel weten is dat China de definitie van corona patient al 9 keer veranderd heeft.
Ja dus de cijfers en alles wat ze omtrent het virus naar buiten brengen is totaal niet relevant voor de rest van de wereld, behalve dan dat ze de geboorteplaats van het virus zijn.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195293170
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik kies dan eerder, maak of laat mij maar ziek worden van Covid19 (als ik het al niet heb gehad).
Dat kan natuurlijk ook het heilige doel zijn van die vermeende "vaccinatie".

Een vaccin nemen waar iedereen van zegt dat het veilig is, neem ik vooralsnog zekere voor het onzekere.
Mogelijk als tijdje aangetoond wordt dat ik geen bijwerkingen zal ondervinden, dit zo blijft en vaccinatie permanent is. Ik voel er niets voor om elk jaar een "iets ander" shot te nemen omdat een ander dat zo fijn vindt.
Dat kan anders liggen indien ik daar zelf het universele voordeel van heb (en niet omdat ik anders wordt gexcommuniceerd).

NB: Ik denk dat we op een hellend vlak komen wanneer we het vaccin voor het hogere doel nemen. Dat heeft voor mij iets sektarisch. En Nee, ik ben geen antivaxxer maar ga geen vaccin nemen dat met alle macht uit een fles is geknepen. Ik sta ergens achteraan om het te nemen.

Maar goed laten we eerst maar afwachten of en welk vaccin er komt. Geluk is nooit uit te sluiten. In de praktijk mislukt 90% in fase 3. Hierna begint fqse 4 die ik vooral heel kalm en erg rustig afwacht.
Wat ook een verschil maakt is of het vaccin zelf gewoon een verzwakt virus is, of als er gebruik gemaakt is van gentechnologie. In dat laatste geval weet ik zeker dat ik het nooit zal nemen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 20:34:46 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195293174
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja dus de cijfers en alles wat ze omtrent het virus naar buiten brengen is totaal niet relevant voor de rest van de wereld, behalve dan dat ze de geboorteplaats van het virus zijn.
Zoiets, ja. Hun maatregelen zijn wel redelijk bekend, denk ik, en die gaan significant verder dan wat er ooit in Nederland is gedaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 27 september 2020 @ 20:35:23 #89
408813 crew  trein2000
pi_195293187
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja dus de cijfers en alles wat ze omtrent het virus naar buiten brengen is totaal niet relevant voor de rest van de wereld, behalve dan dat ze de geboorteplaats van het virus zijn.
Dat is natuurlijk wel heel kort door de bocht. Maar erg betrouwbaar is die club niet natuurlijk
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_195293192
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zoiets, ja. Hun maatregelen zijn wel redelijk bekend, denk ik, en die gaan significant verder dan wat er ooit in Nederland is gedaan.
Hoe zouden Chinezen werken tijdens een lockdown? In Nedereland werken veel mensen in de dienstensector (veelal werk dat ook thuis kan), maar in China is veel werk fysiek van aard.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 27 september 2020 @ 20:37:30 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195293222
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, ik denk je dat paria verhaal wel kan vergeten. Er zijn al legio landen ter wereld waar je het gele boekje verplicht moet tonen, trouwens. Niks vreemds aan.
Dat het idd zo is maakt het niet minder vreemd dat je op grond van een medische status al of niet toegang of voorzieningen krijgt. Vooral ook dat een geel boekje in tal van landen, inhoudelijk geen drol zegt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195293232
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Behalve dan dat de enige serieuze mutatie tot nu toe gedocumenteerd het virus alleen maar effectiever maakt.

Niet dodelijker, overigens. Wel effectiever in verspreiding.
Het is in principe veel gunstiger voor het virus als mensen er niet aan zouden overlijden. Daarom zijn die verkoudheidsvirussen ook zo effectief.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_195293237
Belangrijke vraag: stel je werkt op een slecht geventileerd kantoor. Heeft een mondkapje dan enige nut?
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 20:39:23 #94
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195293258
quote:
7s.gif Op zondag 27 september 2020 20:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe zouden Chinezen werken tijdens een lockdown? In Nedereland werken veel mensen in de dienstensector (veelal werk dat ook thuis kan), maar in China is veel werk fysiek van aard.
Los daarvan is het land echt totaal onvergelijkbaar. Ik heb een tijdje geleden op NPO een serie gezien (Langs de oevers van de Yangtze). Om een dam te bouwen moest het water in het meer achter de Yangtze een flink niveau omhoog, waardoor huizen die aan de oevers stonden weg moesten. Tegen de mensen werd gezegd: "Jullie krijgen een nieuw huis op het nieuwe waterniveau, dat wordt op datum x gedaan"

Dat ging om enkele duizenden mensen. Ik denk dat wij ons echt niet voor kunnen stellen hoe er in China geleefd wordt en wat de Chinese regering ons wel of niet verteld.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195293283
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:38 schreef Randier het volgende:
Belangrijke vraag: stel je werkt op een slecht geventileerd kantoor. Heeft een mondkapje dan enige nut?
Als je er echt niet weg kan blijven, zou ik het opzetten. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Meteen een goeie hint naar je werkgever.
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 20:41:11 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195293296
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Los daarvan is het land echt totaal onvergelijkbaar. Ik heb een tijdje geleden op NPO een serie gezien (Langs de oevers van de Yangtze). Om een dam te bouwen moest het water in het meer achter de Yangtze een flink niveau omhoog, waardoor huizen die aan de oevers stonden weg moesten. Tegen de mensen werd gezegd: "Jullie krijgen een nieuw huis op het nieuwe waterniveau, dat wordt op datum x gedaan"

Dat ging om enkele duizenden mensen. Ik denk dat wij ons echt niet voor kunnen stellen hoe er in China geleefd wordt en wat de Chinese regering ons wel of niet verteld.
De Three Gorges Dam noodzaakte de gedwongen verhuizing van 1.24 miljoen Chinezen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195293299
Het blijft wel apart dat China amper gevallen heeft, terwijl het naast hot spot India ligt.
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 20:42:21 #98
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195293323
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Three Gorges Dam noodzaakte de gedwongen verhuizing van 1.24 miljoen Chinezen.
Ik dacht me te herinneren enkele duizenden tijdens die serie, dat is wel een flink stukje meer inderdaad. Dank voor die aanvulling!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195293347
Ik zou graag onderzoeken uit China zien.
Hoe zit het met herbesmettingen en long-covid. Kunnen zij meer over vertellen.
pi_195293350
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Los daarvan is het land echt totaal onvergelijkbaar. Ik heb een tijdje geleden op NPO een serie gezien (Langs de oevers van de Yangtze). Om een dam te bouwen moest het water in het meer achter de Yangtze een flink niveau omhoog, waardoor huizen die aan de oevers stonden weg moesten. Tegen de mensen werd gezegd: "Jullie krijgen een nieuw huis op het nieuwe waterniveau, dat wordt op datum x gedaan"

Dat ging om enkele duizenden mensen. Ik denk dat wij ons echt niet voor kunnen stellen hoe er in China geleefd wordt en wat de Chinese regering ons wel of niet verteld.
Haha ik weet het niet, maar ik geloof het best hoor.
Mjah een land met zoveel mensen heeft op bepaalde punten ook autoritair bewind nodig.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')