Ik bedoelde eigenlijk dit halve topic maar dat vond ik ook zo wat om te posten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat roept niet half Nederland. Hier mag ook wel eens tegen opgetreden worden, tegen dit soort populistisch gedram. Zeker met zo'n nietszeggende grafiek erbij.
Nou, dinsdag eerst ff overlegje denk ik. En dan eind volgende week.... misschien.... want het is eigenlijk nu aan de regio's.... blabla....quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ah joh, het is nu vrijdagmiddag, we tillen dit wel even over het weekend heen en dan dinsdag ofzo even perscootje plannen.
Horeca twee uur eerder dicht.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan volgende week vrijdag extra maatregelen.....
Wat nee? Ik leg het toch gewoon uit?quote:
Naja de tendens was wel om te zeggen dat er besmettingen zijn maar de ziekenhuisopnames achterbleven, terwijl je wist dat hier een vertraging in zat. Mensen die hier zeiden "afwachten over paar weken" werden belachelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat roept niet half Nederland. Hier mag ook wel eens tegen opgetreden worden, tegen dit soort populistisch gedram. Zeker met zo'n nietszeggende grafiek erbij.
Dat laatste komt ook omdat de kreet 'over 2 weken' hier al sinds april werd gebezigd.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Naja de tendens was wel om te zeggen dat er besmettingen zijn maar de ziekenhuisopnames achterbleven, terwijl je wist dat hier een vertraging in zat. Mensen die hier zeiden "afwachten over paar weken" werden belachelijk gemaakt.
Ja verantwoordelijkheid schuiven zijn ze goed in.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, dinsdag eerst ff overlegje denk ik. En dan eind volgende week.... misschien.... want het is eigenlijk nu aan de regio's.... blabla....
ligt eraan hoe je mening uit.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat nee? Ik leg het toch gewoon uit?
Dat ik een andere mening heb is geen reden voor editten.
Ja goh die riepen dat iedere dag bij van alles, niet gek dat het een keer uit kwam.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:17 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Naja de tendens was wel om te zeggen dat er besmettingen zijn maar de ziekenhuisopnames achterbleven, terwijl je wist dat hier een vertraging in zat. Mensen die hier zeiden "afwachten over paar weken" werden belachelijk gemaakt.
Kunnen we a.u.b. terug naar die tijd?quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja goh die riepen dat iedere dag bij van alles, niet gek dat het een keer uit kwam.
Mwah niet in vele kantines hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik geloof overigens niet dat ze alles helemaal op slot gaan gooien... sportscholen en sportverenigingen zullen ze wel ontzien, omdat het daar over het algemeen prima ingeregeld is.
Wel bullshit dat als de bios dicht zou moeten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik geloof overigens niet dat ze alles helemaal op slot gaan gooien... sportscholen en sportverenigingen zullen ze wel ontzien, omdat het daar over het algemeen prima ingeregeld is.
En toch blijf ik het apart vinden dat ik overal anderhalve meter afstand moet houden maar wel 90 minuten lang de voorstopper van de tegenstander in z'n nek mag hijgen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:21 schreef TheVulture het volgende:
Ja die voegde ik later nog toe, en zo zijn er nog wel meer branches waar het goed gaat... ik denk zelfs dat je de pretparken en dierentuinen ook prima open kunt latenquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel bullshit dat als de bios dicht zou moeten.
Wanneer daar het probleem niet zit laat het dan gewoon open.
Precies. Alle horeca dus gewoon open laten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel bullshit dat als de bios dicht zou moeten.
Wanneer daar het probleem niet zit laat het dan gewoon open.
En dan in de kantine weer 1,5 meter van je eigen teamgenoten afquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En toch blijf ik het apart vinden dat ik overal anderhalve meter afstand moet houden maar wel 90 minuten lang de voorstopper van de tegenstander in z'n nek mag hijgen.
Bij ons is ook de dug out afgeplakt zodat er nog maar max 3 man in kunnen zitten. Maar op het veld mag je 22 man weer aanraken en in zijn nek hijgenquote:Op vrijdag 25 september 2020 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En toch blijf ik het apart vinden dat ik overal anderhalve meter afstand moet houden maar wel 90 minuten lang de voorstopper van de tegenstander in z'n nek mag hijgen.
Heerlijke symboolpolitiek toch.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Bij ons is ook de dug out afgeplakt zodat er nog maar max 3 man in kunnen zitten. Maar op het veld mag je 22 man weer aanraken en in zijn nek hijgen
Dit ja. Je hebt een hele grote groep mensen die elke dag dezelfde voorspellingen doen en dat ook al deden tijdens de eerste golf, en er nooit op terugkomen als het achteraf niet zo was, maar gewoon doorgaan met dingen voorspellen en verongelijkt doen als niemand naar ze luistert.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja goh die riepen dat iedere dag bij van alles, niet gek dat het een keer uit kwam.
Je staat erbij en kijkt ernaar.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:24 schreef Jojoke het volgende:
Is het niet zo dat het even duurt voordat je het effect van maatregelen ziet? 3 weken ofzo? Dan kunnen ze maar beter opschieten met aanvullende maatregelen. Er zit ook 1 á 2 weken tussen besmetting en het ziekenhuis. Dus de hoge cijfers van de afgelopen week zien we pas volgende week het ziekenhuis instromen. Het zou dom zijn als we het virus nogmaals onderschatten.
Dat is ook een vreemde, maar stel dat jij hem besmet of hij jou... dan is de kans op een hele grote clusteruitbraak nog steeds minder groot als in een binnenruimte waar 40/50 man bij elkaar zitten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar juist op een veld sta je telkens maar vluchtig bij de ander in de buurt, tenzij je niet weet hoe je je aan moet bieden, terwijl je in een dug-out zo 10 minuten naast elkaar zit. Dat, plus dat alle beetje helpen, maakt dat dit best logisch te verklaren is.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:24 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Bij ons is ook de dug out afgeplakt zodat er nog maar max 3 man in kunnen zitten. Maar op het veld mag je 22 man weer aanraken en in zijn nek hijgen
Groepsgrootte wel drastisch verminderen binnen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies. Alle horeca dus gewoon open laten.
complete onzin maar het is moeilijk toe te geven dat er een aantal "negatievelingen" gelijk hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2020 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |