Hij heeft dus geen draagvlak onder de selectie, anders doe je dit niet. Zieltjes winnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:29 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)-gebruiken~a680b66a/
Drank weet het niet meer en laat de groep beslissen
@:hhh38
Wat een parodie op een trainerquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 18:29 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/nederla(...)-gebruiken~a680b66a/
Drank weet het niet meer en laat de groep beslissen
@:hhh38
Refereer je nu aan die misser van Babel? Dat was geen afstandsschotquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:48 schreef Generationalpha het volgende:
@:HHH38, @:FETX, @:Tarado, @:Klopkoek
https://www.volkskrant.nl/cs-bad68a1f
Dit is natuurlijk een uitwerking van het feit dat Nederland te weinig creativiteit en technisch vermogen heeft om kansrijk in de zestien van de tegenstander te komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:48 schreef Generationalpha het volgende:
Nee hoor, maar dacht dat je dit misschien interessant zou vinden. Meer in het algemeen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Refereer je nu aan die misser van Babel? Dat was geen afstandsschot
Doel je dan op creatieve passers? Spelers die een andere speler kunnen wegsteken?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een uitwerking van het feit dat Nederland te weinig creativiteit en technisch vermogen heeft om kansrijk in de zestien van de tegenstander te komen.
dank je, het is wel een ontwikkeling maar dat heeft ook te maken met het bijhouden van de statistieken, net zoals scoren uit voorzetten wat gewoon ook niet zoveel gebeurde als werd gedachtquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:29 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nee hoor, maar dacht dat je dit misschien interessant zou vinden. Meer in het algemeen.
Maar wat voor soort voetbal werkt dat dan in de hand? (Tactisch gezien.)quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
dank je, het is wel een ontwikkeling maar dat heeft ook te maken met het bijhouden van de statistieken, net zoals scoren uit voorzetten wat gewoon ook niet zoveel gebeurde als werd gedacht
meer breiwerk tot in de 16 of dus hoog opsluiten als de tegenstander in opbouw is waardoor er nog ruimte is om toe te slaan in de counterquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:35 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Maar wat voor soort voetbal werkt dat dan in de hand? (Tactisch gezien.)
Eigenlijk dus saaier voetbal dan vroeger.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
meer breiwerk tot in de 16 of dus hoog opsluiten als de tegenstander in opbouw is waardoor er nog ruimte is om toe te slaan in de counter
je ziet wel dat de mindere ploegen zolang ze de ruimtes goed klein houden het lang vol kunnen houden maar als er eenmaal een gaatje is gevonden en ze moeten wat terug doen ze er vaak een paar meer om de oren krijgen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:38 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Eigenlijk dus saaier voetbal dan vroeger.
Is ook een stukje voorkeur. Ik ben niet zo'n liefhebber van eindeloos combinatiespel. Heb liever wat directer voetbal.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
je ziet wel dat de mindere ploegen zolang ze de ruimtes goed klein houden het lang vol kunnen houden maar als er eenmaal een gaatje is gevonden en ze moeten wat terug doen ze er vaak een paar meer om de oren krijgen.
dat krijg je ook wel als je wat gelijkwaardiger bent, wat je nu in de eredivisie ziet is dat een laagvlieger die tegen de top speelt het gewoon dicht probeert te houden en dan een puntje eruit slepen en misschien meer met wat geluk terwijl het jaren geleden gewoon al vooraf 0 punten was en ze leuk probeerden mee te voetballen met grote uitslagen tot gevolg.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:45 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Is ook een stukje voorkeur. Ik ben niet zo'n liefhebber van eindeloos combinatiespel. Heb liever wat directer voetbal.
In de Eredivisie lijkt het aantal goals juist toe te nemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat krijg je ook wel als je wat gelijkwaardiger bent, wat je nu in de eredivisie ziet is dat een laagvlieger die tegen de top speelt het gewoon dicht probeert te houden en dan een puntje eruit slepen en misschien meer met wat geluk terwijl het jaren geleden gewoon al vooraf 0 punten was en ze leuk probeerden mee te voetballen met grote uitslagen tot gevolg.
is dat zo? Ik weet het niet, voor m'n gevoel heb je juist veel minder monsterscores dan vroeger maar gevoel is niet hetzelfde als statistiek uiteraardquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:52 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
In de Eredivisie lijkt het aantal goals toe te nemen ja.
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat doordat in Nederland het voetbal vrij traag is en de ruimtes op de vijandelijke helft vrij groot vooral de handelingssnelheid van veel Nederlandse spelers wat achter blijft, en dan met name het vermogen om onder druk bewegingen, passes en aannames correct uit te voeren. Creatieve passers hebben we sowieso niet echt maar het zou ook wel lekker zijn wanneer spelers in de drukte een bal goed kunnen aannemen en snappen hoe weg te draaien. Die kwaliteiten heeft bijvoorbeeld een Wijnaldum gewoonweg te weinig om met de punt naar voren op tien te spelen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:29 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Doel je dan op creatieve passers? Spelers die een andere speler kunnen wegsteken?
Er is in de Eredivisie altijd wel veel gescoord maar volgens mij is het zeker niet minder geworden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat zo? Ik weet het niet, voor m'n gevoel heb je juist veel minder monsterscores dan vroeger maar gevoel is niet hetzelfde als statistiek uiteraard
https://www.voetbal.com/statistieken/ned-eredivisie/1/quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:58 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Er is in de Eredivisie altijd wel veel gescoord maar volgens mij is het zeker niet minder geworden.
Vind ik moeilijk te beoordelen. Heb je voorbeelden van internationale spelers die deze handelingssnelheid en het wegdaaien etc. wel hebben?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat doordat in Nederland het voetbal vrij traag is en de ruimtes op de vijandelijke helft vrij groot vooral de handelingssnelheid van veel Nederlandse spelers wat achter blijft, en dan met name het vermogen om onder druk bewegingen, passes en aannames correct uit te voeren. Creatieve passers hebben we sowieso niet echt maar het zou ook wel lekker zijn wanneer spelers in de drukte een bal goed kunnen aannemen en snappen hoe weg te draaien. Die kwaliteiten heeft bijvoorbeeld een Wijnaldum gewoonweg te weinig om met de punt naar voren op tien te spelen.
Laatste 2 seizoenen staan zo te zien erg hoog op de lijst.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://www.voetbal.com/statistieken/ned-eredivisie/1/
Valt volgens mij niet echt een trendlijn in te ontwaren.
De Bruyne uiteraard, maar die is buitencategorie. Maar in Belgie bijvoorbeeld ook Tielemans en Thorgan Hazard, o. a. Havertz en Kroos in Duitsland, Phil Phoden, Jadon Sancho, Mason Greenwood in Engeland.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:01 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Vind ik moeilijk te beoordelen. Heb je voorbeelden van internationale spelers die deze handelingssnelheid en het wegdaaien etc. wel hebben?
De Bruyne?
Mooi lijstje ja. Greenwood lijkt me meer een klassieke buitenspeler die naar binnendribbelt en schiet toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Bruyne uiteraard, maar die is buitencategorie. Maar in Belgie bijvoorbeeld ook Tielemans en Thorgan Hazard, o. a. Havertz en Kroos in Duitsland, Phil Phoden, Jadon Sancho, Mason Greenwood in Engeland.
Is meer een spits.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:07 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Mooi lijstje ja. Greenwood lijkt me meer een klassieke buitenspeler die naar binnendribbelt en schiet toch?
Wijnaldum heeft dat nooit gekund, die kan eigenlijk niets uit stilstand, de beste Nederlander daarin was wel Sneijder maar de Jong kan het ook wel dat wegdraaien alleen is hij geen 10, vd Beek kan het ook wel in de kleine ruimte.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat doordat in Nederland het voetbal vrij traag is en de ruimtes op de vijandelijke helft vrij groot vooral de handelingssnelheid van veel Nederlandse spelers wat achter blijft, en dan met name het vermogen om onder druk bewegingen, passes en aannames correct uit te voeren. Creatieve passers hebben we sowieso niet echt maar het zou ook wel lekker zijn wanneer spelers in de drukte een bal goed kunnen aannemen en snappen hoe weg te draaien. Die kwaliteiten heeft bijvoorbeeld een Wijnaldum gewoonweg te weinig om met de punt naar voren op tien te spelen.
Maar technisch wel fijnbesnaarder dan pakweg een Bergwijn, en datzelfde geldt voor Sancho.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:07 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Mooi lijstje ja. Greenwood lijkt me meer een klassieke buitenspeler die naar binnendribbelt en schiet toch?
Ja, maar kan in de zestien wel fatsoenlijk een bal aannemen en redelijk draaien.quote:
Toch zou ik een moord doen voor een Timo Werner in de spits momenteel.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar technisch wel fijnbesnaarder dan pakweg een Bergwijn, en datzelfde geldt voor Sancho.
Een van mijn favorieten wat betreft balbehandeling is Roberto Firmino, waardoor Mane goed tot zijn recht komt. Zo is een voetballer als Timo Werner ook allemaal leuk en aardig, maar zonder technisch middenveld wordt ook hij opeens wat armoedig.
Op zich is Werner niet beter dan bijvoorbeeld Depay denk ik, en zeker niet technisch vaardiger.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:17 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Toch zou ik een moord doen voor een Timo Werner in de spits momenteel.
Ik denk van wel. Kijk alleen al die goal terug die hij maakte tegen ons. Heeft een veel betere traptechniek.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op zich is Werner niet beter dan bijvoorbeeld Depay denk ik, en zeker niet technisch vaardiger.
Bergwijn heeft juist wel een prima techniek, het is bij hem verkeerd gegaan toen hij per abuis dacht dat ie op bodybuilding zat. Zet de beelden van voordat hij zich een paar titten trainde eens tegenover de beelden na. Dat is gewoon een kwestie van hele slechte begeleiding. Memphis is ook pas weer beter gaan voetballen toen hij zich meer ging richten op snelheid en wendbaarheid t.o.v. brute kracht.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar technisch wel fijnbesnaarder dan pakweg een Bergwijn, en datzelfde geldt voor Sancho.
Een van mijn favorieten wat betreft balbehandeling is Roberto Firmino, die zorgt dat bijvoorbeeld Mane goed tot zijn recht komt. Zo is een voetballer als Timo Werner ook allemaal leuk en aardig, maar zonder technisch middenveld wordt ook hij opeens wat armoedig.
Wat noem jij een prima techniek? Zijn voorzet en schot zijn nooit heel erg goed geweest, zijn passing is ook niet geweldig.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:29 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Bergwijn heeft juist wel een prima techniek, het is bij hem verkeerd gegaan toen hij per abuis dacht dat ie op bodybuilding zat. Zet de beelden van voordat hij zich een paar titten trainde eens tegenover de beelden na. Dat is gewoon een kwestie van hele slechte begeleiding. Memphis is ook pas weer beter gaan voetballen toen hij zich meer ging richten op snelheid en wendbaarheid t.o.v. brute kracht.
Hij had bij het jeugdvoetbal een prima dribbel, kon prima mee in de combinatie, aanname was doelgericht en scoren ging hem ook makkelijk af. Nu waggelt hij over het veld alsof hij 10 kilo te veel meesjouwt.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:37 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Wat noem jij een prima techniek? Zijn voorzet en schot zijn nooit heel erg goed geweest, zijn passing is ook niet geweldig.
dat ben ik niet met je eens, zoveel zijn z'n karakteristieken niet veranderd, verder een prima speler hoor maar hij moet in beweging zijn, kappen en draaien is nooit zijn ding geweest.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:38 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Hij had bij het jeugdvoetbal een prima dribbel, kon prima mee in de combinatie, aanname was doelgericht en scoren ging hem ook makkelijk af. Nu waggelt hij over het veld alsof hij 10 kilo te veel meesjouwt.
Dat geldt toch voor zoveel spelers? Er zijn tientallen leuke dribbelaars die het in de jeugd heel aardig doen en elk jaar aan de lopende band scoren en als ze de stap moeten maken hier niet toe in staat blijken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:38 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Hij had bij het jeugdvoetbal een prima dribbel, kon prima mee in de combinatie, aanname was doelgericht en scoren ging hem ook makkelijk af.
Op het jeugd-EK waar Nederland de finale verloor van (geloof ik) Engeland vond ik hem technisch ook best behoorlijk ogen, maar ik heb ook het idee dat Nederlandse spelers vaak stagneren in hun technische ontwikkeling, zo ook Wijnaldum bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:29 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Bergwijn heeft juist wel een prima techniek, het is bij hem verkeerd gegaan toen hij per abuis dacht dat ie op bodybuilding zat. Zet de beelden van voordat hij zich een paar titten trainde eens tegenover de beelden na. Dat is gewoon een kwestie van hele slechte begeleiding. Memphis is ook pas weer beter gaan voetballen toen hij zich meer ging richten op snelheid en wendbaarheid t.o.v. brute kracht.
Dat het voor veel spelers geldt zegt niet dat er in de ontwikkeling van Bergwijn niet iets is fout gegaan. Hij heeft gewoon geen voetballichaam meer en dat gaat ten koste van z'n wendbaarheid en explosiviteit. Depay heeft die fase ook gehad en is daar overheen gegroeid door gericht te gaan trainen op die vaardigheid en wat kilo's aan spieren kwijt te raken.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:44 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat geldt toch voor zoveel spelers? Er zijn tientallen leuke dribbelaars die het in de jeugd heel aardig doen en elk jaar aan de lopende band scoren en als ze de stap moeten maken hier niet toe in staat blijken.
Feit is dat zijn rendement sinds zijn debuut (2014) wel flink omhoog is gegaan.
Ik vind het erg lastig om te beoordelen moet ik zeggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:47 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dat het voor veel spelers geldt zegt niet dat er in de ontwikkeling van Bergwijn niet iets is fout gegaan. Hij heeft gewoon geen voetballichaam meer en dat gaat ten koste van z'n wendbaarheid en explosiviteit. Depay heeft die fase ook gehad en is daar overheen gegroeid door gericht te gaan trainen op die vaardigheid en wat kilo's aan spieren kwijt te raken.
Wijnaldum heb ik technisch nooit geweldig gevonden eerlijk gezegd, vind vooral z'n aannames te weinig doelgericht. Ben het met je eens over dat jeugd-EK en Bergwijn. Daar viel hij me voor het eerst op als groot talent. Misschien wel het grootste talent van die lichting. Ik denk dat er veel misgaat bij de bovenbouw van BVO's. Functies worden daar vaak vergeven aan oud-voetballers en niet aan de beste trainers.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 12:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op het jeugd-EK waar Nederland de finale verloor van (geloof ik) Engeland vond ik hem technisch ook best behoorlijk ogen, maar ik heb ook het idee dat Nederlandse spelers vaak stagneren in hun technische ontwikkeling, zo ook Wijnaldum bijvoorbeeld.
Jammer dat er na minuut 60 niet zoveel meer gebeurde. Daaraan zie je ook dat de noodzaak op een overwinning voor allebei niet als groot werd gezien.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 14:18 schreef Generationalpha het volgende:
De bron die ik heb gevonden (Statified Football) geeft opvallend genoeg een hogere XG voor Oranje dan Italië gisteren. Over het algemeen lijkt het op een vrij terecht gelijkspel verder.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had dit artikel destijds al gelezen. Beetje vergelijkbaar met de schotverdeling bij het basketbal, efficiëntie wordt steeds belangrijker. Volgens mij heeft iemand al voorgesteld om doelpunten van buiten de 16 voor 2 te laten tellenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:48 schreef Generationalpha het volgende:
Frank was allang blij met een puntje en wilde geen risico's lopen op een verliesbeurt vanwege de mogelijke kritiek van de pers. (En had daar denk ik ook wel gelijk in.)quote:Op donderdag 15 oktober 2020 15:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jammer dat er na minuut 60 niet zoveel meer gebeurde. Daaraan zie je ook dat de noodzaak op een overwinning voor allebei niet als groot werd gezien.
[..]
Had dit artikel destijds al gelezen. Beetje vergelijkbaar met de schotverdeling bij het basketbal, efficiëntie wordt steeds belangrijker. Volgens mij heeft iemand al voorgesteld om doelpunten van buiten de 16 voor 2 te laten tellen
Uh ze staan gewoon onder Polen hoor.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 16:59 schreef Generationalpha het volgende:
Italië had maar 1 puntje nodig voor groepswinst dus die vonden het ook allemaal wel prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |