abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 september 2020 @ 14:45:28 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195286189
Een vervelend bijverschijnsel van corona: naasten die er inmiddels strontziek van worden. Die van tijd tot tijd bijna agressief reageren op het het zoveelste vervelende nieuwsbericht. Omdat het nou eenmaal overal is, als je de radio of tv aan zet.

Wat doe jij ermee? Het c-woord vermijden? Of snijd jij het onderwerp toch (voorzichtig) aan?
pi_195286208
Mensen in het gezicht uitlachen en niet meer mee omgaan.
pi_195286241
Op wat voor manier agressief reageren? Omdat ze moedeloos worden van alle doden en geinfecteerden, of omdat ze van mening zijn dat corona een opgeklopte conspiracy is. Of gewoon coronamoe zijn omdat het in de media soms lijkst alsof het nergens anders meer over gaat.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zondag 27 september 2020 @ 14:48:52 #4
491163 Viesdik
pi_195286260
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:45 schreef Eightyone het volgende:
Een vervelend bijverschijnsel van corona: naasten die er inmiddels strontziek van worden. Die van tijd tot tijd bijna agressief reageren op het het zoveelste vervelende nieuwsbericht. Omdat het nou eenmaal overal is, als je de radio of tv aan zet.

Wat doe jij ermee? Het c-woord vermijden? Of snijd jij het onderwerp toch (voorzichtig) aan?
Het negeren en je er niet door laten intimideren.
Om die reden ook tv abo opgezegd.
  zondag 27 september 2020 @ 14:49:04 #5
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195286267
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:48 schreef Sapstengel het volgende:
Op wat voor manier agressief reageren? Omdat ze moedeloos worden van alle doden en geinfecteerden, of omdat ze van mening zijn dat corona een opgeklopte conspiracy is. Of gewoon coronamoe zijn omdat het in de media soms lijkst alsof het nergens anders meer over gaat.
Dat laatste.

Het is overal, of je nou de radio aan zet, de tv, of de tablet.

Dan krijg ik ook nog te horen dat ik 'die shitzooi' niet moet volgen, maar ik heb geen zin om als een struisvogel te leven (en kijk nog steeds graag talkshows).
pi_195286337
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:49 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dat laatste.

Het is overal, of je nou de radio aan zet, de tv, of de tablet.
Ah ja daar word ik zelf ook wel een beetje moe van. Ik praat er gewoon vrijwel niet meer over.

Af en toe nog eens met mijn moeder, als ze vertelt hoeveel patienten er bij haar bij zijn gekomen of iets dergelijks. Of misschien een keertje mensen die hun mening geven over de maatregelen. Ik denk dat hier de gespreksstof ongeveer 5% corona is.

Actualiteitenprogramma's of het nieuws kijk ik niet meer. Dat is alleen nog maar corona, daar heb ik geen zin in.
  zondag 27 september 2020 @ 15:04:05 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_195286653
Het interesseert me werkelijk niets. Dus zappen en denken :')
pi_195286825
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:49 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dat laatste.

Het is overal, of je nou de radio aan zet, de tv, of de tablet.

Dan krijg ik ook nog te horen dat ik 'die shitzooi' niet moet volgen, maar ik heb geen zin om als een struisvogel te leven (en kijk nog steeds graag talkshows).
Mooi moment voor die opgefokte personen om te stoppen met radio en tv dan. Alleen nog podcasts luisteren en dingen on demand kijken.

En het is niet fair om jou te verwijten dat jij niet overgevoelig voor dat nieuws/onderwerp bent en daar gewoon naar kan kijken en luisteren. Snap dat verwijt ook niet helemaal, is toch juist fijn dat jij je dat wel makkelijk van je af kan laten glijden en indien relevant voor kennisgeving aan kan nemen? :?
  zondag 27 september 2020 @ 15:17:53 #9
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195286919
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:12 schreef Chia het volgende:

[..]

Mooi moment voor die opgefokte personen om te stoppen met radio en tv dan. Alleen nog podcasts luisteren en dingen on demand kijken.

Heb ik ook al gezegd. Boven een bepaalde leeftijd krijg je mensen echter niet gegarandeerd uitgelegd hoe dat precies werkt.

En het is niet dat ik helemaal ongevoelig ben voor het nieuws; ik maak me net zo goed zorgen. Maar het boeit me teveel om het níet te kijken/volgen.
pi_195287110
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:17 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Heb ik ook al gezegd. Boven een bepaalde leeftijd krijg je mensen echter niet gegarandeerd uitgelegd hoe dat precies werkt.
Oh? Mijn 80+ oma krijg ik Netflix nog uitgelegd. Het daadwerkelijk gaan gebruiken is wel een drempel, want dat zit niet in haar systeem. Maar oma ervaart het huidige aanbod op tv niet als problematisch, dus die prikkel is er in die zin ook niet.

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:17 schreef Eightyone het volgende:
En het is niet dat ik helemaal ongevoelig ben voor het nieuws; ik maak me net zo goed zorgen. Maar het boeit me teveel om het níet te kijken/volgen.
Dan nog mag jouw keuze wat dat betreft wel gerespecteerd worden ipv jou te gaan lopen pushen daarmee te stoppen. Goede bedoelingen rechtvaardigen grensoverschrijdend gedrag niet.
  zondag 27 september 2020 @ 15:30:12 #11
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_195287159
Ik weet niet of je uitbarstingen die alleen verbaal plaats vinden als grensoverschrijdend moet zien, maar aangenaam is iig anders.

Maar goed - genoeg over mij. Zijn er hier meer mensen met nogal corona-gevoelige types in hun omgeving?
pi_195288012
Vriendelijke knuffel of handdruk geven.
pi_195290721
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:49 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dat laatste.

Het is overal, of je nou de radio aan zet, de tv, of de tablet.

Dan krijg ik ook nog te horen dat ik 'die shitzooi' niet moet volgen, maar ik heb geen zin om als een struisvogel te leven (en kijk nog steeds graag talkshows).
Leven als een struisvogel bevalt me prima. Belangrijke zaken lees ik wel op dit forum.
ROBODEMONS..................|:(
pi_195291820
Niet meer naar de NPO kijken is het beste wat je kan doen ts, daarvan raak je alleen maar meer gestrest. Die waaien met alle winden mee, daardoor krijg je weer frictie met echte mensen. Kijk niet naar de staatspropaganda.
  maandag 28 september 2020 @ 00:12:10 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195296841
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:12 schreef HansCojona het volgende:
Niet meer naar de NPO kijken is het beste wat je kan doen ts, daarvan raak je alleen maar meer gestrest. Die waaien met alle winden mee, daardoor krijg je weer frictie met echte mensen. Kijk niet naar de staatspropaganda.
:')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')