Blikvoer en wc-papier?quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:25 schreef Nikonlover het volgende:
Ik ben ivm een mogelijke lockdown mijn noodvoorraad die ik altijd al in huis heb langzaam aan het aanvullen. Net even wat extra pastasaus en pakken broodmix meegenomen. Morgen ga ik bij een andere supermarkt nog wat extra zaken halen. Weet nog niet precies wat.
Wc papier juist niet er ligt geboeg opgeslagen in Nederland om er 12 jaar mee te doenquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:31 schreef MissHobje het volgende:
Heb net eindelijk de noodvoorraad een beetje erdoorheennee hamsteren is echt niet nodig dat hebben we toch gezien..(ok op toiletpapier na wellicht
)
Onderschat niet hoe mensen elkaar gek kunnen maken op volledig irrationele gronden. #slagbijAH #neverforgetquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Blikvoer en wc-papier?![]()
Maar waarom in vredesnaam? Als niemand als een idioot gaat hamsteren is er gewoon genoeg voorraad van alles in de supermarkten...
En er is zat om alle dikke koppen vol te stoppenquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:50 schreef galantis het volgende:
Wat een waanzin. Supermarkten gaan ze écht niet sluiten.
NL nr 2 van de wereld in voedselexport. En mensen zijn serieus bang voor tekorten? Het is geen fucking Ethiopië hier.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:52 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En er is zat om alle dikke koppen vol te stoppen
Dacht dat jij eindelijk een beetje verstandig begon te wordenquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:25 schreef Nikonlover het volgende:
Ik ben ivm een mogelijke lockdown mijn noodvoorraad die ik altijd al in huis heb langzaam aan het aanvullen. Net even wat extra pastasaus en pakken broodmix meegenomen. Morgen ga ik bij een andere supermarkt nog wat extra zaken halen. Weet nog niet precies wat.
Ik heb anders wekenlang tegen een vrijwel lege broodvakken en toiletpapiervakken aangekeken. Christus, dat gebeurd mij niet nog eens. Morgen huur ik een truck en haal ik de plaatselijke supermarkt leeg!!quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:57 schreef galantis het volgende:
[..]
NL nr 2 van de wereld in voedselexport. En mensen zijn serieus bang voor tekorten? Het is geen fucking Ethiopië hier.
Nikonlover maakt zichzelf nu al gek..quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Onderschat niet hoe mensen elkaar gek kunnen maken op volledig irrationele gronden. #slagbijAH #neverforget
Omdat mensen als een onnodig als een idioot gingen hamsteren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:01 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Ik heb anders wekenlang tegen een vrijwel lege broodvakken en toiletpapiervakken aangekeken. Christus, dat gebeurd mij niet nog eens. Morgen huur ik een truck en haal ik de plaatselijke supermarkt leeg!!
Nou sorry beste man, ik zag het toen al aankomen en heb toen veel ingekocht, en de buren stonden bij mij aan de deur, ik kon ze helpen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:03 schreef Tijger_m het volgende:
Nergens voor nodig, was in Maart niet nodig en is nu ook niet nodig.
Omdat kneuzen smorgens vroeg naar de winkel rende om alle wc papier te kopenquote:Op vrijdag 25 september 2020 21:16 schreef Scheepskok het volgende:
Nou sorry beste man, ik zag het toen al aankomen en heb toen veel ingekocht, en de buren stonden bij mij aan de deur, ik kon ze helpen.
Doe eens een gok waarom de buren jouw hulp nodig hadden?quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:16 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Nou sorry beste man, ik zag het toen al aankomen en heb toen veel ingekocht, en de buren stonden bij mij aan de deur, ik kon ze helpen.
Was open doelquote:Op vrijdag 25 september 2020 21:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens een gok waarom de buren jouw hulp nodig hadden?
Waarom is dat vermeldenswaardig?quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:14 schreef Jordy-B het volgende:
Ze waren bij de Lidl net al een pallet grootverpakkingen toiletpapier naar binnen aan het rollen.
Je bespeuring is deels correct.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat mensen als een onnodig als een idioot gingen hamsteren.
Maar volgens mij heb je dat prima door (ik bespeur sarcasme)
Maak dat die "gekkies" maar wijs. Ik verwacht dat weer ongeveer hetzelfde gaat gebeuren de komende tijd.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:03 schreef Tijger_m het volgende:
Nergens voor nodig, was in Maart niet nodig en is nu ook niet nodig.
Overschat Nederlanders niet.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nikonlover maakt zichzelf nu al gek..![]()
Verder is me dat bekend ja. Daarom schreef ik ook dat er niks ad hand is mits niemand als een idioot gaat hamsteren. Gebeurt dat wél weer, dan gaan we hetzelfde zien als in maart/april. Bevoorrading houdt het dan niet bij ondanks dat er genoeg voorhanden is.
Gaan hamsteren is dus een buitengewoon domme zet.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:26 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Je bespeuring is deels correct.Ik ga toch wel 1 pak halen voor de zekerheid. Absurd hoe mensen zich hebben gedragen destijds maar luister lieverd, in Maart bijv was ik nog lacherig en zei ik wat een gekkies die hele vakken leeg hebben geplunderd en doen alsof het einde van de wereld nabij is en wachtte ik geduldig op nieuwe voorraden en die kwam wekenlang maar niet, en als ik dan vanuit mijn werk kom is al het brood (zelfs de afbakbrood) op en eindelijk toen ik de allerlaatste rol had opgebruikt en over was gegaan naar papieren zakdoekjes werd de voorraad aangevuld. Ja dat maakt dat je gaat denken van boel mensen zijn toch asociaal en of achterlijk, ik moet daarop anticiperen.
PS. papieren zakdoekjes zijn niet aan te raden. Komt zo een gat in en je vingert jezelf ongewild tijdens het afvegen.
Dankzij mensen als jij ontstaat er schaarste en gaan mensen nog meer hamsteren... het is een soort self fulfilling prophecy... doe gewoon normaal dan blijft het ook normaal.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:25 schreef Nikonlover het volgende:
Deze aangeschaftquote:Op vrijdag 25 september 2020 20:25 schreef Nikonlover het volgende:
Want afbakbrood is nodig als de supermarkten elke dag open zijn?quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:26 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Je bespeuring is deels correct.Ik ga toch wel 1 pak halen voor de zekerheid. Absurd hoe mensen zich hebben gedragen destijds maar luister lieverd, in Maart bijv was ik nog lacherig en zei ik wat een gekkies die hele vakken leeg hebben geplunderd en doen alsof het einde van de wereld nabij is en wachtte ik geduldig op nieuwe voorraden en die kwam wekenlang maar niet, en als ik dan vanuit mijn werk kom is al het brood (zelfs de afbakbrood) op en eindelijk toen ik de allerlaatste rol had opgebruikt en over was gegaan naar papieren zakdoekjes werd de voorraad aangevuld. Ja dat maakt dat je gaat denken van boel mensen zijn toch asociaal en of achterlijk, ik moet daarop anticiperen.
PS. papieren zakdoekjes zijn niet aan te raden. Komt zo een gat in en je vingert jezelf ongewild tijdens het afvegen.
Nee hoor, ik stuur je de mijne wel op (niet gehamsterd, wel tamelijk overbodig)quote:Op vrijdag 25 september 2020 23:28 schreef ZarB het volgende:
Shit moet ik straks weer knokken om bloem?
Nee. Potten met pastasaus, pakken koopmans broodmix. Morgen nog meer pastasaus en koopmans brood halen. Ook nog een paar pakken knorr wereldgerechten en potten pindakaas en pakken hagelsag. Misschien ook van die mini jam dingen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Blikvoer en wc-papier?![]()
Maar waarom in vredesnaam? Als niemand als een idioot gaat hamsteren is er gewoon genoeg voorraad van alles in de supermarkten...
Ben ik ook. Ik heb altijd een voorraad voor 2 weken in huis. Gewoon voor het geval dat. Nu maak ik gewoon een extra voorraad voor gebruik tijdens de lockdown. Zodat ik niet hoef mis te grijpen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dacht dat jij eindelijk een beetje verstandig begon te worden
Dat is toch allemaal niet te vreten joh. Wat doe je jezelf aan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 23:35 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Nee. Potten met pastasaus, pakken koopmans broodmix. Morgen nog meer pastasaus en koopmans brood halen. Ook nog een paar pakken knorr wereldgerechten en potten pindakaas en pakken hagelsag. Misschien ook van die mini jam dingen.
En waarom. Omdat ik dan niet zovaak naar de supermarkt hoefEn om te voorkomen dat ik mis grijp. Heb ook voor de zekerheid een extra pak plee papier gekocht
Wat is er vies aan?quote:Op vrijdag 25 september 2020 23:38 schreef Azula het volgende:
[..]
Dat is toch allemaal niet te vreten joh. Wat doe je jezelf aan.
Pastasaus is super simpel zelf te maken en wtf wereldgerechten dat eet je toch niet maarja nvm.quote:
In een pot is makkelijker. Wat groentes erbij en gehakt en je hebt een lekker sausje. En wereldgerechten eet ik sowieso vaak. Best jummiequote:Op vrijdag 25 september 2020 23:40 schreef Azula het volgende:
[..]
Pastasaus is super simpel zelf te maken en wtf wereldgerechten dat eet je toch niet maarja nvm.
Ik vond een paar jaar geleden de hoisin en de Turkse durum echt verrukkelijkquote:Op vrijdag 25 september 2020 23:40 schreef Azula het volgende:
[..]
Pastasaus is super simpel zelf te maken en wtf wereldgerechten dat eet je toch niet maarja nvm.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 23:25 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Want afbakbrood is nodig als de supermarkten elke dag open zijn?
quote:Op vrijdag 25 september 2020 23:35 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Nee. Potten met pastasaus, pakken koopmans broodmix. Morgen nog meer pastasaus en koopmans brood halen. Ook nog een paar pakken knorr wereldgerechten en potten pindakaas en pakken hagelsag. Misschien ook van die mini jam dingen.
En waarom. Omdat ik dan niet zovaak naar de supermarkt hoefEn om te voorkomen dat ik mis grijp. Heb ook voor de zekerheid een extra pak plee papier gekocht
Jij mag mijn zakdoekjes (niet gehamsterd, gewoon een traume) wel hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2020 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik stuur je de mijne wel op (niet gehamsterd, wel tamelijk overbodig)
Wat is er?quote:
Wattenschijfjes zijn pas kut.quote:Op vrijdag 25 september 2020 23:51 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Jij mag mijn zakdoekjes (niet gehamsterd, gewoon een traume) wel hebben.
Gekkiequote:Op vrijdag 25 september 2020 23:42 schreef Zwolsboy het volgende:
Groot gelijk, de lockdown welke 6 maanden gaat duren per 1 okt.
Tot die tijd koop wat je kan.
Daarna mogen we niet naar buiten, wie dat doet 400,- boete.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 23:51 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Jij mag mijn zakdoekjes (niet gehamsterd, gewoon een traume) wel hebben.
Blijkbaar zijn ze zich aan het voorbereidenquote:Op vrijdag 25 september 2020 21:25 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Waarom is dat vermeldenswaardig?
En dan heb ik alles al voldoende in huis en dan kan ik lachend toekijkenquote:Op vrijdag 25 september 2020 21:38 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Maak dat die "gekkies" maar wijs. Ik verwacht dat weer ongeveer hetzelfde gaat gebeuren de komende tijd.
Nope, gebeurt niet. De berg "zwak&brak" is weggewerkt door het virusje in maart/april en wat overblijft wordt hooguit een beetje ziek. De meesten merken er niets van als ze besmet zijn, het immuunsysteem maakt meteen korte metten met het virus. Dat geldt voor 95% van het volk. Je kunt de cijfers checken in het corona-dashboard van het RIVM. De IC-opnames en het aantal doden zijn nagenoeg nul. Er worden enkel nog besmettingen geregistreerd, maar nauwelijks nog doden of IC-opnames.quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:38 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Maak dat die "gekkies" maar wijs. Ik verwacht dat weer ongeveer hetzelfde gaat gebeuren de komende tijd.
verstandig, je weet niet hoe t gaat lopen. in de uk worden er in de supermarkten al beperkingen opgelegd.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:25 schreef Nikonlover het volgende:
Gooi je dat dan wel netjes in de prullenbak?quote:Op zaterdag 26 september 2020 02:22 schreef Gehrman het volgende:
Ik veeg m'n reet wel af met keukenrol. Dat was nog volop verkrijgbaar vorige keer.
En dat is eenquote:Op zaterdag 26 september 2020 00:31 schreef Morri2 het volgende:
Al letterlijk maandenlang spullen op- en ingeslagen hier. Nooit voorraad gehad in het verleden en altijd elke dag verse boodschappen gehaald. Nu hebben we de opslagruimte opnieuw ingericht: neuwe planken, een digitaal voorraadsysteem, en eten/drinken waarmee we een week of 3 vooruit kunnen. Nooit gedacht dat we amateurpreppers zouden worden. Maar het is gebeurd.
Er is niet zo veel mis met een hamsterstrategie, zolang het hamsteren maar weloverwogen met beleid gebeurt: je bouwt je voorraad geleidelijk op, over een langere periode. Je moet niet als een dolle alles in één keer willen inkopen. Juist dat gingen mensen in maart massaal doen en juist dat zorgde voor grote logistieke problemen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 07:41 schreef ZarB het volgende:
Ze zeggen wel eens een ezel stoot zich niet 2 x aan dezelfde steen. Blijkt maar weer dat mensen nog dommer zijn.
Het was in maart niet nodig om te hamsteren dus dat zal het nu ook niet zijn. Get a grip zeg
Ik heb nog een zak van 5 liter liggen gelukkigquote:Op vrijdag 25 september 2020 23:40 schreef Azula het volgende:
[..]
Ja dat hebben we gezien in maart.quote:Op vrijdag 25 september 2020 20:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wc papier juist niet er ligt geboeg opgeslagen in Nederland om er 12 jaar mee te doen
Wel apart afvoeren en niet doorspoelen. Keukenpapier verstopt de riolering.quote:Op zaterdag 26 september 2020 02:22 schreef Gehrman het volgende:
Ik veeg m'n reet wel af met keukenrol. Dat was nog volop verkrijgbaar vorige keer.
Gewoon uit het wcraampje, dan is het andermans probleem.quote:Op zaterdag 26 september 2020 08:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wel apart afvoeren en niet doorspoelen. Keukenpapier verstopt de riolering.
Rutte zit op fokquote:Op zaterdag 26 september 2020 09:11 schreef MichaelScott het volgende:
Straks maar weer wc papier en afbakbrood inslaan voor Nederland maandag in lockdown gaat.
Daarom liggen er nu weer 125 mensen op de IC en zijn er 120 twintigers opgenomen geweest in het ziekenhuis voor covid19 in de laatste 2 weken in Nederland? In Zweden lopen de cases ook weer op...quote:Op zaterdag 26 september 2020 02:09 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Nope, gebeurt niet. De berg "zwak&brak" is weggewerkt door het virusje in maart/april en wat overblijft wordt hooguit een beetje ziek. De meesten merken er niets van als ze besmet zijn, het immuunsysteem maakt meteen korte metten met het virus. Dat geldt voor 95% van het volk. Je kunt de cijfers checken in het corona-dashboard van het RIVM. De IC-opnames en het aantal doden zijn nagenoeg nul. Er worden enkel nog besmettingen geregistreerd, maar nauwelijks nog doden of IC-opnames.
Dit beeld zien we ook in zweden, die helemaal geen lockdown hadden en nu volgens de media als eerste EU-land verlost zijn van corona.
Ik doelde op het gehamster en lege vakken.quote:Op zaterdag 26 september 2020 02:09 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Nope, gebeurt niet. De berg "zwak&brak" is weggewerkt door het virusje in maart/april en wat overblijft wordt hooguit een beetje ziek. De meesten merken er niets van als ze besmet zijn, het immuunsysteem maakt meteen korte metten met het virus. Dat geldt voor 95% van het volk. Je kunt de cijfers checken in het corona-dashboard van het RIVM. De IC-opnames en het aantal doden zijn nagenoeg nul. Er worden enkel nog besmettingen geregistreerd, maar nauwelijks nog doden of IC-opnames.
Dit beeld zien we ook in zweden, die helemaal geen lockdown hadden en nu volgens de media als eerste EU-land verlost zijn van corona.
Ik neem die info met een korrel zout. Zelfs mijn huisarts loopt al niet eens meer rond met een mondkapje. Dat was een tijdje geleden nog anders.quote:Op zaterdag 26 september 2020 09:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Daarom liggen er nu weer 125 mensen op de IC en zijn er 120 twintigers opgenomen geweest in het ziekenhuis voor covid19 in de laatste 2 weken in Nederland? In Zweden lopen de cases ook weer op...
Maar goed, ik heb even een groot pak WC gekocht gisteren als back up. Voor de rest zal het wel los lopen, dan eet ik wel iets anders.
quote:Op zaterdag 26 september 2020 09:59 schreef Nikonlover het volgende:
Net ff lekker wat pastasaus (14 potten) en koopmans broodmix (18 pakken) ingeslagen bij verschillende winkelsOok wat andere dingetjes maar niet in grote hoeveelheden
![]()
Ik merkte wel dat ik niet de enige ben die zijn voorraad aan het aanvullen is. Bijvoorbeeld de schappen broodmix en meel waren niet heel vol bij alle 5 de winkels waar ik ben geweest.
Woon je in het Archeon ofzo, dat je je brood zelf gaat bakken?quote:Op zaterdag 26 september 2020 09:59 schreef Nikonlover het volgende:
Net ff lekker wat pastasaus (14 potten) en koopmans broodmix (18 pakken) ingeslagen bij verschillende winkelsOok wat andere dingetjes maar niet in grote hoeveelheden
![]()
Ik merkte wel dat ik niet de enige ben die zijn voorraad aan het aanvullen is. Bijvoorbeeld de schappen broodmix en meel waren niet heel vol bij alle 5 de winkels waar ik ben geweest.
Een deel van mn score:
[ afbeelding ]
Ja hoor! Dit keer ga ik niet meer verrast worden door lege rekken WC papier.quote:
Die bakken waar je zelf bolletjes kan pakken zijn vies en het brood in de schappen was vaak op. Verder was iedereen meel enzo aan het hamsteren en greep ik vaak mis. Dus om te voorkomen dat ik zelf geen brood kan bakken heb ik een flinke voorraad gekochtquote:Op zaterdag 26 september 2020 10:05 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Woon je in het Archeon ofzo, dat je je brood zelf gaat bakken?
quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:05 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ja hoor! Dit keer ga ik niet meer verrast worden door lege rekken WC papier.![]()
Waarschijnlijk niet overgekomen, maar het bericht was sarcastisch bedoeld
Hahaha. Sorry. Beetje melige bui. Maar ik heb wel voorraad hoorquote:Op zaterdag 26 september 2020 10:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik was een serieus antwoord aan het schrijven. Laat maar dan
Aan die foto te zien is Nikonlover ook in een melige bui...quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:12 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Hahaha. Sorry. Beetje melige bui. Maar ik heb wel voorraad hoorLangzaam opgebouwd in de afgelopen weken. Alleen geen verbouwing of een voorraadbeheersysteem daarvoor. Ik vind het triest dat ik een voorraad moet hebben.
Bij ons is een nieuwe lading meelzakken onderweg van de molenaar. We kunnen vooruit!
Oohja! Ik moet nog havermout hebbenquote:Op zaterdag 26 september 2020 10:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Heb wel een paar doosjes paracetamol en Aleve gekocht evenals een fles handgel, oh en een paar pakken havermout
Goed bezig!quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Heb wel een paar doosjes paracetamol en Aleve gekocht evenals een fles handgel, oh en een paar pakken havermout
Misschien ook van die campinggasbrandertjes? Voor het geval dat gas afgesloten wordt? Bij de Blokker zijn ze nu in de aanbieding.quote:Op zaterdag 26 september 2020 10:22 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Oohja! Ik moet nog havermout hebbenHelemaal niet aan gedacht
Zo'n brandertje zit in mijn normale noodpakketquote:Op zaterdag 26 september 2020 10:29 schreef blackmirror het volgende:
[..]
Misschien ook van die campinggasbrandertjes? Voor het geval dat gas afgesloten wordt? Bij de Blokker zijn ze nu in de aanbieding.
Handgel heb ik nog een liter van staanquote:Op zaterdag 26 september 2020 10:20 schreef WammesWaggel het volgende:
quote:Op vrijdag 25 september 2020 21:14 schreef Jordy-B het volgende:
Ze waren bij de Lidl net al een pallet grootverpakkingen toiletpapier naar binnen aan het rollen.
Tja, die dingen moeten af en toe aangevuld worden. Ook als er niet gehamsterd wordt, mensen schijten toch.quote:Op zaterdag 26 september 2020 00:04 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn ze zich aan het voorbereiden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |