Ik begreep gisteren uit een artikel dat het in Duitsland ontzettend makkelijk is om een test te krijgen. Dat vind ik ook wel interessant, want een van de stellingen die ik tegenkwam is dat testen vooral effectief is als je het doet bij mensen die symptomen hebben. In Italië moet je bijvoorbeeld een doktersverklaring hebben om je te laten testen en dat zou een van de verklaringen zijn dat het virus er nu zo aardig beteugeld wordt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:03 schreef iBenny het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het 'straks' met Duitsland gaat. Er lijken wel meer Duitsers in ons land (en andere landen) te zijn voor een dagje uit, weekendje weg, etc. Code rood, oranje, groen of geel, maakt niet uit... Nemen die het virus mee dan heb je daar straks misschien wel (minstens) zo'n probleem.
Dat is waar ook. Testen zijn daar gewoon lopendebandwerk. Scheelt een hoop en valt een hoop mee in te dammenquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begreep gisteren uit een artikel dat het in Duitsland ontzettend makkelijk is om een test te krijgen. Dat vind ik ook wel interessant, want een van de stellingen die ik tegenkwam is dat testen vooral effectief is als je het doet bij mensen die symptomen hebben. In Italië moet je bijvoorbeeld een doktersverklaring hebben om je te laten testen en dat zou een van de verklaringen zijn dat het virus er nu zo aardig beteugeld wordt.
Horeca nog en een uurtje eerder dicht. Groepen naar 49. Handen nog beter wassen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:04 schreef Markesh het volgende:
Ik ben benieuwt wanneer er nieuwe maatregelen aangekondigd gaan worden en welke.
En vooral die 1,5 centimeter meter afstand natuurlijkquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Horeca nog en een uurtje eerder dicht. Groepen naar 49. Handen nog beter wassen.
Die verkleinen naar 1 meter ter compensatie!quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En vooral die 1,5 centimeter meter afstand natuurlijk
Alle horeca dicht tot 2022. Avondklok van 18 tot 9. In drievoud supermarktbezoek aanvragen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Horeca nog en een uurtje eerder dicht. Groepen naar 49. Handen nog beter wassen.
Gewoon aansluitend een vrijdagmiddagborrel, het moet wel een beetje leuk blijven.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel weer schitterend dat het dan in een speciale bijeenkomst in het gemeentehuis aangekondigd wordt. Je wil juist niet dat mensen bij elkaar komen
Wel mooi om te zien dat er in elk geval één gemeente is die meer wil doen.
Griepseizoen komt er weer aan hèquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Zucht, ik kan even het eerdere bericht niet meer terugvinden, maar hoe lang gaat het nog duren, voordat men hier doorheeft dat je moet kijken naar trends en niet naar de dagelijkse rapportages. Ik zie zelfs dat mensen nota bene verwijzen naar de goede site, maar vervolgens wel de dagkoersen plaatsen i.p.v. de trends én/of de grafieken die gecorrigeerd zijn naar opnamedatum:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
[ afbeelding ]
Bezoek aan de kapper moet goedgekeurd worden door de gemeente/GGD. Bezoek aan parenclub mag nog wel, mits alleen gezicht van elkaar af.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alle horeca dicht tot 2022. Avondklok van 18 tot 9. In drievoud supermarktbezoek aanvragen.
Deuren dichtlassen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alle horeca dicht tot 2022. Avondklok van 18 tot 9. In drievoud supermarktbezoek aanvragen.
Verwacht dat Duitsland hun grenscontroles gaat opschroeven of zelfs reisbeperkingen instelt als Nederland niet binnen een week in 'intelligente' lockdown gaat. Ze zijn daar niet achterlijk, verre van dat.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:03 schreef iBenny het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd hoe het 'straks' met Duitsland gaat. Er lijken wel meer Duitsers in ons land (en andere landen) te zijn voor een dagje uit, weekendje weg, etc. Code rood, oranje, groen of geel, maakt niet uit... Nemen die het virus mee dan heb je daar straks misschien wel (minstens) zo'n probleem.
Is allang begonnen, meestal beginnen de eerste mensen met klachten al vanaf week 34-35 al te komenquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Griepseizoen komt er weer aan hè
Dat zou behoorlijke gevolgen hebben. Zelfs toen overal de grenzen dicht gingen, bleef die van Nederland-Duitsland open ivm economische redenenquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Verwacht dat Duitsland hun grenscontroles gaat opschroeven of zelfs reisbeperkingen instelt als Nederland niet binnen een week in 'intelligente' lockdown gaat. Ze zijn daar niet achterlijk, verre van dat.
Nee, leger gaat juist binnen controleren. Ausweis Legitimatie altijd tonen.quote:
Sowieso hebben die codes in Europese landen ook niet zoveel zin meer op dit moment.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:12 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dat zou behoorlijke gevolgen hebben. Zelfs toen overal de grenzen dicht gingen, bleef die van Nederland-Duitsland open ivm economische redenen
En we laten drones patrouilleren om te controleren of iedereen wel binnen blijft.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, leger gaat juist binnen controleren. Ausweis Legitimatie altijd tonen.
Je grafiek geeft mij toch gelijkquote:Op vrijdag 25 september 2020 14:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Is allang begonnen, meestal beginnen de eerste mensen met klachten al vanaf week 34-35 al te komen
[ afbeelding ]
Hey.... we wachten op jou met de dagelijkse cijfers, he?!quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso hebben die codes in Europese landen ook niet zoveel zin meer op dit moment.
De EU had gezegd dat vrij verkeer van personen binnen de EU mogelijk moet blijven en dat lockdowns niet meer moeten gebeuren, verwacht dus niet dat het zo snel zal gaan. EU ziet de bui ook al hangen, dan is Schengen dood.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Verwacht dat Duitsland hun grenscontroles gaat opschroeven of zelfs reisbeperkingen instelt als Nederland niet binnen een week in 'intelligente' lockdown gaat. Ze zijn daar niet achterlijk, verre van dat.
Lijkt me ook een goed plan hen buiten de deur te houden. Die maagdelijke immuunsystemen met gebrek aan een fatsoenlijke dosis aan antilichamen staat de groepsimmuniteit hier alleen maar in de weg.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Precies. Dat zand op Scheveningen is om op te kauwen, niet om in te graven.quote:Op vrijdag 25 september 2020 14:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Lijkt me ook een goed plan hen buiten de deur te houden. Die maagdelijke immuunsystemen met gebrek aan een fatsoenlijke dosis aan antilichamen staat de groepsimmuniteit hier alleen maar in de weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |