abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:40:09 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_195384377
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:25 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Eens, daarom zei ik ook dat Gakpo het meer zou verdienen dan Ihattaren.
We zijn het weer eens Tom :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:56:06 #77
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_195384693
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:33 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Oké, je geeft het gelukkig wel toe. Geheel objectief kan bijna niet, maar ik ben geen PSV-fan, dus ik heb wel het idee dat ik er redelijk neutraal naar kan kijken.
Oh je zal mij ook nooit zien beweren dat ik geheel objectief ben hoor. Sterker nog; denk dat er bijna niemand op dit forum dat is.

Het gaat mij er ook helemaal niet om dat het geen talent zou zijn, want dat is het wel degelijk. En het is ook helemaal niet dat ik dat niet toe wil geven, want ik was in het begin bijvoorbeeld ook echt fan van Ihattaren en Malen (al begin ik daar wel van terug te komen). Ik stel alleen maar dat het ietwat snel is en volgens mij is dat helemaal niet zo gek. Als het een speler van een andere club betreft dan wordt daar hier (terecht) wat over gezegd door diezelfde mensen die er nu overheen vallen dat ik alleen maar zeg dat het wat snel is na 2,5 leuke wedstrijd (bij wijze van). Doet verder niks af aan zijn talent.

Hypocrisie much.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:31:37 #78
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_195385518
Een enorm zwaktebod dat Ihattaren erbij zit. Dat jochie is alleen maar een hype, hopeloos uit vorm, recent nog te dik, heeft een enorm slechte instelling en verdient het nu gewoon totaal niet. Sterker nog, een goed signaal zou zijn om hem in te prenten dat hij op deze manier nog nog net met Jong Oranje mee mag doen. Schmidt heeft helemaal gelijk dat hij zo'n snotneus ernaast zet. Frank daarentegen kiest voornamelijk uit tactische overwegingen voor de weg van de minste weerstand. Het is goed voor z'n imago (omdat hij een slechte historie met Marokkaanse spelers zou hebben), het waait lekker makkelijk mee met de publieke opinie en zo is het makkelijker om hem bij het Ndderlands elftal te houden ipv dat hij zogenaamd omschakelt naar Marokko. Het zijn alledrie verkeerde redenen om hem nu te selecteren. Een coach met lef en status a la van Gaal had hier meer mee gedaan. Dit krijg je als je een lichtgewicht als Frank de Boer aanstelt. Wat een gotspe. Oranje is een grap geworden. Wangedrag en incompetentie wordt beloond. Diep en dieptriest.

[ Bericht 1% gewijzigd door VeX- op 02-10-2020 13:37:04 ]
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:54:24 #79
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_195386002
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Chong bijvoorbeeld. Of Zirkzee.

Laat Gakpo dan ook lekker oppleuren naar Jong Oranje.
Chong kan er echt helemaal niks van.

Is alleen opvallend door zijn haardos.
Oh.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:55:25 #80
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_195386014
Waarom zitten Babel en Strootman er nog bij? Dit kan toch niet.

Voor zo'n oefenpotje wat eraan komt kan je dan beter wat talenten eraan laten ruiken.
Oh.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:57:54 #81
319979 Fok-it
All is well
pi_195386049
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:31 schreef VeX- het volgende:
Een enorm zwaktebod dat Ihattaren erbij zit. Dat jochie is alleen maar een hype, hopeloos uit vorm, recent nog te dik, heeft een enorm slechte instelling en verdient het nu gewoon totaal niet. Sterker nog, een goed signaal zou zijn om hem in te prenten dat hij op deze manier nog nog net met Jong Oranje mee mag doen. Schmidt heeft helemaal gelijk dat hij zo'n snotneus ernaast zet. Frank daarentegen kiest voornamelijk uit tactische overwegingen voor de weg van de minste weerstand. Het is goed voor z'n imago (omdat hij een slechte historie met Marokkaanse spelers zou hebben), het waait lekker makkelijk mee met de publieke opinie en zo is het makkelijker om hem bij het Ndderlands elftal te houden ipv dat hij zogenaamd omschakelt naar Marokko. Het zijn alledrie verkeerde redenen om hem nu te selecteren. Een coach met lef en status a la van Gaal had hier meer mee gedaan. Dit krijg je als je een lichtgewicht als Frank de Boer aanstelt. Wat een gotspe. Oranje is een grap geworden. Wangedrag en incompetentie wordt beloond. Diep en dieptriest.
Hij selecteert hem juist omdat hij niet goed in zijn vel zit. Als hij hem niet zou selecteren heb je de kans dat hij vanwege zijn leeftijd denkt dat Oranje ook niet op hem vertrouwt en alsnog op zijn beslissing terugkomt en voor Marokko kiest in een impuls. Juist verstandig om hem erbij te houden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_195386056
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Chong kan er echt helemaal niks van.

Is alleen opvallend door zijn haardos.
Nouja, ik denk niet dat ie er helemaal niets van kan. Geen idee hoe goed hij kan worden verder, maar scoorde bij zijn debuut bij Werder, geen slecht begin. Niet dat hij daardoor ineens in Oranje moet, maar oke.

Maar ik vind in het algemeen het nogal vreemd dat talenten die hier 2 keer aardig spelen in Nederland vaak al naar Oranje gepushed worden, terwijl talenten die in het buitenland spelen altijd net wat langer moeten wachten. Geen idee of die Zirkzee goed genoeg is hoor, ken ik 'm te slecht voor. Maar volgens mij standaard bankzitter bij 1 van de beste ploegen van de wereld. Komt zelfs niet in de plannen bij Jong Oranje voor geloof ik.
pi_195386067
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:57 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hij selecteert hem juist omdat hij niet goed in zijn vel zit. Als hij hem niet zou selecteren heb je de kans dat hij vanwege zijn leeftijd denkt dat Oranje ook niet op hem vertrouwt en alsnog op zijn beslissing terugkomt en voor Marokko kiest in een impuls. Juist verstandig om hem erbij te houden.
Als dat mannetje voor Marokko wil kiezen moet ie dat lekker doen. Echt, dit soort gelul :').

Het is het Nederlands elftal, als je er niet voor WIL spelen, dan rot je toch lekker op.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:00:44 #84
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_195386088
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nouja, ik denk niet dat ie er helemaal niets van kan. Geen idee hoe goed hij kan worden verder, maar scoorde bij zijn debuut bij Werder, geen slecht begin. Niet dat hij daardoor ineens in Oranje moet, maar oke.

Maar ik vind in het algemeen het nogal vreemd dat talenten die hier 2 keer aardig spelen in Nederland vaak al naar Oranje gepushed worden, terwijl talenten die in het buitenland spelen altijd net wat langer moeten wachten. Geen idee of die Zirkzee goed genoeg is hoor, ken ik 'm te slecht voor. Maar volgens mij standaard bankzitter bij 1 van de beste ploegen van de wereld. Komt zelfs niet in de plannen bij Jong Oranje voor geloof ik.
Zo'n Gakpo speelt al tijden mee bij PSV, die mag je er best bijhalen ipv Babel. Gewoon kijken wat zijn niveau is, alhoewel De Boer dat moet inschatten dus heb je nog weinig aan.

Maar Zirkzee die speelt dus gewoon zelden en kan je dan niet echt op bouwen als je een fitte selectie nodig hebt. Al had ik het niet erg gevonden als hij erbij had gezeten hoor.
Oh.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:01:12 #85
319979 Fok-it
All is well
pi_195386095
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als dat mannetje voor Marokko wil kiezen moet ie dat lekker doen. Echt, dit soort gelul :').

Het is het Nederlands elftal, als je er niet voor WIL spelen, dan rot je toch lekker op.
Zeker. Maar dat betekent niet dat je als bond dat soort dingen niet wikt en weegt. Vanuit hun oogpunt is het logisch dat ze hem erbij houden om zelfde situatie als met Ziyech te voorkomen, dat is alles wat ik zeg. Uiteindelijk is het zijn keus uiteraard
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:02:26 #86
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_195386113
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik had toch best graag Ziyech bij Nederland gehad, en dat was ook gewoon gelukt als er beter met hem was omgegaan.

Ihatarren kan natuurlijk altijd nog falen, maar leg hem maar gewoon vast voor de zekerheid.
Oh.
pi_195386144
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:02 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik had toch best graag Ziyech bij Nederland gehad, en dat was ook gewoon gelukt als er beter met hem was omgegaan.

Ihatarren kan natuurlijk altijd nog falen, maar leg hem maar gewoon vast voor de zekerheid.
Ik heb sowieso een hekel aan dat gedweep met spelers. Ja, Ziyech was van harte welkom, natuurlijk. Net als een goede Ihattaren. Ik zou al die energie er dus ook niet insteken, en als dat als resultaat heeft dat die spelers dan kiezen voor het land waar ze meer mee hebben, vind ik dat helemaal prima. Zie dat meer als hun verlies, dan het onze.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:08:49 #88
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_195386183
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik heb sowieso een hekel aan dat gedweep met spelers. Ja, Ziyech was van harte welkom, natuurlijk. Net als een goede Ihattaren. Ik zou al die energie er dus ook niet insteken, en als dat als resultaat heeft dat die spelers dan kiezen voor het land waar ze meer mee hebben, vind ik dat helemaal prima. Zie dat meer als hun verlies, dan het onze.
Ik niet, want zoveel luxe heeft Nederland niet. We hebben nog wel wat aanvallende creativiteit nodig en daar kunnen ze wel hun best voor doen met een goed verhaal.

Anders zitten we ons alleen maar dood te ergeren dat Babel weer mag opdraven, dat noem ik eerder ons verlies van voetbalplezier.
Oh.
pi_195386197
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik niet, want zoveel luxe heeft Nederland niet. We hebben nog wel wat aanvallende creativiteit nodig en daar kunnen ze wel hun best voor doen met een goed verhaal.

Anders zitten we ons alleen maar dood te ergeren dat Babel weer mag opdraven, dat noem ik eerder ons verlies van voetbalplezier.
Vind ik allemaal geen argumenten. Speler moet voor Nederland willen spelen. Als hij dat wil, wacht hij wel op een selectie. Of niet, en dan gaan ze voor een ander land spelen. Hun probleem/verlies.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:11:46 #90
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_195386223
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Vind ik allemaal geen argumenten. Speler moet voor Nederland willen spelen. Als hij dat wil, wacht hij wel op een selectie. Of niet, en dan gaan ze voor een ander land spelen. Hun probleem/verlies.
Als ze eenmaal vastliggen willen ze wel voor Nederland spelen hoor, puur om een eindtoernooi mee te maken. Dat vind ik niet zo belangrijk allemaal, vaak twijfelen ze gewoon en valt er voor beide landen iets te zeggen en dan maken de details en een 'warm bad' wel het verschil.
Oh.
pi_195386235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Als ze eenmaal vastliggen willen ze wel voor Nederland spelen hoor, puur om een eindtoernooi mee te maken. Dat vind ik niet zo belangrijk allemaal, vaak twijfelen ze gewoon en valt er voor beide landen iets te zeggen en dan maken de details en een 'warm bad' wel het verschil.
Dat laatste weet ik/snap ik, en we gaan het er ook niet over eens worden verder. :)
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:15:35 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195386262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:11 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Frank gaat hem laten invallen, is hij meteen van zijn marokkanenprobleem af
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:15:51 #93
268491 fetX
pi_195386265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Frank gaat hem laten invallen, is hij meteen van zijn marokkanenprobleem af
Is nu toch 3x?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:16:56 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195386287
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:15 schreef fetX het volgende:

[..]

Is nu toch 3x?
dat wist ik niet
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:18:00 #95
268491 fetX
pi_195386302
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat wist ik niet
quote:
De FIFA gaat de regelgeving voor het switchen tussen nationale ploegen versoepelen. Zo mogen voetballers tot 21 jaar binnenkort drie officiële wedstrijden spelen – inclusief kwalificatieduels voor eindtoernooien – en daarna alsnog een andere keuze maken.

Het idee erachter is dat nu spelers met een dubbele nationaliteit vaak op jonge leeftijd worden vastgelegd door bonden die hen selecteren en een minuutje laten invallen. De interlandkeuze is dan voor de rest van de carrière bepaald. In de praktijk blijkt regelmatig dat een speler toch niet goed genoeg is, maar dan kan hij niet meer overstappen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:23:42 #96
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_195386415
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:18 schreef fetX het volgende:

[..]

[..]

Dus zo gauw ze boven de 21 wel 1 wedstrijdje spelen liggen ze ook vast?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:27:11 #97
268491 fetX
pi_195386474
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:23 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dus zo gauw ze boven de 21 wel 1 wedstrijdje spelen liggen ze ook vast?
Ja, volgens mij wel.

Hier een artikel met wat meer context van NOS:

quote:
De FIFA versoepelt de regels voor jonge talenten die na hun interlanddebuut alsnog willen overstappen naar een ander land. Dat is vandaag met een meerderheid van stemmen besloten tijdens het jaarcongres van de wereldvoetbalbond.

Voorheen was het zo dat een speler bij zijn debuut voor een nationale ploeg 'voor het leven' vast zat aan die keuze. Uitkomen voor een ander land, bijvoorbeeld omdat iemand een dubbel paspoort bezit, was vanaf de eerste speelminuut niet meer mogelijk.

Nieuw is nu dat voetballers maximaal drie duels de tijd krijgen om hun 'voetbalnationaliteit' te herzien. De regel geldt alleen voor spelers die minuten in het hoogste vertegenwoordigende elftal van een land hebben gemaakt en die niet ouder dan 21 jaar zijn.

Extra spelregel: wie actief is op een groot eindtoernooi (EK of WK) kan echter geen switch meer maken. Om snelle wisselingen te voorkomen moet er bovendien minstens drie jaar zitten tussen het laatste duel voor land x en het eerstvolgende duel bij land y.

"De oude regels voelden soms wat onrechtvaardig", zegt Roy Vermeer, jurist bij de internationale spelersvakbond FIFPRO. Hij is één van de mensen die op de achtergrond sleutelde aan de nieuwe reglementen. Dat was nodig, vond men, omdat diverse voetballers op jonge leeftijd werden vastgelegd door bonden, slechts een paar minuten speelden en vervolgens uit beeld raakten.

Vermeer: "Spelers krijgen vanaf nu meer flexibiliteit, zodat ze later in hun carrière nog kunnen switchen als ze dat willen".

In theorie kan de regel van toepassing zijn op spelers als Mohammed Ihattaren (18), Sergiño Dest (19), Orkun Kökcü (19) en Ferdi Kadioglu (20). Allen zijn in het bezit van een dubbele nationaliteit en speelden nog niet het maximale aantal van drie interlands voor het land van hun keuze.

Voor wie enige hoop koestert: echt realistisch is een overstap van Dest en Kökcü niet. Zo speelde Ajax-back Dest al drie duels voor de Amerikaanse ploeg en debuteerde Feyenoorder Kökcü deze maand voor Turkije. Daarnaast liet Ihattaren al weten te kiezen voor Oranje en speelt Kadioglu vooralsnog in Jong Oranje - al is er interesse vanuit de Turkse bond voor de Arnhemmer van Fenerbahçe.
pi_195387033
Dumfries :')
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:42:31 #99
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_195389259
Nog steeds geen Bijlow en wel die reserve keeper van Valencia :r
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:56:01 #100
268491 fetX
pi_195389528
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 16:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nog steeds geen Bijlow en wel die reserve keeper van Valencia :r
Mja, Bijlow moet toch eerst ook wel wat meer wedstrijden keepen en goed presteren. Tot nu toe doet hij het uitstekend dus zit er de volgende keer vast wel bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')