quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Juist. Maar daar hoor je de trotse jongens van het eerste uur niet over natuurlijk.
We hebben er bijna 1 miljoen momenteel. De winter moet nog komenquote:Op zaterdag 26 september 2020 10:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De waarheid ligt altijd in het midden he. Waren ook mensen die binnen een jaar wereldwijd 30 miljoen coronadoden voorspelden.
zucht kom je met onderzoeken die niet vertellen wat jij wilt vertellen ga je er maar omheen praten... Dat masker aanraken is geen probleem het gaat met die maskers er juist om dat jij anderen niet besmet dat niet medische mond maskers jezelf niet 100% beschermen is allang duidelijk. Maar ze beschermen wel de mensen om je heen als jij onbewust toch besmettelijk bent en je je in een mensenmassa bevindt.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:18 schreef zomerindebol het volgende: [..] Zucht de kapjes werken wel in een goede omstandigheid zoals eerder vermeld maar het de werking is amper te noemen. En als je dan de negatieve daar weer tegenover stelt heeft het dus geen of amper nut tenzij je natuurlijk ziek bent, maar dan behoor je thuis te blijven. Je moet ook niet kijken naar 1 onderzoek, je moet effecten van omstandigheden ook in de beoordelling mee nemen en de belangrijkste factoren zijn o.a. dat mensen zn masker hergebruiken en verkeerd gebruiken en constant aanraken etc. Maar die nuance begrijp je hoop ik toch wel?
Is dit het moment om te zeggen dat ik er al vanaf het begin af aan bij ben en het wel heb zien aankomen dat het mis zou gaanquote:Op zaterdag 26 september 2020 10:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep.
Toen werd je nog uitgemaakt voor paniekzaaier. En later toen in Italie 3000 doden waren en als je dan zei dat we die in Nederland ook met gemak zouden halen dan was je niet goed wijs.
Achteraf bezien waren wij toch een stuk wijzer dan al die achterlijke downplayers van destijds
Nee.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is dit het moment om te zeggen dat ik er al vanaf het begin af aan bij ben en het wel heb zien aankomen dat het mis zou gaan
Ja.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is dit het moment om te zeggen dat ik er al vanaf het begin af aan bij ben en het wel heb zien aankomen dat het mis zou gaan
en de zomer voor andere continentenquote:Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef vosss het volgende:
[..]
We hebben er bijna 1 miljoen momenteel. De winter moet nog komen
quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
quote:
Het is complex.quote:
Virus schijnt al half november in China te zijn opgedoken, in hoeverre dat klopt is natuurlijk de vraag. Het is er zeker voor januari al geweest, waarschijnlijk in december. Dus we gaan redelijk hard richting een jaar geleden nu.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef vosss het volgende:
[..]
We hebben er bijna 1 miljoen momenteel. De winter moet nog komen
Misschien kun je nu alvast de 3e golf gaan aankondigen als echt doemprofeet.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
quote:
Hier hetzelfde in Zwitserland, sinds een maand een uitbreiding van de mondkappenplicht maar de cijfers lopen net zo goed op nu het wat frisser wordt.quote:Op zaterdag 26 september 2020 08:25 schreef zomerindebol het volgende: [..] Waar is mondkapjesland? hier in spanje is blijft het ook oplopen terwijl dat volgens mij gewoon redelijk normaal is aangezien we weer de herfst in gaan. In feite als je de verschillen ziet tussen zweden nederland en spanje maakt het geen hol uit met wat voor ingrepen je doet mbt maskers en distancing etc, zeker als je de curves bekijkt van andere jaren icm de onderterfte zoals goed uitgelegd in het filmpje wat ik net heb gepost. maar well heel de economie naar de klote en daar moeten de echte effecten nog van komen en ook de nadelige effecten van maskers en lockdowns zullen nog komen lijkt me(aangezien men geen weerstand heeft op kunnen bouwen of amper
ze hebben monsters genomen van overledenen in frankrijk die lontonststeking hadden gehad en het bleek eind december ook al daar te zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Virus schijnt al half november in China te zijn opgedoken, in hoeverre dat klopt is natuurlijk de vraag. Het is er zeker voor januari al geweest, waarschijnlijk in december. Dus we gaan redelijk hard richting een jaar geleden nu.
Verder is een klein miljoen wereldwijd nog altijd peanuts vergeleken met b.v. de Spaanse Griep.
dus als je het aan hebt zien komen ben je een doemprofeet ?quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien kun je nu alvast de 3e golf gaan aankondigen als echt doemprofeet.
Frankrijk was geloof ik ook 1 van de eerste landen buiten China waar het virus werd geconstateerd.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben monsters genomen van overledenen in frankrijk die lontonststeking hadden gehad en het bleek eind december ook al daar te zijn.
En maar blijven volhouden dat we alles zelf in de hand hebben. De moraal neemt simultaan is alle Europese landen af zeker.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hier hetzelfde in Zwitserland, sinds een maand een uitbreiding van de mondkappenplicht maar de cijfers lopen net zo goed op nu het wat frisser wordt.
In dit topic wordt er geschreeuwd om mondkappenplicht als een oplossing om het virus in te dammen.
Ik denk dat men van een koude kermis thuiskomt, je zult zien dat het net zo snel verder oploopt. En eenmaal verplicht ga je er weer moeilijk vanaf komen. Zo worden de regels steeds verder uitgebreid, en wie weet voor hoe lang.
ik vind het wel weer erg makkelijk afschuiven van de RIVM terwijl ze zelf hun onderzoeken naar het virus niet op orde hebben.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:38 schreef galantis het volgende:
[..]
En maar blijven volhouden dat we alles zelf in de hand hebben. De moraal neemt simultaan is alle Europese landen af zeker.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de cijfers veel sneller zouden oplopen zonder mondkapjes.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hier hetzelfde in Zwitserland, sinds een maand een uitbreiding van de mondkappenplicht maar de cijfers lopen net zo goed op nu het wat frisser wordt.
In dit topic wordt er geschreeuwd om mondkappenplicht als een oplossing om het virus in te dammen.
Ik denk dat men van een koude kermis thuiskomt, je zult zien dat het net zo snel verder oploopt. En eenmaal verplicht ga je er weer moeilijk vanaf komen. Zo worden de regels steeds verder uitgebreid, en wie weet voor hoe lang.
Wat schuift het RIVM in Zwitserland precies af?quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vind het wel weer erg makkelijk afschuiven van de RIVM terwijl ze zelf hun onderzoeken naar het virus niet op orde hebben.
De onderzoeken vertellen juist wel wat ik zeg, het probleem is dat je de nuance blijkbaar niet ziet.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
zucht kom je met onderzoeken die niet vertellen wat jij wilt vertellen ga je er maar omheen praten... Dat masker aanraken is geen probleem het gaat met die maskers er juist om dat jij anderen niet besmet dat niet medische mond maskers jezelf niet 100% beschermen is allang duidelijk. Maar ze beschermen wel de mensen om je heen als jij onbewust toch besmettelijk bent en je je in een mensenmassa bevindt.
te laatquote:Op zaterdag 26 september 2020 10:49 schreef VoMy het volgende:
Vandaag in de Volkskrant worden maarliefst 3 experts aangehaald die alledrie zeggen dat er niet van stel op sprong maatregelen moeten worden afgekondigd maar dat er vooral eerst meer focus moet komen op het naleven van de huidige maatregelen (anderhalve meter, jwz).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |