abonnement Unibet Coolblue
pi_195279425
Mijn buurmeisje krijgt haar eerste appartement. Nou is het aardig gehorig en kan ze letterlijk de televisie van de buurvrouw horen. Op de evacuatie plattegrond zie ik een lichte scheidingswand getekend. Zou die niet geisoleerd zijn ??

Ik zie twee lijnen zwart wit gestreept. Zou twee scheidingswanden zijn met een enkel plaatje gips ??

Nee ik heb niet de uitleg. Andere zijde is een dragende constructieve muur. Binnenwandjes zijn regelwerk met gips.

Jeroentje.
pi_195279442
Misschien is de buurvrouw doof.
Of heeft ze geen gordijnen hangen wat het geluid dempt.
pi_195279484
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 08:16 schreef Angelfrouk het volgende:
Misschien is de buurvrouw doof.
Of heeft ze geen gordijnen hangen wat het geluid dempt.
Dus was nu het idee een Metalstud frame met isolatie er voor te zetten. Maar dan kom je minimaal 90 mm de kamer in. Spouw 20, Metalstud 50, gips 12,5 mm. Dus als er een kans is dat we de wand kunnen isoleren en twee lagen 12,5 mm gips en probleem is over zou dat nog mooier zijn.

Blijft de vraag wat is dit voor een wand en is deze al voorzien van geluids isolatie ???
Jeroentje.
pi_195279490
Als het je buurmeisje is, ben jij toch ook de buurvrouw?
pi_195279575
quote:
80s.gif Op zondag 27 september 2020 08:24 schreef F.Sinatra het volgende:
Als het je buurmeisje is, ben jij toch ook de buurvrouw?
Nee ze is op dit moment officieel mijn buurmeisje. Ook al zitten er tien huizen tussen. Als de verbouwing een beetje vlot loopt dan verhuist ze binnenkort naar haar eigen plek.

Maar dat neemt niet weg dat ze altijd mijn buurmeisje blijft en ik haar buurman......................... :)
Jeroentje.
pi_195279587
Als het doorlopende vloeren en zij-muren zijn gaat zo’n voorzetwand erg weinig helpen.

Ik hoop dat ze er goed tegen kan want in de realiteit is er weinig aan te doen en is de enigenoplossing verhuizen.

Ik spreek uit ervaring.
pi_195279718
Ziet er inderdaad uit als een lichte scheiding wand.

Isoleren van geluid werkt met massa, veer, massa. Een voorzet wand met isolatie en luchtspouw werkt echt wel. Dubbel gips erop werkt ook, meer massa.

Zeker dan ook ontkoppelen van vloer en plafond. Perfect zal het nooit worden maar beter zeer zeker.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 10:19:07 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195281003
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 10:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo. Even wat reacties verwijderd.
Het is hier geen onzin :)
Balen :(
pi_195281925
Wat zij de buurvrouw toen "je buurmeisje" aanbelde om te vertellen dat ze de tv kon horen?

Wie weet staat die zo hard omdat de buurvrouw er vanuit gaat dat het appartement van "je buurmeisje" leeg staat.
So we just called him Fred too
pi_195282014
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 11:35 schreef Fred2 het volgende:
Wat zij de buurvrouw toen "je buurmeisje" aanbelde om te vertellen dat ze de tv kon horen?

Wie weet staat die zo hard omdat de buurvrouw er vanuit gaat dat het appartement van "je buurmeisje" leeg staat.
Evengoed zal de isolatie dan minimaal zijn. Ik hoor echt nooit iets van mijn buurman en andersom net zo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')